מארוול
צילום: Google Street View/Anwar Kashem

מניות הטכנולוגיה המומלצות של גולדמן זאקס; מי קיבלה אפסייד של 150%?

תאגיד ההשקעות הגלובלי המליץ על 3 מניות של חברות טכנולוגיה שהחלו במגמת תיקון באחרונה - האם מדובר בהזדמנות?
סתיו קורן | (4)
נושאים בכתבה גולדמן זאקס

בנק ההשקעות הגלובלי גולדמן זאקס  GOLDMAN SACHS  ממליץ על רכישת מניות של מספר חברות טכנולוגיה. כמה מאותן מניות טכנולוגיה החלו במגמת תיקון באחרונה, האם זו יכולה להיות הזדמנות להשקעה? ובכן, לפי בנק ההשקעות שווה לרכוש את אותן מניות במחיר הנוכחי שלהן.

הנה הצצה לשלוש מניות שקיבלו לאחרונה דירוג "קנייה" מענקית ההשקעות

מניית מארוול  (MRVL) - יצרנית השבבים נהנתה מראלי נחמד ממאי עד נובמבר השנה, באותה תקופת זמן מניות חברת המוליכים למחצה מווילמינגטון, דלאוור טיפסו ב-60%. אבל זו יכולה להיות רק ההתחלה, בתחילת דצמבר, מארוול דיווחה על התוצאות הכספיות לרבעון השלישי והמניה זינקה ב-18%.

ההכנסות ברבעון צמחו ב-61%, לעומת 1.2מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המתואם למניה השתפר ב-72% לעומת שנה שעברה ל-43 סנט. הבנק שדרג את מארוול מעמדת "ניטרלי" לעמדת "קנייה". מניית החברה נסחרת לפי שער של 89.5 דולר נכון לזמן כתיבת שורות אלו, הבנק העלה בתחילת דצמבר את מחיר היעד של המניה לרמה של 95 דולר.

מניית ​סנופלייק  SNOWFLAKE INC - רבים מחשיבים את תחום ה"ביג דאטה" לדבר הגדול הבא, ושם חברת סנופלייק מצאה את ההזדמנות שלה. חברת הנתונים מבוססת הענן שנוסדה ב-2012 מעניקה שירות לאלפי לקוחות ממגוון תעשיות - כולל 233 חברות מהדירוג של כתב העת פורצ'ן היוקרתי, המדרג חברות אמריקאיות לפי הכנסה גולמית. 

החברה קיבלה באחרונה תשומת לב רבה מצד המשקיעים, ועכשיו שווי השוק שלה עומד על 100 מעל מיליארד דולר. ברבעון השלישי של השנה, הכנסות החברה זינקו ב-110% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ל-334.4 מיליון דולר. החברה המשיכה למשוך אליה לקוחות רבים, כעת יש לה 148 לקוחות עם הכנסות שנתיות של יותר ממיליון דולר, בהשוואה ל-65 לקוחות כאלה לפני שנה.

בשבוע שעבר העלו בגולדמן זאקס את יעד המחיר של המניה מ-340 דולר, ל-390 דולר. ושמרה על דירוג "קנייה". מניית החברה נסחרה לאחרונה בשער של 340-360 דולר.

מניית וויב Weave Communications (סימול:WEAV) - עם שווי שוק של מיליארד דולר בלבד, מדובר בחברה קטנה משמעותית ביחס לשמות שהוזכרו לעיל, אולם לפי גולדמן זאקס השקעה בחברה יכולה להיות אחת ההזדמנויות הגדולות בשוק. 

ווייב מציעה פלטפורמת תקשורת לקוחות "הכל במוצר אחד" עבור לקוחות קטנים. החברה יצאה ל-IPO לפני חודש, מחיר המניה  בנפקה עמד על 24 דולר - מאז המניה איבדה גובה, ונכון לזמן כתיבת שורות אלה נסחרת לפי שער של 14.8 דולר למניה.

קיראו עוד ב"גלובל"

ברבעון השלישי, ווייב הוסיפה 1,326 לקוחות חדשים, לחברה יש כ-22,553 לקוחות. ההכנסות הגיעו ל-30.3 מיליון דולר, עלייה של 42% בהשוואה לתקופה המקבילה. בנק ההשקעות העניק למניית החברה מחיר יעד של 37 דולר, המשקף אפסייד של 150%.  ואמר שמחיר המניה הנוכחי מייצג "נקודת כניסה משכנעת".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ש.ק. 12/12/2021 11:13
    הגב לתגובה זו
    אני עדיין מופסד מהמלצות שלהם לפני 10 שנים. הם מחפשים פריירם חדשים
  • 2.
    תחזית מעניינת (ל"ת)
    דן שחר 12/12/2021 07:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אבי 1 11/12/2021 16:44
    הגב לתגובה זו
    הם ממליצים אחרי שהם רוכשים את המניות. ככה עושים קופה ..
  • לא מספיק, ואז הם מוכרים ומשאירים אותך עם האשפה (ל"ת)
    פרנקי 12/12/2021 09:46
    הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

וול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט

שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.

התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.

במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.


אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI


מאקרו

הטור של זיו סגל: בתוך הסייקל הכללי של וול סטריט ישנם סייקלים משניים ולכן אנחנו צריכים לעבוד במספר מימדים: המימד הכללי של מידת החשיפה שלנו למניות, מדינות ומטבעות ובתוכו מימד הסקטורים, הענפים והמניות שמרכיבות אותן. עין אחת רואה סיכונים. עין שניה רואה הזדמנויות אלו הם החיים של מנהל ההשקעות - מורכבים אבל מעניינים - לחזור למניות הקוואנטום?