קריאה מהמצולות: האם חברת סמסונג תרכוש את חברת בלקברי הנשכחת?

לאחר ההודעה של שיתוף הפעולה, מניית החברה זינקה 30%. המנכ"ל של סמסונג מרגיע את המשקיעים שלא יקפצו למסקנות
אלמוג עזר | (1)
נושאים בכתבה בלאקברי

בנובמבר האחרון, התראיין ג'ון צ'ן לרשת החדשות CNBC וטען כי הוא מתחייב בפני המשקיעים שהחברה כרגע ממוקדת ביצירת רווחים. כלומר, צ'ן רמז על כך שהו מחפש כל דרך אפשרית לצמצם עלויות ולהגדיל מכירות על פני המשך הצמיחה והשקעה במחקר.

השוק לא התרגש מהצהרתו הבנאלית יחסית של המנכ"ל, למרות עברו כמנהל שיודע להוציא חברות מהבוץ העמוק של הפסדים בדומה למצבה של בלאקברי כיום. הרבעון האחרון של החברה (Q3 2014 ), הסתיים בהפסדים של 207 מיליון דולרים.

בתחילת השנה הנוכחית, חברת בלקברי הודיעה כי תשתף פעולה עם חברת הסמארטפונים סאמסונג. כצפוי, מנית החברה טסה ב-30.1% ממחיר של 9.68 דולרים ל-12.6 דולרים. המשקיעים בקשו לבדוק האם פרט להודעה על שיתוף פעולה, קיים סיכוי כי חברת סמסונג, פרט לשיתוף הפעולה מתכננת לרכוש את החברה שעדיין מחזיקה בלא מעט לקוחות, אך קצב העזיבה שלהם מהיר מאוד.

"אנו רוצים לשתף פעולה עם חברת בלקברי, אך איננו מתכוונים לרכוש את החברה", כך אמר ג'י. קי. שין, ראש מחלקת המובייל של סמסונג, לוול סטריט ג'ורנל מוקדם יותר. החברה בוחנת את שיתוף הפעולה הקיים ואף תשקול העמקת שיתוף הפעולה אך לא הרחיב לגבי הארכת שיתוף הפעולה. מניית סמסונג עלתה היום במסחר האסייתי 2.05%. מניית בלאקברי עלתה בנאסד"ק ביום חמישי מעל ל-1.2%.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אין מצב שבלקברי שזו חברה ענקית עם הרבה לקוחות לא תתרומ (ל"ת)
    רמי 19/01/2015 17:58
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.