רבעון מוצלח למק'אפי: מכרה ב-236 מיליון דולר ברבעון

גבוה בכ-20 מיליון דולר ביחס למה שצפו התחזיות בוול סטריט. במק'אפי צופים, שברבעון השני של שנת 2005 תחול עליה נוספת ברווחים של 10 מיליון דולר שהם 24 סנט למניה
חזי שטרנליכט |

חברת מק'אפי (NYSE:MFE) העוסקת בפיתוח ויישום מערכות הגנה פרואקטיביות (IPS) ותוכנות אנטיוירוס, הציגה תוצאות כספיות לרבעון הראשון של 2005. מניתוח תוצאות הדו"ח עולה כי המכירות הסתכמו ב-236 מיליון דולר, גבוהות בכ-20 מיליון דולר למה שצפו התחזיות בוול סטריט.

בתקופה המקבילה אשתקד עמדו המכירות על 219 מיליון דולר. בניכוי מכירת עסקים הרויחה מקאפי 45.6 מיליון דולר, שהם 27 סנט למניה וזאת לעומת תחזית של 21 סנט למניה. שולי הרווח עלו ל-24%.

לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מק'אפי הציגה גידול של 38% שנבע ממכירות Sniffer, ממכירת מעבדות המחקר של מק'אפי, מכירת מוצרים באינטרנט, עסקאות מיזוג ושיתופי פעולה ועוד. מכירות סדרת מוצרי Intrushield, אשר גדלו במאה אחוזים כל שנה, תרמו גם הם את חלקם לרווח החברה. המניה הגיבה לפרסום הדו"ח בזינוק של 15% לשער של 25.55 דולר.

במק'אפי צופים, שברבעון השני של שנת 2005 תחול עליה נוספת ברווחים של 10 מיליון דולר שהם 24 סנט למניה. כמו כן, מק'אפי צופה כי, בשנת 2005 כולה תגיע למחזור מכירות שבין 955 ל-975 מיליון דולר, ולרווח מצטבר 1.15-1.20 דולר למניה. הנהלת החברה אישרה את תוכנית קניית מניות (Buy Back) בסכום של 250 מיליון דולר, שתושלם עד 20 לאוגוסט 2006.

מנהל אזור הים התיכון במק'אפי, דורון דרייר: "מק'אפי ממשיכה בצמיחה בכל התחומים, החל ממכירות לתחום הביתי וכלה במכירות המוצרים המתוחכמים ביותר לארגונים הגדולים בעולם. מקאפי היא כיום חברת האבטחה הגדולה בעולם, ובכוונתינו להמשיך להוביל את השוק בשנים הקרובות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד