MG3 Hybrid - מסתערת על הצוואר של הטויוטה יאריס ההיברידית
קבוצת לובינסקי, יבואנית דגמי MG לישראל הודיעה הבוקר על תחילת שיווקה של ה MG3 Hybrid+.
ה MG3 היא סופר מיני מתקדמת עם הנעה היברידית, ובכך תספק מענה ראוי ללקוחות החוששים ממעבר להנעה חשמלית מלאה, ועדין מבקשים רכב חסכונית שאינו גדול.
ה MG3 Hybrid+ מציגה מימדים חיצוניים מעט גדולים מקטגוריית הסופר מיני עם אורך כולל של 4.11 מטר. בסיס הגלגלים הוא כמקובל בקטגוריה עם 2.57 מטר. נפח תא המטען של ה MG3 עומד על 293 ליטר, ובקיפול המושבים האחוריים מתקבל נפח הטענה של 983 ליטר.
ה MG3 Hybrid+ מציגה הנעה היברידית מלאה, עם טוויסט קטן. כידוע הנעה היברידית משלבת מנוע בנזין ויחד עם מנוע חשמלי הנעזר בסוללה שאינה גדולה. מחשב הרכב מנהל את ההנעות באופן שקוף לנהג, ומפעיל כל פעם את המנוע שהוא מוצא לנכון. ל MG3 Hybrid+ יש עדכון חכם למערכת זו, מנוע הבנזין יכול להניע ישירות את הגלגלים, אבל יכול גם להתנתק מהנעת הגלגלים ולשמש כגנרטור קטן המטעין את סוללת הרכב, ובכך מאשר הארכה משמעותית של הנסיעה באמצעות המנוע החשמלי.
מנוע הבנזין בנפח 1.5 ליטר, ובעל פליטת מזהמים נמוכה במיוחד (דרגת זיהום 3). מנוע זה מספק 102 כ"ס ומומנט של 13 קג"מ, ומניע את הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים בעלת שלושה הילוכים. המנוע החשמלי מפיק 136 כ"ס ומומנט מרשים של 25.5 קג"מ, הנעזר בסוללה בקיבולת של 1.83Kwh. ההספק המשולב של שני המנועים עומד על 194 כ"ס מרשימים (נזכיר, על מרכב של סופר מיני בגודל של פיג'ו 208 בערך). שילוב זה מביא את גורת ה MG לזינוק מ 0 ל 100 קמ"ש בתוך 8 שניות, וצריכת דלק של 4.4 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ 22.5 ק"מ לליטר.
ל MG3 Hybrid+ גם שלושה מצבי רגנרציה לאיחזור אנרגיה חזרה לסוללת הרכב, בדומה לרכב חשמלי מלא.
עבור הנהג מצוייד הרכב בצג לוח מחוונים בגודל 7'' וכן צג מולטימדיה בגודל 10.25'' כולל קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
ה MG3 Hybrid+ תשווק בשתי רמות גימור – קומפורט הכוללת חישוקי 16'', התנעה ללא מפתח ועוד איבזור רב, לרבות אפליקציה, והיא משווקת במחיר של 126,888 ₪. רמת הגימור הגבוהה, לקשרי תשווק המחיר של 127,888 ₪ והיא מוסיפה איבזור לרבות מצלמות 360, חימום להגה ועוד. דגם לקשרי + מוסיף גג שמש (כל הכבוד ללובינסקי שמציעים גג שמש כאופציה מתומחרת ולא מאלצים את הלקוחות להיצלות בשמש החמה ללא צורך) והוא משווק במחיר של 128,888 ₪.
- הרובוטקסי של גוגל יתחיל לפעול בשדה התעופה סן פרנסיסקו
- הדבר הגדול הבא של BYD דגמי Fang Cheng Bao
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם...
לזריזים מביניכם, לובינסקי מציעה הטבת השקה בדמות הנחה של 8888 ₪ לדגם הקומפורט כך שהוא יעלה לכם רק 118.0 אש"ח, והטבה בגובה 5888 ₪ לדגם הלקשרי כך שמחירו יעמוד על 122.0 אש"ח. דגם הלקשרי + נהנה מהנחה של 3888 ₪ כך שמחירו יעמוד על 125.0 אש"ח.
הטבות אלו בתוקף עד 15.11.24. אבל זה לא הכל, מחיר הרכב מחושב כבר עם 18% מע"מ, ולקוח שיבחר לקבל את הרכב עוד בשנת 2024, יזוכה גם ב 1% מע"מ.
ל MG3 Hybrid+ אחריות מלאה לשבע שנים או 150,000 ק"מ, ואילו לסוללה האחריות שמונה שנים או 150,000 ק"מ. מרווח הטיפולים הוא אחת לשנה או 15,000 ק"מ, המוקדם מביניהם.
דעת מומחה:

קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
קבוצת כלמוביל השיקה את פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים' תחת 'כלמוביל מימון'. החברה תתמקד בפעילות ליסינג תפעולי מלא ללחברות מובילות במשק, תוך שהיא מציעה כלי רכב של כל יבואני רכב, ולא מתמקדת רק במותגי הבית.
בינואר האחרון ניתחנו את מה שאנחנו בביזפורטל רואים כהתארגנות מחדש של הקבוצות הגדולות בענף הרכב המקומי. שמנו דגש על כמה יבואנים כמו דלק מוטורס, ובנוסף ציינו שלושה יבואנים שעדיין טרם נקטו בצעדים פומביים בתחום – כלמוביל, טלקאר וסמלת.
