גידול של 32% ברווח הנקי של קבוצת המשביר לצרכן לכ-8.6 מיליון שקל

זאת בהשוואה לרווח של 6.5 מ' שקל ברבעון המקביל ב-2007. צמיחה של 20% בהכנסות המשביר וניו-פארם ברבעון השלישי לכ-466 מיליון שקל
משה בנימין |

קבוצת המשביר לצרכן בבעלות רמי שביט מפרסמת היום (ב') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2008, מהם עולה, כי הרווח הנקי ברבעון השלישי צמח בכ-32% לכ-8.6 מיליון שקל בהשוואה ל-6.5 מיליון שקל (פרופורמה) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי טיפס ברבעון השלישי בכ-78% לכ-27.7 מיליון שקל.

הכנסות קבוצת המשביר לצרכן ברבעון השלישי 2008 הסתכמו בכ-688.4 מיליון שקל, לעומת הכנסות (פרופורמה) בסך של כ-598.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – צמיחה בשיעור של כ-15%. הגידול בהכנסות הקבוצה נבע, בעיקר מהעלייה במכירות של מגזר בתי הכלבו ומגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס.

הניו-פארם משנה את התמונה

נתוני הפרופורמה משפיעים על הדוחות ומייצגים מצב שבו חברת ניו-פארם, שהשליטה בה נרכשה על ידי המשביר לצרכן בסוף 2007, מאוחדת בדוחות החברה בשנת 2007 כולה כאילו הייתה כבר מתחילת שנה זו בשליטת קבוצת המשביר לצרכן.

יצויין, כי הגידול ברווח הנקי נובע בעיקר מהשיפור בפעילות מגזר בתי הכלבו, וכן שיפור במגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס הנובע ממיזוג פעילות המשביר לצרכן בתחום עם זו של חברת ניו-פארם.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2008 צמח בכ-27% והסתכם בכ-192.4 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי (פרופורמה) של כ-151.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2008 הכנסות קבוצת המשביר לצרכן הסתכמו בכ-1.66 מיליארד שקל, לעומת הכנסות (פרופורמה) בסך של כ-1.46 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד – צמיחה בשיעור של כ-14%. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים בשנת 2008 הסתכם בכ-505.2 מיליון שקל, גידול של כ-20%, לעומת כ-419.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ניו-פארם והמשביר ביחד: הכנסות של 1.28 מיליארד שקל

סך הפדיון של הפעילות הקמעונאית בסניפי הקבוצה (כולל את סניפי המשביר לצרכן וסניפי ניו פארם) הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של 2008 בכ-1.28 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.13 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-13%.

ברבעון השלישי צמח הפדיון של הפעילות הקמעונאית בסניפי הקבוצה בכ-20% והסתכם בכ-466 מיליון שקל, לעומת כ-389 מיליון שקל ברבעון השלישי בשנת 2007.

היקף הפדיון הכולל בסניפים זהים (חנויות שפעלו על פני כל התקופות same stores), הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-1.17 מילארד שקל, גידול של כ-10%, לעומת כ-1.06 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ברבעון השלישי של השנה הסתכם הפדיון בסניפים זהים בכ-418 מיליון שקל, בהשוואה לכ-367 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ – 14%.

למרות הכל - ירידה ברווח הנקי המצטבר

הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלה בכ-9% והסתכם בכ-46.7 מיליון שקל, לעומת כ-42.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

בשורה התחתונה הציגה הקבוצה רווח נקי, המיוחס לבעלי המניות של המשביר לצרכן בסך של כ-13.1 מיליון שקל, לעומת כ-17.2 מיליון שקל (פרופורמה) בתקופה המקבילה אשתקד.

הירידה ברווח הנקי המצטבר, למרות השיפור ברווח התפעולי, הינה פועל יוצא של עלייה בהוצאות המימון של הקבוצה בתשעת החודשים הראשונים של 2008.

המגזר הבולט בצמיחתו בתשעת החודשים הרשונים של 2008 הוא מגזר בתי הכל בו, שהכנסותיו צמחו בכ-15% והסתכמו בכ-433.3 מיליון שקל לעומת כ-377.2 מיליון שקל (פרופורמה) בתשעת החודשים הראשונים ב-2007. הרווח התפעולי בגין מגזר בתי הכלבו הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של 2008 בכ-15.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-8.1 מיליון שקל (פרופורמה) בתקופה המקבילה אשתקד.

