רבעון מוצלח למק'אפי: מכרה ב-236 מיליון דולר ברבעון
חברת מק'אפי (NYSE:MFE) העוסקת בפיתוח ויישום מערכות הגנה פרואקטיביות (IPS) ותוכנות אנטיוירוס, הציגה תוצאות כספיות לרבעון הראשון של 2005. מניתוח תוצאות הדו"ח עולה כי המכירות הסתכמו ב-236 מיליון דולר, גבוהות בכ-20 מיליון דולר למה שצפו התחזיות בוול סטריט.
בתקופה המקבילה אשתקד עמדו המכירות על 219 מיליון דולר. בניכוי מכירת עסקים הרויחה מקאפי 45.6 מיליון דולר, שהם 27 סנט למניה וזאת לעומת תחזית של 21 סנט למניה. שולי הרווח עלו ל-24%.
לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מק'אפי הציגה גידול של 38% שנבע ממכירות Sniffer, ממכירת מעבדות המחקר של מק'אפי, מכירת מוצרים באינטרנט, עסקאות מיזוג ושיתופי פעולה ועוד. מכירות סדרת מוצרי Intrushield, אשר גדלו במאה אחוזים כל שנה, תרמו גם הם את חלקם לרווח החברה. המניה הגיבה לפרסום הדו"ח בזינוק של 15% לשער של 25.55 דולר.
במק'אפי צופים, שברבעון השני של שנת 2005 תחול עליה נוספת ברווחים של 10 מיליון דולר שהם 24 סנט למניה. כמו כן, מק'אפי צופה כי, בשנת 2005 כולה תגיע למחזור מכירות שבין 955 ל-975 מיליון דולר, ולרווח מצטבר 1.15-1.20 דולר למניה. הנהלת החברה אישרה את תוכנית קניית מניות (Buy Back) בסכום של 250 מיליון דולר, שתושלם עד 20 לאוגוסט 2006.
מנהל אזור הים התיכון במק'אפי, דורון דרייר: "מק'אפי ממשיכה בצמיחה בכל התחומים, החל ממכירות לתחום הביתי וכלה במכירות המוצרים המתוחכמים ביותר לארגונים הגדולים בעולם. מקאפי היא כיום חברת האבטחה הגדולה בעולם, ובכוונתינו להמשיך להוביל את השוק בשנים הקרובות".
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
