הרה ארגון באסם נמשך: מונו 3 משנים חדשים למנכ"ל
קבוצת אסם הודיעה היום (א') על מינויים של מאיר אימבר, איציק צאיג ופנחס קימלמן לתפקידי משנה למנכ"ל. מינויים אלו, נמסר מהחברה, מתבצעים כחלק מהשינוי במבנה הארגוני עליו הודיעה הקבוצה לאחרונה. במסגרת זו, תעבור הקבוצה למבנה חטיבתי שיאפשר מיקוד ניהולי בכל אחד מתחומי הפעילות ומטה ניהולי שיהיה אחראי בין השאר להתוויית מדיניות הקבוצה, קביעת אסטרטגיה בתחומים שונים ואחריות מקצועית לפעילויות המתבצעות בקבוצה.
ההערכות החדשה נועדה, לדברי אסם, להתאים את מבנה האירגון לתהליך ההתפתחות המואץ שהובילה קבוצת אסם בשנים האחרונות באמצעות מיזוגים ורכישות של החברות: טבעול, סלטי צבר, הבית, בית השיטה, נגה גלידות ואחרות, ועל ידי כניסה לתחומים חדשים, דוגמת: תחום הקפה, דגני הבוקר, שוקולד ומזון לחיות מחמד.
מאיר אימבר (50) מונה למשנה למנכ"ל לתפעול בקבוצת אסם. במסגרת תפקידו, יהיה ענבר אחראי על מערך התפעול של כל מפעלי הקבוצה, ובכלל זה תפקוד מקצועי של המפעלים, פיתוח טכנולוגיות, ניהול אבטחת איכות, ציוד ומערכות, הנדסת תעשייה, התייעלות המפעלים, פיתוח אריזות ומערכות מידע תפעוליות. אימבר שימש בעבר כסמנכ"ל תפעול בחברת אסם, מנכ"ל חברת תדביק ולפני כן כמנכ"ל רהיטי צרעה ומשנה למנכ"ל בחברת מאן. אימבר החל לפני שנים את דרכו באסם ושימש במשך שש שנים כמנהל הייצור במפעל החברה בבני ברק. אימבר הינו בעל תואר ראשון בהנדסת תעשיה וניהול מהטכניון ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת BRUNEL באנגליה.
איציק צאיג (49) מונה למשנה למנכ"ל בקבוצת אסם ומנכ"ל קבוצת אסם סחר. במסגרת תפקידו, יהיה צאיג אחראי על מערך המכירות והסחר של קבוצת אסם, לרבות ניהול פעילות הקבוצה ברשתות השיווק, החנויות הפרטיות והשוק המקצועי, בניית קונספטים מכירתיים, וטיפול בנקודות המכירה. בתפקידו הקודם שימש צאיג כסמנכ"ל השיווק של אסם ולפני כן כמנכ"ל סלטי צבר. לצאיג תואר ראשון בהנדסת קרקע ומים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק מאוניברסיטת ת"א.
פנחס קימלמן (44) מונה למשנה למנכ"ל לכספים בקבוצת אסם.
במסגרת תפקידו, ינהל קימלמן את מערך הכספים של קבוצת אסם , כולל מערכות התמחיר, החשבות, הגזברות, הכלכלה והבקרה, ויהיה אחראי לקביעת המדיניות של המערכות הפיננסיות בחברות הבת. בתפקידו הקודם שימש קימלמן כסמנכ"ל הכספים של אסם ולפני כן כמנהל כספים וכסגן מנהל חשבונות ראשי. קימלמן הוא יו"ר פורום מנהלי הכספים בהתאחדות התעשיינים. המשנה החדש למנכ"ל הינו רואה חשבון מוסמך ובעל תואר ראשון בכלכלה מטעם האוניברסיטה העברית ובעל תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת בר אילן.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
