יונדאי Inster
צילום: קרדיט: יצרן

רכב קטן וחסכוני - שלוש חלופות חדשות שצפויות להגיע

שלוש חלופות למכוניות קטנות שיכולות להיות להיטי מכירות עתידיים בשוק, בהינתן שיהיה להן תמחור נכון בשוק. שלושתן צפויות להיות משווקות בישראל תוך כשנה. 
יואב פולס |

אם הניתוח שלנו על המכוניות הזולות בישראל השאיר לכם טעם מעט מריר, אז חזרנו כדי לעודד אתכם, בשלוש מכוניות קטנות יחסית, שתי מיני ואחת סופר מיני, שיעשו עלייה לישראל בקרוב, ויכול להיות שיתנו מענה לשוק כלי הרכב הקטנים והחסכוניים, ואולי גם ינערו מעט את השוק.

לדעתנו, יבואן שישכיל להביא חלופה זולה אך ראויה עם VFM טוב, יכול להיות שיחזיק ביד את להיט המכירות של 2025.

להלן שלוש חלופות שעתידות לעלות בחודשים הקרובים על כבישי ישראל, ולדעתנו אם אתם לא לחוצים להחליף רכב ממש עכשיו, שווה לכם לחכות.

יונדאי אינסטר Inster

האינסטר היא רכב חשמלי עירוני, דמוי SUV אבל כזה שהתכווץ מאוד. האורך הכולל של האינסטר עומד על 3.825 מטר, (ארוכה יותר בכ 20 ס"מ מקיה פיקנטו) ובסיס הגלגלים 2.58 מטר (פיקנטו 2.4 מטר, סיאט איביזה 2.55 מטר), דבר המעיד על מרווח פנימי ראוי ביחד לגודל החיצוני.

האינסטר היא חשמלית מלאה עם שני מארזי סוללות, האחד בגודל של 42Kwh והשני 49Kwh. הטווח יעמוד בין 300 ק"מ ל 355 ק"מ, תלוי סוללה ותלוי מידת גלגלים. הסוללה הקטנה תשודך למנוע חשמלי בהספק 97 כ"ס, אילו הגדולה תקבל מנוע חשמלי בהספק 115 כ"ס. המומנט זהה בשתי הגירסאות עם כ 15 קג"מ. טעינה איטית AC בקצב של 11Kw  וטעינה מהירה DC ב 120Kw.

האינסטר תקבל בכל הגירסאות מערכות בטיחות אקטיביות מלאות.

צפי בישראל – מחצית ראשונה 2025

MG3 - היברידית

השניה היא ה MG3 שהיא הגדולה מבין השלוש המוצגות, ובעלות פוטנציאל להיות להיט.

תשכחו כל מה שאתם זוכרים על ה MG3 הקודמת.  ה MG3 החדשה היא סופר מיני היברידית ולא חשמלית. האורך הכולל 4.11  מטר, ובסיס הגלגלים 2.57 מטר. ל MG3 מנוע בנזין ללא טורבו בנפח 1.5 ליטר, משולב עם מנוע חשמלי. סוללת ה MG3 בקיבולת 1.83Kwh בדומה להיברידיות משפחתיות מוכרות.

ההספק הכולל עומד על 191 כ"ס, וצריכת הדלק הרשמית עומדת על כמעט 23 ק"מ לליטר.

מהסתמכות על דגמי MG העדכניים, מערכות הבטיחות האקטיביות יהיו מלאות ומקיפות.

צפי בישראל – לקראת סוף 2024

BYD Seagull

הרכב השלישי שיכול לשנות את השוק מגיעה מכיוונה של BYD, והוא מכונה Seagull – שחף.

ה Seagull היא הקטנה מבין השלוש עם אורך כולל של 3.78 מטר, ובסיס גלגלים של 2.5 מטר (גדול מפיקנטו ב 10 ס"מ). ה Seagull  מיועד לארבעה נוסעים בלבד, כלומר נהג +3 (כמו פיאט 500 חשמלית).

כמובן שגם דגם זה הינו חשמלי מלא, והוא יצוייד באחת משתי סוללות – 30Kwh או 39Kwh. אני משער שלארץ תגיע גירסת הסוללה הגדולה. ההספק לא מרשים עם כ 75 כ"ס אולם להספק נמוך כזה השפעה חיובית על הטווח שיעמוד על בין 300 ל 400 ק"מ. (מנוע חלש יותר => פחות צריכת חשמל => טווח גדול יותר).

צפי בישראל – מחצית ראשונה 2025

 

מחירים ותחזיות

אין כרגע מחירים לאף אחת מהמכוניות. עם זאת כמכוניות בסיסיות בהיצע של כל היבואנים, אף אחת מהן לא צריכה להיות יקרה.

לכל אחת מהן יש פוטנציאל להיות הלהיט של 2025, בהינתן תמחור ראוי. תמחור ראוי זה סביבות 100.0 אש"ח לכל אחת משתי החשמליות, ולא יותר מ 110.0 אש"ח – 115.0 אש"ח להיברידית.

אף אחת מהמכוניות הרשומות אינה מושלמת (אין מכוניות מושלמות). לכל אחת מהן חסרונות, והדרך לגרום לצרכן להתגבר על החסרונות ולפתוח הזמנה הוא באמצעות תמחור. תמחור כזה שהצרכן יעשה את החשבון ויהיה מוכן להשלים עם החסרונות, בתמורה למחיר הוגן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות

באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים

רן קידר |

מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה -  העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.

מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות


אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו  העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%.  סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.  


ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח

במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה

BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות

באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים

רן קידר |

מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה -  העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.

מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות


אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו  העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%.  סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.  


ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח

במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה