MG3 היברידית - חסכונית ולא יקרה
ה MG3 הסופר מיני ההיברידית של SAIC מביאה עימה תא נוסעים מרווח יחסית לקטגוריה ומערכת היברידית יעילה, עד שהסוללה מתרוקנת.
יתרונות - עיצוב, חסכונית, נעימה.
חסרונות - כשהסוללה מתרוקנת מתקבל רכב איטי למדי, הגה שלא מתכוונן לעומק
ציון מסכם - 4.1 בסולם פולס
ה MG3 ההיברידית שהושקה לפני מספר שבועות מגיעה למבחן מסקרן בסופו נדע האם היא חלופה ראויה לטויוטה יאריס ההיברידית.
ה MG3 היא סופר מיני היברידית, מעוצבת ומאובזרת, שנכנסת לסגמנט שבאופן מפתיע הזניח כמעט לחלוטין את הנעות אלטרנטיביות.
העיצוב החיצוני של ה MG3 נאה גם אם גנרי משהו. בצבע אדום היא משכה לא מעט תשומת לב, כאשר כל אחד ראה בה איזכור לרכב אחר, עד שהיה מי שהיא הזכירה לו את הפיג'ו 205 של אמצע שנות ה 80'.
החזית היא MG מזוהה למדי ומזכירה את ה MG4, מחודדת עם יחידות תאורה ראשיות גדולות משולבות לד, וגריל קדמי גדול . מכסה המנוע מנופח במקצת, וקווי עיצוב שמתחילים מהחזית נמתחים לאורך מכסה המנוע, הדלתות האחוריות ועד לדלת החמישית. גלגלים בגודל נכון ופרופורציונלי 16'', ובניגוד למראה המחודד משהו בחזית, החלק האחורי עגלגל משהו (לי הזכיר מאזדה 2).
פנים הרכב נאה ונקי, עם שילוב נאה למדי של לבן (ריפודים, קונסולה, חלק מהדשבורד וחיפויי הדלתות ) והיתר שחור. מול הנהג צג לוח מחוונים בגודל 7'' ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 10.25'', עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. תפעול המיזוג נעשה מהמסך המרכזי בדומה ללא מעט מכוניות היום, פחות נוח לדעתי בדיוק כמו בלא מעט מכוניות.
בין הנהג לנוסע קונסולה מרכזית ועליה בורר הילוכים בצורת חוגה גדולה, מתג למעצור היד החשמלי ומספר תאי איחסון, הקדמיים פתוחים, האחוריים עם כיסוי. ההגה דו חישורי, נאה ובגודל הנכון, עם זאת הכיוונון שלו הוא רק לגובה ולא לעומק.
- לקראת שיווק - MG3 בנזין מוזלת
- MG3 Hybrid ב 118.0 אש"ח- מסתערת על הצוואר של הטויוטה יאריס ההיברידית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאחור המרווח הפנימי סביר, כמקובל בקטגוריית הסופר מיני, כאשר בסיס הגלגלים של ה MG3 עומד על 2.564 מטר, ואורך כולל של 4.11 מטר. היושבים מאחור יהנו גם מפתחי מיזוג שימושיים וראויים. תא המטען אינו גדול והוא מכיל 293 ליטר, או 983 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים. במבחן השימושיות, הקניות השבועיות של משפחה עם חמש נפשות + כלב נכנסו בתא המטען ללא קושי.
הצד הטכני יותר מעניין עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר שמפיק 102 כ"ס ו 13 קג"מ, הנעזר במנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס ו 25.5 קג"מ. המנוע החשמלי מונע באמצעות סוללה בגודל 1.83Kwh. ההספק המשולב עומד על 194 כ"ס והביצועים הרשמיים הם זינוק מ 0 ל 100 ב 8 שניות ומהירות סופית של 170 קמ"ש. עוד נתון מעניין הוא תיבת ההילוכים המקשרת בין מנוע הבנזין לגלגלים הקדמיים, והיא תיבת הילוכים בעלת שלושה הילוכים בלבד.
- פרויקט המטרו בגוש דן יוצא לדרך: טעות היסטורית או הצלחה ענקית?
- יותר גדולה, יותר חזקה - סמארט #5 החל מ 220 אלף ש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
בנסיעה ה MG3 נוחה ונעימה. המתלים עושים עבודה טובה. ה MG הקטנה לא מתרסקת על מהמורות, ומשדרת יציבות גבוהה גם בכבישים מהירים ובמהירויות גבוהות. אחיזת הכביש טובה מאוד, ובהחלט ניתן לסמן V גדול על התנהגות הכביש של הסופר מיני החדשה של MG.
