סטנלי פישר: "מערכת הביטחון עומדת במחויבותיה בהתאם לדו"ח ברודט"

בצל הדיבורים ההולכים וגוברים על מתקפה באיראן, הסתיים לפני זמן קצר דיון הממשלה בנוגע לתקציב הבטחון. ראש הממשלה: "אנחנו עומדים לקבל החלטות לא פשוטות על גודל התקציב"
יואב כהן |

בצל הדיבורים ההולכים וגוברים על מתקפה באיראן, הסתיים לפני זמן קצר דיון הממשלה בנוגע לתקציב הבטחון. הישיבה, שנמשכה כשמונה שעות, הסתיימה ללא קבלת החלטות מהותיות. בממשלה לא מצאו לנכון לסיים את הדיון באופן בהול, זאת כיוון ש-2 ישיבות הממשלה על תקציב שנת 2013 נדחו לפי שעה לתקופה שאחרי החגים.

בפתיחת הדיון אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אנחנו נתבקש להחליט לא רק כמה כסף יושקע בביטחון, אלא גם במה להשקיע את הכסף בתוך מערכת הביטחון. זהו דיון לא רק על סדר העדיפויות בין תקציב הביטחון לבין המשרדים האחרים המיוצגים כאן".

עוד אמר נתניהו: "אנחנו עומדים לקבל החלטות לא פשוטות על גודל התקציב, והפניית התקציב למרכיבי הכוח העיקריים. זה דיון מורכב ורציני. אני מסופק אם נגמור אותו היום אבל אנחנו חייבים לגמור אותו כדי לקדם את תקציב 2013, כדי לקבל נתיב לתקציב הביטחון לחמש השנים הקרובות, עם השלכות לעשר השנים הקרובות".

"זהו תנאי הכרחי להעברת תקציב המדינה ל-2013. קודם כל כי צריך לגמור את תקציב הביטחון, זה תמיד כך. אנחנו עברנו עשור של שמירה קפדנית על המסגרת התקציבית והיכולת שלנו לעשות זאת שמרה על כלכלת ישראל מפני המשבר העולמי, עד עתה בהצלחה יתרה. נהגנו כך גם בשלוש השנים האחרונות ואנחנו מתכוונים לנהוג כך גם עכשיו".

מי שעוד משתתפים בדיון הם ראש אגף התקציבים במשרד הביטחון והיועץ הכספי לרמטכ"ל, תא"ל ראם עמינח, שמציגים את היקף ההתייעלות ופינוי כספים לטובת התעצמות מצד מערכת הביטחון בשנים 2008-2012".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

ישראל כץ מגיב לנתניהו בנושא 'אובר' ונוקב בפיצוי האדיר שיקבלו נהגי המוניות

גיא ארז |
נושאים בכתבה ישראל כץ
יום לאחר הוויכוח בין ישראל כץ לבנימין נתניהו בנושא אישור השימוש באפליקציית 'אובר', שר התחבורה נאם היום (ב') בוועדת הכלכלה והתייחס לנושא: "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות".   שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך.   השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים". אתמול בעימות בין ראש הממשלה לשר התחבורה, עקץ האחרון את נתניהו באומרו "אני לא דואג לבעלי הון מחו"ל " - כשרבים קישרו משפט זה ליחסי נתניהו-שלדון אדלסון. אפליקציית 'אובר' אמנם פועלת בישראל מזה תקופה - אך במתכונת של הזמנת מוניות רגילה (בפועל, כמו 'גט-טקסי'). הרעיון החדשני באפליקצייה, שפועלת בערים רבות בעולם, הוא 'שידוך' נהגים פרטיים עם נוסעים המגיעים לאותו יעד - באופן שיחסוך כסף לנוסע, ויוריד את העלויות למסיע. הציבור ככלל אמנם ירוויח מנסיעות זולות יותר, אך הראשונים להפגע מהפעלת שירות זה יהיו כמובן נהיג המוניות בישראל - ועל כך פרץ הוויכוח עם נתניהו. עם זאת, חשוב לציין כי בישראל - בשל המצב הבטחוני, אפשור השימוש בשירות זה אינו מובן מאליו, בשל חשש לחטיפות על רקע בטחוני.