זיקר 001 - החשמלית המעוצבת של זיקר
לאלוהי רכבי המבחן היה משהו נגד המבחן הזה, תיאומים שהיו נדחו, הגירסה הבכירה מצאה את עצמה לא זמינה בסוכנות, ואני התעקשתי לקבל דווקא את גירסת הכניסה המעניינת מאוד. בוקר המבחן, בעודי מתכוון לקחת את הרכב לכבישי הדרום מפתיע אותנו בורג נעוץ עמוק בצמיג קדמי ימיני, ולמרות שלא היתה דליפת אוויר, לא לוקחים סיכון ברכב שאין לו גלגל רזרבי, וכך בשבת בבוקר במקום לצאת לכבישי הדרום הריקים, אני ביגאל אלון בת"א בפנצ'רייה דואג שהרמת הרכב תיעשה בזהירות המירבית מהתושבת הייעודית, והטיפול בג'אנט 21'' היקר ייעשה בכפפות משי כדי לא לשרוט את החישוק. על אף ההתחלה הקשה, ההמשך היה נפלא, והרכב עצמו התגלה ככזה שהיה שווה את כל המאמץ.
הרכב הוא זיקר 001 בגירסת הלונג ריינג', בעלת ההנעה האחורית. זיקר, מותג הפרימיום של ג'ילי (יחד עם וולוו ו-Lynk&co) מציג תפיסה שונה, ובעיקר שונה מאוד מהזיקר X הקרוסאובר הקומפקטי של החברה.
צילום: יואב פולס.
העיצוב עצמו מרשים ומושך תשומת לב. המרכב המרשים בתצורת 'שוטינג ברייק' שהוא סוג של סטיישן ספורטיבי, וסליחה שאין לי דרך אחרת להגדיר אותו. מרכיב העיצוב הבולט, באמת בולט, בחזית ה-001 הם פנסי ה-DRL הקדמיים המורכבים משני פסי לד בולטים מעל הכנפיים. מבט מעמיק יותר חושף יחידות תאורה ראשיות המורכבות מארבעה פנסי מטריקס לד מכל צד במרכז הגובה, המחוברות ביניהן עם פס שחור אטום, ועוד כונס אוויר צנוע בתחתית הפגוש. מבט מהצד מציג את צללית ה'שוטינג ברייק' של ה-001, מרכב נמוך, ידיות דלתות שקועות, חישוקי 21'', ספויילר בחלק העליון של החלון האחורי היורד בזווית מתונה כלפי הקצה האחורי של הרכב. מאחור יחידות תאורה מורכבות למדי עם יחידת לד רחבה בקצוות הרכב, ועוד שש יחידות המורכבות כל אחת מארבעה פסי לד בצבע אדום, ועוד פס דק לרוחב כל הרכב. התוצאה מיוחדת מאוד ומרשימה מאוד, עד כדי שאנשים זרים עצרו לשאול 'מה זה???'.
המימדים של הזיקר 001 מרשימים גם הם, עם אורך כולל של 4.955 מטר ובסיס גלגלים של 3.0 מטר. הרוחב 2.0 מטר והגובה 1.56 מטר ומרווח גחון של 17.4 ס"מ. התוצאה היא רכב רחב מאוד ונמוך, ויחד עם המרכב המעוצב יוצר מראה אגרסיבי ורחב היושב צמוד לכביש על אף מרווח הגחון.
- זיקר 7X - מבטיחה ומקיימת
- השקה מוצלחת לזיקר - מחזור של 80 מיליון שקלים ב-48 שעות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פנים הרכב ממשיך את החגיגה החיצונית כאשר הדברים הבולטים מיד לעין ולמגע הם חומרים משובחים ונעימים למגע. מול הנהג לוח מחוונים בגודל בגודל 8.8'' עם תצוגה יעילה למידע הנחוץ, במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל 15.4'' עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. עוד מול הנהג צג תצוגה עילית HUD שימושי.
מתחת לצג המרכזי פתחי מיזוג צרים, וקונסולה מרכזית רחבה עם ידית הילוכים קטנה, ולידה חוגה לשליטה על עוצמת השמע, שני מחזיקי כוסות ותא חפצים גדול בין הנהג לנוסע.
מושב הנהג מצויין, חשמלי כמובן עם זיכרונות, וחומרי ריפוד נעימים מאוד. מאחור מרווח מצויין הודות לבסיס הגלגלים המרשים, אולם נוסעים ממש גבוהים עלולים למצוא מעט מחסור במקום לראש.
- רנו 5 E-Tech - חשמלית קומפקטית ויקרה
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
צילום: יואב פולס.
את הצד הטכני אני אתחיל בסוללת הרכב בקיבולת של 100Kwh, סוללה בקיבולת גבוהה מאוד ביחס לקיבולת אליה התרגלנו שעומדת על בין 70Kwh ל-80Kwh אצל חלק מהמתחרות. הסיבה להתקין סוללה גדולה כזו ברכב היא כמובן לטובת טווח מרשים שעומד על נתון רשמי של 620 ק"מ בדגם המבחן, ו-580-590 ק"מ לדגמי ההנעה הכפולה של ה-001.
