חברת הסייבר שזינקה ב-27% ביום אחד והשלימה עלייה של 83% מההנפקה לפני פחות משנה
מניית רובריק קפצה ב-27% לאחר דוחות חזקים – שווי החברה חוצה את רף ה-13 מיליארד דולר. חברת הסייבר שהנפיקה לפני 11 חודשים זינקה מאז ההנפקה ב-83%. היא מציגה צמיחה מואצת בהכנסות וברווחיות – "שנה ראשונה יוצאת דופן" אומרים האנליסטים. Rubrik -3.15% מחזקת את הטענה שהסייבר מאוד חזק ושונה ממניות התוכנה והטכנולוגיה האחרות. רואים את זה גם במחייר המניות שבנפילות בוול סטריט בשבועיים האחרונים דווקא החזיקו יחסית מעמד - זה בלט לדוגמה בצ'ק פוינט שבקושי התממשה. סנטינל וואן דווקא נפלה אבל זה בגלל דוחות חלשים.
רובריק דיווחה על תוצאות חזקות מהצפוי לרבעון הפיסקלי הרביעי של 2025, והציגה תחזיות אופטימיות להמשך השנה. ברבעון שהסתיים ב-31 בינואר, רובריק דיווחה על הפסד של 18 סנט למניה, לעומת הפסד כבד של 1.52 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בנתון טוב בהרבה מהציפיות, שכן האנליסטים חזו הפסד של 39 סנט למניה.
במקביל, ההכנסות זינקו ב-47% ל-258.1 מיליון דולר, מעל התחזיות שעמדו על 233.1 מיליון דולר. הנתון הבולט ביותר בדוחות היה הכנסות ממנויים (ARR) שעמדו על 1.093 מיליארד דולר – עלייה של 39% בשנה. רובריק הוסיפה מעל 90 מיליון דולר במנויים נטו ברבעון בלבד, מה שמעיד על ביקוש חזק למוצרי החברה.
עוד נתונים משמעותיים מהדוחות: הכנסות ממנויים – 244 מיליון דולר, עלייה של 54% בשנה. שיעור חידוש מנויים (NRR) – מעל 120%, מה שמעיד על שביעות רצון גבוהה של לקוחות. מספר הלקוחות עם מנוי של מעל 100 אלף דולר בשנה – 2,246 לקוחות (צמיחה של 29%). תזרים מזומנים חופשי – 75 מיליון דולר ברבעון, 22 מיליון דולר לשנה כולה.
- רובריק מנפיקה לפי שווי של 5.6 מיליארד ד'; תמשוך חברות סייבר ישראליות?
- שוק ההנפקות: רובריק מחפשת שווי של עד 6.8 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רובריק סיפקה תחזיות אופטימיות לשנת 2026: הכנסות של 1.145-1.161 מיליארד דולר, מעל התחזיות הקודמות של 1.106 מיליארד דולר. הכנסות ממנויים (ARR) בטווח של 1.35-1.36 מיליארד דולר, גבוה מהציפיות של 1.31 מיליארד דולר. בבנק Wedbush שמרו על דירוג Outperform והעלו את מחיר היעד ל-80 דולר (לעומת 75 דולר קודם לכן). לטענתם, הדוחות הציגו "שנה ראשונה יוצאת דופן", עם צמיחה חדה בהכנסות ובמנויי החברה. לעומתם, בבנק Mizuho חזרו על דירוג Outperform אך הורידו את מחיר היעד ל-75 דולר (לעומת 82 דולר קודם לכן), בטענה כי יש ירידה בערכי חברות טכנולוגיה.
שאלות ותשובות משיחת הוועידה
מה גודל שוק היעד (TAM) של רובריק עם המעבר לענן ול-AI?
לדברי מנכ"ל החברה, ביפול סינה, רובריק שינתה את תחום הגנת הנתונים בכך שהיא משלבת DSPM (Data Security Posture Management) עם התאוששות סייבר. החברה מעריכה ששוק היעד שלה עומד על מעל 50 מיליארד דולר, עם צמיחה נוספת בעקבות השימוש הגובר בבינה מלאכותית בענן.
מה הלקוחות המובילים שלכם מחפשים בשנים הקרובות?
הלקוחות לא מחפשים רק הגנה על נתונים, אלא פתרונות מקיפים לסייבר, מתוך הנחה שפריצות הן בלתי נמנעות. רובריק משקיעה באבטחת נתונים, זהויות והתאוששות סייבר, לצד פיתוח פלטפורמת Annapurna, שתאפשר שימוש בבינה מלאכותית לניהול מידע עסקי.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
איך החברה הצליחה לשפר משמעותית את הרווחיות של שירותי המנויים?
לפי סמנכ"ל הכספים, קירן צ'ודארי, השיפור נובע מייעול מערכי המכירות והשיווק, שיפור בפרודוקטיביות צוותי המכירות וגידול בעסקאות גדולות עם לקוחות אסטרטגיים.
מדוע יש פער בין הצמיחה בהכנסות לבין הצמיחה בהכנסות ממנויים (ARR)?
הפער נובע מכך שהמעבר של לקוחות לענן מתבצע בהדרגה, מה שמשפיע באופן זמני על שיעור הצמיחה ב-ARR לעומת ההכנסות הכלליות.
מה ההשפעה של השותפות האסטרטגית עם מיקרוסופט?
רובריק מחזקת את שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט, במיוחד בתחומי הגנת הענן והשירותים של Azure ו-365.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
