ענקית התרופות 'מרק': "הרווחים שלנו לרבעון יהיו מתחת לתחזיות"
ענקית התרופות אמנם צופה תחזיות כספיות דומות ל-2011, אך הרבעון הראשון כבר צפוי לפספס את התחזיות, כאשר הפרשי מט"ח גוזזים את שורת הרווח
יצרנית התרופות השנייה בגודלה בעולם, חברת מרק (סימול: MRK) הודיעה היום (ג') כי היא מצפה להרוויח ברבעון הראשון של 2012 פחות מהרווחים אותם צפו תחזיות האנליסטים, ובעיקר כי שינויים בשערי החליפין ישחקו את רווחי החברה. אולם, החברה ציינה כי היא עדיין צופה להגיע ליעדי הרווחים אותם קבעה בתחילת השנה.
החברה הודיעה כי היא צפויה להרוויח בין 95-98 סנט למניה על פי בסיס חישוב משוערך, בעוד סקר האנליסטים של תומסון רויטרס גיבש קונצנזוס אשר צפה רווח של 1.01 דולר למניה לרבעון זה.
עוד נמסר מענקית התרופות כי המכירות שלה ירדו ב-1.5% בממוצע ברבעון הראשון, בעיקר עקב תרגומי שער חליפין למטבעות השונים אתם היא עובדת. בראייה שנתית, השפעות מטבע החוץ אמורות לקצץ בין 2% ל-3% מהמכירות.
השנה הגרועה מזה עשור: מנכ"ל חברת מקדונלד'ס עוזב את החברה
לאחר שנתיים של ירידות בהכנסות ומאמצים חוזרים ונשנים, הודיע הבוקר מנכ"ל החברה על עזיבה, המנייה מגיבה בזינוק
הנהלת תאגיד המזון המהיר מקדונלד'ס, הודיעה אתמול (ד') כי המנכ"ל דון תומפסון ( Don Thompson ) יעזוב את תפקידו. זאת לאחר פחות משלוש שנים בתפקיד. את תומפסון יחליף עובד בעל ותק של 22 שנים בחברה. מקדונלד'ס מתמודדת בימים אלו עם השנה הגרועה ביותר שלה מזה עשור.
לאחר תנודתיות חדה, תשואת מניית מקדולנד'ס בשלוש שנות כהונתו של תומפסון, הינה למעשה אפסית. בתקופה זו, על פי הוול סטריט ג'ורנל, ממוצע התשואה של ענף המזון המהיר היה 36%. יום לאחר פרסום ההודעה על עזיבתו של תומפסון, מניית מקדולנד'ס הגיבה בעליות חדות של מעל ל-4%.
המחליף סטיב איסטברוק (Steve Easterbrook), יתחיל את כהונתו כמנכ"ל כבר בתחילת מרץ הקרוב,. איסטברוק מכהן היום כמנהל מותג גלובלי של הרשת. איסטברוק יהפוך למנכ"ל השלישי של הרשת בתוך עשור.
ההודעה על עזיבתו של תומפסון נוסחה בלשון יבשה על ידי הנהלת מקדונלד'ס ולא הסגירה את הסיבה לעזיבתו של הראשון שעובד בה מזה 25 שנים. הכלכלנים שמסקרים את החברה, לא יכולים שלא לשייך את עזיבת המנכ"ל לשנתיים רצופות של פעילות החברה בה המכירות של הרשת נמצאות בירידה בארה"ב.
החברה מפסידה למתחרות כמו צ'יפוטלה, למרות ניסיונות חוזרים ונשנים שלה למתיחת פנים. הרווח הנקי של החברה ירד בשנה שעברה ב-15% אל 4.76 מיליארד דולרים. הצפי הוא להמשך ירידות גם בחודש ינואר ובחודשים נוספים אל תוך שנת 2015.
אחד הפתרונות של תומפסון לירידה במכירות, היה לשנות את התפריט של מקדונלד'ס ולהפסיק למכור מוצרים בעלי ביקוש נמוך. כחלק מהחשיבה, תומפסון תמך בהגדלת החופש של הסניפים המקומיים ולהגדיל את הגמישות בבחירת התפריט. הנה הסיבה לכך בישראל קיבלנו את "ההמבורגר בלאפה".