גיל רושניק, מנכ"ל אלקטרה נדלן
צילום: אורן קהן
דוחות

אלקטרה נדל"ן: ה-NOI עלה ב-13% ל-60 מ' ד'; רווח של 40 מ' ש'

ה-NOI מנכסים זהים עלה ב-10%; החברה שממוקדת בנדל"ן למגורים בארה"ב מייחסת את הגידול בהכנסות (62 מ' ש' מול 23 מ') לדמי ההצלחה והתאמות בשווי ההוגן של הנכסים; ההון העצמי עמד על 451 מ' ש'. עוד דווח על רכישת  270 דירות בפלורידה ב-54 מ' ד'
איתי פת-יה |
נושאים בכתבה אלקטרה נדל"ן

אלקטרה נדלן -0.82%  מדווחת על NOI בסך 60 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021, עלייה של 13% על פני רבעון מקביל, כשה-NOI מנכסים זהים עלה ב-10% ל-55 מיליון דולר. הכנסות החברה, שפעילותה ממוקדת בנדל"ן למגורים ובפרט במקבצי דיור וצמודי קרקע בארה"ב, עלו ל-62 מיליון שקל מול 22.8 מיליון שקל ברבעון מקביל. הגידול נבע בעיקר מגידול בהכנסות מדמי הצלחה (Promote) ומחלק החברה בהתאמות שווי הוגן מדיור להשכרה בארה"ב.

הרווח בתקופה המיוחס לבעלי המניות הסתכם בכ-40.6 מיליון שקל לעומת כ-16.4 מיליון שקל כ-15 מיליון שקל שנה קודם לכן, והרווח לפני מסים עמד על 47.5 מיליון שקל מול כ-15.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בסוף התקופה ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות הסתכם בכ-451 מיליון שקל בהשוואה לכ-405 מיליון שקל בסוף 2020.

בפורטפוליו של אלקטרה נדל"ן כ-35 אלף יחידות דיור ב-109 מקבצי דיור בארה"ב, כולל 15 עסקאות למתן הלוואות לביצוע רכישה של מקבצי דיור באמצעות קרן החוב. בנוסף, בסוף 2020 החלה לפעול בתחום ה"סינגל פמילי" - רכישה של בתים פרטיים והשכרת לאחר מכן למשפחות בעיקר. גם כאן פעילה אלקטרה נדל"ן לצ שותף, ועד היום השקיע נטו כ-34.7 מיליון דולר ברכישת 450 בתים פרטיים ופקדונות לרכישת בתים נוספים.

שווי הנכסים המנוהלים מסתכם ב-5.1 מיליארד דולר, שיעור התפוסה הממוצע של החברה הוא 95% ושיעור המינוף האפקטיבי מנכסים מנוהלים (לא כולל קרן החוב) עומד על 60%. אלקטרה נדל"ן גייסה עד כה 2.4 מיליארד דולר בשלוש קרנות ההשקעה שלה ובקרן החוב. החזר הקרן על ההון המושקע (ROE) הוא 92% בזו הראשונה, 29% בשנייה ו-11% בשלישית.

בחברה בוחנים כיום כניסה לניהול קרנות השקעה בפעילות המלונות בארה"ב כשהמטרה היא לאסוף הזדמנויות שנוצרו בקורונה, שפגעה בענף והביאה חלקם מבעלי הנכסים בו להעמידם למכירה במחיר הזדמנותי. באלקטרה נדל"ן התקשרו עם שותף מקומי שבבעלותו בבעלות רשת בתי מלון AKA הפועלת זה מאה שנים בארה"ב.

בצד הדוחות החברה מדווחת כי רכשה באמצעות הקרן השלישית מקבץ דיור בג'קסונוויל, פלורידה, הכולל 270 יחידות דיור, בתמורה ל-54.4 מיליון דולר. ההון העצמי (100%) שהושקע הסתכם לסך של כ-21.4 מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.