"מקווים שהמוצר יבשיל בשנה הקרובה ויביא להזמנות בסוף השנה"
מניית חברת האריזות החכמות אימפקס החלה להיסחר בבורסה בתל אביב בחודש ספטמבר האחרון, כחלק מגל ההנפקות ששטף את הבורסה המקומית. אלא שבניגוד למרבית החברות הללו, שזכו לכתף קרה מצד המשקיעים, אימפקס דווקא זכתה לתמיכה מצד המשקיעים, ששלחו את המניה לעלייה של כ-41% מאז ההנפקה, ולשווי שוק של כ-140 מיליון שקל.
אתמול (א'), דיווחה החברה על כך, שחתמה על הסכם עם תאגיד המשקאות והמזוןPEPSICO INC, המחזיק בשורה של מותגי משקאות מוכרים ובראשם גטורייד ופפסי. במסגרתו, תספק בשנה הקרובה מאות אלפי יחידות אלקטרוניות של המוצר שפיתחה, תמורת סכום כולל של כ-2.7 מיליון דולר. הדיווח, והעובדה שבחברה האמריקאית מערכים, כי בשנת 2023 ההסכם עשוי להכפיל את עצמו, הביאו לזינוק של 21% במחיר מניית החברה. בראיון לביזפורטל מסבירים מייסדי החברה, קובי בנטקובסקי, המשמש כמנכ"ל ויואב חושן סמנכ"ל המכירות של החברה, על המשמעות של ההסכם ועל העתיד של החברה בשנים הקרובות.
"פפסיקו חתמה איתנו על חוזה לרכישה של טכנולוגיה לבקבוקים חכמים מתוך כוונה לשחרר לשוק בקבוקים חכמים רב פעמים, מהם יוכלו לקבל הלקוחות חוויה דיגיטלית ואישית. צריך לזכור, החברות האלו מייצרות מיליארדים של מוצרים, ועכשיו הן רוצות לתמוך בשלושה דברים: מוצרי צריכה פרסונלים וחכמים, לייצר חוויות אישיות עבור הלקוח כולל שיתוף מידע מצד הלקוח, ולבסוף כל מה שקשור לקיימות, קרי הפחתה של כמויות הפלסטיק".
"הבקבוק ממליץ ללקוח כמה הוא צריך לשתות במהלך היום, ועוכב אחרי כמויות השתייה, באמצעות האפליקציה. המטרה היא לשנות הדרך בה אנשים שותים, באמצעות בקבוקים שמאפשרים קשר ישיר בין המותג ללקוח, הפחתה של פלסטיק, והוספת ערך ללקוחות הקצה בדמות המלצות בזמן אמת. כיום מוכרת פפסיקו, תחת המותג גטורייד בקבוקים רב פעמים רגילים, ובאמצעות הטכנולוגיה שלנו היא תוכל להתחיל למכור בקבוקים חכמים".
- הסיכויים והסיכונים באימפקס ולמה בעל מניות תובע את הנהלת החברה?
- אימפקס: המכירות הסתכמו ב-4 מיליון דולר; התזרים הפך לחיובי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כיצד יראה המוצר והקשר בין הלקוחות לחברה?
יש כאן מודל עסקי רחב ופורץ דרך, שקשור למשקאות ולאופן בו הלקוחות ימשיכו לקבל את המשקאות של פפסיקו, שיתברר לאחר שהמוצר יושק. אנחנו מאמינים שהאפקט של המהלך על שוק המשקאות יהיה גדול מאד, ומעריכים שבחודשים הקרובים יהיה אפשר לראות את המוצר בשוק גם בקרב לקוחות נוספים.
למה שאנשים ירצו לשתף את המידע שלהם עם חברות מסחריות?
המודל הוא מודל אישי, הלקוח יכול לבחור שלא לשתף את המידע שלו עם החברה, כשהחלטה היא של הלקוח בלבד. במידה והלקוח מחליט שהוא רוצה לשתף את הנתונים הפרטים שלו כמו גובה גיל משקל וכו' עם החברה, הוא יקבל יותר המלצות. זה לא שונה מלשתף את המידע שלך עם אפליקציית ספורט או עם שעון/צמיד חכם, אלו אותם נתונים.
עשינו מחקרי שוק יחד עם חברות גדולות אחרות בעולם, בנוגע לשתייה חכמה. ראינו עליה בצריכה של שתיה כתוצאה משימוש בבקבוק וראינו גם עליה בשביעות הרצון של הלקוחות. כך שיש לנו נתונים אותם אנחנו מצפים לראות במוצר שפפסיקו תשיק.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
מה המשמעות של העסקה לחברה?
"למעשה, החברה עברה ממצב של הסכמי פיתוח ופיילוטים להסכמים מסחרים. מבחינת הפוטנציאל, פפסיקו מוכרת דרך חטיבת משקאות הספורט, בסדר גודל של 13 מיליארד דולר, ושולטת במעל 70% מהשוק. במובן הזה, אנחנו רואים בשוק האמריקאי כפוטנציאל עצום. גם הכמות ההתחלתית עליה הודענו היום, היא כזאת שתייצר מהפכה בשוק הבקבוקים החכמים ביותר, ותהפוך, ככל הידוע לנו, לעסקה הגדולה ביותר בתחום אי פעם. העובדה שהחברה המובילה בעולם נכנסת לתחום של אריזות חכמות, היא חותמת איכות לטכנולוגיה שלנו".
המטרה לשנה הקרובה: פיילוטים שיבשילו להסכמים מסחריים
לדברי בנטקובסקי וחושן, "החברה היא המובילה בתחום ההפיכה של מוצרי צריכה רגילים, לחכמים. כיום, המותגים הללו, לא יודעים מה קורה עם המוצר מרגע שיצרו אותו ושלחו אותו למדפים, כשגם הלקוח מצדו לא מחזיק ביותר מדי נתונים. אנחנו סוגרים את הפער הזה, והופכים את המוצרים לחכמים, ולכאלה שמייצרים נתונים עבור הצרכנים והיצרנים".
כיום, מתמקדת החברה בשני קווי מוצרים מרכזיים, תחום השתייה, שוק שנאמד על פי החברה בכ-70 מיליארד דולר, ותחום הוויטמינים עם שוק של כ-170 מיליארד דולר. בעתיד ינסו בחברה להיכנס לתחומים נוספים, "הפלטפורמה שלנו מתאימה לתחומים נוספים, כשמהלך הנה האחרונה אנחנו מבצעים בדיקות עסקיות, כשבמהלך השנה נבחר תחום נוסף אליו נכס ויצטרף לפורטפוליו".
איפה החברה תהיה בעוד שנתיים?
- 1.משקיע 21/02/2022 10:33הגב לתגובה זוטכנולוגיה חכמה ומוצר מהפכני.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