ביטקוין קריפטו
צילום: welcomia canva

מנכ"ל אמריקן אקספרס: "איך אפשר לקרוא לביטקוין מטבע? הוא מתרסק"

סטיבן סקורי, מנכ"ל ויו"ר ענקית התשלומים מצדיק את גישתו השמרנית כלפי המטבעות: "אי אפשר להתעלם ממה שקורה עם הביטקוין, הוא יורד ב-50% תוך חודשיים, אמריקן אקספרס לא צריכה להשתכשך עדיין במים הלא ידועים של הקריפטו"
סתיו קורן | (8)

לסטיבן סקורי, יו"ר ומנכ"ל ענקית התשלומים אמריקן אקספרס  AMERICAN EXPRESS , יש גישה שמרנית כלפי ענף הקריפטו. "אמרתי מההתחלה שמטבעות קריפטוגרפיים הם סוג של נכסים כמו זהב או כמו כסף. אבל אי אפשר להתעלם ממה שקורה עם הביטקוין BITCOIN -0.92% - הוא יורד ב-50% תוך חודשיים. איך אפשר לקרוא לזה מטבע?" אמר סקורי בראיון ליאהו פיינס.

הצניחה האחרונה של מטבעות הקריפטו מדגישה את נקודת המבט הזהירה של סקורי. ביטקוין נסחר במחיר של 36,858 דולר, ירידה של 23% עד כה. הקריפטו בנצ'מרק השיל 46% מהשיא שלו ב-10 בנובמבר, שעמד על כ-68,000 דולר. בשלב מסוים החודש, הביטקוין ירד ביותר מ-52% מהשיא. ובינתיים מטבע הקריפטו השני בגודלו, האתריום  ETHEREUM -0.42% ירד ב-37% בשלושת החודשים האחרונים.

"כפי שאמרתי בעבר, יש מקום עבור המטבעות הקריפטוגרפיים, אך המומנטום המתמשך של אמריקאן אקספרס במה שהיא עושה הכי טוב - כרטיסי אשראי - מצביע על כך שהיא לא צריכה להשתכשך עדיין במים הלא ידועים של הקריפטו" הוסיף סקורי.

אמריקן אקספרס רשמה צמיחה בשורה העליונה והתחתונה בכל המגזרים העסקיים שלה כשהכלכלה העולמית המשיכה להשתפר מהמגיפה. המכירות עלו ב-31% לעומת שנה שעברה ל-1.5 מיליארד דולר. הרווחים לפני מס גדלו ל-508 מיליון דולר לעומת 276 מיליון דולר לפני שנה. 

הרווחים במגזר השירותים המסחריים הגלובליים של Amex הגיעו לרווח של 776 מיליון דולר לעומת 667 מיליון דולר בשנה שעברה. הרווחים במגזר שירותי הצרכנות העולמיים הגיעו ל-1.3 מיליארד דולר, לעומת 1.5 מיליארד דולר בשנה הקודמת.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אחד שיודע 27/01/2022 00:27
    הגב לתגובה זו
    אני רוצה לראות את הערך של הדולר אם רוסיה וסין היו מצהירות ומוציאות מהחוק את השימוש בו בארצם...
  • 6.
    איציק 26/01/2022 14:41
    הגב לתגובה זו
    למאות מיליוני אנשים יש נכס ביטקויין בשווי של למעלה מטריליון דולר. אם מנכ"ל חברה פיננסית גדולה מתעלם מכך החברה שלו בצרות צרורות...
  • 5.
    מילה שלהם משפיעה ואחכ הם רצים לרכוש ביטקויין בעצמם (ל"ת)
    יוסי 26/01/2022 13:06
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ביטקווין ללא מדינה אז למה לא משקיעים בלירה הטורקית פפפח (ל"ת)
    משה ראשל"צ 26/01/2022 07:42
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מתנט 26/01/2022 03:15
    הגב לתגובה זו
    קודאק ובלוקבאסטר חשבו שהכי טוב זה להתמקד במה שהם יודעים לעשות הכי טוב, ולא להכנס לכל הקטע הלא ברור הזה של מצלמות דיגיטליות ואינטרנט?
  • לקחת לי התגובה חחח. ההסטוריה רק חוזרת על עצמה (ל"ת)
    יוסי 26/01/2022 13:05
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בינאנס 26/01/2022 00:18
    הגב לתגובה זו
    הדולר התרסק עם האמא שלו ועדיין מטבע? תנודות קיימות בכל השווקים והמטבעות בעולם , הביצים של המערכת הבנקאית המיושנת רועדות ממטבעות קריפטגרפים , זה מייתר את העסק החולב שלהם.
  • 1.
    רק מזומן 25/01/2022 23:26
    הגב לתגובה זו
    העגלה מתנדנדת ברוח.מניות ההגאונים בלהמליץ מתגלגלות במדרון החלקלק באין עוצר.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.