מגדל עזריאלי
צילום: BizTV

מניות הקניונים צללו על רקע החשש מכניסתה של אמזון לישראל

הדו"חות של הקניונים עדיין לא מבטאים את המגמה, אך בעולם הקניונים מאבדים עד 20% מהיקף הפעילות; הנה תזכורת - מה ויזל מפוקס עושה כדי להתגבר על הבעיה
נועם בראל | (12)

מניות הקניונים והחברות שבתוכן צנחו היום בשיעור חד, אך מי שעקב אחרי המגמה בעולם הקמעונאות בחודשים האחרונים ובשנים האחרונות בכלל, מבין שהכתובת הייתה על הקיר. מליסרון 2.95% צללה 5.7%,ביג 2.32% נפלה 5.5%. עזריאלי קבוצה 2.4% נפלה ב-4%, וקסטרו -0.74% איבדה 4.4% מניית פוקס 0.5% נפלה 6%.

רכישות בקניונים - OUT, רכישות באינטרנט - IN

הדו"חות של הקניונים עדיין לא מבטאים את המגמה, אך בעולם הקניונים מאבדים עד 20% מהיקף הפעילות. השבוע פגשנו את הראל ויזל, מנכ"ל פוקס לראיון. לפוקס חנויות בכל הקניונים ובמספר קניונים אף יותר מחנות אחת. הוא יודע בדיוק מה קורה בשוק הקמעונאות הפיזי והוא נערך לזה - פוקס השיקה אתר קניות מקוון בשם טרמינל X, שאמור לקזז את הפגיעה בחנויות הפיזיות. 

לטענת ויזל, שוק ההלבשה בהיקף שנתי של 16 מיליארד שקל הולך להשתנות - "הרכישות דרך האינטרנט מסתכמות כיום בכ-2 מיליארד שקל והן יעלו תוך שנתיים-שלוש ל-3 מיליארד שקל".

המשמעות היא - זינוק עצום במכירות באינטרנט על חשבון החנויות בקניונים. מדובר בפגיעה ישירה וכואבת בקניונים שבין השאר מקבלים דמי שכירות בהתאם לפדיון, וכמובן שכשהפדיון יורד ההכנסות שלהן יורדות בהתאמה.

מעבר לכך, ברגע שהחנויות יעברו לאינטרנט, תחל ירידה בביקוש בקניונים, שיכול להיות סוג של כדור שלג מבחינתם. זו הסיבה שהקניונים פועלים במרץ לפתח מודל אינטרנטי (לדוגמא עזריאלי.קום).

ותוך כדי תנועה מסתבר שגם הענקיות הגלובליות מתכוונות להכנס לשוק האינטרנט הישראלי בכל הכוח. אמזון צפויה להרחיב את פעילותה לישראל בצורה מאוד משמעותית.

(חיים כצמן בראיון - לא חושש מהפילים הלבנים)

 

עזריאלי קבוצה 2.4%

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מליסרון 2.95%

ביג 2.32%

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    עמי 26/11/2017 20:21
    הגב לתגובה זו
    אבל גולף בבעיה גדולה מאוד, פוקס תתמודד היא תפתח את האתר שלה ואולי גם תתחיל למכור לעוד ארצות, פוקס תתחזק
  • 10.
    גב' ישראלי אוהבת למשש ובסופו של דבר גם הבת שלה תמשש (ל"ת)
    מישה 26/11/2017 19:35
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    למרות שויזל פתח חנות מקווננת , המניה נופלת . לך תבין (ל"ת)
    קובי 26/11/2017 15:09
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    שיצאו מהסרט, יפסיקו לעשוק וירויחו צנוע (ל"ת)
    צאו מהסרט מהר 26/11/2017 14:51
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אנונימי 26/11/2017 13:57
    הגב לתגובה זו
    מה יש לו לחפש פה?
  • ליאור 26/11/2017 22:45
    הגב לתגובה זו
    בגלל שהכל יקר פה 20-50% (אלקטרוניקה לדוגמה) אפשר לעשות רווח יפה מאוד, גם אם תהיה תחרות והמחירים ירדו הצמיחה בישראל גבוהה בהרבה מבעולם המערבי, האוכלוסיה כבר גדולה מכמה מדינות באירופה, וכמה מדינות בארהב ולנו כמובן שזה מעולה
  • 6.
    מלי 26/11/2017 13:39
    הגב לתגובה זו
    כמו שחסמו את אובר יחסמו גם אותם
  • 5.
    יעל 26/11/2017 13:06
    הגב לתגובה זו
    יש דברים שאני מוכנה לקנות באינטרנט אבל בטח לא בגדים. לא מוותרת על הקניונים בשום פנים ואופן.
  • 4.
    שגי 26/11/2017 13:02
    הגב לתגובה זו
    מה עם החוויה אין לזה תחליף
  • 3.
    אבי 26/11/2017 13:02
    הגב לתגובה זו
    עוד 3-5 שנים לא יהיו את המותגים הללו בקניונים , מכסימום חנות עודפים. מבטיח לכם שאוטוטו תראו הנחות מפליגות לבעלי החנויות בקניונים..... תוך 5 שנים הקניונים יהפכו או למשרדים/בתי אבות/דירות
  • 2.
    מה יהיה עם המשביר לצרכן? (ל"ת)
    החתול ליימן 26/11/2017 13:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    פל 26/11/2017 12:51
    הגב לתגובה זו
    שהאתרים בישראל לא יציעו אלא אם כן הם יחתכו חזק ברווח....ענף הקניונים עומד להשתנות, קניונים רבים לא יהיו אטרקטיביים לתפעול בשנים הבאות....גם ככה יש יותר מדי.
האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאיהאחים ינאי, צילום: שמוליק ינאי
ראיון מיוחד

מנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

מנדי הניג |

בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר 45.7%   לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.

יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?

וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד? 

אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״  - ״פותח לי דלתות״

שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?