עמדת החלפת סוללות של NIO. צילום NIOעמדת החלפת סוללות של NIO. צילום NIO

ניו מבטלת הטבות ללקוחות בסין עקב שימוש לרעה

ניו, יצרנית רכבי הפרימיום החשמליים, מבטלת הטבות של החלפת סוללות ללא הגבלה, עקב שימוש לרעה. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה NIO ניו

אם אנחנו רגילים לראות בישראלים טוענים לכתר באולימפידת הקומבינות, ככל הנראה שיש לנו עוד הרבה מה ללמוד מהסינים.

ניו (NIO) יצרנית הפרימיום החשמלי הסינית הודיעה ללקוחותיה על ביטול הטבת החלפת הסוללות בחינם, עקב ניצול לרעה של ההטבה.

ליצרנית הפרימיום הסינית ניו טכנולוגיה של החלפת סוללות בעמדות שירות הפזורות במקומות שונים. כן, בדיוק הרעיון של אגסי ו'בטר-פלייס'. החברה העניקה ללקוחותיה בסין הטבה לכל החיים של החלפת סוללות בחינם. כלומר הלקוח מגיע עם הרכב לעמדת שירות של ניו, הרכב מכניס את עצמו לבד לעמדה, סוללה טעונה כבר מוכנה מראש והעמדה מחליפה בדקות ספורות את הסוללה של הרכב.

לרכבי ניו, כמו גם דגמים של יצרנים אחרים יכולות שנקראות V2L המאפשרות להוציא חשמל מהסוללה לצרכנים חיצוניים. סוללה של רכב חשמלי יכולה להחזיק חשמל בבית מודרני לשעות ארוכות, ובית פחות מודרני לימים שלמים. אגב, זו אחת הסיבות לגניבות של כלי רכב חשמליים בעלי יכולות V2L בישראל לשטחים, שם החשמל פחות יציב, ורכב חשמלי גנוב יכול לספק חשמל לימים שלמים.


NIO EL6. צילום יצרן


מספר לקוחות של החברה דיווחו כי קיבלו הודעה מהיצרנית על ביטול ההטבה עקב שימוש לרעה. על פי החברה, ההטבה ללקוחות הוענקה לשימוש פרטי, ואילו מספר לקוחות ביצעו בה שימושים מסחריים. בין השימושים החריגים שציינה החברה אותרו לקוחות שהשתמשו ברכב כמונית, לקוח אחר השתמש ברכב כמקור חשמל לאתר בניה, לרבות תאורת לילה. לקוח נוסף על פי ניו השתמש בחשמל מסוללת הרכב לטובת הפעלת שישה מקררים, שני מזגנים ומערכת מצלמות במעגל סגור בסופרמרקט שברשותו, ובכך חסך חשמלי בשווי של כ 280$ מדי חודש, כך הודעת החברה.

עם השנים שינתה ניו מדי פעם את מדיניות ההחלפה חינם והגבילה אותה, תחילה לשש החלפות בחודש, לאחר מכן הופחתה ההטבה לארבע החלפות בחודש. בהמשך הפחיתה החברה את ההטבה ל 15Kw לחודש, (חשמל שמספיק לכ – 100 ק"מ בלבד).  

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ללקוחות הראשונים של ניו הציעה החברה את ההחלפה ללא הגבלה, אולם לא העריכה כי ההטבה תנוצל לרעה, כפי שארע בפועל.

האירוע אינו רלוונטי לשוק הישראלי בו משווקים דגמי ניו על ידי 'דלק מוטורס', ומהלך הקמת עמדות החלפת נמצא כרגע בעיצומו.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טויוטה (יצרן)טויוטה (יצרן)

רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?

כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק,  הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב

מנדי הניג |

כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים. 

הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?



האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?

לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.

מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?

במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.

האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?

ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.

מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.