ירידה גם בתחום התיירות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ארצות הברית ויזה דרכון
צילום: Freepik

מהי ויזת זהב ואיפה עדיין אפשר להשיג אחת?

בעולם שמקשיח גבולות ומגבלות הגירה, מדינות רבות ממשיכות להציע מסלול מהיר לתושבות ולעיתים גם לאזרחות - למי שמוכן לשלם; מה עומד מאחורי הטרנד, למה הוא מצטמצם ואיפה הוא עדיין פתוח



עמית בר |
נושאים בכתבה ויזה זהב

ממשל טראמפ השיק לאחרונה רשמית את תוכנית ה-Gold Card בארה"ב, שמאפשרת לזרים אמידים להשיג אשרת הגירה קבועה (גרין קארד) בתמורה לתרומה של מיליון דולר לאוצר הפדרלי, או שני מיליון דולר דרך תאגיד. התוכנית, שהוכרזה בפברואר 2025 והוסדרה בצו נשיאותי מספר 14351, כוללת גם אופציית Platinum Card בעלות של חמישה מיליון דולר, שמקנה פטורים ממס על הכנסות מחוץ לארה"ב. מאז השקת האתר trumpcard.gov, הוגשו אלפי בקשות ראשוניות, בעיקר ממשקיעים מסין, הודו והמזרח התיכון, עם הכנסה צפויה לארה"ב של 50 מיליארד דולר בשנה הראשונה. זוהי התפתחות משמעותית בשוק הגלובלי של ויזות זהב, ששווי השוק שלו הוערך עד כה ב-30-50 מיליארד דולר בשנה וצפוי לגדול אפילו פי 2 בזכות המהלך של טראמפ. 

ויזות זהב, או תוכניות תושבות בהשקעה (Residence by Investment), קיימות כבר ארבעה עשורים ומשמשות ככלי כלכלי למדינות שמחפשות זרימת הון זר. בשנת 2024 נמכרו כ-10,000 ויזות כאלו ברחבי העולם, עם השקעה ממוצעת של 500 אלף דולר למשקיע. עם זאת, בשנת 2025 נרשמת מגמה של צמצום: 12 מדינות סגרו או הגבילו תוכניות, בעיקר באירופה, בעקבות לחץ מהאיחוד האירופי על סיכוני הלבנת הון וביטחון. למרות זאת, כ-30 תוכניות נותרו פעילות, עם דגש על אסיה, המזרח התיכון והקריביים.


מהי ויזת זהב


ויזת זהב מאפשרת למשקיע זר להשיג תושבות זמנית או קבועה במדינה בתמורה להשקעה מינימלית מוגדרת. ההשקעה יכולה לכלול רכישת נדל"ן (בממוצע 300-800 אלף דולר), השקעה בקרנות ממשלתיות (מ-250 אלף דולר), הקמת עסק שיוצר 10-50 מקומות עבודה, או תרומה ישירה לממשלה (מ-100 אלף דולר). ברוב התוכניות אין דרישה למגורים קבועים - רק ביקור מינימלי של 7-30 יום בשנה - מה שהופך אותן לפתרון גמיש למשפחות אמידות שמחפשות גיוון גיאוגרפי, אופטימיזציית מס (למשל, פטורים על מס הון) או גישה לשווקים חדשים.

בשנת 2025 השוק מושך כ-150 אלף משקיעים פוטנציאליים, בעיקר מסין (35% מהבקשות), רוסיה (20%) והודו (15%), על רקע חוסר יציבות כלכלית ומגבלות יצוא הון. היתרונות כוללים ניידות גלובלית: למשל, תושבות באיחוד האירופי מאפשרת כניסה ללא ויזה ל-180 מדינות, וגישה למערכות חינוך ובריאות מתקדמות. עם זאת, התוכניות כוללות בדיקות רקע קפדניות (Due Diligence) שדורשות ניקיון פלילי ומקורות כספים לגיטימיים, עם שיעור דחייה של 5%-10%.

דרכון זהב, או אזרחות בהשקעה (Citizenship by Investment), לוקח את הרעיון צעד קדימה ומעניק אזרחות מלאה בתוך 3-12 חודשים, ללא דרישת מגורים קודמת. בשנת 2025, 14 מדינות מציעות תוכניות כאלו, בעיקר באיים הקריביים, עם השקעה מינימלית של 200 אלף דולר. היתרון העיקרי הוא חופש תנועה: דרכון מהקריביים, למשל, מאפשר כניסה ללא ויזה ל-145-160 מדינות, כולל האיחוד האירופי, בריטניה וקנדה.