סוללה הענק מקבלת טעינת AC איטית בקצב של עד 22Kw או טעינת DC מהירה בקצב של עד 200Kw.
לזיקר 001 בדגם הזה הנעה אחורית באמצעות מנוע יחיד המספק 272 כ"ס ומונט של 35 קג"מ, והתאוצה הרשמית מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 7.2 שניות, בדרך למהירות מירבית של 200 קמ"ש. את נתון התאוצה אני יכול לאשר בערך, את נתון המהירות המירבית לא.
הנהיגה ב-001 ממחישה מדוע הרכב נחשב לאחת החשמליות היותר מרשימות שיש. לרכב אחיזת כביש מצויינת יחד עם נוחות ברמות הגבוהות ביותר. מתלי הרכב עושים עבודה משובחת בסינון שיבושים בכביש, אבל לא עושים את זה עם רכות יתרה אלא עם בגרות ושליטה מלאה. למעשה רק פעם יחידה במעבר על פס האטה גבורה ורחב, במהירות גבוהה מדי, סגר המתלה הקדמי מהלך. בכל יתר המפגעים המתלים התמודדו היטב עם הכבישים המשובשים. מאות ק"מ עברו עם הזיקר 001 בנינוחות מוחלטת כאשר המטרה הייתה לשתות קפה של בוקר בחניון הלילה של חולות צבעוניים בנגב. (למטיילים מביניכם, חניון הלילה נסגר ואסור לשהות שם בלילה, אלא בחניון חלופי חדש שהוקם לא רחוק משם). הדרך עברה בכביש 6, כביש 40, עוקף באר שבע, ירוחם, ירידה למכתש הגדול דרך הר אבנון וכביש 225 – מגוון של כבישים החל מכבישים מהירים איכותיים ועד כבישי נוף צרים, מתפתלים ומשובשים – בכולם הפגינה ה-001 התנהגות כביש משובחת וצפויה עם אחיזת גבוהה. תענוג.
קלף הפתעה נוסף ששלפה ה-001 מהשרוול היה בצורת צריכת חשמל נמוכה, עם סוללה שלא נגמרת. יציאה מרמת השרון עם סוללה טוענה ב-94%, סיבוב של 232 ק"מ עד עמדת הטעינה של EV-EDGE בערד, והגענו לטעינה עם 43% סוללה. כלומר 232 ק"מ בנהיגה אגרסיבית למדי, כילו 50% מהסוללה. אמנם רחוק למדי מהטווח המוצהר של 620 ק"מ, עם זאת נהיגה שפויה יותר עם ה-001 הניבה צריכת חשמל ממוצעת נמוכה משמעותית, ובפועל אני משער שלא תהיה בעיה לקבל בקלות מהזיקר הזו מעל 500 ק"מ ריאליים לחלוטין.
בהיבטי בטיחות ה-001 מקבל ציון 7 באיבזור בטיחות, וכאן אני יכול לומר לחובתה שחלק מהמערכות פועלות באופן מתערב מדי, וכל תחילת נהיגה ביצעתי טקס ביטול מערכות בטיחות אקטיביות, למעט בלימה אוטונומית. לזיקר 001 אין בשלב זה מבחן ריסוק של ה EuroNcap.
הסיכום מבחינתי הוא שהזיקר 001 היא מכונית משובחת. העיצוב מרשים, איכות החומרים מרשימה, הביצוע מצויין, ולחובתה תג מחיר שאינו נמוך ועומד על 270 אלף שקל לדגם המבחן עם ההנעה האחורית, דגם הפרפורמנס עם הנעה כפולה, שני מנועים, 544 כ"ס עולה 295 אלף שקל, ודגם הקריפטון המאובזר שגם הוא עם הנעה כפולה עולה 330 אלף שקל.
- 4.אחד שמבין 18/05/2024 11:11הגב לתגובה זוהסינים כבר מזמן התקדמו ומסתכלים בלבן של ה עיניים של יצרניות רכב וותיקות
- 3.מורה נבוכים 16/05/2024 20:56הגב לתגובה זומי שקונה רכבים סיניים בעצם קונה מכשירי האזנה סיניים. בנוסף הוא מממן את איראן ואת צפון קוריאה וסופג רמות גבוהות של קרינה מסוללה של מטר שיושבת 10 ס"מ מתחתיו
- 2.אמנון 16/05/2024 19:15הגב לתגובה זובסוף הלכתי למקום אחר וקניתי גלגל סיני שאמרו לי שזה לא סיני!
- זה מה שמצאת לרשום על הכתבה. חחחה. (ל"ת)יוני 17/05/2024 11:58הגב לתגובה זו
- 1.מכרו לך גלגל סיני עלוב וזול? (ל"ת)אמנון 16/05/2024 19:13הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
