מודי'ס העלתה את דירוג הבנק הבינלאומי הראשון ל-A2
חברת הדירוג הבינלאומית מודי'ס העלתה את דירוג הבנק בינלאומי 1.51% ל-A2 ושינתה את אופק הדירוג ליציב. בכך, הבינלאומי מדורג בדומה לשלושת הבנקים הגדולים המדורגים במודי'ס: פועלים 1.82% , לאומי 0.9% ו מזרחי טפחות 1.31% , וגבוה מבנק דיסקונט 1.52% – ששמר על דירוג A3.
בנימוקים שהעניקו כלכלני מודי'ס, הם קבעו כי העלאת הדירוג היא בשל סיכון הנכסים הנמוך של הבנק, הירידה בריכוזיות האשראי, הלימות ההון הגבוהה והשיפור ביחס היעילות תודות למהלכי ההתייעלות בהם נוקט הבנק.
העלאת הדירוג מצטרפת למהלך דומה שעשו מוקדם יותר השנה שתי חברות הדרוג הישראליות: מעלות ומדרוג, שהעלו גם הן את דרוג הבינלאומי לדרוג הגבוה ביותר האפשרי – דרוג AAA.
דיסקונט שומרת על דירוג A3
במקביל, מודי'ס הודיעו כי בנק דיסקונט ישמור על דירוגו הנוכחי, כשהתחזית על ההפקדות ארוכות הטווח של הבנק עברה מ'יציב' ל-'חיובי'. "הדירוג משקף את הביצועים האחרונים של דיסקונט", כתבו במודי'ס.
- חברות הביטוח וכרטיסי האשראי יוכלו להיות "בנקים קטנים" - המלצות הצוות הבין משרדי
- מי יציל את העו"ש שלכם ומה הריבית שתקבלו על היתרה בחשבון?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
הזכייה מגדילה את תיק הפרויקטים של החברה בתחום התשתיות, אבל לפני שעולים לשטח עדיין צריך לסגור מסמכים ולקבל אישורים
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.56% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה סביב אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים
הרבה מעבר לעוד נתיב
העבודות עצמן רחבות יותר מהוספת נתיבים. החברה מציינת כי העבודות כוללות הרחבה של כביש 6 לשני הכיוונים, הפרדות פיזיות בין כביש 6 לכביש 1, מעברי תחתית, תוספת נתיבים, הקמת גשרים חדשים והרחבה של גשרים קיימים, קירות אקוסטיים, מעבירי מים ועבודות משלימות. אלו פרויקטים שנפרסים על שטח גדול וכוללים לא מעט עבודות תשתית “שקופות”, כאלה שלא תמיד רואים מהאוטו ביום יום, אבל הן הבסיס שמחזיק את הכביש מתפקד לאורך זמן.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרויקט מוגדר כפרויקט למדידה, כך שהתשלום מתבצע לפי הכמויות שיבוצעו בפועל ולפי מחירי כתבי הכמויות שסוכמו, ולא לפי סכום סגור שמוכר מראש. בחברה מציינים כי אם וכאשר יתקבל צו התחלת עבודה, משך העבודות צפוי לעמוד על כ-3 שנים.
