פינוי בינוי בגבעתיים: תוספת של 20 מ"ר לדירות קיימות
מדובר בפרויקט שני של דוניץ בעיר הכולל הריסת 45 דירות ובניית 105 דירות בשטח ממוצע של 118 מ"ר; מנכ"ל החברה: "הדיירים סובלים מתנאי נגישות בלתי אפשריים, מצוקת חניה ובניינים במצב פיזי רעוע ומדרדר"
פרויקט פינוי בינוי נוסף לדוניץ -4.18% בגבעתיים: הועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה תכנית של החברה להקמת 105 דירות ב-4 בניינים במתחם שבין הרחובות המרי וניצנה - במקום 42 דירות ישנות (מכפיל של 2.5).
כיום מצויים במתחם 7 בניינים שייהרסו לטובת שני בניינים בני 5 קומות ושני בניינים נוספים בני 8 קומות. הדירות החדשות ייבנו בשטח ממוצע של 118 מ"ר. זאת לצד שטחים ציבוריים פתוחים שיוקמו במסגרת התכנית.
התמורה לבעלי דירות קיימות צפויה לעמוד על כ-20 מ"ר בתוספת מרפסות, לצד חניות תת קרקעיות. בהקשר זה נציין כי נושא התמורה לדיירים בפרויקטים של פינוי בינוי עומד לאחרונה במרכז השיח בתחום ההתחדשות העירונית, בין היתר ברקע לטיוטה שגיבשה מועצת שמאי המקרקעין המגדירה מחדש ומקטינה את היקף התוספת למינימום של 12 מ"ר, אם כי בפועל ההסכם של היזם מול הדיירים לעתים שונה מזה שהתחייבו מול וועדות התכנון. פרויקט זה כאמור משקף תוספת גבוהה יותר מהמינימום המומלץ אך נמוכה במעט מהתקן המקורי שנקבע על 25 מ"ר.
באופן רשמי: עיריית ת"א מקטינה את התמורה לדיירים בפרויקטי התחדשות עירונית
- במקום 80 דירות ישנות - 240 חדשות: גבעתיים מאיצה התחדשות עירונית
- אושרה תוכנית ההתחדשות העירונית ברחוב בן גוריון בגבעתיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי החברה, הושג הרוב הנדרש בקרב דיירי המתחם, עליהם נמנית יו"ר הוועדה עצמה - האדריכלית דניאלה פוסק. בכוונת החברה להגיש תכניות להיתר בהקדם. "הייזום לתכנית נעשה מתוך צורך מיידי של הדיירים לחדש את סביבת המגורים שלהם הסובלת מתנאי נגישות בלתי אפשריים, מצוקת חניה ובניינים שנבנו לפני כ-60 שנים במצב פיזי רעוע ומדרדר", מסר נסים אחיעזרא, מנכ"ל חברת אחים דוניץ.
פרויקט זה מצטרף לפרויקט נוסף של דוניץ ברחוב ההסתדרות בעיר שאת הזכויות לו רכשה מחברת גינדי השקעות - במסגרתו ייהרסו 168 דירות ישנות ותחתן ייבנו כ-500 דירות חדשות. השלמת עסקת הרכישה מגינדי צפויה לינואר 2020.
- 3.דקה לפני 09/12/2019 15:54הגב לתגובה זודקה לפני שלא מאשרים כלום. יו"ר הועדה
- 2.אילנה 09/12/2019 09:45הגב לתגובה זואיפה ואיפה, אין צדק!