נסיעה מכבישים בין עירוניים נעזרת לרוב במנוע החשמלי, כאשר מנוע הבנזין מטעין את הסוללה, לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה, משלבת את מנוע הבנזין ונותנת את הבוסט הנוסף הנדרש. עוד דבר שמתברר ככל שהמהירות עולה הוא רעשי רוח המתגברים עם העליה במהירות.
החסרון של מערכת ההנעה של ה MG3 הוא במקרים בהם נגמרת הסוללה של הרכב, ומנוע הבנזין לא מספיק להטעין את הסוללה. הרכב יונע באמצעות מנוע הבנזין, עם תיבת הילוכים בעלת שלושה הילוכים בלבד. במבחן שערכתי נלקחה ה MG הקטנה לנהיגה לכיוון ירושלים. כל עוד היה חשמל בסוללה, היתה ה MG בנתיב השמאלי, במהירויות שהשתיקה יפה להן. אבל בעליות משער הגיא, באמצע, נגמר החשמל בסוללה, והתחושה היתה כאילו יד ענקית בולמת את הרכב. רגל ימין לוחצת את דוושת התאוצה עד הסוף, והרכב מגרד בקושי את ה 95 קמ"ש בעליות. מעבר למצב ספורט לא שינה דבר. בשלב מסויים החליט הרכב להוריד הילוך, והמהירות עלתה ל 101 קמ"ש. זהו.
לקראת מחלף חמד (אבו גוש) הצליח המנוע להטעין את הסוללה, והרכב חזר לתפקד כרגיל. אני לא חושב שהתנהגות זו פוסלת את הרכב, אבל אני כן חושב שצריכים להיות מודעים לה.
באופן לא מפתיע ה MG3 חסכונית למדי. צריכת הדלק הרשמית עומדת על 22.7 ק"מ לליטר. נסיעה סופר חסכונית עם הרכב הניבה צריכה של 27.8 ק"מ לליטר, ואילו נסיעה רגילה, לאורך כמעט 300 ק"מ, בלי נסיון לחסוך, חלקה אגרסיבי למדי, הניבה צריכה של 5.1 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ 20 ק"מ לליטר.
בתחום הבטיחות יש ל MG3 מרבית מערכות הבטיחות האקטיביות, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ועוד. ממשק המשתמש על מנת לבטל את המערכות השונות מסורבל ולא נוח. ציון איבזור הבטיחות עומד על 5 לדגם הקומפורט ו 6 לדגם הלקשרי. ה MG3 טרם נבחנה במבחן הריסוק של ה EuroNcap אולם במבחן הבטיחות באוסטרליה קיבלה בינוני. ל MG היסטוריה של ציונים מקסימליים ב EuroNcap ויש לשער כי הופקו לקחים, וכל מה שפחות מחמישה כוכבים מקסימליים יחשב כהפתעה.
ה MG3 משווקת בשלוש רמות גימור – קומפורט ב 128,888 ₪ ( 118.0 אש"ח להשקה), לקשרי ב 127,888 ₪ (122.0 אש"ח להשקה), ולקשרי + (הכולל סאן רוף קטנטן) במחיר של 128,888 ₪ (125.0 אש"ח להשקה). האחריות על הרכב עומדת על 7 שנים או 150,000 ק"מ, ולסוללה 8 שנים או 150,000 ק"מ.
הסיכום שלי הוא שמדובר בסופר מיני חביבה וראויה. לזכותה עיצוב נאה, ביצועים טובים והיא נוחה ונעימה לנהיגה. לחובתה מנוע חלש כאשר הסוללה נגמרת, ממשק משתמש עדיין לא מספיק טוב, וכיוונון הגה לוקה בחסר.
ל MG3 תחרות ישירה מצד הטויוטה יאריס ההיברידית שעולה החל מ 136.0 אש"ח, אבל לא רק. למעשה כל סופר מיני היא תחרות ל MG3, דוגמת סקודה פאביה שעולה 117.5 אש"ח ומציגה איכות גבוהה וחסכון בדלק על אף שאינה היברידית או מהצד השני של ההנעה, הדונגפנג בוקס החשמלית שצפויה להיות מושקת במחיר שבין 110.0 אש"ח ל 115.0 אש"ח.
ציון מסכם:
| MG3 | |
| נוחות | 4 |
| דינמיות | 3.5 |
| צריכת דלק / טווח חשמלי | 4.5 |
| איבזור | 4 |
| בטיחות | 4.5 |
| עיצוב | 4 |
| תמורה למחיר VFM | 4 |
| ממוצע | 4.1 |
מטרו (נת"ע)פרויקט המטרו בגוש דן יוצא לדרך: טעות היסטורית או הצלחה ענקית?