כבר אז היה לנו מידע שלא יכולנו לאמת (ולכן לא פרסמנו) כי גם קבוצת כלמוביל ראתה בדיוק את מה שאנחנו רואים על הענף, ומתארגנת להרחבה משמעותית של פעילות הליסינג של החברה.
אתמול, 15.9.25 השיקה החברה את פעילות הליסינג של הקבוצה תחת המיתוג 'כלמוביל ליסינג לעסקים'. במבנה הארגוני של חברת ענק כמו כלמוביל, פעילות הליסינג נמצאת תחת חברת 'כלמוביל מימון' (חברה בע"מ ) בניהולה של גב' דנה יגרמן, בכירה לשעבר בבנק הפועלים.
לניהול פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים', גייסה החברה את גב' יעל מינץ ששמה אינו מוכר לציבור הרחב. עם זאת, כל מי שעוסק בתחום הליסינג בחברות הגדולות בישראל מכיר את גב' מינץ היטב והיא נחשבת לאחד הטאלנטים הגדולים בתחום, עם נסיון עשיר בחברת דומיקאר (זכיינת מותג באדג'ט בישראל) ובחברת MAX EV זרוע עמדות הטעינה של קבוצת MAX שנמכרה לאחרונה לחברת וימור. בנוסף לידע המקצועי שהיא מביאה עימה לחברה, הגיוס של מינץ נועד לייצר לכלמוביל את הגישה הישירה למנהלי הרכש והתחבורה בכל החברות הגדולות בזכות ההיכרות העמוקה בענף.
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
- מיצובישי אאוטלנדר - מתיחת פנים החל מ 192.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הרובוטקסי של גוגל יתחיל לפעול בשדה התעופה סן פרנסיסקו
לאחר שנים של משא ומתן, חתמה חטיבת הרובוטקסי של גוגל, וואימו, על הסכם מול הנהלת שדה התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו וקיבלה אישור רשמי להתחיל בניסוי כלי הרכב האוטונומיים שלה בנמל; , האישור מגיע כשבועיים בלבד לאחר שוויימו קיבלה אישור לפעילות ניסיונית
גם בשדה התעופה של סן חוזה
חטיבת הרובוטקסי של גוגל Alphabet -0.18% , וואימו, קיבלה אישור רשמי להתחיל בניסוי כלי הרכב האוטונומיים שלה בנמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו, אחד מיעדי הדגל של החברה בשנים האחרונות. ההסכם שנחתם מול הנהלת שדה התעופה, לאחר שנים של משא ומתן, מגיע כשבועיים בלבד לאחר שוויימו קיבלה אישור לפעילות ניסיונית גם בשדה התעופה של סן חוזה, בעוד טסלה, למשל, מנסה להכניס את הרובוטקסי שלה לשדות התעופה, ללא הצלחה.
האישור החדש מחולק לשלושה שלבים: בשלב הראשון ייערכו נסיעות במצב אוטונומי
מלא אך עם מומחה נהיגה מאומן מאחורי ההגה. בשלב השני, כלי הרכב ישמשו להסעת עובדים וצוותי שדה התעופה, ורק לאחר מכן, בשלב השלישי, יושק השירות המסחרי לציבור הרחב, בתשלום. בשלב זה איסוף והורדת נוסעים יתבצעו באזור “Kiss & Fly”, המרוחק מהטרמינלים ודורש שימוש ב-AirTrain,
אך החברה מתכננת להרחיב את הנגישות לנקודות נוספות בעתיד.
הדרך לאישור הנוכחי לא הייתה חלקה: כבר ב-2023 דחו רשויות SFO את בקשות וויימו לפעול בשדה, אך השנה נרשמה תפנית חיובית כאשר הותר לה למפות את אזורי השדה, וזו היתה נקודת השינוי בגישה. כעת, עם ההסכם
החדש, וויימו רואה בכך הישג משמעותי המקרב אותה להשקת שירות מלא בחצר האחורית של עמק הסיליקון. "נמשיך לעבוד עם הנהלת השדה כדי לקדם רישיון מסחרי מתמשך," אמר דובר החברה כריס בונלי, אך סירב להתחייב על לוחות זמנים מדויקים.
המהלך בסן פרנסיסקו מצטרף להצלחות נוספות של וויימו, שכבר פועלת בנמל התעופה Sky Harbor בפניקס מאז 2023, ובקרוב צפויה להשיק שירות גם בשדה התעופה של סן חוזה. בכך היא מחזקת את נוכחותה בשוק הרובוטקסי המתפתח, שבו היא משתפת פעולה גם עם שותפים כמו Uber, וממשיכה להרחיב את אזורי השירות בעמק הסיליקון. ראש העיר סן פרנסיסקו, דניאל לורי, בירך על המהלך והדגיש כי "המטרה היא לאפשר לנוסעים לנחות בעיר ולהשתמש ברכב אוטונומי כבר מהדקה הראשונה".
- "החיפוש מתרחב, לא נעלם", גוגל מרוצה מה-AI Mode, שהגיע למעל 100 מיליון משתמשים
- גוגל מפסידה בערעור באירופה; תשלם קנס של יותר מ-4 מיליארד יורו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שחקניות הרובוטקסי והרכב האוטונומי
וואימו נחשבת לשחקנית המובילה בשוק הרובוטקסי עם ניסיון של למעלה מעשור
בתחום. נכון לספטמבר 2025, החברה מפעילה כאלפיים רכבים אוטונומיים בחמש ערים מרכזיות בארצות הברית, ביניהן פיניקס, סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אוסטין ואטלנטה, והשלימה יותר מעשרה מיליון נסיעות נטולות נהג אנושי.