הסיקו מסקנות: שופרסל יוצאת בתוכנית עסקית חדשה להתייעלות - צפו בפרטים

רשת הקמעונאות תשקיע כ-200 מיליון שקל ביישום התוכנית שתכלול הורדת מחירים, סגירת 15 סניפים, הקטנת סניפים ועוד
נושאים בכתבה שופרסל

רשת שופרסל הודיעה הבוקר (ה') כי דירקטוריון החברה אישר תוכנית עסקית חדשה שמטרתה לייעל את רשת הקמעונאות שסובלת מהתחרות הקשה בסקטור. במסגרת התוכנית יסגרו 15 סניפים, יורדו מחירים ויצומצמו הפערים בין הסניפים השכונתיים לסניפי הדיסקאונט. החברה ציינה שעלויות התוכנית שיעמדו על 200 מיליון שקל ישפיעו לרעה על דו"חות הרבעונים הקרובים.

הדוחות האחרונים היו חלשים והצביעו על ירידה של 6% במכירות ונפילה של 54% ברווח הנקי של הרשת. הרווח התפעולי ירד לשפל של עשור ועמד על 2.3% בלבד. הירידה בצריכה הפרטית ברבעון הראשון במשק באה לידי ביטוי בתוצאות העסקיות של הסקטור והשפיעו לרעה גם על שופרסל.

ההחלטות העיקריות שייושמו במסגרת התוכנית הן:

1. הורדת מחירים רוחבית בפורמטים "שופרסל דיל", "שופרסל שלי", ו"שופרסל אקספרס" והמשך הורדת מחירים בפורמט "יש".

2. צמצום פערי המחירים בין קבוצת הסניפים השכונתיים ("שופרסל שלי" ו- "שופרסל אקספרס") לבין קבוצת סניפי הדיסקאונט ("שופרסל דיל" ו- "יש").

הרחבה וחיזוק של המותג הפרטי.

3. הנפקת "תו זהב" חדש, אחיד, לשימוש בחנויות תחת המותג "שופרסל", ללא הפחתות מהערך הנקוב המצוין בתו ובמקביל הפחתת שיעור ההנחה לרכישת התו, וכן הפחתת ההנחות למועדוני הלקוחות, מהלכים שיתרמו להורדת מחירי המוצרים לכלל ציבור הלקוחות.

4. האצת פיתוח הפלטפורמות הדיגיטליות של החברה, לרבות מערכת "שופרסל online" ואפליקציית הסלולר.

5. בחינת פיתוח וקידום פעילויות חדשות/משלימות לתחומי הפעילות הקיימים של החברה, ובכלל זה פעילות בשוק המוסדי, מכירה סיטונאית, ומכירה של מוצרי Non-Food באמצעות הפלטפורמות הדיגיטליות של החברה.

6. התייעלות, בין היתר, באמצעות סגירה מדורגת של כ-15 סניפים בשטח כולל של כ- 40,000 מ"ר, הקטנת סניפים בשטח כולל של כ- 25,000 מ"ר, חסכון בהוצאות בסניפים, בשרשרת האספקה ובמטה החברה, ותוכנית פרישה מרצון. במקביל ממשיכה החברה בתוכניתה לפעול לפתיחת סניפים חדשים בקצב פתיחה מתוכנן של כ- 15,000 מ"ר בשנה.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    השקל - בלוג לצרכנות 26/06/2014 18:08
    הגב לתגובה זו
    תצטרכו לעשות משהו משמעותי כדי שמישהו יתייחס אליכם ברצינות.
  • 4.
    ian goldstein 26/06/2014 12:01
    הגב לתגובה זו
    Good plan on paper, but to quote warren bufferet there will be another round of down grades and losses to come firstly need to bring a specialist to create and excute a plan where it will be exciting to shop and knows what products in the correct areas ie high margin items in downtown locations like fresh and takeaway foods reasonable priced. not buying the methol pretol stations big mistake this would have generated express stores financed by the petrol. need invnovation and creative thinking and logistic personnel do not process this throwing out the tea lady does create business anyway goodluck and waiting for the shorters to finish their work maybe at 10 maybe at 8
  • 3.
    אחד מהצפון 26/06/2014 09:46
    הגב לתגובה זו
    התחיל כשירות מצויין, זמין ואמין והגיע למצב בו קשה מאוד לבצע הזמנה נורמלית. חבל - אח"כ אתם מתפלאים שהגעתם למצב כזה.
  • 2.
    ברוך 26/06/2014 09:24
    הגב לתגובה זו
    כל המחירים בשמיים ואין סיכוי שיורידו מחירים זה הכל הצגה אחת גדולה לדוגמה פירות וירקות מחירים כמעט כפולים מרמי לןי מי שניכנס למשל להשוות מחירים לא יכנס בחיים לשופרסל
  • 1.
    די בלבלה - הצרכן החסכן לא קונה מילם כמו חול (ל"ת)
    מועדון הצרכן הנבון 26/06/2014 08:57
    הגב לתגובה זו
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: