המפולת בנפט - שימו לב להוזלה הצפויה השבוע במחיר הדלק
מחיר הנפט שוב במהלך מפולת. בשבועות האחרונים נסחר הנוזל השחור תחת לחץ מכירות כבד וזאת ברקע לחששות מעודף היצע מסביב לעולם. ביום רביעי האחרון נגע הנפט במחיר של 42.5 דולר לחבית בלבד, שפל של שנה. הדבר (בשקלול שער הדולר) צפוי לבוא לידי ביטוי בעדכון הקרוב של מחיר הדלק בתחנות בישראל לחודש יולי (שייכנס לתוקף במוצ"ש).
לפי הערכות שהגיעו לידי Bizportal, ירידה מחיר הנפט צפויה להביא להוזלה של 24 אגורות לליטר בעדכון הקרוב. כלומר הוזלה ממחיר של 5.99 שקל לליטר בשירות עצמי, למחיר של 5.75 שקל לליטר (הוזלה של 4%). מדובר במחיר הנמוך מאז אוגוסט 2016, כלומר המחיר הנמוך מזה כמעט שנה.
כאמור, הסיבה המרכזית לירידה במחיר הנפט היא עודף ההיצע. היקף ההפקה בארה"ב הגיע לאחרונה ל-9.33 מיליון חביות ביום, קצב שכבר כמעט ועוקף את היקף ההפקה היומי בסעודיה (9.88 מיליון חביות ביום). זו היא תעשיית פצלי הנפט בארה"ב שדוחפת בצורה מהירה את היקף ההפקה היומי. בתוך כך, ההסכם להמשך הקפאת התפוקה מצד מדינות אופ"ק ורוסיה עד לסוף הרבעון הראשון של 2018 לא מצליח להוות גורם מאזן.
עם זאת, מרכיב הנפט מתוך סך מחיר הדלק בתחנות מהווה כ-24.5% בלבד ולכן ירידה חדה בנפט באה לידי ביטוי בצורה של ירידה מתונה בהרבה במחיר הדלק בתחנות. נציין כי מרכיב המס מהווה קצת מעל 50% ממחיר הדלק ועל זה יש להוסיף עוד 14.5% שזה מרכיב המע"מ. כלומר כאשר אתם מתדלקים מיכל ב-300 שקלים (מיכל מלא של מכונית משפחתית ממוצעת), כמעט 200 שקלים זה תשלום מיסים. כיוון שהירידה בנפט משפיעה רק על 24.5% ממחיר הדלק בתחנות, ההשפעה על המחיר הכללי של הדלק היא מתונה מאוד.
- קבוצת דלק: רווח גדול, צמיחה בפעילות ואיחוד ראשון של ישראכרט
- ממציא המנוע המהפכני הולך לעולמו, והטכנולוגיה החשובה נכנסת לשימוש מסחרי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מרכיבי מחיר הדלק בישראל:
- 17.ניסים במיסים 28/06/2017 12:55הגב לתגובה זואפשר להתנחם בנדל"ן שם המיסים הם רק 60% מהדירה.
- 16.אגד 26/06/2017 16:32הגב לתגובה זובמקום לשלם כ"כ הרבה מיסים נסו להשתמש באוטובוס בכל פעם שתוכלו. אתם קולטים שעם חופשי חודשי במאתיים שקל אתם יכולים לנסוע כמה שמתחשק לכם כל החודש? מי שמשתמש גם באוטובוס גם מצמצם את הקילומטראג' באוטו, וכך אח"כ יהיה לכם גם קל יותר להפטר מהאוטו. זה רלוונטי לעלות ירידת הערך, שהיא עלות אסטרונומית! חוץ מזה תפטרו מהצורך לחפש חניה. נעים לכם להסתובב ברחובות כדי לחפש מקום חניה?
- 15.עופר 26/06/2017 15:55הגב לתגובה זומחיר הדלק לצרכן בארץ,לא משלמים אגורה על תידלוק המכונית הצמודה שלהם, אלא שוב אנו
- 14.הוזלה מצחיקה,בארה"ב ב-8 ש"ח 4 ליטר(=1 גלון) (ל"ת)שמואל 26/06/2017 14:14הגב לתגובה זו
- 13.יעקב 26/06/2017 05:09הגב לתגובה זוכדהנפט עולה היא עולה הרבה פחות וכדהיא יורדת אז היאניורדת הרבה הרבה יותר
- 12.על כל 1ש"ח דלק5מיסים (ל"ת)גדי 25/06/2017 14:04הגב לתגובה זו
- 11.david farkash 25/06/2017 12:58הגב לתגובה זוולכן מה שנרשם בכתבה לא מדוייק
- 10.דוד 25/06/2017 12:57הגב לתגובה זוכאשר מחיר הדלק יורד יורדים באופן יחסי המיסים הנילווים אשר מחושבים על בסיס מחיר הדלק את המעמ בטוח לא משנים כל חודש ולכן ירידה במחיר הדלק משפיעה גם על הסכום האבסולוטי של המעמ שאנו משלמים לפיכך אנחנו נהנים נחלק זה בהפחתה לגבי הבלו על הדלק הממשלה משחקת עם זה וכאשר יש תנודות קיצוניות במחיר ל 2 הכיוונים היא מעלה או מורידה את הבלו וכך היא ממתנת את התנודות
- 9.אישהו חייב להרים מחאה אלימה רק כוח מבינים פה (ל"ת)שועלי 25/06/2017 12:53הגב לתגובה זו
- 8.איתן 25/06/2017 12:42הגב לתגובה זומי שזוכר תחילת מרוץ מחירי הדלק החל עם דרישות השותפים החרדים לקואליציה עם ביבי ארדואן. ככל שהדרישות גברו, מיד ביבי רץ להעלות את מיסי הדלק. עוד סיבה להעיף את האיש הבזוי הזה מחיינו.
- אנטישמי מודרני. לא פחות. (ל"ת)אייל 25/06/2017 13:43הגב לתגובה זו
- 7.גדי 25/06/2017 12:24הגב לתגובה זופחות מ1 ש"ח מתוך ה 6 הם מחיר הדלק.
- 6.באוצר ינצלו את זה בשביל להעלות את המס. (ל"ת)חיים 25/06/2017 11:18הגב לתגובה זו
- 5.מיכאל 25/06/2017 11:14הגב לתגובה זועליה של הדולר מגדילה את רכעב הנפט שנסחרים בדולר, טירידה מגבירה את ירידת מחיר הנפט. בכל אופן ההערכה כנראה חובבנית, כי לא מופיע בכתבה מי המעריך!
- 4.במדינה של מושחתים גנבים הכנסת גונבת האזרחים (ל"ת)תום 25/06/2017 11:14הגב לתגובה זו
- 3.משהו חייב לשלם הוצאות ראש הממשלה, אנחנו (ל"ת)יוסי 25/06/2017 11:04הגב לתגובה זו
- 2.הרוזן 25/06/2017 11:04הגב לתגובה זוגם לאחר שמחיר הנפט יוזל, גם אז נשאר כמדינה היקרה בעולם בכל התחומים
- חחח 25/06/2017 15:09הגב לתגובה זויקרים יקרים לנפי נהיה יקרים גם אחרי.
- 1.מבין עניין 25/06/2017 10:51הגב לתגובה זומדינת אוינק אוינק
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?
המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות
הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.
לתוך המערכת הזו נכנסות
השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט
ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.
מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת
השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.
התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה.
במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.
- מס חדש: הארנונה עלולה לזנק ב-10% ומעלה ב-2026
- תושבי ירושלים יקבלו החזר ארנונה של אלפי שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב
ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.
