MG3 מבחן
צילום: יואב פולס

MG3 היברידית - חסכונית ולא יקרה

ה MG3 הסופר מיני ההיברידית של SAIC מביאה עימה תא נוסעים מרווח יחסית לקטגוריה ומערכת היברידית יעילה, עד שהסוללה מתרוקנת. 

יתרונות - עיצוב, חסכונית, נעימה.

חסרונות - כשהסוללה מתרוקנת מתקבל רכב איטי למדי, הגה שלא מתכוונן לעומק

ציון מסכם - 4.1 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה MG3

ה MG3 ההיברידית שהושקה לפני מספר שבועות מגיעה למבחן מסקרן בסופו נדע האם היא חלופה ראויה לטויוטה יאריס ההיברידית.

ה MG3 היא סופר מיני היברידית, מעוצבת ומאובזרת, שנכנסת לסגמנט שבאופן מפתיע הזניח כמעט לחלוטין את הנעות אלטרנטיביות.

העיצוב החיצוני של ה  MG3 נאה גם אם גנרי משהו. בצבע אדום היא משכה לא מעט תשומת לב, כאשר כל אחד ראה בה איזכור לרכב אחר, עד שהיה מי שהיא הזכירה לו את הפיג'ו 205 של אמצע שנות ה 80'.

החזית היא MG מזוהה למדי ומזכירה את ה MG4, מחודדת עם יחידות תאורה ראשיות גדולות משולבות לד, וגריל קדמי גדול . מכסה המנוע מנופח במקצת, וקווי עיצוב שמתחילים מהחזית נמתחים לאורך מכסה המנוע, הדלתות האחוריות ועד לדלת החמישית. גלגלים בגודל נכון ופרופורציונלי 16'', ובניגוד למראה המחודד משהו בחזית, החלק האחורי עגלגל משהו (לי הזכיר מאזדה 2).

פנים הרכב נאה ונקי, עם שילוב נאה למדי של לבן (ריפודים, קונסולה, חלק מהדשבורד וחיפויי הדלתות ) והיתר שחור. מול הנהג צג לוח מחוונים בגודל 7'' ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל  10.25'', עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. תפעול המיזוג נעשה מהמסך המרכזי בדומה ללא מעט מכוניות היום, פחות נוח לדעתי בדיוק כמו בלא מעט מכוניות.

בין הנהג לנוסע קונסולה מרכזית ועליה בורר הילוכים בצורת חוגה גדולה, מתג למעצור היד החשמלי ומספר תאי איחסון, הקדמיים פתוחים, האחוריים עם כיסוי. ההגה דו חישורי, נאה ובגודל הנכון, עם זאת הכיוונון שלו הוא רק לגובה ולא לעומק.

מאחור המרווח הפנימי סביר, כמקובל בקטגוריית הסופר מיני, כאשר בסיס הגלגלים של ה MG3 עומד על 2.564 מטר, ואורך כולל של 4.11 מטר. היושבים מאחור יהנו גם מפתחי מיזוג שימושיים וראויים. תא המטען אינו גדול והוא מכיל 293 ליטר, או 983 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים. במבחן השימושיות, הקניות השבועיות של משפחה עם חמש נפשות + כלב נכנסו בתא המטען ללא קושי.

הצד הטכני יותר מעניין עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר שמפיק 102 כ"ס ו 13 קג"מ, הנעזר במנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס ו 25.5 קג"מ. המנוע החשמלי מונע באמצעות סוללה בגודל 1.83Kwh. ההספק המשולב עומד על 194 כ"ס והביצועים הרשמיים הם זינוק מ 0 ל 100 ב 8 שניות ומהירות סופית של 170 קמ"ש. עוד נתון מעניין הוא תיבת ההילוכים המקשרת בין מנוע הבנזין לגלגלים הקדמיים, והיא תיבת הילוכים בעלת שלושה הילוכים בלבד.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בנסיעה ה MG3 נוחה ונעימה. המתלים עושים עבודה טובה. ה MG הקטנה לא מתרסקת על מהמורות, ומשדרת יציבות גבוהה גם בכבישים מהירים ובמהירויות גבוהות. אחיזת הכביש טובה מאוד, ובהחלט ניתן לסמן V גדול על התנהגות הכביש של הסופר מיני החדשה של MG.

נסיעה מכבישים בין עירוניים נעזרת לרוב במנוע החשמלי, כאשר מנוע הבנזין מטעין את הסוללה, לחיצה אגרסיבית על דוושת התאוצה, משלבת את מנוע הבנזין ונותנת את הבוסט הנוסף הנדרש. עוד דבר שמתברר ככל שהמהירות עולה הוא רעשי רוח המתגברים עם העליה במהירות.

