לוסיד רכב חשמלי
צילום: Lucid Motors- אתר החברה

לוסיד הציגה את המכוניות הראשונה שלה; תתחיל לספק את הרכבים באוקטובר

חברת הרכבים החשמליים, שהונפקה לאחרונה ונסחרת לפי שווי של 44.8 מיליארד דולר, פרסמה כי צבר ההזמנות שלה לדגם Lucid Air עומד על 13 אלף, המחיר של הדגם מתחיל ב-74 אלף דולר
סתיו קורן | (1)
נושאים בכתבה לוסיד רכב חשמלי

יצרנית הרכב החשמלי לוסיד LUCID GROUP שנסחרת לפי שווי שוק של 44.8 מיליארד דולר, הציגה את המכוניות הראשונות שלה, והודיעה כי תתחיל לספק את הרכבים החל מחודש הבא. 

לוסיד פתחה את המפעל שלה בקאסה גראנדה, ופרסמה כי צבר ההזמנות שלה לדגם Lucid Air עומד על 13 אלף, המחיר של הדגם מתחיל ב-74 אלף דולר (כ-235 אלף שקל), הלקוחות צפויים לקבל את הרכבים בסוף אוקטובר. בנוסף, החברה ייצרה 520 דגמי לוסיד איר דרים אדישן, במהדורה המיוחדת שעולים 169 אלף דולר. 

בחברה טוענים כי לכלי הרכב שפיתחו טווח טעינה יחיד של 520 קילומטרים, למעלה ממאה קילומטרים יותר מהמתחרה הקרוב ביותר שלה, טסלה. בדגם S של טסלה ניתן להטעין את הרכב עד 420 קילומטרים בטעינה אחת.

מניית לוסיד, שהונפקה בוול סטריט ביולי האחרון באמצעות מיזוג עם חברת צ'ק ריק, עלתה ב-145% בשנה עד כה אך ירדה בכ -9% בשלושת החודשים האחרונים.

חברת לוסיד הוקמה בשנת 2007, תחילה כיצרנית של מוצרים נלווים לשוק הסוללות לרכבים חשמליים. עשור מאוחר יותר בשנת 2016 הודיעה החברה על תחילת העבודה על ה-Lucid Air, מכונית חשמלית, אותה היא מתכוונת להתחיל לייצר עוד השנה (2021).

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נועם 30/09/2021 12:24
    הגב לתגובה זו
    520 מייל כלומר כפול 1.6
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5