מי היו המניות הטובות והגרועות ביותר ברבעון הראשון של 2023 בנאסד"ק, ב-S&P 500 ובדאו?
הרבעון הראשון והסוער לשנת 2023 מסתיים עם שווקים מזועזעים לאחר כאוס בנקאי והעלאות ריבית נוספות של הפדרל ריזרב. ובכל זאת, הרבעון הראשון מצטייר כטוב במיוחד עבור מניות טכנולוגיה כמו יצרנית השבבים אנבידיה.
ואכן, מדד הנאסד"ק המכיל את 100 המניות הגדולות ביותר, השיגה את הביצועים הטובים ביותר מכל שלושת המדדים, וזינק ב-18.5%. בינתיים, מדד ה-S&P 500 עלה ב-7% ואילו המדד התעשייתי של הדאו ג'ונס נותר יציב. אילו מניות בלטו בכל אחד משלושת המדדים הללו לחיוב ואילו לשלילה?
לקריאה נוספת:
>>> נעים להכיר: המדדים המובילים בארה"ב.
הנאסד"ק
ענקית השבבים אנבידיה NVIDIA COR רושמת עלייה של יותר מ-90% ברבעון הראשון והבטיחה את המקום הראשון גם במדד זה וגם במדד ה-S&P 500, לאחר ירידה של 50% בשנת 2022. מניית המוליכים למחצה נפגעה בשנה שעברה כתוצאה מרמות מלאי גבוהות לאור ביקוש חלש עבור מחשבים אישיים. אבל העניינים השתנו כשהיישומים של השבבים שלה בבינה מלאכותית צברו פופולאריות. בכנס האחרון שלה חשפה אנבידיה את שירות הענן DGX, המאפשר לארגונים לשכור קיבולת מחשוב בינה מלאכותית, ושותפות עם אדובי ADOBE INC לפיתוח משותף של דגמי AI.
מנגד, מניית SIRIUS XM HOLDINGS רשמה את הביצועים הגרועים ביותר במדד עם ירידה של 32%. חברת הלוויין והסטרימינג רשמה מעט רווח טוב מהצפוי ברבעון הרביעי שלה אך הציגה תחזית חלשה מהצפוי לשנת 2023. מוקדם יותר החודש היא הודיעה כי תצמצם את כוח האדם העולמי שלה בכ-8% (475 עובדים). המנכ"לית ג'ניפר ויץ אמרה שהקיצוצים נחוצים "על מנת שנוכל לשמור על חברה רווחית בת קיימא".
- פנסיה במסלול S&P 500 - ההגנה שלא מדברים עליה
- "ה-S&P 500 יגיע ל-7,000 בסוף שנה"; מה התחזית ל-2026?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
S&P 500
כאמור, מניית אנבידיה רשמה את הביצועים הטובים ביותר במדד, אך מנגד רשמה מניית בנק First Republic FIRST REPUBLIC BANK את הביצועים הגרועים ביותר עם קריסה של לא פחות מ-89%. קריסת בנק עמק הסיליקון SVB FINANCIAL GROUP וקרדיט סוויס CREDIT SUISSE GROUP גרמה למשקיעים להיכנס למתח גדול והבנקים האזוריים הרגישו את הפחד הזה. על פי נתוני השוק של דאו ג'ונס, הוא נמצא בקצב הרבעוני הגרוע ביותר שלו.
קונסורציום של 11 בנקים בארה"ב כולל בנק אוף אמריקה BANK OF AMERICA , סיטיגרופ CITIGROUP וג'יי.פי.מורגן JP MORGAN זרק ל-First Republic חבל הצלה מוקדם יותר החודש, והתחייב להפקיד 30 מיליארד דולר, אבל נראה שהמשקיעים עדיין לא ממהרים להחזיר את בטחונם במלווה האזורי, ומשאירים את המניות הנמוכות יותר.
דאו ג'ונס
ענקית התוכנה סיילספורס SALESFORCE רשמה עלייה של 48% ברבעון הראשון השנה ותפסה את המקום הראשון במדד. ניתן לייחס את הרווחים לביצועי הרבעון הרביעי הטובים שלה שבהם ההכנסות עלו על ציפיות האנליסטים וההנהלה. החברה פירקה את ועדת המיזוגים והרכישות שלה ופיטרה עובדים בניסיון לחסוך בעלויות.
- מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
מנגד, קונצרן החומרים 3M 3M COMPANY רשם את הביצועים הגרועים ביותר ברבעון במדד עם ירידה של 14%. החברה הציגה רווחים מתחת לציפיות ברבעון הרביעי שלה, לצד תחזית חלשה לשנת 2023 וקיצוץ של כ-2,500 משרות. היא גם התמודדה עם תביעות משפטיות על אטמי אוזניים שעלולים להיות פגומים שנמכרו לצבא, שיוצרו על ידי חברת הבת Aearo Technologies, ומאבקים משפטיים שכללו כימיקלים שיוצרו על ידיה.
- 1.מה עם הישראליות???????????????? (ל"ת)מוטי 02/04/2023 07:38הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
