מניית טבע צנחה וחשבתם לקנות? תחשבו שוב, היא עדיין יקרה לעומת המתחרות
ניתוח מקיף של ניר חצב על התעשייה הגנרית - מיילן רווחית יותר מטבע, פחות ממונפת מטבע, ונסחרת במכפיל נמוך יותר; עדיין - כל התעשייה בירידה. אז במי להשקיע? ומה העתיד של פריגו?
- 25.תודה על הכתבה והניתוח. מעניין מאד (ל"ת)מארק 15/07/2019 08:36הגב לתגובה זו
- 24.שי 12/07/2019 10:58הגב לתגובה זואם היה אומר למכור ולא מספר שהוא בשורט אז הוא נוכל אבל בא בן אדם אומר לך שהוא בשורט ואז מסביר למה בניתוח רציני וכולם פה אומרים הוא שורטיסט זה הטיעון מנגד?? מי שבעד טבע שיענה על הסעיפים שלא יגיד שורטיסט שורטיסט
- אילן 13/07/2019 12:29הגב לתגובה זואני אילן ,ללא שום פוזיציה בחברת תרופות כלשהיא, יכול לאומר לך שמזמן לא קראתי ניתוח כלכלית כל כך שקוף, הוגן וממצא של חברה !!!! מה לא ברור בניתוח ?? כל הדיוט מבין שכרגע אין מה מה להשקיע בחברות תרופות , ומי שעושה כן בעת הזו , שם כספו על קרן הצבי !!!! ייתכן שהתמונה תשתנה בעוד כשנה או שנתיים או שלוש , אבל כרגע התמונה עגומה !!!!
- 23.רינה 11/07/2019 11:10הגב לתגובה זוהמסע היומי הנמשך נגד טבע של אינטרסנטים..
- 22.למתלבטים 10/07/2019 22:11הגב לתגובה זולא יירד יותר ומכאן יעלה..ומה קרה? ומה יקרה? לא אגיד על-מנת לא לייאש...חישבו היטב...ראו מה קרה ל D.B ועוד רבות ולא טובות.
- איזה כדורים אתה לוקח?! (ל"ת)דנה 11/07/2019 05:41הגב לתגובה זו
- 21.רובי 10/07/2019 21:10הגב לתגובה זותעשו טובה ותפסיקו לזיין את המוח עם הכתבות המטופשים שלכם.עד היום לא פגעתי בכלום.כל מה שאתם כותבים זה בולשיט אחד גדול
- 20.שורט 10/07/2019 18:06הגב לתגובה זורוצה להוריד את מחיר המנייה ולפגוע המשקיעים.לא מבין כלום ורק רוצה לעשות רע.מי שמקשיב לכתב הזה עלול להפסיד את כל כספו.
- כמה שאתה טומטום. (ל"ת)אוייש 10/07/2019 21:58הגב לתגובה זו
- רובי 10/07/2019 21:12הגב לתגובה זולא צריך להתייחס לכל האנליטית שמסקרים לא מתוך ידע אלה מתוך רוע להזיק למנייה
- 19.בנימין 10/07/2019 17:55הגב לתגובה זוברגע שקרנות הגידור אומרות "שורט" זה הזמן לקנות, כשיגידו "תקנו" זה הזמן לברוח..
- 18.מיכה 10/07/2019 17:30הגב לתגובה זואין טעם להיכנס למניות מסוג זה, צודק בכתבה, כל התעשייה על הפנים
- 17.הלך השורט? (ל"ת)דוד 10/07/2019 16:16הגב לתגובה זו
- 16.איציק 10/07/2019 15:28הגב לתגובה זוזה טריק ידוע של כתבים ירודים שמשתמשים בתמונה של טבע להשיג יותר קוראים,טבע בקרוב תטביע אתכם
- לטבע אין זכות קיום אפס=(חובות - שווי נכסים) . (ל"ת)אילן 13/07/2019 12:33הגב לתגובה זו
- 15.ג׳קי 10/07/2019 15:20הגב לתגובה זווכל זאת רק בגלל שאתה בפוזיציה זו ובשלב זה מתאים לך שהיא תרד , כדי שתוכל לקנות הרבה והזול .בהצלחה .
- 14.אופנהיימר 10/07/2019 14:59הגב לתגובה זותחזור לאופנהיימר. חסרים שם כמה בינוניים כמוך
- 13.האנליסט 10/07/2019 14:56הגב לתגובה זוכתבה ארוכה שלא מחדשת כלום ובסוף ההמלצה היא לא לקנות כלום. מבקש להפסיק לתת במה לליצן הזה
- 12.רוני 10/07/2019 14:40הגב לתגובה זוהמניה בדרך למעלה
- חחח (ל"ת)חחח 10/07/2019 21:59הגב לתגובה זו
- 11.עמרם מירושלים 10/07/2019 14:03הגב לתגובה זואין יום שאין לכם משהו רע על טבע...אוספים סחורה?בעצם כאן אתם ממליצים להתפטר מסחורה בניגוד לחוק..עוד תיתבעו על כך
- 10.אני מופסד 85% על הנייר...אחזיר את ההפסד תוך 3 שנים (ל"ת)אבי 10/07/2019 13:38הגב לתגובה זו
- פופו דולוש 10/07/2019 22:43הגב לתגובה זולהטמין את הראש בחול , מי מתעסק בזבל כזה של מניה ששווה פח אשפה 0000000 אחד גדול . היא כבר נחשבת מלזמן מניה מתה החובות מעל ער כל החברה אז מה נשאר , להגיד קדיש 10 אנשים וסלמת .
- לעולם לא תגיע לרבע ממחיר השיא. יענו רבע מ70דולר (ל"ת)סלח לי אחי 10/07/2019 22:02הגב לתגובה זו
- חחח חי בסרט, טבע תצלול עוד 50 אחוז. (ל"ת)אלין 10/07/2019 15:48הגב לתגובה זו
- 9.ניר השוואה חשובה, יישר כח (ל"ת)דניאל 10/07/2019 13:21הגב לתגובה זו
- ג׳קי 10/07/2019 15:25הגב לתגובה זווכל זאת רק כי הוא נימצא בפוזיציה שורט .
- 8.שי 10/07/2019 13:06הגב לתגובה זו"הכותב הוא מייסד ושותף מנהל בקרן הגידור Tree Garden Capital, המחזיקה פוזיציות Short על מניית טבע."
- 7.ניתוח ברור ומקצועי (ל"ת)נהנתי לקרוא 10/07/2019 13:06הגב לתגובה זו
- ג׳קי 10/07/2019 15:22הגב לתגובה זוהכל מגמתי .
- 6.רז 10/07/2019 13:00הגב לתגובה זווגם GE.
- 5.יוסי 10/07/2019 12:47הגב לתגובה זוהוא בשורט על טבע חיחיחי למה שדעתו תעניין מישהו בכלל....עכשיו קונה 150,000 נקוב.
- יוסי . ח . 10/07/2019 18:10הגב לתגובה זוכתבה מעניינת מאוד רק שלא ברור מי מהן הכי זולה ואטרקטיבית ביחס לכותרת ולניתוח ...
- 4.קובי 10/07/2019 12:19הגב לתגובה זוייאללה כבר, ניסית בכתבה הקודמת ולא הצליח לך ...שחרר אותנו מההמלצות שלכם, כל עוד אתם בפוזיצייה אינטרסנטית לחלוטין.אנשים כאן אולי לא גאונים כמוך, אבל הם בטח לא טיפשים.מחר תהפכו מ"שורט" ל "לונג" ואז בטח תוציא כתבה כמה מניית טבע מעולה להשקעה. נמאס.
- צודק בהחלט . (ל"ת)ג׳קי 10/07/2019 15:26הגב לתגובה זו
- 3.שיכנסו לקנאביס הבעיות יפתרו. (ל"ת)שמעון 10/07/2019 12:19הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 10/07/2019 12:18הגב לתגובה זוהפופיק מתחיל לרעוד ולכן כל הזמן הודעות "רעות" על טבע..... לאורך זמן כיוון המניה למעלה.......
- 1.ספרטקוס 10/07/2019 12:14הגב לתגובה זוהבריאה ואין להם תחליף אנושי אלא רק בדמותם של מלאכי השרת אנו דורשים שיהיו חכמים לפני ולא ישתמשו בתירוץ של חוכמה בדיעבד...ואם הם רגילים לגמרי אז שיחזירו את עשרות המיליונים שלקחו מהחוסכים לפנסיה
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
