מנכ"ל אמריקן אקספרס: "איך אפשר לקרוא לביטקוין מטבע? הוא מתרסק"
לסטיבן סקורי, יו"ר ומנכ"ל ענקית התשלומים אמריקן אקספרס AMERICAN EXPRESS , יש גישה שמרנית כלפי ענף הקריפטו. "אמרתי מההתחלה שמטבעות קריפטוגרפיים הם סוג של נכסים כמו זהב או כמו כסף. אבל אי אפשר להתעלם ממה שקורה עם הביטקוין BITCOIN 0.02% - הוא יורד ב-50% תוך חודשיים. איך אפשר לקרוא לזה מטבע?" אמר סקורי בראיון ליאהו פיינס.
הצניחה האחרונה של מטבעות הקריפטו מדגישה את נקודת המבט הזהירה של סקורי. ביטקוין נסחר במחיר של 36,858 דולר, ירידה של 23% עד כה. הקריפטו בנצ'מרק השיל 46% מהשיא שלו ב-10 בנובמבר, שעמד על כ-68,000 דולר. בשלב מסוים החודש, הביטקוין ירד ביותר מ-52% מהשיא. ובינתיים מטבע הקריפטו השני בגודלו, האתריום ETHEREUM -0.3% ירד ב-37% בשלושת החודשים האחרונים.
"כפי שאמרתי בעבר, יש מקום עבור המטבעות הקריפטוגרפיים, אך המומנטום המתמשך של אמריקאן אקספרס במה שהיא עושה הכי טוב - כרטיסי אשראי - מצביע על כך שהיא לא צריכה להשתכשך עדיין במים הלא ידועים של הקריפטו" הוסיף סקורי.
אמריקן אקספרס רשמה צמיחה בשורה העליונה והתחתונה בכל המגזרים העסקיים שלה כשהכלכלה העולמית המשיכה להשתפר מהמגיפה. המכירות עלו ב-31% לעומת שנה שעברה ל-1.5 מיליארד דולר. הרווחים לפני מס גדלו ל-508 מיליון דולר לעומת 276 מיליון דולר לפני שנה.
- מניית היום: אמריקן אקספרס מכה את התחזית: המניה מזנקת 4.8%
- מנכ"ל אמריקן אקספרס: "הלקוחות ממשיכים לצרוך"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווחים במגזר השירותים המסחריים הגלובליים של Amex הגיעו לרווח של 776 מיליון דולר לעומת 667 מיליון דולר בשנה שעברה. הרווחים במגזר שירותי הצרכנות העולמיים הגיעו ל-1.3 מיליארד דולר, לעומת 1.5 מיליארד דולר בשנה הקודמת.
- 7.אחד שיודע 27/01/2022 00:27הגב לתגובה זואני רוצה לראות את הערך של הדולר אם רוסיה וסין היו מצהירות ומוציאות מהחוק את השימוש בו בארצם...
- 6.איציק 26/01/2022 14:41הגב לתגובה זולמאות מיליוני אנשים יש נכס ביטקויין בשווי של למעלה מטריליון דולר. אם מנכ"ל חברה פיננסית גדולה מתעלם מכך החברה שלו בצרות צרורות...
- 5.מילה שלהם משפיעה ואחכ הם רצים לרכוש ביטקויין בעצמם (ל"ת)יוסי 26/01/2022 13:06הגב לתגובה זו
- 4.ביטקווין ללא מדינה אז למה לא משקיעים בלירה הטורקית פפפח (ל"ת)משה ראשל"צ 26/01/2022 07:42הגב לתגובה זו
- 3.מתנט 26/01/2022 03:15הגב לתגובה זוקודאק ובלוקבאסטר חשבו שהכי טוב זה להתמקד במה שהם יודעים לעשות הכי טוב, ולא להכנס לכל הקטע הלא ברור הזה של מצלמות דיגיטליות ואינטרנט?
- לקחת לי התגובה חחח. ההסטוריה רק חוזרת על עצמה (ל"ת)יוסי 26/01/2022 13:05הגב לתגובה זו
- 2.בינאנס 26/01/2022 00:18הגב לתגובה זוהדולר התרסק עם האמא שלו ועדיין מטבע? תנודות קיימות בכל השווקים והמטבעות בעולם , הביצים של המערכת הבנקאית המיושנת רועדות ממטבעות קריפטגרפים , זה מייתר את העסק החולב שלהם.
- 1.רק מזומן 25/01/2022 23:26הגב לתגובה זוהעגלה מתנדנדת ברוח.מניות ההגאונים בלהמליץ מתגלגלות במדרון החלקלק באין עוצר.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
וול סטריט השוק האמריקאיוול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%
שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.
התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.
במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.
אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל
במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI
- נעילה חיובית בוול-סטריט; אנבידיה עלתה ב-3% לקראת הדוחות
- נעילה שלילית בוול-סטריט; סיוה צנחה ב-15%, נייס נפלה ב-12%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאקרו
הטור של זיו סגל: בתוך
הסייקל הכללי של וול סטריט ישנם סייקלים משניים ולכן אנחנו צריכים לעבוד במספר מימדים: המימד הכללי של מידת החשיפה שלנו למניות, מדינות ומטבעות ובתוכו מימד הסקטורים, הענפים והמניות שמרכיבות אותן. עין אחת רואה סיכונים. עין שניה רואה הזדמנויות אלו הם החיים של מנהל
ההשקעות - מורכבים אבל מעניינים - לחזור למניות הקוואנטום?
