מניית פלוס 500 טסה 9% בלונדון: ההכנסות זינקו ב-181% ל-56 מיליון דולר

ממוצע ההכנסות למשתמש (ARPU) זינק ברבעון השלישי ב-138% לכ-1,290 דולר. "צופים כי תוצאות 2014 יעלו על ציפיות השוק"
אבי שאולי |

חברת Plus500 הישראלית הנסחרת בלונדון (סימול PLUS), דיווחה היום על תוצאות טובות לתשעת החודשים הראשונים של שנת 2014 ולרבעון השלישי. המניה מזנקת ב-LSE ביותר מ-8%.

ההכנסות זינקו בחודשים ינואר-ספטמבר בכ-151% לכ-162.4 מיליון דולר וברבעון השלישי זינקו בכ-181% לשנת 2014 הסתכמו הכנסות החברה בסך של כ-56.2 מיליון דולר לעומת כ-20 מיליון דולר בתקופה המקבילה, זינוק של כ- 181%.

חברת Plus500 שהוקמה על ידי גל הבר ואלון גונן עוסקת במסחר מקוון בתחום חוזי ההפרשים (CFD-Contracts for Difference) על מניות, סחורות, מדדים, מט"ח ותעודות סל.

למרות התחרות הרבה בתחום מצליחה החברה לרשום צמיחה חזקה. המניות הונפקו בבורסה הראשית בלונדון ביולי 2013 תחת הסימול PLUS וכעת היא נסחרת בשווי של כ-600 מיליון דולר.

היקף הלקוחות הפעילים של החברה הסתכם ברבעון השלישי ב-43,547 לקוחות, גידול של כ-18% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון השלישי הסתכם מספר הלקוחות החדשים ב-14,850 לעומת 12,658 בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-17%.

עיקר המסחר מתבצע באנגליה ובמערב אירופה

ממוצע ההכנסות למשתמש (ARPU) זינק ברבעון השלישי ב-138% והסתכם בכ-1,290 דולר לעומת כ-541 דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

עיקר המסחר מתבצע באנגליה ובמערב אירופה. הכנסות החברה מפעילותה באנגליה הסתכמו בכ-15% מסך הכנסותיה, כאשר סך ההכנסות ממדינות מערב אירופה הסתכם לכ-70% מכלל הכנסות החברה.

מפתחת אפליקציה לשימוש במכשירים ניידים מבוססי Windows

החברה מגיבה במהירות למצבים משתנים בשוק ומציעה ללקוחותיה לסחור על חוזי הפרשים חדשים באופן מיידי כתגובה לאירועים משמעותיים, כגון הנפקת עליבאבא, GoPro וכו'. בנוסף, בשל אירועים גיאופוליטיים שונים באירופה וכן בתגובה לשינויים בסביבת המאקרו הגלובאלית, זיהתה החברה גידול ניכר במסחר השוטף.

קיראו עוד ב"גלובל"

החברה עובדת בימים אלה על פיתוח אפליקציה המיועדת לשימוש במכשירים ניידים מבוססי Windows אשר השקתו צפויה במהלך ששת החודשים הבאים. זאת, בנוסף לגרסאות ה-iOS והאנדרואיד עבור טלפונים ניידים וטאבלטים, אשר במהלך התקופה ניכר גידול בשימוש בהן. כמו כן, החברה עובדת על גרסת הדור הבאה של דפדפן האינטרנט שלה, שגם השקתו צפויה במהלך ששת החודשים הבאים.

אנו נכנסים לרבעון הרביעי במומנטום חזק

גל הבר, מנכ"ל Plus500, אמר היום: "החברה מסכמת עוד רבעון מוצלח עם גידול ניכר בהכנסות ובהיקף המשתמשים. אנו נכנסים לרבעון הרביעי במומנטום חזק. התנודתיות המתמשכת בשוק, אסטרטגיית השיווק הממוקדת של החברה והשיפור המתמשך בכוחו של המותג צפויים לתרום בצורה משמעותית ליכולתה של החברה לגייס לקוחות חדשים ולהמשיך בצמיחה בהכנסותיה ובפעילותה. החברה בוחנת בכל עת אפשרויות להגדלה ולשיפור של מגוון כלי המסחר שהיא מציעה. במהלך תשעת החודשים שחלפו מאז תחילת השנה הוספנו כ-300 כלי מסחר חדשים ואנו צפויים להוסיף עוד כ-200 כלים נוספים. לאור זאת, אנו צופים כי תוצאות החברה בסיכום שנת 2014, הן מבחינת הכנסות והן מבחינת רווחים, יעלו על ציפיות השוק".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מניה טרנדית; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPTמניה טרנדית; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPT

המניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50

זינוק חד במניית SMX הציף עניין בטכנולוגיית הסימון שפיתחה החברה, אך בעיקר סימני שאלה על שווי מנופח - חברה של 350 מיליון דולר עם ביצועיים אפסיים
אדיר בן עמי |

מניית SMX SMX -59.09%   משכה בימים האחרונים עניין יוצא דופן בשוק האמריקאי. לאחר תקופה ארוכה שבה נסחרה ברמות נמוכות ובמחזורי מסחר מצומצמים, היא רשמה זינוק חד שהעלה את שווי החברה למאות מיליוני דולרים בתוך ימים ספורים. בסוף נובמבר נסחרה המניה בדולרים בודדים, וכעבור כשבוע כבר חצתה את רף 340 הדולרים. ביום המסחר האחרון הגיעה המניה לרמה של כמעט 500 דולר במהלך היום, אך מיד לאחר סגירתו צנחה בכ־23% לרמה של כ־254 דולר.


החברה שנכנסה לוול סטריט לתוך שלד, פועלת בתחום סימון וזיהוי חומרים, ומציעה טכנולוגיה שמאפשרת לעקוב אחר מוצרים לאורך שרשרת האספקה באמצעות סמנים כימיים המשולבים בחומר עצמו. הסמנים שומרים על תכונותיהם גם לאחר עיבוד, התכה או מיחזור, ומאפשרים לזהות את מקור החומר גם בשלבים מתקדמים של תעשייה. למרות שהחברה פעלה במספר ענפים והציגה יכולות טכנולוגיות ייחודיות, היא התקשתה במשך שנים לבסס לעצמה מעמד יציב בשוק ההון. מה שהדליק את המשקיעים בתקופה האחרונה היה סדרת הודעות שהחברה פרסמה. בכנס בדובאי חשפה SMX יכולות זיהוי של זהב וכסף לאחר התכה, יכולת שלטענתה קיבלה הכרה מגוף רגולטורי מקומי. לאחר מכן פרסמה החברה דוחות נוספים שהציגו התקדמות במימוש הטכנולוגיה בתחומים נוספים.


בנוסף וכנראה הסיבה העיקרית לזינוק, החברה הציגה לאחרונה גם הסכם מימון משמעותי עם קרן Target Capital 1 בהיקף של כ־110 מיליון דולר. ההסכם כולל שטר המרה ויכולת למשוך אשראי נוסף, ללא מגבלות משמעותיות. מבחינת השוק, מדובר באיתות של תמיכה מצד גוף מוסדי, אך גם במהלך שמדגיש את הצורך של החברה בהון נוסף כדי להמשיך לפעול בקצב הנוכחי. השילוב בין גיוס ההון, ההכרה הטכנולוגית והחשיפה בתקשורת יצר תמהיל שמוכר היטב בשוק האמריקאי: ציפייה שעסק קטן יחסית יצליח לפרוץ לתחומים גדולים. תנאי כזה מייצר לעיתים הזדמנויות אמיתיות, אך גם פותח פתח לתנועות חדות שמנותקות מהמצב העסקי בפועל.


ההיסטוריה של SMX בשוק ההון מורכבת. החברה הונפקה באוסטרליה לפני שש שנים, ולאחר מכן ביצעה מיזוג SPAC לפי שווי של כ־200 מיליון דולר. אף על פי שהחברה התחילה פעילות מסחרית רק בשנים האחרונות, הדוחות הכספיים מצביעים על הפסדים משמעותיים. במחצית הראשונה של השנה הפסדיה המצטברים הגיעו ליותר מ־100 מיליון דולר, והיא טרם הציגה הכנסות משמעותיות. בעלי המניות המרכזיים בחברה השתנו גם הם. קיבוצים שהחזיקו מניות בתקופת המיזוג כבר אינם חלק מהתמונה. כיום, שני בעלי העניין העיקריים הם המנכ"ל חגי אלון והיו"ר אופיר שטרנברג, כל אחד עם החזקה של כ־6%.


האתגר הכפול

מצד אחד הטכנולוגיה של SMX מציעה מענה לסוגיות שהעסיקו תעשיות שונות במשך זמן רב, מזיהוי מתכות יקרות לאחר עיבוד ועד שיפור האמינות של נתונים בתחום הרגולציה הסביבתית. מצד שני, הפיכת יכולת טכנולוגית למקור הכנסה עקבי דורשת תהליך ארוך: בניית מערך מסחרי, חדירה לשווקים שמרניים יחסית ועמידה בתקנים רגולטוריים מחייבים. הפער הזה עדיין לא נסגר, והוא נמצא במרכז הדיון סביב פוטנציאל הצמיחה של החברה.


חנות ספורה בדוחא שבקטאר, מתוך האתר הרשמיחנות ספורה בדוחא שבקטאר, מתוך האתר הרשמי

האנבידיה של עולם הביוטי - ספורה: מנגנון חדשנות, צמיחה גלובלית ושותפויות

עם הכנסות שנתיות במיליארדים, עוד ועוד חנויות שנפתחו בכל העולם, חוויית קניה שכוללת AI, ספורה צומחת בעקביות כשחקן המוביל בתעשיית הביוטי העולמית

הדס ברטל |

ספורה (Sephora), ענקית הקמעונאות ממשיכה לצמוח גם השנה, בתקופה של אי וודאות כלכלית. ב-2025, דו"ח הרבעון השלישי של LVMH מציין הכנסות כוללות של 58.1 מיליארד אירו בתשעת החודשים הראשונים, עם עלייה אורגנית של 1%, כאשר חטיבת הסחר הסלקטיבי, הכוללת את ספורה, רשמה צמיחה של 7%. 

רשת הקמעונאות לקוסמטיקה שהוקמה ב-1970 על ידי דומיניק מנדל בצרפת, החלה כחנות יחידה בפריז והתרחבה למותג גלובלי וכיום נמצאת תחת בעלות LVMH מאז 1997. הרכישה על ידי LVMH, שהייתה תמורת 262 מיליון אירו, אפשרה הרחבה מהירה, כולל כניסה לארה"ב ב-1998 עם רכישת 29 חנויות מ-Helene Curtis. עד שנת 2000, הרשת הגיעה ל-300 חנויות בארה"ב וכיום היא מפעילה 3,400 חנויות ב-35 מדינות, כולל 1,200 בארה"ב, 500 באירופה ו-300 באסיה. המודל העסקי מבוסס על גישה פתוחה למוצרים, ללא דלפקים סגורים, מה שמאפשר התנסות ישירה ומגביר מכירות ב-25% בהשוואה למודלים מסורתיים.

ספורה עצמה השיגה צמיחה כפולה משיעור השוק, עם עלייה בהכנסות ובשולי רווח, למרות ירידה של 3% במכירות בארה"ב ברבעון הראשון עקב בסיס השוואה גבוה. בחצי השנה הראשונה, חטיבת הבשמים והקוסמטיקה של LVMH נשארה יציבה, הודות למכירות בצפון ודרום אמריקה, אירופה והמזרח התיכון, כאשר הכנסות החטיבה הגיעו ל-39.8 מיליארד אירו. ההשקה של מותג Rhode של היילי ביבר באוקטובר 2025 הניבה מכירות שבועיות שיא של 4.7 מיליון דולר בצפון אמריקה, והשקת MAC Cosmetics בארה"ב בתחילת 2026 תכפיל את נוכחות המותג ב-500 חנויות פיזיות ובאתר. חטיבת הביוטי של LVMH גם רשמה צמיחה אורגנית של 2%, עם דגש על שוק אסיה, שם מכירות ספורה גדלו ב-5%.

גם בעידן האון ליין ספורה ממשיכה לפתוח חנויות 

ספורה חווה גם התרחבות בהיקף החנויות שלה. בעוד רשתות רבות רק סוגרות חנויות בעידן הקניות המקוונות, עם דגש על אמריקה הלטינית: 10 חנויות חדשות במקסיקו וברזיל ב-2025. בבריטניה, שם פועלות 10 חנויות כיום עם תוספת של 2 עד סוף השנה כאשר מוצב יעד של 20 עד 2026. בצפון אמריקה, ספורה משקיעה 500 מיליון דולר בשדרוג 700 חנויות ב-5 השנים הקרובות, כולל שילוב טכנולוגיה כמו מסכי מגע ומערכות לאבחון סוג עור שיתאימו לכל לקוחה את המוצרים המתאימים לסוג העור הספציפי שלה.
בסין, הרשת מחזקת נוכחות עם 100 חנויות, ומשלבת מוצרים מקומיים כמו סרומים קוריאניים, שמהווים כ-15% מהמכירות באסיה. באירופה, ספורה מתרחבת בגרמניה עם 5 חנויות חדשות ב-2025, ובצרפת, ארץ המוצא, היא מפעילה 300 חנויות עם מכירות של כ-2 מיליארד אירו בשנה. בשוק המפרץ הפרסי, ספורה הרחיבה שותפות עם e.l.f. Beauty בנובמבר 2025, מה שמאפשר כניסה למדינות כמו סעודיה ואיחוד האמירויות, עם צפי למכירות של 50 מיליון דולר בשנה ראשונה. שותפות עם Kohl's בארה"ב תרמה לצמיחה של 5.4% בקטגוריית אקססוריז ברבעון השלישי, כאשר ספורה תופסת 25% משטחי החנויות של Kohl's ב-2025.


חנות של ספורה, מתוך האתר הרשמי
חנות של ספורה - קרדיט: מתוך האתר הרשמי