גיל רושניק, מנכ"ל אלקטרה נדלן
צילום: אורן קהן
דוחות

אלקטרה נדל"ן: ה-NOI עלה ב-13% ל-60 מ' ד'; רווח של 40 מ' ש'

ה-NOI מנכסים זהים עלה ב-10%; החברה שממוקדת בנדל"ן למגורים בארה"ב מייחסת את הגידול בהכנסות (62 מ' ש' מול 23 מ') לדמי ההצלחה והתאמות בשווי ההוגן של הנכסים; ההון העצמי עמד על 451 מ' ש'. עוד דווח על רכישת  270 דירות בפלורידה ב-54 מ' ד'
איתי פת-יה |
נושאים בכתבה אלקטרה נדל"ן

אלקטרה נדלן -1.37%  מדווחת על NOI בסך 60 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021, עלייה של 13% על פני רבעון מקביל, כשה-NOI מנכסים זהים עלה ב-10% ל-55 מיליון דולר. הכנסות החברה, שפעילותה ממוקדת בנדל"ן למגורים ובפרט במקבצי דיור וצמודי קרקע בארה"ב, עלו ל-62 מיליון שקל מול 22.8 מיליון שקל ברבעון מקביל. הגידול נבע בעיקר מגידול בהכנסות מדמי הצלחה (Promote) ומחלק החברה בהתאמות שווי הוגן מדיור להשכרה בארה"ב.

הרווח בתקופה המיוחס לבעלי המניות הסתכם בכ-40.6 מיליון שקל לעומת כ-16.4 מיליון שקל כ-15 מיליון שקל שנה קודם לכן, והרווח לפני מסים עמד על 47.5 מיליון שקל מול כ-15.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בסוף התקופה ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות הסתכם בכ-451 מיליון שקל בהשוואה לכ-405 מיליון שקל בסוף 2020.

בפורטפוליו של אלקטרה נדל"ן כ-35 אלף יחידות דיור ב-109 מקבצי דיור בארה"ב, כולל 15 עסקאות למתן הלוואות לביצוע רכישה של מקבצי דיור באמצעות קרן החוב. בנוסף, בסוף 2020 החלה לפעול בתחום ה"סינגל פמילי" - רכישה של בתים פרטיים והשכרת לאחר מכן למשפחות בעיקר. גם כאן פעילה אלקטרה נדל"ן לצ שותף, ועד היום השקיע נטו כ-34.7 מיליון דולר ברכישת 450 בתים פרטיים ופקדונות לרכישת בתים נוספים.

שווי הנכסים המנוהלים מסתכם ב-5.1 מיליארד דולר, שיעור התפוסה הממוצע של החברה הוא 95% ושיעור המינוף האפקטיבי מנכסים מנוהלים (לא כולל קרן החוב) עומד על 60%. אלקטרה נדל"ן גייסה עד כה 2.4 מיליארד דולר בשלוש קרנות ההשקעה שלה ובקרן החוב. החזר הקרן על ההון המושקע (ROE) הוא 92% בזו הראשונה, 29% בשנייה ו-11% בשלישית.

בחברה בוחנים כיום כניסה לניהול קרנות השקעה בפעילות המלונות בארה"ב כשהמטרה היא לאסוף הזדמנויות שנוצרו בקורונה, שפגעה בענף והביאה חלקם מבעלי הנכסים בו להעמידם למכירה במחיר הזדמנותי. באלקטרה נדל"ן התקשרו עם שותף מקומי שבבעלותו בבעלות רשת בתי מלון AKA הפועלת זה מאה שנים בארה"ב.

בצד הדוחות החברה מדווחת כי רכשה באמצעות הקרן השלישית מקבץ דיור בג'קסונוויל, פלורידה, הכולל 270 יחידות דיור, בתמורה ל-54.4 מיליון דולר. ההון העצמי (100%) שהושקע הסתכם לסך של כ-21.4 מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 1.18%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


גיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתותגיא ברנשטיין , פורמולה מערכות, צילום: רשתות

אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו וכמה הם קיבלו?

ברנשטיין, מנכ"ל ולמעשה בעל השליטה בפורמולה, הוא הדוגמה הכי טובה בארץ לשלטון המנהלים - יצר לעצמו דרך אופציות (למרות שבחברת החזקה אין מקום לאופציות) הון של כ-200 מיליון דולר; 4,800 עובדי סאפיינס ביחד לא מקבלים חלק קטן ממה שהוא מקבל באופציות בשנה   

מנדי הניג |

בזמן שהנהלת פורמולה ובראשה גיא ברנשטיין חוגגים את האקזיט בחברה הבת - סאפיינס, ובמקביל להתעשרות יוצאת דופן של ברנשטיין שממנכ"ל שכיר הפך להיות בעצם בעל שליטה בפורמולה עם שכר פנומנלי והקצאת אופציות נדיבה (לעצמו), הוא לא דאג לעובדים (הרחבה: שכר העתק של גיא ברנשטיין ואיך זה שהוא בפועל בעל השליטה בפורמולה? 

הוא יכול להתחמק ולהעביר את האחריות לרוני על-דור, מנכ"ל סאפיינס כבר 20 שנים, אבל האחריות של שניהם. גם על-דור דאג להתעשר ולחלק לעצמו אופציות, אבל בעוד שברוב האקזיטים אנחנו שומעים על התעשרות של העובדים זה לא קרה.

מצד אחד זה מקומם כי פורמולה היא האחרונה שאמורה להקצות אופציות למנהלים שלה - זו חברת החזקות, ובחברת החזקות מי שמזיז את הפעילות והרווחים הם החברות למטה. מעבר לכך, אם כבר יש בקבוצה מדיניות של חלקוה מאוד נדיבה למעלה, אז הקיצוניות בין הראש לבין עובדי סאפיינס קשה לעיכול. ברנשטיין מקבל שכר בשנה של 37 מיליון שקל, הוא שווה כ-200 מיליון דולר דרך אופציות ומניות שחולקו לו, והוא שווה יותר מכל 4,800 עובדי  סאפיינס. לא הגיוני.


כל עובדי סאפיינס מחזיקים נכון לסוף 2024 ב-43 אלף מניות בסכום נמוך מ-2 מיליון דולר. החברה לא חילקה מניות בשנה שעברה, ונראה שהיא לקראת חיסול ההטבות דרך מניות: