רבעון מוצלח למק'אפי: מכרה ב-236 מיליון דולר ברבעון

גבוה בכ-20 מיליון דולר ביחס למה שצפו התחזיות בוול סטריט. במק'אפי צופים, שברבעון השני של שנת 2005 תחול עליה נוספת ברווחים של 10 מיליון דולר שהם 24 סנט למניה
חזי שטרנליכט |

חברת מק'אפי (NYSE:MFE) העוסקת בפיתוח ויישום מערכות הגנה פרואקטיביות (IPS) ותוכנות אנטיוירוס, הציגה תוצאות כספיות לרבעון הראשון של 2005. מניתוח תוצאות הדו"ח עולה כי המכירות הסתכמו ב-236 מיליון דולר, גבוהות בכ-20 מיליון דולר למה שצפו התחזיות בוול סטריט.

בתקופה המקבילה אשתקד עמדו המכירות על 219 מיליון דולר. בניכוי מכירת עסקים הרויחה מקאפי 45.6 מיליון דולר, שהם 27 סנט למניה וזאת לעומת תחזית של 21 סנט למניה. שולי הרווח עלו ל-24%.

לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מק'אפי הציגה גידול של 38% שנבע ממכירות Sniffer, ממכירת מעבדות המחקר של מק'אפי, מכירת מוצרים באינטרנט, עסקאות מיזוג ושיתופי פעולה ועוד. מכירות סדרת מוצרי Intrushield, אשר גדלו במאה אחוזים כל שנה, תרמו גם הם את חלקם לרווח החברה. המניה הגיבה לפרסום הדו"ח בזינוק של 15% לשער של 25.55 דולר.

במק'אפי צופים, שברבעון השני של שנת 2005 תחול עליה נוספת ברווחים של 10 מיליון דולר שהם 24 סנט למניה. כמו כן, מק'אפי צופה כי, בשנת 2005 כולה תגיע למחזור מכירות שבין 955 ל-975 מיליון דולר, ולרווח מצטבר 1.15-1.20 דולר למניה. הנהלת החברה אישרה את תוכנית קניית מניות (Buy Back) בסכום של 250 מיליון דולר, שתושלם עד 20 לאוגוסט 2006.

מנהל אזור הים התיכון במק'אפי, דורון דרייר: "מק'אפי ממשיכה בצמיחה בכל התחומים, החל ממכירות לתחום הביתי וכלה במכירות המוצרים המתוחכמים ביותר לארגונים הגדולים בעולם. מקאפי היא כיום חברת האבטחה הגדולה בעולם, ובכוונתינו להמשיך להוביל את השוק בשנים הקרובות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות
צילום: freepik

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות

רן קידר |

מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?

הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.

למה נועד הפטור?

להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.

מה החשש של הקמעונאים?

תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.

טענת המתנגדים העיקרית?

אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.

הצרכנים באמת יחסכו?

כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.

מי ירוויח הכי הרבה?

עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.

איך דואר ישראל יתמודד?

כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.

מה עם נקודות איסוף?

יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.

השפעה על חברות ישראליות?

פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.

כמה המדינה תפסיד?

כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.

יש קשר פוליטי?

רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.

עמדת אתרי הסחר הישראליים?

חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.

יש חלופות טובות יותר?

פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.

מתי זה נכנס לתוקף?

צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.

מה אומר הדרג המקצועי?

התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.

ילכו לבג"ץ?

איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.