גבי ויסמן נובה
צילום: בני גמזו
שבבים

נובה מקבלת המלצה ומזנקת ב-4% - "צומחת כפול מהשוק כולו"

בנק אוף אמריקה ממליץ על 5 מניות שבבים בינוניות - נובה מקבלת מעמד מיוחד, ומי הן ה-4 הנוספות?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה נובה

בנק אוף אמריקה מעלה יעד מחיר לנובה ל-270 דולר, אלא שבינתיים המניה מזנקת ב-4% ל-257 דולר, ומחיר היעד כבר לא נראה יומרני מדי. נובה זינקה מתחילת השנה ב-31% לשווי של 7.6 מיליארד דולר, מכפיל הרווח החזוי שלה על רווחי השנה הבאה הוא 28. לא נמוך, אבל בבנק אוף אמריקה אופטימיים על הצמיחה ארוכת הטווח של החברה.  

"זו החברה הקטנה-בינונית המובילה שלנו בתחום ציוד ייצור השבבים", כתבו האנליסטים של בנק אוף אמריקה בהובלת ויוק אריה בדוח מעודכן, "נובה מציגה פרופיל רווחיות מעולה וצפויה להפיק תועלת מהמומנטום בהתקדמות הטכנולוגית".

האנליסטים מבססים את מחיר היעד החדש על מכפיל רווח צופה של 29 לשנת 2026, בחלק העליון של הטווח ההיסטורי של 18-29. "המכפיל מוצדק לדעתנו בהתחשב בצמיחה, ברווחיות ובמעמדה הטכנולוגי המתקדם". החברה צפויה להציג צמיחת מכירות חזקה של 28% בשנת 2025 ו-7% נוספים בשנת 2026, עם צמיחת רווח למניה של 24% ו-7% בהתאמה. במונחי הערכת שווי, נובה נסחרת כיום במכפיל רווח צופה של 30 לשנת 2025 ו-28 לשנת 2026 - פרמיה משמעותית על הממוצע התעשייתי של כ-21.

"הפרמיה מוצדקת בהחלט", מדגישים האנליסטים. "נובה מציגה צמיחה במכירות של פי 2 ממה שאנו רואים בכלל תחום ציוד ייצור השבבים".

האנליסטים מדגישים בדוח את מנועי הצמיחה של נובה, כאשר המרכזי שבהם הוא טכנולוגיית GAA (Gate-All-Around). לגישתם, נובה הציבה יעד של 500 מיליון דולר במכירות טכנולוגיית GAA עד 2026, אך האנליסטים סבורים כי היעד עשוי להיות נמוך מדי. "היעד מניח רק 150,000 יחידות קיבולת תעשייתי בעולם, מה שנראה לנו שמרני מדי".

עוד מציינים האנליסטים בדוח כי "החברה ממשיכה לחזק את מעמדה בפלחי המדידה הממדית והכימית, תוך הרחבה בתחום מטרולוגיית החומרים שבו היא היחידה המספקת פתרונות מסוימים". לצד זה, הם צופים שההכנסות במחצית השנייה יגדלו ברבעון לרבעון, בניגוד לקונצנזוס הצופה יציבות. נקודת חוזק נוספת היא  הרחבת הפעילות בתחום מטרולוגיית החומרים, שמהווה 40% מהמכירות.


מבחינת הסיכונים, האנליסטים מצביעים על - "הגבלות פוטנציאליות על משלוחי מערכות מארה"ב לסין שיכולות להשפיע על תיק מוצרי הרנטגן למטרולוגיה; תחרות חזקה מספקים גדולים יותר כמו KLA Corp; האופי המחזורי ההיסטורי של השקעות הון בתעשיית השבבים".


מניות שבבים אטרקטיביות - פוטנציאל של עד 34%

נובה נכללת ברשימת 5 המניות המובילות של BofA בפלח החברות הקטנות-בינוניות בתחום השבבים, רשימה שכוללת מניות עם פוטנציאל עלייה אטרקטיבי .

קיראו עוד ב"גלובל"

Allegro Microsystems (ALGM) - החדירה לרכבים חשמליים

"מנהיגת החיישנים המגנטיים נהנית מהתאוששות מחזורית מתמשכת", כותבים האנליסטים על החברה הנסחרת ב-31.88 דולר עם יעד מחיר של 38 דולר - פוטנציאל עלייה של 19%.

"ההתאוששות המחזורית בדרך הנכונה עם מכירות הרכב הצפויות לחזור לצמיחה חיובית כבר ביוני", מסבירים האנליסטים. "התמהיל עשיר התוכן של רכבים חשמליים אמור להתרחב לכ-50% ממכירות הרכב במחצית השנייה של 2025".

החברה צפויה לצמיחת רווח למניה מרשימה של 46% בממוצע שנתי בין 2024-2027, פי 3 מהממוצע בתחום השבבים.

M/A-Com (MTSI) - מנועי צמיחה כפולים בהגנה ומרכזי נתונים

בנק אוף אמריקה העלה גם את מחיר היעד של M/A-Com מ-140 דולר ל-160 דולר, פוטנציאל עלייה של 17% מהמחיר הנוכחי של 137 דולר. "יש לנו חוזק רחב בתחום מרכזי הנתונים שמצביע על צמיחה של 45% בשנה הבאה", מפרטים האנליסטים בדוח. "תיק האופטיקה והנחושת הרחב מטפל במגוון רחב של צרכי לקוחות".

המיוחד ב-MTSI הוא החשיפה לתחום התעשייה והביטחון - 42% מהמכירות, שנהנה מהתרחבות תקציבי ההגנה העולמיים. "המאזן החזק עם 680 מיליון דולר במזומן ושולי תזרים חופשי של 20% תומכים ברכישות מועילות".


Credo Technology (CRDO) - מנהיגה בכבלים חשמליים פעילים

החברה הנסחרת ב-85 דולר עם יעד מחיר של 100 דולר (פוטנציאל 18%) נהנית ממגמה טכנולוגית משמעותית. "מנהיגות בתוך השוק המתפתח במהירות של כבלים חשמליים פעילים (AEC) שבו השוק עלול להכפיל את עצמו בשנתיים הקרובות", כותבים האנליסטים של בנק אוף אמריקה. "שתי רמפות של היפרסקיילרים מתוכננות למחצית השנייה של שנת הכספים 2026, מה שיעזור להפחית את הריכוז הלקוחות".

הפורטפוליו של CRDO מתרחב משמעותית ב-2026 לכלול DSPs, מוצרי PCIe וכרטיסי קו, עם פוטנציאל צמיחת רווח למניה של 67% בין 2024-2027.

Coherent (COHR) - תיק אופטיקה רחב למהפכת הבינה המלאכותית

החברה נסחרת ב-82 דולר עם יעד מחיר של 92 דולר, פוטנציאל עלייה של 14%. האנליסטים מסבירים את ההמלצה למרות הביצועים החלשים השנה בזכות המוצרים שמופנים לטכנולוגיות של בינה מלאכותית והתמודדות על מכרזים גדולים עם סיכוי זכייה לא רעים. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.