מניות הקניונים צללו על רקע החשש מכניסתה של אמזון לישראל
מניות הקניונים והחברות שבתוכן צנחו היום בשיעור חד, אך מי שעקב אחרי המגמה בעולם הקמעונאות בחודשים האחרונים ובשנים האחרונות בכלל, מבין שהכתובת הייתה על הקיר. מליסרון -1.95% צללה 5.7%,ביג -2.07% נפלה 5.5%. עזריאלי קבוצה נפלה ב-4%, וקסטרו -1.76% איבדה 4.4% מניית פוקס -2.14% נפלה 6%.
רכישות בקניונים - OUT, רכישות באינטרנט - IN
הדו"חות של הקניונים עדיין לא מבטאים את המגמה, אך בעולם הקניונים מאבדים עד 20% מהיקף הפעילות. השבוע פגשנו את הראל ויזל, מנכ"ל פוקס לראיון. לפוקס חנויות בכל הקניונים ובמספר קניונים אף יותר מחנות אחת. הוא יודע בדיוק מה קורה בשוק הקמעונאות הפיזי והוא נערך לזה - פוקס השיקה אתר קניות מקוון בשם טרמינל X, שאמור לקזז את הפגיעה בחנויות הפיזיות.
לטענת ויזל, שוק ההלבשה בהיקף שנתי של 16 מיליארד שקל הולך להשתנות - "הרכישות דרך האינטרנט מסתכמות כיום בכ-2 מיליארד שקל והן יעלו תוך שנתיים-שלוש ל-3 מיליארד שקל".
המשמעות היא - זינוק עצום במכירות באינטרנט על חשבון החנויות בקניונים. מדובר בפגיעה ישירה וכואבת בקניונים שבין השאר מקבלים דמי שכירות בהתאם לפדיון, וכמובן שכשהפדיון יורד ההכנסות שלהן יורדות בהתאמה.
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעבר לכך, ברגע שהחנויות יעברו לאינטרנט, תחל ירידה בביקוש בקניונים, שיכול להיות סוג של כדור שלג מבחינתם. זו הסיבה שהקניונים פועלים במרץ לפתח מודל אינטרנטי (לדוגמא עזריאלי.קום).
ותוך כדי תנועה מסתבר שגם הענקיות הגלובליות מתכוונות להכנס לשוק האינטרנט הישראלי בכל הכוח. אמזון צפויה להרחיב את פעילותה לישראל בצורה מאוד משמעותית.
(חיים כצמן בראיון - לא חושש מהפילים הלבנים)
עזריאלי קבוצה
מליסרון -1.95%
- ברן: צמיחה בהכנסות וברווח הנקי, אבל יש כוכבית
- התעשייה האווירית: הצבר צמח ל-26.5 מיליארד דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה...
ביג -2.07%
- 11.עמי 26/11/2017 20:21הגב לתגובה זואבל גולף בבעיה גדולה מאוד, פוקס תתמודד היא תפתח את האתר שלה ואולי גם תתחיל למכור לעוד ארצות, פוקס תתחזק
- 10.גב' ישראלי אוהבת למשש ובסופו של דבר גם הבת שלה תמשש (ל"ת)מישה 26/11/2017 19:35הגב לתגובה זו
- 9.למרות שויזל פתח חנות מקווננת , המניה נופלת . לך תבין (ל"ת)קובי 26/11/2017 15:09הגב לתגובה זו
- 8.שיצאו מהסרט, יפסיקו לעשוק וירויחו צנוע (ל"ת)צאו מהסרט מהר 26/11/2017 14:51הגב לתגובה זו
- 7.אנונימי 26/11/2017 13:57הגב לתגובה זומה יש לו לחפש פה?
- ליאור 26/11/2017 22:45הגב לתגובה זובגלל שהכל יקר פה 20-50% (אלקטרוניקה לדוגמה) אפשר לעשות רווח יפה מאוד, גם אם תהיה תחרות והמחירים ירדו הצמיחה בישראל גבוהה בהרבה מבעולם המערבי, האוכלוסיה כבר גדולה מכמה מדינות באירופה, וכמה מדינות בארהב ולנו כמובן שזה מעולה
- 6.מלי 26/11/2017 13:39הגב לתגובה זוכמו שחסמו את אובר יחסמו גם אותם
- 5.יעל 26/11/2017 13:06הגב לתגובה זויש דברים שאני מוכנה לקנות באינטרנט אבל בטח לא בגדים. לא מוותרת על הקניונים בשום פנים ואופן.
- 4.שגי 26/11/2017 13:02הגב לתגובה זומה עם החוויה אין לזה תחליף
- 3.אבי 26/11/2017 13:02הגב לתגובה זועוד 3-5 שנים לא יהיו את המותגים הללו בקניונים , מכסימום חנות עודפים. מבטיח לכם שאוטוטו תראו הנחות מפליגות לבעלי החנויות בקניונים..... תוך 5 שנים הקניונים יהפכו או למשרדים/בתי אבות/דירות
- 2.מה יהיה עם המשביר לצרכן? (ל"ת)החתול ליימן 26/11/2017 13:01הגב לתגובה זו
- 1.פל 26/11/2017 12:51הגב לתגובה זושהאתרים בישראל לא יציעו אלא אם כן הם יחתכו חזק ברווח....ענף הקניונים עומד להשתנות, קניונים רבים לא יהיו אטרקטיביים לתפעול בשנים הבאות....גם ככה יש יותר מדי.

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה
למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה
מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25% פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.
הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.
נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.
עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.
נתונים נוספים
מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה
למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה
מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25% פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.
הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.
נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.
עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.
נתונים נוספים
מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.
