רעש המטוסים מנתב"ג יתרחב לאזורים נוספים

עדכון לתמ"א הקיימת בנתב"ג מציע הרחבת פעילות של המסלול הצפוני שהיה מוגבל בפעילות עד כה: "בהמשך המגמה הנוכחית הרעש החריג מעל אזורים עליהם חל מערך הגבלות הבניה צפוי להמשיך ואף לגדול ולחשוף מעל 17 אלף יח"ד לרעש"
 

|
(3)
מטוס בואינג אל על, צילום: יחצ

רעש המטוסים מנתב"ג עלול להתרחב לאזורים נוספים בעקבות עדכון לתכנית המתאר הארצית לנתב"ג שמקדמת המועצה הארצית לתכנון ובנייה. שני עשורים לאחר שאושרה התמ"א, מתריעה המועצה על עומס טיסות וקשיים במתן מענה להיקף הביקושים. לפיכך, מוצעת הרחבה של הפעילות במסלול הצפוני, שהיה מוגבל בפעילות עד עתה לפי הוראות התכנית.

כלומר, העדכון מבקש להחיל חלוקה שוויונית בין המסלול הצפוני והמסלול המערבי מעל העיר תל אביב. לפי המועצה חל גידול בהיקף הפעילות בשדה למעל 23 מיליון נוסעים בשנה, כאשר במצב הקיים, ללא עדכון התכנית, נתב"ג לא יוכל לתת מענה לגידול בביקושים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "חשיבות העדכון היא במניעת הרעש החריג באזורים שלא היו תחת הגבלת בינוי וכן בחלוקה שווה יותר של הנחיתות בין המסלול המערבי, עליו עד היום נחתו מרבית הטיסות, לבין המסלול הצפוני שהיה בשימוש מוגבל. זאת, כדי להבטיח את המשך הפעילות השוטפת, היעילה והבטוחה של נתב"ג וכדי להתאים בין הגבלות הבניה סביב השדה ובין הרעש בפועל.

"העדכון המוצע בתמ"א מתקן את האמצעים לטיפול ברעש השדה, ומחיל לראשונה גבול לאזורים הצפויים להיות חשופים לרעש חריג בהתאמה למערך הגבלות הבניה והשימוש שחלות כבר היום על סביבת השדה. עוד יעודכנו גם ההוראות המפורטות הנוגעות לניהול מערך ההמראות והנחיתות".

לפי העדכון, בתמ"א היו קיימים שני מנגנונים לטיפול ברעש הנגרם משדה התעופה. הראשון, קבע אילו מסלולים עדיפים להמראות או נחיתות ובאילו תנאים, בצורה המחלקת את הרעש הנגרם מפעילות המטוסים לאזורים שונים סביב השדה. כך למשל, קבעה התמ"א כי על מסלול 21 ("המסלול הצפוני") לא ינחתו מטוסים בעלי יותר מ-3 מנועים. השני, קבע הגבלות על סביבת השדה, במטרה המטוסים בשדה למזער חשיפת תושבים לרעש מטוסים חריג על ידי קביעת הגבלות על בניה או שימושים רגישים לרעש. אולם, מעולם לא הוטלו מגבלות על רמת רעש של פעילות.
 
עוד נטען כי כבר היום מתקיימות רמות רעש חריגות מעבר לאזורים עליהם חל מערך הגבלות הבניה, הנועד להגן על התושבים, ומאידך ישנם אזורים מוגבלים בבניה ושימוש שאין עליהם רעש בפועל. "בהמשך מגמה נוכחית ללא מגבלת רעש על פעילות המטוסים מהשדה, הרעש החריג מעל אזורים אשר נמצאים מחוץ למערך ההגבלות, צפוי להמשיך ואף לגדול ולחשוף מעל 17,000 יחידות דיור לרעש מטוסים חריג".
  
בשלב הבא התכנית תועבר להשגות הציבור והערות הוועדות המחוזיות.


 

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יופי שסגרו למען עוד דירות למליונרים (ל"ת)
    שדה דב 04/12/2019 07:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    שדה תעופה בצפון
    יצאק 03/12/2019 20:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש אולי כבר לא תוכנית מתאר לשדה תעופה באזור כפר מסריק עכו כבר מקום המדינה מטוס בא מהים ויוצא לים
    סגור
  • 1.
    לא להפריע לבן משה הוא ישן עכשיו
    דוד 03/12/2019 19:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ראש עיריית ראש העין ישן ואל תטרידו אותו
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות