ג'נרל מוטורס עם תוצאות מרשימות ברבעון השלישי - קופצת ב-9%
ג'נרל מוטורס ממשיכה לדהור קדימה; החברה דיווחה על רווחים שגברו על הציפיות ברבעון השלישי, והעלתה את תחזיותיה לשנה הקרובה. התוצאות החזקות מעידות על חוסנה ומצביעות על צמיחה עקבית בשוק הרכב
חברת ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS ממשיכה להציג ביצועים חזקים, כאשר היא הצליחה להכות את תחזיות הרווח של וול סטריט לרבעון השלישי של 2024. התוצאות החזקות הובילו את החברה מדטרויט להעלות את תחזיותיה לשנת 2025 במספר מדדים מרכזיים, והדבר משקף את עוצמת פעילותה בשוק הצפון אמריקאי.
הסוס דוהר: עוקף את התחזיות
במהלך הרבעון השלישי, ג'נרל מוטורס הציגה רווח למניה של 2.96 דולר, הרבה מעבר לתחזיות שהעריכו רווח של 2.43 דולר למניה. בנוסף, החברה דיווחה על הכנסות של 48.76 מיליארד דולר, גבוה בהרבה מהתחזיות שעמדו על 44.59 מיליארד דולר. מדובר בפעם השלישית השנה שבה החברה מעדכנת את תחזיותיה כלפי מעלה לאחר תוצאות חיוביות שהצליחו להכות את התחזיות הן מבחינת הרווחים והן מבחינת ההכנסות.
בהתאם לתוצאות המרשימות, ג'נרל מוטורס העלתה את תחזיותיה לשנת 2025. כעת היא צופה רווח מתואם לפני ריבית ומסים בטווח של 14 עד 15 מיליארד דולר, או 10 עד 10.50 דולר למניה. תחזית זו גבוהה לעומת תחזיות קודמות שעמדו על 13 עד 15 מיליארד דולר, או 9.50 עד 10.50 דולר למניה. כמו כן, החברה עדכנה כלפי מעלה את תחזית תזרים המזומנים החופשי שלה בתחום הרכב המתואם, ומעריכה כעת תזרים בטווח של 12.5 עד 13.5 מיליארד דולר, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 9.5 עד 11.5 מיליארד דולר.

צמיחה בתחום החשמליות: עשרות אלפי מסירות ברבעון
- חושבים שהריבית בארה"ב גבוהה? זה היום שבו היא טיפסה לשיא של 21%
- ג׳נרל מוטורס נהנית מהמכסים - מכה את הציפיות ומשדרגת תחזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל לתוצאות הרבעון השלישי, ג'נרל מוטורס מציגה מגמה חיובית גם בתחום הרכב החשמלי (EV). במהלך הרבעון השלישי, החברה מסרה 32,000 רכבים חשמליים, כאשר הדגמים הפופולריים ביותר כללו את הקרוסאוברים החדשים, ה-קאדילק Lyriq והשברולט בלייזר EV. החברה מתכננת להרחיב את פעילותה בתחום זה בשנת 2024, ומצפה לייצר ולמכור כ-200,000 רכבים חשמליים בשנה הקרובה. ג'נרל מוטורס שמה לעצמה יעד להגיע לרווחיות משתנה חיובית בתחום הרכב החשמלי כבר במהלך 2023.
בשנת 2024 צפויה החברה להשיק מספר דגמי EV חדשים, כולל ה-קאדילק Optiq וה-Bolt המחודש, מה שצפוי לחזק עוד יותר את מעמדה בשוק הרכב החשמלי.
- 2.מוקי 22/10/2024 22:26הגב לתגובה זוחוץ מצפון אמריקה שחוסמים את הסינים עם מס של 100% , באירופה הם כבר לא קיימים, בסין מאבדים נתח שוק בעשרות אחוזים ורק בצפון אמריקה הם מצליחים לתפקד.. מאז שהמנכלית שלהם נכנסה הם איבדו חצי מכמות המכירות שלהם ..
- 1.מדהים,חרא של רכבים,לא מתקרבים ליפנים ולגרמנים (ל"ת)שי.ע 22/10/2024 21:04הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%
הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.
המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.
אינפלציה נמוכה מהצפוי
הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.
נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.
- לאומי מספק מימון של 1.7 מיליארד לקיסטון בריבית טובה וזה עדיין מעל ריבית המשכנתא שלכם
- טראמפ: אם השווקים חזקים יו״ר הפד צריך להוריד ריבית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים
מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.