פרויקט שהתחיל ב-150 מיליארד שקל ויסתיים אולי ב-250 מיליארד; פרויקט שאמור להסתיים ב-2040 אבל כמו תמיד תהיה דחייה וכשהפרויקט יהיה מוכן סיכוי טוב שלא יהיה צריך אותו - כי יש רובוטקסי, אוטובוסים אוטונומיים ויהיו פחות רכבים ופקקים
המטרו יהיה מוכן עוד 15 עד 20 שנה. בינתיים הוא יעלה לנו בין 150 מיליארד שקל ל-250 מיליארד שקל. אין כמעט התנגדות למהלך הזה, יש כמעט תמימות דעים, אבל צריכה להיות ביקורת ענקית - עד שהמטרו יהיה מוכן וקחו בחשבון עיכובים כי תמיד יש עיכובים, וקחו בחשבון גם מסגרת תקציבית גדולה יותר כי תמיד יש בריחה מהמסגרת, כבר לא יצטרכו אותו במתכונת הנוכחית. יש רכבים אוטונומיים, יש רובוטקסי, יש סיכוי טוב שהיקף התעבורה דווקא יירד באזור המרכז, ויהיו פחות רכבים כי אנשים יסתמכו על רובוטקסי ופתרונות אוטנומיים - אוטובוסים אוטונומיים, וזה אומר שיהיו כאלו שיחזיקו רכב ובזמן שהם לא יצטרכו אותו הוא יהיה מונית שמייצרת להם כסף. מנגד, יהיו אחרים שיסעו במוניות האלו. זה יהיה שוק תחרותי עם עלויות נמוכות - סוג של אובר זול יותר, וזה יוביל לכך שאנשים לא יחזיקו רכבים.
פחות 3%-5% מהרכבים זו תחזית סבירה ובמצב כזה, לא יהיו פקקים. אז למה לעשות מטרו בתקציב ענק - הפרויקט הכי גדול במדינה מאז הקמתה, כשלא יהיה צריך אותו? למה המדינה לא מבינה שהיא נכנסת "למסיבה" כשהיא נגמרת. מטרו זה היסטוריה - רכבים אוטנומיים זה העתיד.
אם זה היה פרויקט קטן ניחא, אבל חישבנו את העלויות שלו - אתם לא תאמינו כמה זה עולה למשפחה. תניחו שזה יהיה אפילו בעלות סבירה 200 מיליארד שקל ל-20 שנה. 10 מיליארד שקל בשנה. בישראל חיים 10 מיליון אנשים וזה אומר שכל אחד מהם משלם בממוצע על הפרויקט הזה 1,000 שקל בשנה. משפחה של 5 נפשות משלמת בממוצע 5,000 שקל וזה יימשך 20 שנה!
כששואלים איפה הכסף? זאת התשובה. פרויקטים שמפרנסים אלפי ורבבות אנשים, חברות ביצוע, קבלנים ועוד - אבל האמת שלא צריך אותם. אגב, במשרד התחבורה לא מכירים ולא יודעים על חלופות. שאלנו אותם למה לא לחכות לרובוטקסי ואם יש עבודת מטה מסודרת? אמרנו שרק בשנה האחרונה הרובוטקסי נכנס בעולם ומדובר במהפכה של ממש והמטרו הוא פרויקט שהוכרז עליו לפני מספר שנים לפני שידעו על ההתפתחויות הטכנולוגיות ואולי הוא בכלל לא ריאלי כעת. לא התייחסו לרובוטקסי ברצינות ודי נפנפו אותנו. אבל הבנו שאף אחד לא בחן את הרובוטקסי והמוניות והאוטובוסים האוטונומיים והשפעתם על התחבורה עוד 15-20 שנים. זו יכולה להיות בכייה לדורות.
- עבודות המטרו החלו באוזר סבידור בת"א; איך זה ישפיע על התנועה?
- חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבן דרך בהקמת המטרו
היום מדווח משרד התחבורה כי פרויקט המטרו בתל אביב, עבר לשלב ביצועי ראשוני עם פרסום מכרזי ההכשרה מוקדמת לקבלנים. חברת נת"ע, האחראית על הפיתוח, הזמינה חברות בינלאומיות ומקומיות להתמודד על 11 חבילות עבודה בשלב הראשון, בהיקף של 65 מיליארד שקלים, כ-17 מיליארד דולר. השלב כולל חפירת 78 קילומטרים של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, שישמשו כטבעת פנימית של הרשת.
