לווין לוויין עמוס 17
צילום: חלל תקשורת
דוחות

חלל תקשורת: חשש להסדר חוב; החברה מוחקת שליש משוויה

החברה בדרך להסדר חוב על פי שטר הנאמנות הערה של עסק חי בשני רבעונים רצופים מאפשר למחזיקי האגח להעמיד את החוב לפרעון מיידי - חובות בסך של 1.4 מיליארד שקל. 
אלירן אלישע |

חלל תקשורת -1.47% מתרסקת ומחוקת קרוב לשליש משוויה אחרי שקיבלה רבעון שני ברציפות הערת עסק חי מרואי החשבון אשר מהווה עילה לפירעון מיידי של מחזיקי האגח חלל תקשורת אגח יז וחלל תקשורת אגח טז.

על פי תנאי שטר הנאמנות מחזיקי האג"ח רשאים להפעיל את זכותם להעמיד את החוב לפירעון מיידי בשל רצף של הערת עסק חי ויכולים לדרוש את בעלות החברה - החברה תנסה לעשות מהלך של הסדר חוב שיספק את הנושים (מחזיקי האגח) כך שלא ידרשו פירעון מיידי - מהלכים כאלו ראינו בדלק קבוצה ופאתל שנקלעו לקשיים בתקופת הקורונה .

הערת עסק חי היא הערה שמוסיף רואה חשבון לדוחות כספיים של חברה כאשר הוא מתרשם שיש ספק בהמשך קיומה של החברה לטווח של שנה ומעלה.

לחברה יש חובות בסך של כ-1.4 מיליארד שקל כאשר האגח יח ו-טז יש להם שעיבודים על הלווין עמוס 4 ו- עמוס 17 בהתאמה .

נזכיר שאיש העסקים אהרון פרנקל רכש מכונס הנכסים של יורוקום את האופציה לרכוש 26% ממניות חלל במחיר של של 4.58 שקל למניה - כרגע זה נראה שזה לא רלוונטי והוא יחכה לראות את התוצאות של הסדר החוב אם בכלל יהיה.

כמו כן נחתמה העסקה לרכישת 51% ממניות חלל ע"י 4iG ההונגרית תמורת 221 מיליון שקל ולפי שווי של 400 מיליון שקל, החברה הונגרית כבר השקיעה סך של 13 מיליון שקל עבור 9.5% מהחברה במחיר של 4.3 שקל למניה.

לעניין הדוחות, החברה רשמה הכנסות שהסתכמו בכ- 24.4 מיליון דולר לעומת הכנסות של כ- 23.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד-עלייה של 5%. העלייה נובעת מגידול בהכנסות מהלוויין עמוס 17.

הרווח הגולמי ירד ל-6 מיליון דולר ירידה של כ-14% שהרווח הגולמי אשתקד הסתכם ל-7 מיליון דולר. הרווח התפעולי גם כן ירד ל-2.8 מיליון דולר לעומת 4.2 מיליון דולר ברבעון אשתקד - ירידה של 33% .

צבר ההזמנות הסתכם לסך של כ- 245 מיליון דולר, מתוכו צבר ההזמנות ללוויין עמוס 17 הסתכם בכ-47 מיליון דולר לעומת צבר הזמנות של 303 מיליון דולר ברבעון אשתקד. ירידה של 20% בצבר הזמנות !!!  יתרת המוזמנים מסתכם ב-81 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

החברה רשמה הפסד של 0.31 דולר למניה ברבעון האחרון. המניה שעברה הרבה תצורות ונראה שעוד תמשיך להחליף ידיים מחקה למשקיעים השנה קרוב ל-60% מהשקעתם בחברה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 2.09%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
ראיון

יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"

"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה" יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות" האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את 'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"

נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 11.85%   דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים. 

עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.


איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?

"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.

כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?

"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".

כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?

"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".