הוט: צניחה של 95% ברווח הנקי - 32 אלף לקוחות הכבלים נטשו
הוט פירסמה הבוקר תוצאות לא טובות לרבעון השלישי של השנה ורשמה בשורה התחתונה צניחה של 95% ברווח הנקי ל-4 מיליון שקל בלבד. ברקע: נטישת מנויים בגזרת הכבלים והטלוויזיה וכן עלייה במספר מנויי הסלולר.
ההכנסות של החברה ירדו ב-2% ברבעון השלישי לעומת התקופה המקבילה והסתכמו ב-999 מיליון שקל. הירידה בהכנסות מיוחסת לאובדן לקוחות במגזר הכבלים המתקזזת בעלייה מהכנסות במגזר הסלולר.
הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב-85 מיליון שקל, לעומת 197 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בסך של 112 מיליון שקל ברווח התפעולי נובע בעיקרו מקיטון בהכנסות בסך של כ-21 מיליון שקל, מגידול בהוצאות תפעול של 66 מיליון שקל ומגידול בהוצאות אחרות בהיקף 36 מיליון שקל.
בתוך כך, החברה איבדה במהלך התקופה כ-32 אלף לקוחות במגזר הכבלים, ו-10 אלף במגזר הטלוויזיה.
סלולר
בזירת הסלולר הוט רשמה עלייה בהכנסות ל-237 מיליון שקל לעומת 226 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד. מספר מנויי הוט מובייל עלה ל-1.171 מיליון מנויים, לעומת 974 אלף מנויים בתקופה המקבילה אשתקד.
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- מועדון הוט נכנס לנדל״ן בקפריסין: מסלול רכישה חדש לחברי המועדון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 8.מבין את הנוטשים - המון תקלות המון ניתוקים ועוד בכל הש (ל"ת)מבין אותם 28/10/2015 21:16הגב לתגובה זו
- 7.אביב 28/10/2015 12:16הגב לתגובה זויותר את העובדים שלהם ...מי שעשה טעות ויצטרף אליהם מהר מאוד יתחרט ....אליהם הוא כבר לא ישוב ...מי שהיה לקוח הוט ועזב אליהם הוא כבר לעולם לא יחזור ....נקודה אז אפשר לרמוס אנשים אבל כמות הלקוחות בכל זאת מוגבלת ובאיזה שלב רובם עשו כבר את הסיבוב בהוט ...אז כנראה שהשלב הזה הגיע והיו יותר נוטשים מאשר לקחות חדשים זה כבר לא יהיה ...
- 6.א 28/10/2015 11:51הגב לתגובה זוהוט, תפסיקו להיות חזירים: תורידו מחירים, תפתחו ערוצים ותגדילו חבילות אינטרנט והעיקר של העיקר - תתחילו לכבד לקוחות ולהקשיב לצרכים שלהם.
- 5.זו התוצאה של:זלזול,ניצול והתעמרות בלקוחות !!! (ל"ת)אילן 28/10/2015 11:18הגב לתגובה זו
- 4.דלי גופמן 28/10/2015 10:30הגב לתגובה זולבדוק מה מקור הגידול בהוצאות תיפעול, קרוב לוודאי נראה קפיצה בסעיף משכורות בד"כ של מנהלים
- 3.חיים 28/10/2015 10:24הגב לתגובה זומה הפלא, חברה המתעמרת בלקוחות שלה, במקום להסביר פנים ללקוח, מחמיצים פנים מילה זל מילה...
- 2.הם מתעקשים לגבות הרבה כסף!!! (ל"ת)מה הפלא 28/10/2015 10:15הגב לתגובה זו
- 1.לא ברור איך פירמידת בזק לא מתפוצצת ? (ל"ת)פששששששששש 28/10/2015 10:06הגב לתגובה זו
- יש לבזק לובי בממשלה (ל"ת)א 28/10/2015 11:52הגב לתגובה זו

3 הערות על הנפקת ארית
על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?
ארית ארית תעשיות -3.82% ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור; הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת.
כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל. אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף
1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים.
יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע.
2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה.
- הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.
תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים
ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?
מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך.
הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה.
עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס. אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.
ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- ריטיילורס: עלייה בהכנסות אך ירידה ברווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.