מטרו (נת"ע)פרויקט המטרו בגוש דן יוצא לדרך: טעות היסטורית או הצלחה ענקית?
פרויקט שהתחיל ב-150 מיליארד שקל ויסתיים אולי ב-250 מיליארד; פרויקט שאמור להסתיים ב-2040 אבל כמו תמיד תהיה דחייה וכשהפרויקט יהיה מוכן סיכוי טוב שלא יהיה צריך אותו - כי יש רובוטקסי, אוטובוסים אוטונומיים ויהיו פחות רכבים ופקקים
המטרו יהיה מוכן עוד 15 עד 20 שנה. בינתיים הוא יעלה לנו בין 150 מיליארד שקל ל-250 מיליארד שקל. אין כמעט התנגדות למהלך הזה, יש כמעט תמימות דעים, אבל צריכה להיות ביקורת ענקית - עד שהמטרו יהיה מוכן וקחו בחשבון עיכובים כי תמיד יש עיכובים, וקחו בחשבון גם מסגרת תקציבית גדולה יותר כי תמיד יש בריחה מהמסגרת, כבר לא יצטרכו אותו במתכונת הנוכחית. יש רכבים אוטונומיים, יש רובוטקסי, יש סיכוי טוב שהיקף התעבורה דווקא יירד באזור המרכז, ויהיו פחות רכבים כי אנשים יסתמכו על רובוטקסי ופתרונות אוטנומיים - אוטובוסים אוטונומיים, וזה אומר שיהיו כאלו שיחזיקו רכב ובזמן שהם לא יצטרכו אותו הוא יהיה מונית שמייצרת להם כסף. מנגד, יהיו אחרים שיסעו במוניות האלו. זה יהיה שוק תחרותי עם עלויות נמוכות - סוג של אובר זול יותר, וזה יוביל לכך שאנשים לא יחזיקו רכבים.
פחות 3%-5% מהרכבים זו תחזית סבירה ובמצב כזה, לא יהיו פקקים. אז למה לעשות מטרו בתקציב ענק - הפרויקט הכי גדול במדינה מאז הקמתה, כשלא יהיה צריך אותו? למה המדינה לא מבינה שהיא נכנסת "למסיבה" כשהיא נגמרת. מטרו זה היסטוריה - רכבים אוטנומיים זה העתיד.
אם זה היה פרויקט קטן ניחא, אבל חישבנו את העלויות שלו - אתם לא תאמינו כמה זה עולה למשפחה. תניחו שזה יהיה אפילו בעלות סבירה 200 מיליארד שקל ל-20 שנה. 10 מיליארד שקל בשנה. בישראל חיים 10 מיליון אנשים וזה אומר שכל אחד מהם משלם בממוצע על הפרויקט הזה 1,000 שקל בשנה. משפחה של 5 נפשות משלמת בממוצע 5,000 שקל וזה יימשך 20 שנה!
כששואלים איפה הכסף? זאת התשובה. פרויקטים שמפרנסים אלפי ורבבות אנשים, חברות ביצוע, קבלנים ועוד - אבל האמת שלא צריך אותם. אגב, במשרד התחבורה לא מכירים ולא יודעים על חלופות. שאלנו אותם למה לא לחכות לרובוטקסי ואם יש עבודת מטה מסודרת? אמרנו שרק בשנה האחרונה הרובוטקסי נכנס בעולם ומדובר במהפכה של ממש והמטרו הוא פרויקט שהוכרז עליו לפני מספר שנים לפני שידעו על ההתפתחויות הטכנולוגיות ואולי הוא בכלל לא ריאלי כעת. לא התייחסו לרובוטקסי ברצינות ודי נפנפו אותנו. אבל הבנו שאף אחד לא בחן את הרובוטקסי והמוניות והאוטובוסים האוטונומיים והשפעתם על התחבורה עוד 15-20 שנים. זו יכולה להיות בכייה לדורות.
- עבודות המטרו החלו באוזר סבידור בת"א; איך זה ישפיע על התנועה?
- חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבן דרך בהקמת המטרו
היום מדווח משרד התחבורה כי פרויקט המטרו בתל אביב, עבר לשלב ביצועי ראשוני עם פרסום מכרזי ההכשרה מוקדמת לקבלנים. חברת נת"ע, האחראית על הפיתוח, הזמינה חברות בינלאומיות ומקומיות להתמודד על 11 חבילות עבודה בשלב הראשון, בהיקף של 65 מיליארד שקלים, כ-17 מיליארד דולר. השלב כולל חפירת 78 קילומטרים של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, שישמשו כטבעת פנימית של הרשת.
