החל מ-2025: ביט תתחיל לגבות עמלות מהמשתמשים
אפליקציית התשלומים הפופולרית ביט, שבבעלות בנק הפועלים, הודיעה כי החל מינואר 2025 תחל לגבות עמלה בשיעור של 0.6% על סכומי כסף שיועברו למשתמשים שחורגים מתקרה של 25 אלף שקל בשנה קלנדרית. מדובר במהלך תקדימי, שכן זו הפעם הראשונה שבה אפליקציית תשלומים גובה עמלה על העברות, והמהלך משפיע בעיקר על משתמשים עסקיים או כאלה עם פעילות גבוהה.
לפי נתוני בנק הפועלים, כ-6% מכלל המשתמשים בביט חורגים מהתקרה השנתית של 25 אלף שקל, כך שלמעלה מ-90% מהמשתמשים לא יושפעו מהמהלך. עם זאת, מדובר בשינוי משמעותי עבור בעלי עסקים קטנים ומקצועות חופשיים המשתמשים באפליקציה לניהול תשלומים מלקוחותיהם.
תקרת הפעילות תוכפל, אך המחיר עולה
במקביל להחלת העמלה החדשה, בנק הפועלים הודיע על הכפלת תקרת הפעילות השנתית בביט מ-50 אלף שקל ל-100 אלף שקל, שינוי שייכנס לתוקף כבר השבוע. עד לסוף 2024, משתמשים יוכלו ליהנות מהתקרה החדשה מבלי לשלם עמלה, אך החל משנת 2025, על כל סכום שמעל ל-25 אלף שקל תיגבה העמלה של 0.6%.
כך לדוגמה, משתמש שיקבל 100 אלף שקל בשנה ישלם בסך הכול עמלה שנתית של 450 שקל (75 אלף שקל כפול 0.6%). החיוב יתבצע מדי חודש, כאשר ב-5 לכל חודש ייגבו העמלות מהחודש הקודם באמצעות כרטיס האשראי שהמשתמש רשם באפליקציה.
רק ההתחלה?
- ריבוי אפליקציות תשלומים - מה היתרונות והחסרונות של כל אחת?
- פייפאל חושפת שלל חידושים ומאבדת 5% - בוול-סטריט לא מתרשמים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך של ביט מגיע לאחר שבנק ישראל התיר לבנק הפועלים ולמתחרה פייבוקס לגבות עמלות על העברות למשתמשים עם פעילות גבוהה. בחודשים האחרונים, הפיקוח על הבנקים פעל להרחיב את המסגרות שבהן פועלות אפליקציות התשלומים, כחלק מניסיון לשפר את היציבות הפיננסית של השירותים הללו.
אפליקציית ביט, ששולטת על כ-90% משוק התשלומים הדיגיטליים בישראל עם כ-3.5 מיליון משתמשים, סבלה לאורך השנים מהפסדים ניכרים. הערכות בשוק מצביעות על כך שהחברה הפסידה כמיליארד שקל מאז הקמתה ב-2016, בעיקר בגלל המודל העסקי שסבסד את השירות למשתמשים.
- 3.גילי 14/11/2024 14:23הגב לתגובה זומצד שני, כל האלטרנטיבות (אשראי, עכשיו גם ביט) מעלות את העמלות לבעלי העסקים, במקום להוריד אותן. בעל עסק קטן שמקבל 100 שקל באשראי ומשלם לספקים 100 שקל באשראי, נשאר עם הפסד בגובה העמלה.
- 2.שלום 14/11/2024 14:18הגב לתגובה זולא מספיק הרווחים הריבעוניים במיליארדי שקלים , רוצים עוד ???
- 1.סווינגר 14/11/2024 13:45הגב לתגובה זואו נעבור לאפליקציה ללא עמלה, שאינה שייכת לבנק.
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחזרות תעלה, המחירים ירדו?
מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים
אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.
ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים.
החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה
לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.
