רכב קטן וחסכוני - שלוש חלופות חדשות שצפויות להגיע
אם הניתוח שלנו על המכוניות הזולות בישראל השאיר לכם טעם מעט מריר, אז חזרנו כדי לעודד אתכם, בשלוש מכוניות קטנות יחסית, שתי מיני ואחת סופר מיני, שיעשו עלייה לישראל בקרוב, ויכול להיות שיתנו מענה לשוק כלי הרכב הקטנים והחסכוניים, ואולי גם ינערו מעט את השוק.
לדעתנו, יבואן שישכיל להביא חלופה זולה אך ראויה עם VFM טוב, יכול להיות שיחזיק ביד את להיט המכירות של 2025.
להלן שלוש חלופות שעתידות לעלות בחודשים הקרובים על כבישי ישראל, ולדעתנו אם אתם לא לחוצים להחליף רכב ממש עכשיו, שווה לכם לחכות.
יונדאי אינסטר Inster
האינסטר היא רכב חשמלי עירוני, דמוי SUV אבל כזה שהתכווץ מאוד. האורך הכולל של האינסטר עומד על 3.825 מטר, (ארוכה יותר בכ 20 ס"מ מקיה פיקנטו) ובסיס הגלגלים 2.58 מטר (פיקנטו 2.4 מטר, סיאט איביזה 2.55 מטר), דבר המעיד על מרווח פנימי ראוי ביחד לגודל החיצוני.
האינסטר היא חשמלית מלאה עם שני מארזי סוללות, האחד בגודל של 42Kwh והשני 49Kwh. הטווח יעמוד בין 300 ק"מ ל 355 ק"מ, תלוי סוללה ותלוי מידת גלגלים. הסוללה הקטנה תשודך למנוע חשמלי בהספק 97 כ"ס, אילו הגדולה תקבל מנוע חשמלי בהספק 115 כ"ס. המומנט זהה בשתי הגירסאות עם כ 15 קג"מ. טעינה איטית AC בקצב של 11Kw וטעינה מהירה DC ב 120Kw.
האינסטר תקבל בכל הגירסאות מערכות בטיחות אקטיביות מלאות.
צפי בישראל – מחצית ראשונה 2025
MG3 - היברידית
השניה היא ה MG3 שהיא הגדולה מבין השלוש המוצגות, ובעלות פוטנציאל להיות להיט.
תשכחו כל מה שאתם זוכרים על ה MG3 הקודמת. ה MG3 החדשה היא סופר מיני היברידית ולא חשמלית. האורך הכולל 4.11 מטר, ובסיס הגלגלים 2.57 מטר. ל MG3 מנוע בנזין ללא טורבו בנפח 1.5 ליטר, משולב עם מנוע חשמלי. סוללת ה MG3 בקיבולת 1.83Kwh בדומה להיברידיות משפחתיות מוכרות.
ההספק הכולל עומד על 191 כ"ס, וצריכת הדלק הרשמית עומדת על כמעט 23 ק"מ לליטר.
מהסתמכות על דגמי MG העדכניים, מערכות הבטיחות האקטיביות יהיו מלאות ומקיפות.
צפי בישראל – לקראת סוף 2024
BYD Seagull
הרכב השלישי שיכול לשנות את השוק מגיעה מכיוונה של BYD, והוא מכונה Seagull – שחף.
ה Seagull היא הקטנה מבין השלוש עם אורך כולל של 3.78 מטר, ובסיס גלגלים של 2.5 מטר (גדול מפיקנטו ב 10 ס"מ). ה Seagull מיועד לארבעה נוסעים בלבד, כלומר נהג +3 (כמו פיאט 500 חשמלית).
