
ניו מבטלת הטבות ללקוחות בסין עקב שימוש לרעה
ניו, יצרנית רכבי הפרימיום החשמליים, מבטלת הטבות של החלפת סוללות ללא הגבלה, עקב שימוש לרעה.
אם אנחנו רגילים לראות בישראלים טוענים לכתר באולימפידת הקומבינות, ככל הנראה שיש לנו עוד הרבה מה ללמוד מהסינים.
ניו (NIO) יצרנית הפרימיום החשמלי הסינית הודיעה ללקוחותיה על ביטול הטבת החלפת הסוללות בחינם, עקב ניצול לרעה של ההטבה.
ליצרנית הפרימיום הסינית ניו טכנולוגיה של החלפת סוללות בעמדות שירות הפזורות במקומות שונים. כן, בדיוק הרעיון של אגסי ו'בטר-פלייס'. החברה העניקה ללקוחותיה בסין הטבה לכל החיים של החלפת סוללות בחינם. כלומר הלקוח מגיע עם הרכב לעמדת שירות של ניו, הרכב מכניס את עצמו לבד לעמדה, סוללה טעונה כבר מוכנה מראש והעמדה מחליפה בדקות ספורות את הסוללה של הרכב.
לרכבי ניו, כמו גם דגמים של יצרנים אחרים יכולות שנקראות V2L המאפשרות להוציא חשמל מהסוללה לצרכנים חיצוניים. סוללה של רכב חשמלי יכולה להחזיק חשמל בבית מודרני לשעות ארוכות, ובית פחות מודרני לימים שלמים. אגב, זו אחת הסיבות לגניבות של כלי רכב חשמליים בעלי יכולות V2L בישראל לשטחים, שם החשמל פחות יציב, ורכב חשמלי גנוב יכול לספק חשמל לימים שלמים.
- השבבים עולים, סיילספורס מפתיעה, הקריפטו יורד - היום בוול סטריט
- הכנסות מזויפות ב-NIO? החשש הגדול בשווקים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מספר לקוחות של החברה דיווחו כי קיבלו הודעה מהיצרנית על ביטול ההטבה עקב שימוש לרעה. על פי החברה, ההטבה ללקוחות הוענקה לשימוש פרטי, ואילו מספר לקוחות ביצעו בה שימושים מסחריים. בין השימושים החריגים שציינה החברה אותרו לקוחות שהשתמשו ברכב כמונית, לקוח אחר השתמש ברכב כמקור חשמל לאתר בניה, לרבות תאורת לילה. לקוח נוסף על פי ניו השתמש בחשמל מסוללת הרכב לטובת הפעלת שישה מקררים, שני מזגנים ומערכת מצלמות במעגל סגור בסופרמרקט שברשותו, ובכך חסך חשמלי בשווי של כ 280$ מדי חודש, כך הודעת החברה.
עם השנים שינתה ניו מדי פעם את מדיניות ההחלפה חינם והגבילה אותה, תחילה לשש החלפות בחודש, לאחר מכן הופחתה ההטבה לארבע החלפות בחודש. בהמשך הפחיתה החברה את ההטבה ל 15Kw לחודש, (חשמל שמספיק לכ – 100 ק"מ בלבד).
- ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
- 30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
ללקוחות הראשונים של ניו הציעה החברה את ההחלפה ללא הגבלה, אולם לא העריכה כי ההטבה תנוצל לרעה, כפי שארע בפועל.
האירוע אינו רלוונטי לשוק הישראלי בו משווקים דגמי ניו על ידי 'דלק מוטורס', ומהלך הקמת עמדות החלפת נמצא כרגע בעיצומו.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח.
בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת.
הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.
קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.
ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.
עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.
עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.
- ליפמוטור C10 מעודכן כולל גרסאות LR ו Performance
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.