החסרון של מערכת ההנעה של ה MG3 הוא במקרים בהם נגמרת הסוללה של הרכב, ומנוע הבנזין לא מספיק להטעין את הסוללה. הרכב יונע באמצעות מנוע הבנזין, עם תיבת הילוכים בעלת שלושה הילוכים בלבד. במבחן שערכתי נלקחה ה MG הקטנה לנהיגה לכיוון ירושלים. כל עוד היה חשמל בסוללה, היתה ה MG בנתיב השמאלי, במהירויות שהשתיקה יפה להן. אבל בעליות משער הגיא, באמצע, נגמר החשמל בסוללה, והתחושה היתה כאילו יד ענקית בולמת את הרכב. רגל ימין לוחצת את דוושת התאוצה עד הסוף, והרכב מגרד בקושי את ה 95 קמ"ש בעליות. מעבר למצב ספורט לא שינה דבר. בשלב מסויים החליט הרכב להוריד הילוך, והמהירות עלתה ל 101 קמ"ש. זהו.

לקראת מחלף חמד (אבו גוש) הצליח המנוע להטעין את הסוללה, והרכב חזר לתפקד כרגיל. אני לא חושב שהתנהגות זו פוסלת את הרכב, אבל אני כן חושב שצריכים להיות מודעים לה.

באופן לא מפתיע ה MG3 חסכונית למדי. צריכת הדלק הרשמית עומדת על 22.7 ק"מ לליטר. נסיעה סופר חסכונית עם הרכב הניבה צריכה של 27.8 ק"מ לליטר, ואילו נסיעה רגילה, לאורך כמעט 300 ק"מ, בלי נסיון לחסוך, חלקה אגרסיבי למדי, הניבה צריכה של 5.1 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ 20 ק"מ לליטר.

בתחום הבטיחות יש ל MG3 מרבית מערכות הבטיחות האקטיביות, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ועוד. ממשק המשתמש על מנת לבטל את המערכות השונות מסורבל ולא נוח. ציון איבזור הבטיחות עומד על 5 לדגם הקומפורט ו 6 לדגם הלקשרי. ה MG3 טרם נבחנה במבחן הריסוק של ה EuroNcap אולם במבחן הבטיחות באוסטרליה קיבלה בינוני. ל MG היסטוריה של ציונים מקסימליים ב EuroNcap ויש לשער כי הופקו לקחים, וכל מה שפחות מחמישה כוכבים מקסימליים יחשב כהפתעה.

ה MG3 משווקת בשלוש רמות גימור – קומפורט ב 128,888 ₪ ( 118.0 אש"ח להשקה), לקשרי ב 127,888 ₪ (122.0 אש"ח להשקה), ולקשרי + (הכולל סאן רוף קטנטן) במחיר של 128,888 ₪ (125.0 אש"ח להשקה). האחריות על הרכב עומדת על 7 שנים או 150,000 ק"מ, ולסוללה 8 שנים או 150,000 ק"מ.

הסיכום שלי הוא שמדובר בסופר מיני חביבה וראויה. לזכותה עיצוב נאה, ביצועים טובים והיא נוחה ונעימה לנהיגה. לחובתה מנוע חלש כאשר הסוללה נגמרת, ממשק משתמש עדיין לא מספיק טוב, וכיוונון הגה לוקה בחסר.

ל MG3 תחרות ישירה מצד הטויוטה יאריס ההיברידית שעולה החל מ 136.0 אש"ח, אבל לא רק. למעשה כל סופר מיני היא תחרות ל MG3, דוגמת סקודה פאביה שעולה 117.5 אש"ח ומציגה איכות גבוהה וחסכון בדלק על אף שאינה היברידית או מהצד השני של ההנעה, הדונגפנג בוקס החשמלית שצפויה להיות מושקת במחיר שבין 110.0 אש"ח ל 115.0 אש"ח.

 

ציון מסכם:

 

MG3
נוחות 4
דינמיות 3.5
צריכת דלק / טווח חשמלי 4.5
איבזור 4
בטיחות 4.5
עיצוב 4
תמורה למחיר VFM 4
ממוצע 4.1
 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כלמוביל ליסינג לעסקים. צילום כלמובילכלמוביל ליסינג לעסקים. צילום כלמוביל

קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית

קבוצת כלמוביל השיקה את פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים' תחת 'כלמוביל מימון'. החברה תתמקד בפעילות ליסינג תפעולי מלא ללחברות מובילות במשק, תוך שהיא מציעה כלי רכב של כל יבואני רכב, ולא מתמקדת רק במותגי הבית. 

יואב פולס |

בינואר האחרון ניתחנו את מה שאנחנו בביזפורטל רואים כהתארגנות מחדש של הקבוצות הגדולות בענף הרכב המקומי. שמנו דגש על כמה יבואנים כמו דלק מוטורס, ובנוסף ציינו שלושה יבואנים שעדיין טרם נקטו בצעדים פומביים בתחום – כלמוביל, טלקאר וסמלת.

כבר אז היה לנו מידע שלא יכולנו לאמת (ולכן לא פרסמנו) כי גם קבוצת כלמוביל ראתה בדיוק את מה שאנחנו רואים על הענף, ומתארגנת להרחבה משמעותית של פעילות הליסינג של החברה.

