MG3 Hybrid - מסתערת על הצוואר של הטויוטה יאריס ההיברידית
קבוצת לובינסקי, יבואנית דגמי MG לישראל הודיעה הבוקר על תחילת שיווקה של ה MG3 Hybrid+.
ה MG3 היא סופר מיני מתקדמת עם הנעה היברידית, ובכך תספק מענה ראוי ללקוחות החוששים ממעבר להנעה חשמלית מלאה, ועדין מבקשים רכב חסכונית שאינו גדול.
ה MG3 Hybrid+ מציגה מימדים חיצוניים מעט גדולים מקטגוריית הסופר מיני עם אורך כולל של 4.11 מטר. בסיס הגלגלים הוא כמקובל בקטגוריה עם 2.57 מטר. נפח תא המטען של ה MG3 עומד על 293 ליטר, ובקיפול המושבים האחוריים מתקבל נפח הטענה של 983 ליטר.
ה MG3 Hybrid+ מציגה הנעה היברידית מלאה, עם טוויסט קטן. כידוע הנעה היברידית משלבת מנוע בנזין ויחד עם מנוע חשמלי הנעזר בסוללה שאינה גדולה. מחשב הרכב מנהל את ההנעות באופן שקוף לנהג, ומפעיל כל פעם את המנוע שהוא מוצא לנכון. ל MG3 Hybrid+ יש עדכון חכם למערכת זו, מנוע הבנזין יכול להניע ישירות את הגלגלים, אבל יכול גם להתנתק מהנעת הגלגלים ולשמש כגנרטור קטן המטעין את סוללת הרכב, ובכך מאשר הארכה משמעותית של הנסיעה באמצעות המנוע החשמלי.
מנוע הבנזין בנפח 1.5 ליטר, ובעל פליטת מזהמים נמוכה במיוחד (דרגת זיהום 3). מנוע זה מספק 102 כ"ס ומומנט של 13 קג"מ, ומניע את הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים בעלת שלושה הילוכים. המנוע החשמלי מפיק 136 כ"ס ומומנט מרשים של 25.5 קג"מ, הנעזר בסוללה בקיבולת של 1.83Kwh. ההספק המשולב של שני המנועים עומד על 194 כ"ס מרשימים (נזכיר, על מרכב של סופר מיני בגודל של פיג'ו 208 בערך). שילוב זה מביא את גורת ה MG לזינוק מ 0 ל 100 קמ"ש בתוך 8 שניות, וצריכת דלק של 4.4 ליטר ל 100 ק"מ, שהם כ 22.5 ק"מ לליטר.
ל MG3 Hybrid+ גם שלושה מצבי רגנרציה לאיחזור אנרגיה חזרה לסוללת הרכב, בדומה לרכב חשמלי מלא.
עבור הנהג מצוייד הרכב בצג לוח מחוונים בגודל 7'' וכן צג מולטימדיה בגודל 10.25'' כולל קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
ה MG3 Hybrid+ תשווק בשתי רמות גימור – קומפורט הכוללת חישוקי 16'', התנעה ללא מפתח ועוד איבזור רב, לרבות אפליקציה, והיא משווקת במחיר של 126,888 ₪. רמת הגימור הגבוהה, לקשרי תשווק המחיר של 127,888 ₪ והיא מוסיפה איבזור לרבות מצלמות 360, חימום להגה ועוד. דגם לקשרי + מוסיף גג שמש (כל הכבוד ללובינסקי שמציעים גג שמש כאופציה מתומחרת ולא מאלצים את הלקוחות להיצלות בשמש החמה ללא צורך) והוא משווק במחיר של 128,888 ₪.
- פרויקט המטרו בגוש דן יוצא לדרך: טעות היסטורית או הצלחה ענקית?
- יותר גדולה, יותר חזקה - סמארט #5 החל מ 220 אלף ש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
לזריזים מביניכם, לובינסקי מציעה הטבת השקה בדמות הנחה של 8888 ₪ לדגם הקומפורט כך שהוא יעלה לכם רק 118.0 אש"ח, והטבה בגובה 5888 ₪ לדגם הלקשרי כך שמחירו יעמוד על 122.0 אש"ח. דגם הלקשרי + נהנה מהנחה של 3888 ₪ כך שמחירו יעמוד על 125.0 אש"ח.
הטבות אלו בתוקף עד 15.11.24. אבל זה לא הכל, מחיר הרכב מחושב כבר עם 18% מע"מ, ולקוח שיבחר לקבל את הרכב עוד בשנת 2024, יזוכה גם ב 1% מע"מ.
ל MG3 Hybrid+ אחריות מלאה לשבע שנים או 150,000 ק"מ, ואילו לסוללה האחריות שמונה שנים או 150,000 ק"מ. מרווח הטיפולים הוא אחת לשנה או 15,000 ק"מ, המוקדם מביניהם.
דעת מומחה:
מטרו (נת"ע)פרויקט המטרו בגוש דן יוצא לדרך: טעות היסטורית או הצלחה ענקית?
פרויקט שהתחיל ב-150 מיליארד שקל ויסתיים אולי ב-250 מיליארד; פרויקט שאמור להסתיים ב-2040 אבל כמו תמיד תהיה דחייה וכשהפרויקט יהיה מוכן סיכוי טוב שלא יהיה צריך אותו - כי יש רובוטקסי, אוטובוסים אוטונומיים ויהיו פחות רכבים ופקקים
המטרו יהיה מוכן עוד 15 עד 20 שנה. בינתיים הוא יעלה לנו בין 150 מיליארד שקל ל-250 מיליארד שקל. אין כמעט התנגדות למהלך הזה, יש כמעט תמימות דעים, אבל צריכה להיות ביקורת ענקית - עד שהמטרו יהיה מוכן וקחו בחשבון עיכובים כי תמיד יש עיכובים, וקחו בחשבון גם מסגרת תקציבית גדולה יותר כי תמיד יש בריחה מהמסגרת, כבר לא יצטרכו אותו במתכונת הנוכחית. יש רכבים אוטונומיים, יש רובוטקסי, יש סיכוי טוב שהיקף התעבורה דווקא יירד באזור המרכז, ויהיו פחות רכבים כי אנשים יסתמכו על רובוטקסי ופתרונות אוטנומיים - אוטובוסים אוטונומיים, וזה אומר שיהיו כאלו שיחזיקו רכב ובזמן שהם לא יצטרכו אותו הוא יהיה מונית שמייצרת להם כסף. מנגד, יהיו אחרים שיסעו במוניות האלו. זה יהיה שוק תחרותי עם עלויות נמוכות - סוג של אובר זול יותר, וזה יוביל לכך שאנשים לא יחזיקו רכבים.
פחות 3%-5% מהרכבים זו תחזית סבירה ובמצב כזה, לא יהיו פקקים. אז למה לעשות מטרו בתקציב ענק - הפרויקט הכי גדול במדינה מאז הקמתה, כשלא יהיה צריך אותו? למה המדינה לא מבינה שהיא נכנסת "למסיבה" כשהיא נגמרת. מטרו זה היסטוריה - רכבים אוטנומיים זה העתיד.
אם זה היה פרויקט קטן ניחא, אבל חישבנו את העלויות שלו - אתם לא תאמינו כמה זה עולה למשפחה. תניחו שזה יהיה אפילו בעלות סבירה 200 מיליארד שקל ל-20 שנה. 10 מיליארד שקל בשנה. בישראל חיים 10 מיליון אנשים וזה אומר שכל אחד מהם משלם בממוצע על הפרויקט הזה 1,000 שקל בשנה. משפחה של 5 נפשות משלמת בממוצע 5,000 שקל וזה יימשך 20 שנה!
כששואלים איפה הכסף? זאת התשובה. פרויקטים שמפרנסים אלפי ורבבות אנשים, חברות ביצוע, קבלנים ועוד - אבל האמת שלא צריך אותם. אגב, במשרד התחבורה לא מכירים ולא יודעים על חלופות. שאלנו אותם למה לא לחכות לרובוטקסי ואם יש עבודת מטה מסודרת? אמרנו שרק בשנה האחרונה הרובוטקסי נכנס בעולם ומדובר במהפכה של ממש והמטרו הוא פרויקט שהוכרז עליו לפני מספר שנים לפני שידעו על ההתפתחויות הטכנולוגיות ואולי הוא בכלל לא ריאלי כעת. לא התייחסו לרובוטקסי ברצינות ודי נפנפו אותנו. אבל הבנו שאף אחד לא בחן את הרובוטקסי והמוניות והאוטובוסים האוטונומיים והשפעתם על התחבורה עוד 15-20 שנים. זו יכולה להיות בכייה לדורות.
- עבודות המטרו החלו באוזר סבידור בת"א; איך זה ישפיע על התנועה?
- חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבן דרך בהקמת המטרו
היום מדווח משרד התחבורה כי פרויקט המטרו בתל אביב, עבר לשלב ביצועי ראשוני עם פרסום מכרזי ההכשרה מוקדמת לקבלנים. חברת נת"ע, האחראית על הפיתוח, הזמינה חברות בינלאומיות ומקומיות להתמודד על 11 חבילות עבודה בשלב הראשון, בהיקף של 65 מיליארד שקלים, כ-17 מיליארד דולר. השלב כולל חפירת 78 קילומטרים של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, שישמשו כטבעת פנימית של הרשת.
מטרו (נת"ע)פרויקט המטרו בגוש דן יוצא לדרך: טעות היסטורית או הצלחה ענקית?
פרויקט שהתחיל ב-150 מיליארד שקל ויסתיים אולי ב-250 מיליארד; פרויקט שאמור להסתיים ב-2040 אבל כמו תמיד תהיה דחייה וכשהפרויקט יהיה מוכן סיכוי טוב שלא יהיה צריך אותו - כי יש רובוטקסי, אוטובוסים אוטונומיים ויהיו פחות רכבים ופקקים
המטרו יהיה מוכן עוד 15 עד 20 שנה. בינתיים הוא יעלה לנו בין 150 מיליארד שקל ל-250 מיליארד שקל. אין כמעט התנגדות למהלך הזה, יש כמעט תמימות דעים, אבל צריכה להיות ביקורת ענקית - עד שהמטרו יהיה מוכן וקחו בחשבון עיכובים כי תמיד יש עיכובים, וקחו בחשבון גם מסגרת תקציבית גדולה יותר כי תמיד יש בריחה מהמסגרת, כבר לא יצטרכו אותו במתכונת הנוכחית. יש רכבים אוטונומיים, יש רובוטקסי, יש סיכוי טוב שהיקף התעבורה דווקא יירד באזור המרכז, ויהיו פחות רכבים כי אנשים יסתמכו על רובוטקסי ופתרונות אוטנומיים - אוטובוסים אוטונומיים, וזה אומר שיהיו כאלו שיחזיקו רכב ובזמן שהם לא יצטרכו אותו הוא יהיה מונית שמייצרת להם כסף. מנגד, יהיו אחרים שיסעו במוניות האלו. זה יהיה שוק תחרותי עם עלויות נמוכות - סוג של אובר זול יותר, וזה יוביל לכך שאנשים לא יחזיקו רכבים.
פחות 3%-5% מהרכבים זו תחזית סבירה ובמצב כזה, לא יהיו פקקים. אז למה לעשות מטרו בתקציב ענק - הפרויקט הכי גדול במדינה מאז הקמתה, כשלא יהיה צריך אותו? למה המדינה לא מבינה שהיא נכנסת "למסיבה" כשהיא נגמרת. מטרו זה היסטוריה - רכבים אוטנומיים זה העתיד.
אם זה היה פרויקט קטן ניחא, אבל חישבנו את העלויות שלו - אתם לא תאמינו כמה זה עולה למשפחה. תניחו שזה יהיה אפילו בעלות סבירה 200 מיליארד שקל ל-20 שנה. 10 מיליארד שקל בשנה. בישראל חיים 10 מיליון אנשים וזה אומר שכל אחד מהם משלם בממוצע על הפרויקט הזה 1,000 שקל בשנה. משפחה של 5 נפשות משלמת בממוצע 5,000 שקל וזה יימשך 20 שנה!
כששואלים איפה הכסף? זאת התשובה. פרויקטים שמפרנסים אלפי ורבבות אנשים, חברות ביצוע, קבלנים ועוד - אבל האמת שלא צריך אותם. אגב, במשרד התחבורה לא מכירים ולא יודעים על חלופות. שאלנו אותם למה לא לחכות לרובוטקסי ואם יש עבודת מטה מסודרת? אמרנו שרק בשנה האחרונה הרובוטקסי נכנס בעולם ומדובר במהפכה של ממש והמטרו הוא פרויקט שהוכרז עליו לפני מספר שנים לפני שידעו על ההתפתחויות הטכנולוגיות ואולי הוא בכלל לא ריאלי כעת. לא התייחסו לרובוטקסי ברצינות ודי נפנפו אותנו. אבל הבנו שאף אחד לא בחן את הרובוטקסי והמוניות והאוטובוסים האוטונומיים והשפעתם על התחבורה עוד 15-20 שנים. זו יכולה להיות בכייה לדורות.
- עבודות המטרו החלו באוזר סבידור בת"א; איך זה ישפיע על התנועה?
- חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבן דרך בהקמת המטרו
היום מדווח משרד התחבורה כי פרויקט המטרו בתל אביב, עבר לשלב ביצועי ראשוני עם פרסום מכרזי ההכשרה מוקדמת לקבלנים. חברת נת"ע, האחראית על הפיתוח, הזמינה חברות בינלאומיות ומקומיות להתמודד על 11 חבילות עבודה בשלב הראשון, בהיקף של 65 מיליארד שקלים, כ-17 מיליארד דולר. השלב כולל חפירת 78 קילומטרים של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, שישמשו כטבעת פנימית של הרשת.
