סיטי: "פתיחת חנויות חדשות תדחוף את מניית רמי לוי בשנה הקרובה"

חברת השיווק הזולה, שהיתה אחת המניות הלוהטות בבורסה בתל אביב בזמן האחרון, פרסמה היום דוחות רבעוניים שעמדו בתחזיות של סיטי
ידידיה אפק | (1)

לאחר הדוחות הטובים שפרסמה רשת רמי לוי היום (ג'), תגובת האנליסטים לא מאחרת לבוא. מייקל קלאר, אנליסט מבנק ההשקעות סיטי, מאמין שלחברה יש עוד מקום לצמוח, אך שומר על המלצת 'ניטרלי' ומשאיר את מחיר היעד למניה ללא שינוי.

התוצאות הרבעוניות של רמי לוי עמדו בתחזיות של סיטי, עם הכנסות בסך 825 מיליון שקל (עלייה שנתית של 19%) ו-EBIT של 33 מיליון שקלים (עלייה שנתית של 40%). בשורת הרווח עברה החברה את התחזיות במעט הודות לתקבולי ביטוח. לדוחות רמי לוי

קלאר מציין ש"הרבעון הרביעי של 2013 היה הרבעון החזק של השנה בזכות התזמון של עונת החגים, שנפלה כולה בחודש ספטמבר, מה שאפשר יותר ימי מסחר ב-Q4".

לגבי התחרות הגוברת בשוק רשתות השיווק אומר קלאר כי "התחרות נותרת עזה". בעוד שיעור הרווח הגולמי ירד רק מעט ברבעון האחרון ל-20.8%, הפער משיעור הרווח משופרסל גדל ל-5.2%. "ההנהלה אומרת שזה עניין עונתי - הם מעלים מחירים לאט יותר אחרי החגים", מציין האנליסט. בנוסף, מהנהלת החברה נמסר שהחולשה שהורגשה בסקטור זה בחודשיים הראשונים של 2014 השפיעה על החברה פחות מאשר המתחרות.

קלאר מציין נקודה חשובה במיוחד עבור מניית רמי לוי - "החברה חזרה על תוכניתה לפתוח 6 חנויות חדשות ב-2014 ו-4 נוספות בשנת 2015, לאחר אכזבה בשנה שעברה עם 2 פתיחות בלבד".

"עמידה ביעדים אלו של חנויות חדשות תדחוף את המניה קדימה בשנתיים הקרובות", מסכם קלאר, וחוזר על המלצת 'ניטרלי' בגלל יחס סיכון-תשואה מאוזן יחסית כרגע. מחיר היעד נותר על 202 שקל, לעומת מחיר הסגירה היום שעמד על 194.9 שקלים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    למכור (ל"ת)
    רמי לוי 25/03/2014 21:02
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