אתמול, 15.9.25 השיקה החברה את פעילות הליסינג של הקבוצה תחת המיתוג 'כלמוביל ליסינג לעסקים'. במבנה הארגוני של חברת ענק כמו כלמוביל, פעילות הליסינג נמצאת תחת חברת 'כלמוביל מימון' (חברה בע"מ ) בניהולה של גב' דנה יגרמן, בכירה לשעבר בבנק הפועלים.

לניהול פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים', גייסה החברה את גב' יעל מינץ ששמה אינו מוכר לציבור הרחב.  עם זאת, כל מי שעוסק בתחום הליסינג בחברות הגדולות בישראל מכיר את גב' מינץ היטב והיא נחשבת לאחד הטאלנטים הגדולים בתחום, עם נסיון עשיר בחברת דומיקאר (זכיינת מותג באדג'ט בישראל) ובחברת MAX EV זרוע עמדות הטעינה של קבוצת MAX שנמכרה לאחרונה לחברת וימור. בנוסף לידע המקצועי שהיא מביאה עימה לחברה, הגיוס של מינץ נועד לייצר לכלמוביל את הגישה הישירה למנהלי הרכש והתחבורה בכל החברות הגדולות בזכות ההיכרות העמוקה בענף.


ג'אקו 7 פלאג אין. הרכב הנמכר בישראל יקבל בוסט נוסף? צילום יואב פולס


ווימו
צילום: ווימו

הרובוטקסי של גוגל יתחיל לפעול בשדה התעופה סן פרנסיסקו

לאחר שנים של משא ומתן, חתמה חטיבת הרובוטקסי של גוגל, וואימו,  על הסכם מול הנהלת שדה התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו וקיבלה אישור רשמי להתחיל בניסוי כלי הרכב האוטונומיים שלה בנמל; , האישור מגיע כשבועיים בלבד לאחר שוויימו קיבלה אישור לפעילות ניסיונית גם בשדה התעופה של סן חוזה

רן קידר |
נושאים בכתבה GOOGLE

חטיבת הרובוטקסי של גוגל Alphabet -0.18%  , וואימו, קיבלה אישור רשמי להתחיל בניסוי כלי הרכב האוטונומיים שלה בנמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו, אחד מיעדי הדגל של החברה בשנים האחרונות. ההסכם שנחתם מול הנהלת שדה התעופה, לאחר שנים של משא ומתן, מגיע כשבועיים בלבד לאחר שוויימו קיבלה אישור לפעילות ניסיונית גם בשדה התעופה של סן חוזה, בעוד טסלה, למשל, מנסה להכניס את הרובוטקסי שלה לשדות התעופה, ללא הצלחה. 

האישור החדש מחולק לשלושה שלבים: בשלב הראשון ייערכו נסיעות במצב אוטונומי מלא אך עם מומחה נהיגה מאומן מאחורי ההגה. בשלב השני, כלי הרכב ישמשו להסעת עובדים וצוותי שדה התעופה, ורק לאחר מכן, בשלב השלישי, יושק השירות המסחרי לציבור הרחב, בתשלום. בשלב זה איסוף והורדת נוסעים יתבצעו באזור “Kiss & Fly”, המרוחק מהטרמינלים ודורש שימוש ב-AirTrain, אך החברה מתכננת להרחיב את הנגישות לנקודות נוספות בעתיד.

הדרך לאישור הנוכחי לא הייתה חלקה: כבר ב-2023 דחו רשויות SFO את בקשות וויימו לפעול בשדה, אך השנה נרשמה תפנית חיובית כאשר הותר לה למפות את אזורי השדה, וזו היתה נקודת השינוי בגישה. כעת, עם ההסכם החדש, וויימו רואה בכך הישג משמעותי המקרב אותה להשקת שירות מלא בחצר האחורית של עמק הסיליקון. "נמשיך לעבוד עם הנהלת השדה כדי לקדם רישיון מסחרי מתמשך," אמר דובר החברה כריס בונלי, אך סירב להתחייב על לוחות זמנים מדויקים.

המהלך בסן פרנסיסקו מצטרף להצלחות נוספות של וויימו, שכבר פועלת בנמל התעופה Sky Harbor בפניקס מאז 2023, ובקרוב צפויה להשיק שירות גם בשדה התעופה של סן חוזה. בכך היא מחזקת את נוכחותה בשוק הרובוטקסי המתפתח, שבו היא משתפת פעולה גם עם שותפים כמו Uber, וממשיכה להרחיב את אזורי השירות בעמק הסיליקון. ראש העיר סן פרנסיסקו, דניאל לורי, בירך על המהלך והדגיש כי "המטרה היא לאפשר לנוסעים לנחות בעיר ולהשתמש ברכב אוטונומי כבר מהדקה הראשונה".

שחקניות הרובוטקסי והרכב האוטונומי 

וואימו נחשבת לשחקנית המובילה בשוק הרובוטקסי עם ניסיון של למעלה מעשור בתחום. נכון לספטמבר 2025, החברה מפעילה כאלפיים רכבים אוטונומיים בחמש ערים מרכזיות בארצות הברית, ביניהן פיניקס, סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אוסטין ואטלנטה, והשלימה יותר מעשרה מיליון נסיעות נטולות נהג אנושי.