אלקטריאון: הסכם לשילוב מערכת הטעינה ברכבי טויוטה - המנייה עולה ב-7%
אלקטריאון אלקטריאון -2.13% העוסקת בפיתוח טכנולוגית הכביש החשמלי עבור רכבים חשמליים, ומספקת תשתית ושירותי טעינה אלחוטית מקצה לקצה מודיעה כי חתמה על הסכם לשילוב הטכנולוגיה שלה ברכבי טויוטה ובחלקי החילוף של חברת דנסו היפנית. ההסכם יהיה בתוקף למשך כשנתיים, וכולל פיתוח משותף של ערכת טעינה אלחוטית המיועדת להתקנה פשוטה על רכבים קיימים וכן מערכת טעינה אלחוטית שתשולב באופן אינטגרלי, Built-in, ברכבים חדשים.
השותפות יהיו בעלים משותפים של הקניין הרוחני שייווצר כתוצאה מהפיתוח של המערכת החדשה. כמו כן, הצדדים הסכימו לחלוק בתמלוגים הנובעים מהשימוש בקניין הרוחני האמור. השותפות אף התחייבו לפעול ביחד בוועדות התקינה ברחבי העולם, כדי לעצב סטנדרטים עולמיים.
בנוסף, שלוש השותפות מתכננות להיכנס בהסכם נוסף בדבר השימוש העתידי בטכנולוגיה החדשה, אשר יסדיר את ההיבטים הנוגעים למתן רישיון שימוש בקניין הרוחני הקודם של אלקטריאון, ובו יקבעו מנגנונים לשיתוף ולקבלת רישיון שימוש בקניין רוחני חדש שייווצר באופן עצמאי על ידי כל אחת מהחברות. בנוסף הסכימו שלוש החברות לבחון ולהציג את יכולות המערכת החדשה בשתי הדגמות, שיערכו ברחבי אירופה, ארצות הברית, ישראל או יפן. הדגמות אלה יהוו נדבך חשוב בתהליך הפיתוח של המערכת החדשה.
"אנו גאים על שיתוף הפעולה עם ענקיות הרכב המובילות בעולם, טויוטה ודנסו", מסר אורן עזר מנכ"ל אלקטריאון. "בחירה בטכנולוגיית הטעינה האלחוטית של אלקטריאון היא הבעת אמון עצומה בחשיבות וביתרון של טכנולוגיה שלנו. החזון של אלקטריאון הוא לוודא שהמעבר לתחבורה חשמלית יעשה באופן האופטימלי ביותר שיוביל לניטרליות פחמן. עם שותפות כאלה - השמים הם הגבול".
- מנכ״ל אלקטריאון: ״Eurabus זו רק ההתחלה; יש שת״פים נוספים״
 - אלקטריאון: עסקה בשווי 21.8 מיליון שקל בארה"ב
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
אלקטריאון דיווחה ברבעון השלישי על הכנסות של 6 מיליון שקל לעומת 2 מיליון שקל ברבעון המקביל, זינוק של פי 3. הרווח הגולמי הסתכם במיליון שקל (17.3% מההכנסות) לעומת 300 אלף שקל (14.5% מההכנסות) ברבעון המקביל, עלייה של פי 3.5. ההפסד התפעולי הסתכם ב-22 מיליון שקל לעומת 20.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 7%. ההפסד הנקי הסתכם ב-20.5 מיליון שקל לעומת 21.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 5%.
לפני חודשיים חודש שעבר הודיעה החברה כי השלימה את הפרויקט מול אפיקים בראש העין. הפרויקט כולל רציף טעינה אלחוטית במסוף אוטובוסים ציבוריים. בחברה טענו כי "למיטב ידיעתם מדובר, בטרמינל הראשון מסוגו בעולם, אשר מאפשר טעינה אלחוטית של אוטובוסים חשמליים לאורך כל שעות היום והלילה", ואשר צפוי לשרת את הציבור הרחב כחלק משירותי התחבורה הציבורית הסדירים. במסגרת הפרויקט החברה תכיר בהכנסה בסך של כ-5.8 מיליון שקל ב-2023 כאשר יתרת התשלום לו זכאית החברה בגין הפרויקט, כ-700 אלף שקל תשולם לאורך תקופת מתן שירותי התוכנה, התפעול והתחזוקה.
מניית אלקטריאון זינקה ב-164% ב-12 החודשים האחרונים והיא נסחרת לפי שווי של 930 מיליון שקל.
- 6.הונאת משקיעים 01/02/2024 13:59הגב לתגובה זואלקטריאון הבועתית, שורפת כספי משקיעים בפיילוטים כבר חמש שנים ללא מכירות משמעותיות חברה לטיויוטה, החברה המפגרת בעולם בתחום הרכבים החשמליים. ממש חיבור של חיגר ופיסח כדי לקושש PR.
 - 5.כסף טיפש 31/01/2024 12:51הגב לתגובה זוהדרך היחידה להרוויח במניה הזאת היא בשורט אגרסיבי
 - 4.מכרו בזול את הקניין הרוחני .יכולים לסגור (ל"ת)ילדי ישראל 30/01/2024 18:03הגב לתגובה זו
 - 3.אא 30/01/2024 17:32הגב לתגובה זוהיתה צריכה לטוס!!
 - 2.גל 30/01/2024 17:06הגב לתגובה זומ 15+ שפתחה היום נפלה ל 3+..כאשר מגרדת עכשיו את ה 6....
