
אינטל סוגרת את חטיבת הרכב ומפטרת מאות עובדים, במטה ובכלל
ענקית השבבים אינטל, Intel Corp 6.42% הודיעה על סגירת חטיבת הרכב שלה, יחידה קטנה יחסית, אשר סיפקה מעבדים למערכות מחשוב בכלי רכב. על אף שאינטל מציינת באתרה כי מוצריה מותקנים בכ-50 מיליון רכבים, בעיקר לצרכים כמו מערכות מידע ובידור, ניהול רכבים חשמליים ועזרי נהיגה, ההחברה אינה מדווחת בנפרד על תוצאות פעילות הרכב ואינה חושפת נתוני הכנסות או כוח אדם לחטיבה זו. ככל הנראה, לחטיבה מעולם לא הייתה תרומה מהותית להכנסות החברה, והיא נותרה קטנה יחסית לפעילויות האחרות של אינטל.
סגירת החטיבה היא במסגרת גל פיטורין נרחב שיחל ב-15 ביולי, כחלק ממאמץ רחב לצמצום עלויות והתייעלות תפעולית. המהלך צפוי להתחיל במטה החברה בקליפורניה וימשיך ויכלול עובדים מדרגים שונים, החל במהנדסי חומרה, מומחי בינה מלאכותית וענן, וכלה במנהלים בכירים. סך כל הקיצוץ במשרות צפוי להגיע ל-20% מכוח האדם במפעלי החברה, כלומר כ-20,000 משרות. מדובר בהמשך לגל הפיטורים הקודם שבוצע באוגוסט 2024, בו קיצצה אינטל כ-15% מכוח העבודה שלה (כ-15,000 עובדים) ובשורה של גלי פיטורין קטנים יותר, כחלק מתוכנית התייעלות רחבה תחת מנכ"ל החברה החדש, ליפ-בו טאן.
פיטורי ענק באינטל - מעל 700 עובדים יפוטרו בישראל החל מחודש הבא
אינטל
שוב מפטרת: הפעם באתר הייצור המרכזי באורגון
- אינטל מפטרת עובדי ייצור ומגייסת בכירים בעלות של פי עשרות; המטרה להרים את פעילות שבבי ה-AI
- אינטל מנסה להציל את עצמה: מנהלים חדשים, תכנית ישנה
עם זאת, באינטל מבהירים כי הסגירה לא צפויה להשפיע על פעילותה של מובילאיי Mobileye 9.32% , שאינטל החזיקה בה שליטה מלאה עד שהנפיקה אותה ב-2023. אף שכיום מובילאיי פועלת כחברה ציבורית עצמאית, אינטל עדיין מחזיקה כמעט בכל זכויות ההצבעה שלה, והפעילות בתחום הרכב האוטונומי תימשך כסדרה.
אינטל ציינה כי היא תעמוד בהתחייבויות קיימות מול יצרני רכב וספקים והבהירה כי המהלך נועד לחדד את המיקוד בפעילויות הליבה של אינטל,
ובראשן תחומי המחשוב האישי ומרכזי המידע. "אנו ממקדים מחדש את פעילותנו על מנת לחזק את ההיצע ללקוחותינו", נמסר מהחברה. "כחלק מכך החלטנו לסיים את פעילות תחום הרכב בתוך קבוצת המחשוב האישי".
פחות זה יותר, גירסת אינטל
במקביל, אינטל מתכננת לקצץ
בכ-1.5 מיליארד דולר מהוצאות התפעול שלה: 500 מיליון דולר ב-2025 ומיליארד דולר נוספים במהלך 2026. מהלך נוסף צפוי גםבמחלקת השיווק, בה תועבר מרבית הפעילות למיקור חוץ דרך Accenture, שתשתמש בכלים מבוססי בינה מלאכותית לניהול קמפיינים. גם שינוי זה צפוי לגרור פיטורים
נוספים.
- פדקס עם דוח מאכזב, יורדת בכ-4.7% בטרום
- "הזהב יגיע ל-4,000 דולר" - התחזית של ג'יי פי מורגן
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
ניתן לומר שסגירת חטיבת הרכב אינה רק צעד טקטי אלא סימן לבהירות אסטרטגית שהייתה חסרה באינטל לאורך תקופה ארוכה. למרות שלחברה היו רעיונות מעניינים סביב התאמה לעולם הרכב הקיים, כולל פיתוח שבבים מותאמים ייעודיים (SoCs), אינטל לא הצליחה להתקדם מספיק ולייצר רווחים שיצדיקו את ההשקעה המתמשכת.
עם יציאתה מתחום הרכב, אינטל מאותתת לשוק שהיא מתכוונת להתמקד אך ורק במה שהיא רואה כמרכזי לעתידה: מחשוב לקוחות, מרכזי נתונים, תחרות בתחום ה-AI שתתמקד בעיקר בגירסות בסיסיות של מעבדים גרפיים (GPU) ומעגלים משולבים (ASCI), ואולי בעתיד גם בפיתוח לקוחות אסטרטגיים לפעילות ה-Foundry שהקימה לאחרונה, שמייעדת למקם את החברה כיצרנית שבבים לא רק עבור החטיבות הפנימיות של החברה אלא גם עבור חברות חיצוניות, תוך שימוש בידע ובנסיון שצברה וכן בטכנולוגיות AI. המהלכים האחרונים של אינטל, שהואצו מאז כניסתו של המנכ"ל החדש לתפקיד, באפריל השנה, מכוונות לכך שאינטל תוכל להיות רלבנטית ולהשתתף במשחק ה-AI.
על רקע השינויים, מניית אינטל רשמה עלייה עם התחזקות כללית במניות הסקטור, מה שמעיד על תמיכה מסוימת מצד השוק ביישום המדיניות החדשה. מתחילת 2025 מניית אינטל עלתה ב-12.5% ומראה סימני התאוששות מסוימים, לאחר שבשנים האחרונות ירדה משיא של כ-65 דולר למנייה באפריל 2021, צנחה והתאוששה שוב לרמות של כ-50 בתחילת 2024 ואיבדה ערך והגיעה לשפל של כ-17.7 דולר למנייה באפריל.
אינטל עם תחזית מאכזבת - נופלת ב-6% באפטר
אינטל מנסה להציל את עצמה: מנהלים חדשים,
תכנית ישנה
אינטל מפטרת עובדי ייצור ומגייסת בכירים בעלות של פי עשרות; המטרה להרים את פעילות שבבי ה-AI
- 2.מפטרים מהנדסים טובים ומשארים מנהלים כושלים (ל"ת)חיליק 25/06/2025 13:57הגב לתגובה זו
- 1.3 יחידות 25/06/2025 13:01הגב לתגובה זואיכשהו לא משנה מה אינטל עושה היא תמיד עם 100000 עובדים
- אכן 3 יחידות הוא שם המצדיק את יכולות ההסקה שלך (ל"ת)מהנדס 25/06/2025 13:43הגב לתגובה זו