אלביט מערכות במהלך מיתוגי: יוצאת עם לוגו חדש משותף לכל היחידות

המיתוג נובע מתהליך מואץ של מיזוגים ורכישות בארץ ובעולם אותם ביצעה אלביט מערכות בשנים האחרונות
משה בנימין |

אלביט מערכות חשפה היום את הלוגו החדש של החברה, המסמן את הבשלתו של תהליך המיתוג מחדש - תהליך חוצה חברה, שהתקיים במהלך שנת 2007.

תהליך המיתוג מחדש היווה חלק ממהלך כולל של חשיבה ארגונית ומיקוד זהות ההולמת את קצב ההתפתחות המהיר והרציף של החברה וגיבוש כלל החברות הבנות בארץ ובעולם לידי ישות אחת כוללת - - ONE COMPANY במקום קבוצת חברות.

הנחיצות לביצוע המיתוג נבעה מתהליך מואץ של מיזוגים ורכישות בארץ ובעולם אותם ביצעה אלביט מערכות בשנים האחרונות, החל מרכישת אלאופ בשנת 2000 ועבור לרכישות מהותיות נוספות כגון תדיראן קשר, אלישרא ועוד חברות בארץ ובעולם.

בבד בבד עם הצמיחה המהירה, החליטה הנהלת אלביט מערכות על צעד של התכנסות וריכוז כל יחידות החברה והחברות הבנות שבבעלותה המלאה תחת מותג אחד המקנה לכלל החברה ניראות, חזות ומהות אחידה, בכל הרמות ובכל המימשקים.

במסגרת תהליך המיתוג מחדש נקבע לוגו אחיד שהוא מותג מרכזי מוביל, המדגיש את המשותף לכל היחידות העיסקיות של החברה.

הלוגו החדש משלב בין אלמנטים ישנים וחדשים ומביא לידי ביטוי מסורת מול קידמה, בין יסודות שהתקיימו בלוגו הישן שעוצב לפני כ- 10 שנים ושימשו את אלביט מערכות מאז, ובין יסודות עיצוביים עדכניים ורעננים.

הפעילות העיסקית של אלביט מערכות בארצות הברית, "אלביט מערכות ארצות הברית", היוותה חלק מתהליך המיתוג מחדש וגם היא מיתגה את היחידות העיסקיות שלה.

אלביט מערכות הינה תעשייה בטחונית בינלאומית הנמנית עם 40 החברות הבטחוניות הגדולות בעולם. היא אחת מעשר התעשיות הגדולות בישראל, ובעלת 9 פרסי בטחון ישראל,

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.