וול סטריט אדומה: און טרק נופלת ב-3%

וממשיכה את המגמה השלילית מאמש. מדד הנאסד"ק יורד ב-0.10% ברמה של 2,053 נק'. מדד הדאו-ג'ונס משיל 0.33% לרמה של 10,488 נק'. טבע עולה ב-1%
ליאור גוטליב |

וול סטריט פתחה את המסחר בירידות שערים, לאחר שאמש חתמה בעליות קלות. ברקע, חששות מפני המשך העלאות הריבית בארה"ב. ארגון ה-OECD, של הכלכלות העשירות והמתועשות בעולם, פרסם היום את הערכתו הצופה את המשך מדיניות העלאת הריבית של הפדראל ריזרב בישיבותיו הבאות (הפעם הקרובה תהיה בסוף חודש יוני). הכלכלנים של הארגון סבורים כי חלה עליה בסבירות להחלשות נוספת של הדולר. כמו כן, יפורסם עמוק אל תוך המסחר, נתון מאקרו על אורך הזמן שלקח ל-FOMC להגיע להכרעת הריבית האחרונה שלו בחודש מאי.

מדד הנאסד"ק יורד ב- 0.10% לרמה של 2,053 נקודות. מדד ה- S&P 500 מדרים ב-0.18% לרמה של 1,191 נקודות. מדד הדאו-ג'ונס משיל 0.33% לרמה של 10,488 נקודות.

מחירי הנפט למסירה ביולי, נסחרים באיזור ה-49 דולר לחבית, והם מתחזקים ב-0.30% בשעה האחרונה .

אינטל ואפל

מניות חברת אינטל (INTC) פתחו בעליה של 0.60% לאחר שבתקשורת האמריקנית התפרסם כי ענקית המחשבים אפל (AAPL) עשויה להתחיל להשתמש בשבבים שלה למחשבים שהיא מייצרת. מדובר בידיעה גדולה משום שלאפל יש נתח נכבד משוק המחשבים בעולם, ועד היום היא נהגה להשתמש במעבדים מתוצרתה לצורך ליבת העסקים שלה. מניות אפל פתחו בירידה של 0.30% לאחר שאמש קפצו בכ-5% על רקע המגעים לאספקת שבבים מאינטל.

הישראליות: דיווחים ותוצאות

חברת טי.טי.איי טלקום תפרסם היום את התוצאות שלה לאחר סגירת שערי הבורסות האמריקניות. המשקיעים מראים עניין שלילי במניה והיא יורדת ב- 0.45%. לעומת, מניות כור תעשיות, שהמשקיעים מראים עניין חיובי והמניה עולה ב-1.78%, החברה אמורה לפרסם את התוצאות שלה בתחום המסחר.

עוד במדווחות היא חברת פורמולה. שפרסמה הבוקר (שעון ישראל) את תוצאותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2005. מדוחות החברה עולה כי ההכנסות הסתכמו ב-128.7 מיליון דולר, עליה של 18% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בו הסתכמו ההכנסות ב-109 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי בגובה 1.8 מיליון דולר או 16 סנט למניה, ירידה של 31% בהשוואה לרבעון המקביל, בו הסתכם הרווח הנקי ב-2.6 מיליון דולר או 24 סנט למניה. מניות החברה עולות ב-0.5%.

חברת גזית גלוב, הלוא היא חברת הנדל"ן חובקת העולם, המחזיקה באקוויטי 1, דורגה כמובילה בין 100 חברות הנדל"ן הגדולות בחברת המידע העסקי: דן אנד ברדסטריט. הודעה זו , לא תרמה רבות לאקוויטי 1, והמניה יורדת בשעה האחרונה ב-1.15%.

מניותיה של חברת און-טראק, ממשיכות את המגמה השלילית מאמש, נפלה ב-9% , ומגיבות היום בירידה של 3%, על רקע התוצאות עליהן דיווחה החברה אמש. מהדוחות עולה כי חל שיפור בביצועים של מפתחת השבבים לכרטיסים חכמים, און-טראק, ברבעון הראשון של השנה. סך ההכנסות של החברה בתקופה עלו ב-24% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-6.55 מיליון דולר. כמו כן נרשם צמצום של 16% בהפסד הנקי שהסתכם ברבעון ב-1.67 מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.