- 1.אבי 08/12/2019 15:47הגב לתגובה זומוזמנים לעיין ולהעיר על תכנית חפ/2390 להתחדשות קרית חיים מערבית. בשורות שמביאה התכנית: *התכנית מתייחסת לשטח התחום בין חוף הים למסילת הרכבת ומטפלת בהתחדשות מבני המגורים שהוקמו בשנות ה – 60 של המאה הקודמת ברחובות טרומן, ורבורג ודגניה, אשר תוחמים את השכונה. המבנים הישנים נחשפו עם השנים למליחות מהים, אשר גרמה להידרדרותם עד אשר חלקם הוכרזו כמבנים מסוכנים. *דגש מיוחד מושם בתכנית על חיבור השכונה לחוף הים באמצעות טיילת, שבילי אופניים ושבילי הליכה, שיחברו בין חלקי השכונה השונים לחוף. במסגרת זו יועתק, בין היתר, הכביש הקיים כיום בחזית רחוב טרומן וחוצץ בין השכונה לים לחלקם האחורי של מבני המגורים. השטח שיתפנה עם העתקת הכביש יהפוך לחזית-ים פעילה, שתכלול טיילת חוף המשכית, אשר תיצור רצף שטחים פתוחים בהם יוכשרו שבילי הליכה ושבילי אופניים, שטחים ירוקים וחופי רחצה פעילים. בכך, ימומש לראשונה הפוטנציאל האדיר של קריית-חיים, כשכונה הממוקמת על קו החוף, שתושביה ייהנו ממבני מגורים חדישים, חיים עירוניים לצד בתי-מלון, מסעדות ובתי קפה. *במקום מתחמי מבני ה"רכבת" המיושנים, מציעה התכנית פיתוח של מתחמים חדשים ובהם
- איריס 08/12/2019 20:47הגב לתגובה זוהאם השתנה משהו לאחרונה
- מאמינה במקום (ל"ת)אלינה 08/12/2019 17:44הגב לתגובה זו

סולל בונה הוא הקבלן המבצע שנבחר לפרויקט בן גוריון ברמלה
הכשרת היישוב בחרה בקבלן לצורך ביצוע שלב א'. היקף ההסכם הוא כ-287 מיליון שקל לבניית 270 דירות חדשות במקום 48 ישנות. הדיירים החלו להתפנות לקראת הריסה והקמת הבניין החדש. לפי ההערכות החברה, הרווח הגולמי הכולל יעמוד על כ-647 מיליון שקל בפרויקט בכללותו שיכלול כ-3 אלף דירות חדשות עם שטחי מסחר ותעסוקה
הכשרת הישוב התחדשות עירונית הכשרה התחדשות -0.47% מסמנת מציינת שלב די חשוב בפרויקט ההתחדשות העירונית הגדול ברמלה - "מתחם בן גוריון". החברה הודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת סולל בונה, שנשלטת בידי חברת שיכון ובינוי שיכון ובינוי -2.77% , לביצוע שלב א' בפרויקט, בהיקף של כ-287 מיליון שקל בתוספת מע"מ.
במסגרת השלב הראשון יהרסו 48 דירות ישנות, ובמקומן ייבנו 270 דירות חדשות בשיטת "עד המפתח", כלומר - הקבלן המבצע - במקרה הנוכחי סולל בונה, נותן את שירותי הבנייה מההתחלה ועד לאיכלוס. קרי - עד לטופס 4. ו"עד למפתח". העבודות יארכו עפ"י התחזית של החברות כ-3.5 שנים. בימים אלו הדיירים החלו להתפנות מהמבנים הישנים כדי לפנות מקום להתחלת העבודות.
מדובר באחד המיזמים הגדולים מהתקופה האחרונה בתחום ההתחדשות העירונית: בסך הכול יכלול הפרויקט כ-3 אלף דירות חדשות, לצד כ-7.5 אלף מ"ר שטחי מסחר וכ-5.6 אלף מ"ר שטחי תעסוקה. המתחם כולו משתרע על פני כ-150 דונם, בין הרחובות יהודה שטיין, שדרות בן גוריון, שדרות דוד רזיאל וא.ס. לוי בעיר, והוא צפוי לשנות את פני השכונה. לפחות במישור המגורים.
הרווח הגולמי הכולל שתרשום הכשרת התחדשות מהפרויקט יעמוד על כ-647 מיליון שקל, כאשר בשלב הראשון לבדו צפוי הרווח הגולמי להגיע לכ-52 מיליון שקל. החברה מדווחת כי עד כה נמכרו בפרויקט 40 דירות בהיקף של כ-93 מיליון שקל, כלומר - דירה ממוצעת ב-2.325 מיליון שקל. חלקה של הכשרת הישוב בפרויקט הוא 65%, במסגרת עסקת שותפות עם מנורה מבטחים.
- הכשרה התחדשות: ההכנסות זינקו פי 4; ההפסד הסתכם בכ-3.7 מיליון שקל
- היתר רביעי בתוך חודש: הכשרה התחדשות תקים 27 דירות בתל אביב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכשרת הישוב מחזיקה כיום צבר של כ-30 אלף דירות בשלבי קידום שונים ברחבי הארץ, מתוכן כ־9,000 צפויות להיות בשלות לשיווק ולביצוע עד 2027. עבור העיר רמלה, מדובר בתנופת בנייה חסרת תקדים, שתוסיף אלפי דירות חדשות ותעניק לתושבים סביבת מגורים מתקדמת יותר, עם חיבור למסחר, תעסוקה ותשתיות עירוניות חדשות.

מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים
מחירי הדירות נמצאים כבר חמישה חודשים ברצף של ירידות, כך לפי נתוני הלמ"ס. שגם ככה מודדים בצורה לא נכונה. אבל נניח שהם כן היו מודדים באופן שמשקף את המציאות - עדיין, מאחורי הנתון של הירידות מסתתרת תמונה מורכבת הרבה יותר, כזו שבה המחירים בשטח יורדים בקצב חד יותר, אבל “על הנייר” הם מוצגים גבוהים יותר.
ההסבר לכך טמון בצורת המדידה של הלמ"ס ובאינטרס של גורמים מרכזיים בשוק לשמור על “מחיר רשמי” גבוה. לפי הלמ"ס, נרשמה ירידה של כ-0.2% במחירים בחודש האחרון, ובסך הכול ירידה מצטברת של 16% במספר העסקאות בשנה החולפת. אבל חשוב להבין: הנתונים עצמם מתפרסמים בעיכוב של כחודשיים וחצי, הם מתבססים על שכר דירה ולא על מחירי דירות למכירה, ובעיקר - אינם משקללים לתוכם את מבצעי המימון וההטבות שמעניקים היזמים כדי להניע מכירות.
במילים אחרות, התמונה שמוצגת לציבור רחוקה מלשקף את מה שקורה באמת בשטח. ובשטח, הקבלנים עושים הכול כדי לא להוריד את תג המחיר הרשמי של הדירות. במקום זה, הם מציעים חבילות שמגלמות הנחות משמעותיות: משכנתאות של עד מיליון שקל ל-15 שנה בריבית אפס, מימון מלא של שכר דירה עד האכלוס, ואף ריהוט ושדרוגים חינם.
ערכן של הטבות כאלו יכול להגיע למאות אלפי שקלים, כלומר מדובר בהנחות לכל דבר - רק שהן מוחבאות היטב ולא נרשמות בנתונים הרשמיים. מי שעומדים מאחורי הרצון לשמור על מחירים גבוהים הם שלושה גורמים עיקריים: הבנקים, שמחזיקים תיקי משכנתאות ענקיים וירידת מחירים חדה תפגע ישירות בשווי הבטוחות שלהם. וכפועל יוצא מכך תסכן את המערכת הפיננסית. בנוסף, רשות המסים אשר מבוססת על גביית מס רכישה ומס שבח, ולכן ירידות חדות במחירי הדירות משמען ירידה חדה בהכנסות המדינה. וגם המממנים החיצוניים, ובראשם גופים מוסדיים שהעמידו ליזמים הלוואות וליווי פרויקטים, אשר ירידת ערך חדה עלולה להוביל אצלם לפגיעה בקובננטים (אמות מידה) פיננסיים ולסכן את כספי המשקיעים.
- ינקי קוינט לביזפורטל: "יצרנו אפקט דומינו בשדה דב ומחירי הדירות החלו לרדת בכל הארץ"
- מחירי הדירות בגבעתיים ועסקאות אחרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במצב הזה, כל המערכת פועלת יחד - גם אם לא במודע כדי לשמר את רמות המחירים. התוצאה היא קיפאון: ירידה אמיתית שמורגשת בשטח, מול שמירה מלאכותית על מחיר רשמי גבוה במדדים ובנתונים שמוצגים לציבור. כל זאת מבלי להסביר לציבור את מה שהוא לא יכול להבין וכל בר-דעת לא יבין. הרי שיעור ראשון בכלכלה הוא שמחיר שיווי משקל נקבע בידי ביקוש והיצע. אז איך יכול להיות מצב שבו כמעט ואין עסקאות בשוק הדירות - ולראייה הקצב הנמוך שמתרחש בשוק הנדל"ן למגורים - שעל פי נתוני סקירת הכלכלן הראשי באוצר - הוא עומד על הרמה הנמוכה ביותר מאז תחילת שנות האלפיים. ועדיין - הירידות במחירי הדירות הם לא כפי שהיה אמור להיות - לולא היו נשלטות בפועל וזזות בהתאם לרצון הגורמים בעלי האינטרס.