 - 1.חיל 30/01/2024 16:21הגב לתגובה זוהם שקרנים וגם יודעים להנפיק זהירות גזור ושמור
 - למה שנקשיב לך, מי אתה? מניה נראת פגז. (ל"ת)יוסי 30/01/2024 17:18הגב לתגובה זו
 - dw 30/01/2024 16:59הגב לתגובה זוזה הסכם מכובד. לא סתם אלקטריאון זה הסטארט אפ הכי הכי סקסי בבורסה המקומית, ולאורך זמן. אם לאיזשהו סטארט אפ יש סיכוי להפוך למובילאיי 2 (שנמכרה ב 15B$ לאינטל) ? זה הם. זה לא אומר כמובן שזה מה שיקרה בעתיד, אבל החברה, והמניה, לגמרי מעניינת (והשוק גם מדגים זאת באופן די מובהק) מעריך שאחרי שיהיו יותר חדשות מארהב הם גם יצאו להנפקה בנאסדק (לפי מיליארד דולר? ), אבל צריך יותר אמריקה כי את האמריקאים מעניין קודם כל אמריקאים, ורק אח"כ שאר העולם.
 

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -0.46% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
 - ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגאודיוקודס מזנקת 10%, גילת מוסיפה 7.3%; מדד הביטוח מזנק 3.7% ומדד הבנקים מאבד 1.4%
אודיוקודס מזנקת אחרי שיחה אופטימית של המנכ״ל עם ביזפורטל: ״מחיר המניה יקפוץ ב-50%-100% בשנה שנתיים הקרובות״ - על השיפט שחברת התקשורת עושה ולאן היא צועדת; במקביל, הבנקים מתממשים אחרי ששר האוצר איים בהטלת מיסוי על הרווחים
אודיוקודס, שבעבר נחשבה לשחקנית שעוסקת בעיקר בחומרה ותקשורת קולית לארגונים, עוברת בשנים האחרונות מהפך. החברה, שנולדה בעידן המרכזיות והטלפוניה, מנסה להפוך לשחקנית תוכנה ו-AI. היא רוצה לספק לא רק תשתית לתקשורת בשביל הארגונים, אלא גם כלים שמבינים את השיחות, מתמללים, מנתחים את התוכן ומחברים אותו ישירות לתהליכי העבודה של הארגון. אודיוקודס 9.37% דיווחה על הכנסות שעלו ב-2.2% ל-61.5 מיליון דולר, גם הרווח למניה עקף את הצפי הרווח הנקי עמד על 2.7 מיליון דולר והרווח למניה על בסיס Non-GAAP הגיע ל-0.17 דולר.
אבל לצד המספרים, בשוק יש גם ספקות. בעיקר סביב השאלה האם אודיוקודס תצליח לבדל את עצמה בעולם שבו פתרונות תמלול, סיכום ואוטומציה כבר הפכו למוצר שיש כמעט בכל פלטפורמה.
 מנכ"ל החברה, שבתאי אדלרסברג, דווקא משדר ביטחון מלא:  "אני מעריך שהמניה תעלה ב-50%-100%"  הוא אומר בראיון לביזפורטל. "המחיר בשוק דפוק, אבל הפוטנציאל עצום." - מנכ"ל אודיוקדס שולח אתכם לרכוש את המניה - הנה הסיבות
שר האוצר מפיל את מניות הבנקים. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג את מתווה התקציב לשנה הבאה והתמקד במסר חברתי: הפחתת מיסים לשכבות העובדות ומילואימניקים, לצד כוונה למיסוי גבוה יותר על גופים רווחיים, ובראשם הבנקים. לדבריו, “אי אפשר לתפוס שהרווח גדל מ-8 מיליארד שקל ל-30 מיליארד רק כי הנגיד העלה ריבית”, תוך ביקורת חריפה על שולי הרווח של הבנקים ועל כך שבנק לאומי הגיע לשווי שוק של 100 מיליארד שקל “על חשבון הציבור”. סמוטריץ' הבטיח כי תקציב 2026 יכלול הורדת מס הכנסה לעידוד צמיחה, רפורמות ביוקר המחיה ובמשק החלב, והתייעלות בתקציב הביטחון, הכל תוך שמירה על המסגרות הפיסקליות. להרחבה "לא ייתכן שלאומי הגיע לשווי 100 מיליארד על חשבון הציבור"
מדד הבנקים יורד כ-1.4%, ובכך לאומי לאומי -1.28% מאבדת את התואר ״החברה הראשונה בבורסה בשווי של 100 מיליארד שקל״. מדד ת״א ביטוח נהנה מהיחסיות ומתחזק ב-3.7%.
- בכמה עלו החסכונות שלכם היום?
 - פלסאנמור זינקה 32%, נקסט ויז'ן 5.5%, ברן 9%; חלל תקשורת איבדה 5.3% - נעילה חיובית בת"א
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
במדדי הדגל נרשמת מגמה שלילית, שמתמתנת מעט - ת״א 35 מאבד 0.1% כשהבנקים מושכים אותו ללמטה בעוד הביטוח מושך מעלה, ת״א 90 בירידה של 0.4%.
האם אנחנו בעיצומו של גל פיטורים רחב בגלל ה-AI? אלפים פוטרו באחרונה מאמזון, UPS וחברות נוספות בגלל הכניסה של ה-AI לעולם העבודה, והסערה מתחילה להגיע גם בישראל, אז איך נערכים אליה? "האם ה-AI יחליף אותי?" - על הפיטורים שבדרך, גם בישראל
