אודי מוקדי, יו"ר ומנכ"ל סייברארק
צילום: יח"צ

סייברארק: אופנהיימר מעלים את מחיר היעד ל-230 ד' - אפסייד של 26.5%

מדובר בהעלאה של 18% במחיר היעד מהסקירה הקודמת, וזאת בעקבות הדוחות הטובים לרבעון השלישי. באופנהיימר מחמיאים לקצב העברת הלקוחות למודל SaaS, שבטווח הארוך יביא לרווחיות יציבה - על אף שבינתיים שולי הרווח נפגעים בתקופת המעבר
תומר אמן |

"עם השלמת העברת הלקוחות כך ש-100% מהם יהיו במודל של SaaS, אנו יותר ויותר שוריים לגבי אופק הצמיחה שלה בטווח הארוך", כך כותבים האנליסטים של אופנהיימר על סייבר ארק אחרי הדוחות הטובים לרבעון השלישי, כשהם מאשררים את המלצת "תשואת יתר" על המניה ומעלים את מחיר היעד שלהם ב-18%, מ-195 דולר בסקירה הקודמת ל-230 דולר - אפסייד של 26.5% על מחיר השוק.

סייבר ארק צמחה ברבעון השלישי בהכנסות ה-Subscription ב-143.4% ובתוך כך ב-171.4% בהכנסות אלה מלקוחות מודל ה-SaaS. ה-ARR (הכנסות חוזרות בקצב שנתי על בסיס החוזים הקיימים) צמחו ב-37.6% וההכנסות השנתיות החוזרות מה-Subscription, גם כן מלקוחות מודל ה-SaaS, עלו ב-131.7%.

סייברארק עקפתה את ציפיות האנליסטים עם הכנסות כוללות בשורה העליונה של 121.6 מיליון דולר והפסד מתואם של 0.06 דולר למניה, כאשר בשוק ציפו להפסד מתואם עמוק יותר של 0.07 דולר למניה על הכנסות של 120.3 מיליון דולר.

את ביצועי אלו מסבירים באופנהיימר כתוצאה ממדיניות העברת הלקוחות למודל של SaaS על המודל הישן של מכירת רישיונות חד פעמיים, מדיניות אשר מיושמת מהר מן הצפוי. כך, 72% מהזמנות הרישיונות הינם במודל מנויים ו-85% מהלקוחות החדשים בוחרים במודל זה. החברה צופה להשלים את העברת הלקוחות למודל מנויים במהלך הרבעון השלישי של 2022.

עם זאת, מצביעים כותבי הסקירה כתוצאה מתהליך זה על ירידה זמנית בשולי הרווחיות מתזרים המזומנים החופשי שיצרה החברה: שוליים של 1.6% בתקופת הדוח, לעומת 12% בתרחיש בו אותם הלקוחות שהעבירה היו ממשיכים לשלם לה במודל הישן.

 "אנו מתרשמים מקצב העברת הלקוחות ויש לנו ביטחון בכך שהחברה תוכל לחזור לרווחיות יציבה ככל שההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) מ-Subscription יהוו נתח גדול יותר מסך ההכנסות", נכתב באנליזה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

גיימסטופ
צילום: רוי שיינמן באמצעות Copilot

גיימסטופ מזנקת 5% - מה הסיבה?

הציפייה לגרסה החדשה של Halo מתורגמת לביקושים במניה, שעולה לאחר תקופה ממושכת של חולשה



רן קידר |
נושאים בכתבה גיימסטופ

מניית גיימסטופ (GameStop Corp. 2.3%  ) זינקה בכ-8% בטרום המסחר, אך כעת היא עולה ב-5%. העלייה נובעת בעיקר מהבאזז סביב השקת המשחק החדש של מיקרוסופט, Halo: Campaign Evolved, שיגיע לראשונה גם לפלייסטיישן 5 של סוני ב-2026, לצד Xbox Series X|S ו-PC.

המשחק החדש הוא עיבוד מחודש מלא (remake) לכותר Halo: Combat Evolved המקורי שיצא בשנת 2001 והפך את הז'אנר של משחקי יריות מגוף ראשון ללהיט תרבותי. הפעם, הפיתוח ב-Unreal Engine 5 מבטיח גרפיקה משופרת, מצבי משחק חדשים ומשחקיות קרוס-פלטפורמה. המהלך מסמן שינוי אסטרטגי עבור מיקרוסופט – חברה שבעבר התמקדה באקסקלוסיביות לקונסולות Xbox.

המהלך קיבל דחיפה שיווקתית מחשבון הרשת החברתית X (לשעבר טוויטר) של גיימסטופ, שפרסם פוסט הומוריסטי בשבת: "Halo: Campaign Evolved מגיע ל-Xbox ול-PS5 ב-2026. זהו הסוף הרשמי של מלחמות הקונסולות!" הפוסט כלל שלוש תמונות פרומו מהמשחק, וזכה ליותר מ-260 אלף צפיות תוך יום.

את הבאזז הזה חיזק ציוץ נוסף מחשבון בית הלבן הרשמי, שבו נראה הנשיא דונלד טראמפ בדמותו של מאסטר צ'יף, הגיבור האיקוני של Halo, בתמונה שנוצרה באמצעות AI. התמונה מציגה את טראמפ במדי החייל הירוקים של מאסטר צ'יף, מניף דגל אמריקאי (שעורר בדיחות על כך שהדגל כולל רק 40 כוכבים, רמז הומוריסטי למדיניותו). המסר – "הסוף למלחמות הקונסולות: אחדות אמריקאית במשחקים" – תפס היטב בקרב קהילת הגיימרים.

הפוסט, שפורסם בסוף השבוע, משקף את התרבות הפופולרית של ממשל טראמפ השני, שמשלבת ממים ותרבות דיגיטלית כדי להתחבר לצעירים – אסטרטגיה שכבר הוכחה כיעילה בקמפיינים קודמים.

מגמה חיובית למוצר, אך המניה עדיין בפיגור