מתקרבת להנפקה בתל אביב: TSG הגישה טיוטת תשקיף
קבוצת טיאסג'י (TSG), שעוסקת בתחום פתרונות התוכנה וטכנולוגיה מתקדמת לשוק הבטחוני, פרסמה טיוטת תשקיף להנפקת מניות ראשונה (IPO) בבורסה בתל אביב. לקראת ההנפקה, דורגה TSG על ידי מעלות S&P בדירוג A עם אופק יציב. את ההנפקה מובילה חברת החיתום אקטיב.
מערכת לחילוץ נ"צ
מניות TSG מוחזקות ערב ההנפקה בחלקים שווים על ידי התעשייה האווירית וקבוצת פורמולה מערכות. מנכ"ל הקבוצה מאז שנת 2021 הוא אריק קילמן.
מהתשקיף והמצגת שפרסמה הקבוצה עולה, כי במגזר הביטחוני, המהווה כ-70% מפעילותה, מפתחת החברה מערכות מהן המבוססות על בינה מלאכותית, המיועדות לשימוש של זרועות שונות בצה"ל וגופי ביטחון נוספים בארץ ובעולם. מוצרי החברה מיועדים לפעילות צבאית באוויר, ביבשה, בים, וכן לפעילויות מודיעין ובעורף.
בין היתר, מפתחת החברה מערכות שליטה ובקרה התומכות בקבלת החלטות על ידי דרגי הפיקוד הבכיר, במטכ"ל ובפיקודים; מערכות תמונה אווירית ליירוט והתראה; מנוע לבניית תמונה ימית והתראות; מערכות לאיתור פעילות פשיעה וטרור ימי; מערכות טקטיות עבור כוחות מיוחדים; מערכות מודיעין לתכנון תקיפת מטרות ועוד. בנוסף, החברה משתתפת בפיתוח של מערכות הגנה קריטיות, כדוגמת טילי החץ וקלע דוד. בין לקוחות של החברה במגזר הביטחוני: משרד הבטחון, התעשייה האווירית, צה"ל, אלביט מערכות, רפאל ועוד. לצד זאת, במגזר האזרחי, מפתחת החברה ומספקת מערכות ליבה מתקדמות לניהול רשויות מקומיות, כגון הנה"ח, גביה, חינוך ורווחה, ניהול שירותי הנדסה ומקרקעין ועוד. החברה מספקת את מוצריה לכ-160 רשויות מקומיות ברחבי הארץ.
- TSG תתחזק מערכת תת-ימית בהיקף של 3 מיליון יורו
- טיאסג'י בשיתוף פעולה עם RETIA הצ'כית לקראת מכרז אסטרטגי באירופה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.לא הבנתי למה להנפיק חברה שלא מרוויחה (ל"ת)יצחק 20/06/2024 12:54הגב לתגובה זו
- 1.מונפקת 18/06/2024 11:13הגב לתגובה זומונפקת

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