כמה טיילור סוויפט משפיעה על הכלכלה במדינות בהן היא מופיעה?
טיילור סוויפט היא אחת מהאומניות המשפיעות בהיסטוריה מבחינה מוזיקלית, אבל לא פחות - ואולי אפילו יותר - מבחינה כלכלית. סיבוב ההופעות שלה כבר מזמן הפך לרווחי בהיסטוריה עם הכנסות שמוערכות במעל 1.2 מיליארד דולר, אך הבום הכלכלי שמביאה איתה הכוכבת משפיע גם על המדינות שזוכות לארח אותה.
טיילור סוויפט; קרדיט: פייסבוק סעיף 27א
"סיבוב ההופעות השפיע באופן משמעותי על תעשיית האירוח" אמרה קייט ניקולס, מנכ"לית UK Hospitality. "אני חושבת שההופעות של סוויפט גורמות לכך שהתיירים נשארים זמן רב יותר במדינה ומבזבזים בה יותר כסף. הם מזמינים מלונות ומקומות למסעדות מראש, הם אוכלים ושותים בחוץ וזה משפיע באופן בלתי רגיל על התעשיות באזור".
המנכ"לית הוסיפה כי "בתקופת המופעים הייתה תפוסה במלונות של כ-96%, שהיא גבוהה בהרבה מה שתראו בימים אחרים דומים. ראינו זרימה גדולה של תיירים, ואנחנו יודעים שתיירות מוזיקה, תיירות ספורט ואירועי בידור אחרים מספקים תוספת משמעותית לכלכלה הבריטית".
- הריבית באנגליה נותרה ללא שינוי אבל הצמצום הכמותי מאט
- המבחן של בריטניה: תשואות האג"ח בבריטניה מזנקות לשיא מאז 1998
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השפעה של סוויפט על המדיניות המוניטרית בבריטניה
טיילור סוויפט חזרה לבריטניה השבוע לחמש הופעות נוספות לאחר שהופיעה במדינה רק בקיץ שעבר, וההערכות לגבי ההשפעה של חזרתה של הכוכבת לבריטניה על המדינה גבוהות.
ברקליס צפתה במאי כי 1.2 מיליון רוכשי הכרטיסים להופעות בבריטניה יבזבזו בממוצע 848 ליש"ט (1,105 דולר) כל אחד, מה שאומר שהסיבוב הופעות יכול לספק תוספת של 997 מיליון ליש"ט, או 1.3 מיליארד דולר, לכלכלה הבריטית הבריטית.
"ראינו השפעה מתמשכת יותר הפעם על הזמנות המסעדות", אמר ג'יימס רוסיטר, ראש אסטרטגיית המאקרו הגלובלית ב-TD Securities. "למשל, ראינו עלייה בנתוני OpenTable, שירות ההזמנות אונליין של המסעדות במדינה, ביוני סביב ההופעות שלה, וראינו עלייה גדולה שוב בסוף השבוע".
- גוגל מאיימת על OpenAI ומפילה את סופטבנק
- אנבידיה - תחילת הסוף? גוגל תספק שבבי AI למטא
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
עם זאת, ההופעות השפיעו פחות על תעריפי הטיסות והמלונות, על פי רוסיטר, שהסביר כי עיר גדולה כמו לונדון חווה לעתים קרובות עלייה בתיירות בתקופת הקיץ. TD Securities צופה כעת כי הבנק המרכזי של אנגליה ישמור על קצב הורדת ריבית של לפחות 25 נקודות בסיס בכל רבעון. בתחילת החודש, הבנק ביצע את הורדת הריבית הראשונה שלו מזה יותר מארבע שנים, כשהוריד את הריבית ל-5%.
לונדון; קרדיט: Freepik
ב-TD Securities אמרו בעבר כי סיבוב ההופעות של סוויפט עשוי לספק דחיפה מספיקה בכדי לדחות הורדת ריבית אפשרית בספטמבר, ההשפעה של סיבוב ההופעות של סוויפט גדולה עד כדי כך.
אירועים גדולים כמו הכתרתו של המלך או ההופעות של טיילור סוויפט מקשים על תפקידו של הבנק המרכזי של אנגליה, שכן הם מוסיפים "עיוותים" לנתונים שהבנק המרכזי מנתח בעת קבלת החלטות על המדיניות המוניטרית, אמר רוסיטר. עם זאת, הוא הוסיף כי סיבוב ההופעות של סוויפט לא צפוי להשפיע על האינפלציה במדינה בטווח הרחוק.
- 1.החיים 21/08/2024 16:41הגב לתגובה זותשאלו את טראמפ כמה זה יכול להזיק ? הוא חושב שזה יביא לו מצביעות נקווה שהוא יצטער על הצעד

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו
ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו. שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720.
6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך.
מה אומרות המניות המופלאות
הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.
- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- לקראת שבוע מסחר קצר ועמוס - מה חושבים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
