מניות הקניונים צללו על רקע החשש מכניסתה של אמזון לישראל
מניות הקניונים והחברות שבתוכן צנחו היום בשיעור חד, אך מי שעקב אחרי המגמה בעולם הקמעונאות בחודשים האחרונים ובשנים האחרונות בכלל, מבין שהכתובת הייתה על הקיר. מליסרון 2.95% צללה 5.7%,ביג 2.32% נפלה 5.5%. עזריאלי קבוצה 2.4% נפלה ב-4%, וקסטרו -0.74% איבדה 4.4% מניית פוקס 0.5% נפלה 6%.
רכישות בקניונים - OUT, רכישות באינטרנט - IN
הדו"חות של הקניונים עדיין לא מבטאים את המגמה, אך בעולם הקניונים מאבדים עד 20% מהיקף הפעילות. השבוע פגשנו את הראל ויזל, מנכ"ל פוקס לראיון. לפוקס חנויות בכל הקניונים ובמספר קניונים אף יותר מחנות אחת. הוא יודע בדיוק מה קורה בשוק הקמעונאות הפיזי והוא נערך לזה - פוקס השיקה אתר קניות מקוון בשם טרמינל X, שאמור לקזז את הפגיעה בחנויות הפיזיות.
לטענת ויזל, שוק ההלבשה בהיקף שנתי של 16 מיליארד שקל הולך להשתנות - "הרכישות דרך האינטרנט מסתכמות כיום בכ-2 מיליארד שקל והן יעלו תוך שנתיים-שלוש ל-3 מיליארד שקל".
המשמעות היא - זינוק עצום במכירות באינטרנט על חשבון החנויות בקניונים. מדובר בפגיעה ישירה וכואבת בקניונים שבין השאר מקבלים דמי שכירות בהתאם לפדיון, וכמובן שכשהפדיון יורד ההכנסות שלהן יורדות בהתאמה.
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעבר לכך, ברגע שהחנויות יעברו לאינטרנט, תחל ירידה בביקוש בקניונים, שיכול להיות סוג של כדור שלג מבחינתם. זו הסיבה שהקניונים פועלים במרץ לפתח מודל אינטרנטי (לדוגמא עזריאלי.קום).
ותוך כדי תנועה מסתבר שגם הענקיות הגלובליות מתכוונות להכנס לשוק האינטרנט הישראלי בכל הכוח. אמזון צפויה להרחיב את פעילותה לישראל בצורה מאוד משמעותית.
(חיים כצמן בראיון - לא חושש מהפילים הלבנים)
עזריאלי קבוצה 2.4%
- גילת זינקה 8.4%, אנלייט ב-6.9%; חברה לישראל איבדה 5.4% - נעילה חיובית בבורסה
- קרן פימי החלה בגיוס ל"קרן פימי 8", בהיקף של עד 1.5 מיליארד דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
מליסרון 2.95%
ביג 2.32%
- 11.עמי 26/11/2017 20:21הגב לתגובה זואבל גולף בבעיה גדולה מאוד, פוקס תתמודד היא תפתח את האתר שלה ואולי גם תתחיל למכור לעוד ארצות, פוקס תתחזק
- 10.גב' ישראלי אוהבת למשש ובסופו של דבר גם הבת שלה תמשש (ל"ת)מישה 26/11/2017 19:35הגב לתגובה זו
- 9.למרות שויזל פתח חנות מקווננת , המניה נופלת . לך תבין (ל"ת)קובי 26/11/2017 15:09הגב לתגובה זו
- 8.שיצאו מהסרט, יפסיקו לעשוק וירויחו צנוע (ל"ת)צאו מהסרט מהר 26/11/2017 14:51הגב לתגובה זו
- 7.אנונימי 26/11/2017 13:57הגב לתגובה זומה יש לו לחפש פה?
- ליאור 26/11/2017 22:45הגב לתגובה זובגלל שהכל יקר פה 20-50% (אלקטרוניקה לדוגמה) אפשר לעשות רווח יפה מאוד, גם אם תהיה תחרות והמחירים ירדו הצמיחה בישראל גבוהה בהרבה מבעולם המערבי, האוכלוסיה כבר גדולה מכמה מדינות באירופה, וכמה מדינות בארהב ולנו כמובן שזה מעולה
- 6.מלי 26/11/2017 13:39הגב לתגובה זוכמו שחסמו את אובר יחסמו גם אותם
- 5.יעל 26/11/2017 13:06הגב לתגובה זויש דברים שאני מוכנה לקנות באינטרנט אבל בטח לא בגדים. לא מוותרת על הקניונים בשום פנים ואופן.
- 4.שגי 26/11/2017 13:02הגב לתגובה זומה עם החוויה אין לזה תחליף
- 3.אבי 26/11/2017 13:02הגב לתגובה זועוד 3-5 שנים לא יהיו את המותגים הללו בקניונים , מכסימום חנות עודפים. מבטיח לכם שאוטוטו תראו הנחות מפליגות לבעלי החנויות בקניונים..... תוך 5 שנים הקניונים יהפכו או למשרדים/בתי אבות/דירות
- 2.מה יהיה עם המשביר לצרכן? (ל"ת)החתול ליימן 26/11/2017 13:01הגב לתגובה זו
- 1.פל 26/11/2017 12:51הגב לתגובה זושהאתרים בישראל לא יציעו אלא אם כן הם יחתכו חזק ברווח....ענף הקניונים עומד להשתנות, קניונים רבים לא יהיו אטרקטיביים לתפעול בשנים הבאות....גם ככה יש יותר מדי.
האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאימנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״
שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח
דלתות״
בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר 45.7% לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.
יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?
וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד?
אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״ - ״פותח לי דלתות״
- הציוץ שהקפיץ את בלייד ריינג׳ר ב-10%
- בלייד ריינג'ר: מוכרת את פעילות התוכנה לחברה קטנה בנאסד"ק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?
