אודי מוקדי, יו"ר ומנכ"ל סייברארק
צילום: יח"צ

סייברארק: אופנהיימר מעלים את מחיר היעד ל-230 ד' - אפסייד של 26.5%

מדובר בהעלאה של 18% במחיר היעד מהסקירה הקודמת, וזאת בעקבות הדוחות הטובים לרבעון השלישי. באופנהיימר מחמיאים לקצב העברת הלקוחות למודל SaaS, שבטווח הארוך יביא לרווחיות יציבה - על אף שבינתיים שולי הרווח נפגעים בתקופת המעבר
תומר אמן |

"עם השלמת העברת הלקוחות כך ש-100% מהם יהיו במודל של SaaS, אנו יותר ויותר שוריים לגבי אופק הצמיחה שלה בטווח הארוך", כך כותבים האנליסטים של אופנהיימר על סייבר ארק אחרי הדוחות הטובים לרבעון השלישי, כשהם מאשררים את המלצת "תשואת יתר" על המניה ומעלים את מחיר היעד שלהם ב-18%, מ-195 דולר בסקירה הקודמת ל-230 דולר - אפסייד של 26.5% על מחיר השוק.

סייבר ארק צמחה ברבעון השלישי בהכנסות ה-Subscription ב-143.4% ובתוך כך ב-171.4% בהכנסות אלה מלקוחות מודל ה-SaaS. ה-ARR (הכנסות חוזרות בקצב שנתי על בסיס החוזים הקיימים) צמחו ב-37.6% וההכנסות השנתיות החוזרות מה-Subscription, גם כן מלקוחות מודל ה-SaaS, עלו ב-131.7%.

סייברארק עקפתה את ציפיות האנליסטים עם הכנסות כוללות בשורה העליונה של 121.6 מיליון דולר והפסד מתואם של 0.06 דולר למניה, כאשר בשוק ציפו להפסד מתואם עמוק יותר של 0.07 דולר למניה על הכנסות של 120.3 מיליון דולר.

את ביצועי אלו מסבירים באופנהיימר כתוצאה ממדיניות העברת הלקוחות למודל של SaaS על המודל הישן של מכירת רישיונות חד פעמיים, מדיניות אשר מיושמת מהר מן הצפוי. כך, 72% מהזמנות הרישיונות הינם במודל מנויים ו-85% מהלקוחות החדשים בוחרים במודל זה. החברה צופה להשלים את העברת הלקוחות למודל מנויים במהלך הרבעון השלישי של 2022.

עם זאת, מצביעים כותבי הסקירה כתוצאה מתהליך זה על ירידה זמנית בשולי הרווחיות מתזרים המזומנים החופשי שיצרה החברה: שוליים של 1.6% בתקופת הדוח, לעומת 12% בתרחיש בו אותם הלקוחות שהעבירה היו ממשיכים לשלם לה במודל הישן.

 "אנו מתרשמים מקצב העברת הלקוחות ויש לנו ביטחון בכך שהחברה תוכל לחזור לרווחיות יציבה ככל שההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) מ-Subscription יהוו נתח גדול יותר מסך ההכנסות", נכתב באנליזה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.