הוט: צניחה של 95% ברווח הנקי - 32 אלף לקוחות הכבלים נטשו
הוט פירסמה הבוקר תוצאות לא טובות לרבעון השלישי של השנה ורשמה בשורה התחתונה צניחה של 95% ברווח הנקי ל-4 מיליון שקל בלבד. ברקע: נטישת מנויים בגזרת הכבלים והטלוויזיה וכן עלייה במספר מנויי הסלולר.
ההכנסות של החברה ירדו ב-2% ברבעון השלישי לעומת התקופה המקבילה והסתכמו ב-999 מיליון שקל. הירידה בהכנסות מיוחסת לאובדן לקוחות במגזר הכבלים המתקזזת בעלייה מהכנסות במגזר הסלולר.
הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב-85 מיליון שקל, לעומת 197 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בסך של 112 מיליון שקל ברווח התפעולי נובע בעיקרו מקיטון בהכנסות בסך של כ-21 מיליון שקל, מגידול בהוצאות תפעול של 66 מיליון שקל ומגידול בהוצאות אחרות בהיקף 36 מיליון שקל.
בתוך כך, החברה איבדה במהלך התקופה כ-32 אלף לקוחות במגזר הכבלים, ו-10 אלף במגזר הטלוויזיה.
סלולר
בזירת הסלולר הוט רשמה עלייה בהכנסות ל-237 מיליון שקל לעומת 226 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. מספר מנויי הוט מובייל עלה ל-1.171 מיליון מנויים, לעומת 974 אלף מנויים בתקופה המקבילה אשתקד.
- מועדון הוט נכנס לנדל״ן בקפריסין: מסלול רכישה חדש לחברי המועדון
- סלקום והוט בשיתוף פעולה לשדרוג שירותי סלקום TV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 8.מבין את הנוטשים - המון תקלות המון ניתוקים ועוד בכל הש (ל"ת)מבין אותם 28/10/2015 21:16הגב לתגובה זו
- 7.אביב 28/10/2015 12:16הגב לתגובה זויותר את העובדים שלהם ...מי שעשה טעות ויצטרף אליהם מהר מאוד יתחרט ....אליהם הוא כבר לא ישוב ...מי שהיה לקוח הוט ועזב אליהם הוא כבר לעולם לא יחזור ....נקודה אז אפשר לרמוס אנשים אבל כמות הלקוחות בכל זאת מוגבלת ובאיזה שלב רובם עשו כבר את הסיבוב בהוט ...אז כנראה שהשלב הזה הגיע והיו יותר נוטשים מאשר לקחות חדשים זה כבר לא יהיה ...
- 6.א 28/10/2015 11:51הגב לתגובה זוהוט, תפסיקו להיות חזירים: תורידו מחירים, תפתחו ערוצים ותגדילו חבילות אינטרנט והעיקר של העיקר - תתחילו לכבד לקוחות ולהקשיב לצרכים שלהם.
- 5.זו התוצאה של:זלזול,ניצול והתעמרות בלקוחות !!! (ל"ת)אילן 28/10/2015 11:18הגב לתגובה זו
- 4.דלי גופמן 28/10/2015 10:30הגב לתגובה זולבדוק מה מקור הגידול בהוצאות תיפעול, קרוב לוודאי נראה קפיצה בסעיף משכורות בד"כ של מנהלים
- 3.חיים 28/10/2015 10:24הגב לתגובה זומה הפלא, חברה המתעמרת בלקוחות שלה, במקום להסביר פנים ללקוח, מחמיצים פנים מילה זל מילה...
- 2.הם מתעקשים לגבות הרבה כסף!!! (ל"ת)מה הפלא 28/10/2015 10:15הגב לתגובה זו
- 1.לא ברור איך פירמידת בזק לא מתפוצצת ? (ל"ת)פששששששששש 28/10/2015 10:06הגב לתגובה זו
- יש לבזק לובי בממשלה (ל"ת)א 28/10/2015 11:52הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות
רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"
ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4% ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.
הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.
הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.
- שיח מדיקל: "השוק התייצב, וכבר ב-2025 נראה חזרה לצמיחה, אפילו דו ספרתית"
- שיח מדיקל עברה לרווח של 1.3 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.
