רונן שור מנכ"ל אקסל סולושנס
צילום: יח"צ
דוחות

אקסל: ההכנסות זינקו ל-29 מיליון שקל; המניה מטפסת ב-7%

החברה דיווחה על עלייה בכל הפרמטרים גם ברבעון השני וגם במחצית הראשונה;  ה-EBITDA המתואם ברבעון הסתכם ב-3.2 מיליון שקל לעומת 0.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד
סתיו קורן | (5)

חברת אקסל -1.37% סולושנס מדווח על תוצאות טובות לרבעון השני, ולמחצית הראשונה. ההכנסות הסתכמו בכ-29.1 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-12.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, הגידול נובע מעליה בהיקף הפעילות האורגנית, ואיחוד חברות אשר נרכשו בשנת 2020 ו 2021 כחלק מאסטרטגיית הצמיחה. מניית החברה נסחרת לפי שער של כ-1.78 שקל, המשקף שווי שוק של כ-227.6 מיליון שקל - בשלושה חודשים האחרונים המניה איבדה 18% מהגובה שלה. 

הרווח הנקי המתואם ברבעון השני הסתכם לכ-2.3 מיליוני שקל לעומת כ- 0.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA  הסתכם לכ-3.2 מיליון שקל לעומת 0.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בחציון הראשון של השנה הכנסות החברה הסתכמו בכ-50 מיליון שקל, לעומת כ-27.1 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד.  הרווח הנקי המתואם בחציון הסתכם בכ-3.1 מיליון שקל לעומת כ-1 מיליון שקל  בתקופה המקבילה אשתקד. ה- EBITDA הסתכם בכ-4.7 מיליון שקל לעומת 2.6 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד

רונן שור, מנכ"ל החברה בתגובה על הדוחות: "החציון הראשון של 2021 והרבעון השני של 2021 בפרט, הוכיחו כי התחזיות שלנו  לתנופת מכירות, יחד עם הרחבת מגוון הפעילויות של החברה ושיפור במרווחים הפיננסים התממשו במלואן ואף עלו על המצופה.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    קים גון און 13/09/2021 14:18
    הגב לתגובה זו
    מניה שמתרסקת קשה מקבלת כותרת ממומנת על תיקון קטנטן.........
  • חיים 26/09/2021 18:18
    הגב לתגובה זו
    החברה אכן נחתכה בשוויה, אבל צריך להבין שמחיר המניה נקבע על פי הדוחות ולא ההפך - ביזפורטל צודקים, הדוחות אכן היו טובים וכאן כל המהומה.
  • נו אז 14/09/2021 10:29
    הגב לתגובה זו
    ועם עובדות קשה להתווכח
  • 2.
    מגיב שפוי 12/09/2021 19:50
    הגב לתגובה זו
    שמצדיק שווי שוק של רבע מליארד שח
  • 1.
    מרשים מאוד - שאפו! (ל"ת)
    גלעד 26/08/2021 12:32
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות במוקד

קמהדע קמהדע -5.22%   מדווחת על הפסקת ניסוי שלב 3 במוצר ה-AAT באינהלציה אחרי שניתוח ביניים קבע שהטיפול לא צפוי להשיג את יעד היעילות המרכזי, צעד שמוריד מהחברה מנוע צמיחה עתידי שהיה מתומחר אצל חלק מהמשקיעים, ושולח את המניה לירידות. ההנהלה מבהירה שלא מדובר בסוגיית בטיחות ושפעילות ה-AAT בעירוי באמצעות GLASSIA נמשכת כרגיל, כולל השיווק בארה"ב ובקנדה דרך TAKEDA, ובמקביל היא מאשררת את התחזית ל-2025 להכנסות של 178-182 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 40-44 מיליון דולר. אף על פי שקמהדע מציגה גם צפי לצמיחה דו-ספרתית ב-2026, השוק מתמקד כרגע באובדן האפשרי של מוצר חדשני שהיה אמור להרחיב את הפורטפוליו הקליני.

מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

אלקטרה אלקטרה 4.29%   מודיעה כי זכתה, יחד עם מטרופולין, במכרז להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערכת אגרת הגודש בגוש דן. פרויקט רחב-היקף שמגדיר זיכיון למשך כ-22 שנים וכולל תכנון, הקמה ותפעול של כ-220 שערי אכיפה ב-140 אתרים באיזור המרכז. המערכת נועדה להפחית את עומסי התנועה בכניסות למטרופולין תל אביב באמצעות גביית תשלום על נסיעה בשעות ובאזורים עמוסים, מנגנון שמבוסס על הרעיון הכלכלי של תמחור משאב ציבורי שנמצא בעומס יתר. המדינה רואה באגרת הגודש כלי יעיל ליצירת שינוי התנהגותי מהיר יחסית, בתקופה שבה העומסים בגוש דן הם מהגבוהים במדינות ה-OECD והרחבת תשתיות התחבורה עדיין נמצאת בשלבי ביצוע ארוכים. אלקטרה, שתחזיק בזיכיון המיזם, צפויה להשקיע כ-400 מיליון שקל בהקמה ולקבל מהמדינה תשלומים חודשיים לאורך תקופת הזיכיון, כולל מנגנוני עדכון למדד ולשינויים תפעוליים. מבחינת החברה, מדובר בזכיינות טכנולוגית-תפעולית ארוכת טווח שמייצרת הכנסות יציבות.

מיה דיינמיקס מיה דיינמיקס 4.17%    מדווחת על השקת כלי חדש, ה-YETTI, פלטפורמה ממונעת וחשמלית לנשיאת ציוד בתנאי שטח מאתגרים. הכלי, שמשקלו כ-־60 קילו יכול לשאת מטען של עד 200 קילו, מיועד לפעילות מלווה-מפעיל ומותאם לשטח מורכב כמו מדרונות, חול, סלעים וגם לאיזורים מיוערים. לפי הדיווח לבורסה, כבר אבות-טיפוס נמסרו ללקוחות בארץ ובחו״ל לקראת פיילוטים, כשהייצור הסדרתי צפוי לצאת לדרך בחודשים הקרובים.