כמובן שגם דגם זה הינו חשמלי מלא, והוא יצוייד באחת משתי סוללות – 30Kwh או 39Kwh. אני משער שלארץ תגיע גירסת הסוללה הגדולה. ההספק לא מרשים עם כ 75 כ"ס אולם להספק נמוך כזה השפעה חיובית על הטווח שיעמוד על בין 300 ל 400 ק"מ. (מנוע חלש יותר => פחות צריכת חשמל => טווח גדול יותר).
צפי בישראל – מחצית ראשונה 2025
מחירים ותחזיות
אין כרגע מחירים לאף אחת מהמכוניות. עם זאת כמכוניות בסיסיות בהיצע של כל היבואנים, אף אחת מהן לא צריכה להיות יקרה.
לכל אחת מהן יש פוטנציאל להיות הלהיט של 2025, בהינתן תמחור ראוי. תמחור ראוי זה סביבות 100.0 אש"ח לכל אחת משתי החשמליות, ולא יותר מ 110.0 אש"ח – 115.0 אש"ח להיברידית.
אף אחת מהמכוניות הרשומות אינה מושלמת (אין מכוניות מושלמות). לכל אחת מהן חסרונות, והדרך לגרום לצרכן להתגבר על החסרונות ולפתוח הזמנה הוא באמצעות תמחור. תמחור כזה שהצרכן יעשה את החשבון ויהיה מוכן להשלים עם החסרונות, בתמורה למחיר הוגן.

קבוצת כלמוביל משיקה פעילות ליסינג משמעותית
קבוצת כלמוביל השיקה את פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים' תחת 'כלמוביל מימון'. החברה תתמקד בפעילות ליסינג תפעולי מלא ללחברות מובילות במשק, תוך שהיא מציעה כלי רכב של כל יבואני רכב, ולא מתמקדת רק במותגי הבית.
בינואר האחרון ניתחנו את מה שאנחנו בביזפורטל רואים כהתארגנות מחדש של הקבוצות הגדולות בענף הרכב המקומי. שמנו דגש על כמה יבואנים כמו דלק מוטורס, ובנוסף ציינו שלושה יבואנים שעדיין טרם נקטו בצעדים פומביים בתחום – כלמוביל, טלקאר וסמלת.
כבר אז היה לנו מידע שלא יכולנו לאמת (ולכן לא פרסמנו) כי גם קבוצת כלמוביל ראתה בדיוק את מה שאנחנו רואים על הענף, ומתארגנת להרחבה משמעותית של פעילות הליסינג של החברה.
אתמול, 15.9.25 השיקה החברה את פעילות הליסינג של הקבוצה תחת המיתוג 'כלמוביל ליסינג לעסקים'. במבנה הארגוני של חברת ענק כמו כלמוביל, פעילות הליסינג נמצאת תחת חברת 'כלמוביל מימון' (חברה בע"מ ) בניהולה של גב' דנה יגרמן, בכירה לשעבר בבנק הפועלים.
לניהול פעילות 'כלמוביל ליסינג לעסקים', גייסה החברה את גב' יעל מינץ ששמה אינו מוכר לציבור הרחב. עם זאת, כל מי שעוסק בתחום הליסינג בחברות הגדולות בישראל מכיר את גב' מינץ היטב והיא נחשבת לאחד הטאלנטים הגדולים בתחום, עם נסיון עשיר בחברת דומיקאר (זכיינת מותג באדג'ט בישראל) ובחברת MAX EV זרוע עמדות הטעינה של קבוצת MAX שנמכרה לאחרונה לחברת וימור. בנוסף לידע המקצועי שהיא מביאה עימה לחברה, הגיוס של מינץ נועד לייצר לכלמוביל את הגישה הישירה למנהלי הרכש והתחבורה בכל החברות הגדולות בזכות ההיכרות העמוקה בענף.
- מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV
- מיצובישי אאוטלנדר - מתיחת פנים החל מ 192.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הרובוטקסי של גוגל יתחיל לפעול בשדה התעופה סן פרנסיסקו
לאחר שנים של משא ומתן, חתמה חטיבת הרובוטקסי של גוגל, וואימו, על הסכם מול הנהלת שדה התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו וקיבלה אישור רשמי להתחיל בניסוי כלי הרכב האוטונומיים שלה בנמל; , האישור מגיע כשבועיים בלבד לאחר שוויימו קיבלה אישור לפעילות ניסיונית
גם בשדה התעופה של סן חוזה
חטיבת הרובוטקסי של גוגל Alphabet -0.18% , וואימו, קיבלה אישור רשמי להתחיל בניסוי כלי הרכב האוטונומיים שלה בנמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו, אחד מיעדי הדגל של החברה בשנים האחרונות. ההסכם שנחתם מול הנהלת שדה התעופה, לאחר שנים של משא ומתן, מגיע כשבועיים בלבד לאחר שוויימו קיבלה אישור לפעילות ניסיונית גם בשדה התעופה של סן חוזה, בעוד טסלה, למשל, מנסה להכניס את הרובוטקסי שלה לשדות התעופה, ללא הצלחה.
האישור החדש מחולק לשלושה שלבים: בשלב הראשון ייערכו נסיעות במצב אוטונומי
מלא אך עם מומחה נהיגה מאומן מאחורי ההגה. בשלב השני, כלי הרכב ישמשו להסעת עובדים וצוותי שדה התעופה, ורק לאחר מכן, בשלב השלישי, יושק השירות המסחרי לציבור הרחב, בתשלום. בשלב זה איסוף והורדת נוסעים יתבצעו באזור “Kiss & Fly”, המרוחק מהטרמינלים ודורש שימוש ב-AirTrain,
אך החברה מתכננת להרחיב את הנגישות לנקודות נוספות בעתיד.
הדרך לאישור הנוכחי לא הייתה חלקה: כבר ב-2023 דחו רשויות SFO את בקשות וויימו לפעול בשדה, אך השנה נרשמה תפנית חיובית כאשר הותר לה למפות את אזורי השדה, וזו היתה נקודת השינוי בגישה. כעת, עם ההסכם
החדש, וויימו רואה בכך הישג משמעותי המקרב אותה להשקת שירות מלא בחצר האחורית של עמק הסיליקון. "נמשיך לעבוד עם הנהלת השדה כדי לקדם רישיון מסחרי מתמשך," אמר דובר החברה כריס בונלי, אך סירב להתחייב על לוחות זמנים מדויקים.
המהלך בסן פרנסיסקו מצטרף להצלחות נוספות של וויימו, שכבר פועלת בנמל התעופה Sky Harbor בפניקס מאז 2023, ובקרוב צפויה להשיק שירות גם בשדה התעופה של סן חוזה. בכך היא מחזקת את נוכחותה בשוק הרובוטקסי המתפתח, שבו היא משתפת פעולה גם עם שותפים כמו Uber, וממשיכה להרחיב את אזורי השירות בעמק הסיליקון. ראש העיר סן פרנסיסקו, דניאל לורי, בירך על המהלך והדגיש כי "המטרה היא לאפשר לנוסעים לנחות בעיר ולהשתמש ברכב אוטונומי כבר מהדקה הראשונה".
- "החיפוש מתרחב, לא נעלם", גוגל מרוצה מה-AI Mode, שהגיע למעל 100 מיליון משתמשים
- גוגל מפסידה בערעור באירופה; תשלם קנס של יותר מ-4 מיליארד יורו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שחקניות הרובוטקסי והרכב האוטונומי
וואימו נחשבת לשחקנית המובילה בשוק הרובוטקסי עם ניסיון של למעלה מעשור
בתחום. נכון לספטמבר 2025, החברה מפעילה כאלפיים רכבים אוטונומיים בחמש ערים מרכזיות בארצות הברית, ביניהן פיניקס, סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אוסטין ואטלנטה, והשלימה יותר מעשרה מיליון נסיעות נטולות נהג אנושי.