לייבפרסון עם תחזית חלשה; ההכנסות ברבעון ירדו ב-23%
הכנסות החברה הסתכמו ב-73.2 מיליון דולר לעומת 95.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד; החברה צופה הכנסות של 240-255 מיליון דולר ב-2025, כאשר האנליסטים צפו הכנסות של 255.3 מיליון דולר
לייבפרסון לייבפרסון -3.31% ירדה במסחר המאוחר בוול סטריט ב-14.5%, החברה דיווחה על הכנסות של 73.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי, ירידה של 23.3% לעומת 95.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, לדברי החברה הירידה נבעה בשל ביטולים וצמצום היקף הפעילות מצד לקוחות. החברה הציגה הפסד של 112 מיליון דולר, או הפסד של 1.27 דולר למניה. החברה סיפקה תחזית לרבעון הראשון של 2025 ולשנה כולה. כאשר ברבעון ראשון החברה צופה הכנסות בטווח של 63-65 מיליון דולר, צמיחה בהכנסות בטווח של 24-26% משנה לשנה, EBITDA מתואם בטווח של 1-3 מיליון דולר.
בשנת 2025 כולה החברה צופה הכנסות בטווח של 240-255 מיליון דולר, מתחת לצפי האנליסטים להכנסות שנתיות של 255.3 מיליון דולר, צמיחה בהכנסות בטווח של 18-23% משנה לשנה, ו-EBITDA מתואם של עד 14 מיליון דולר.
החברה מציינת כי במהלך הרבעון חתמה החברה על 39 עסקאות חדשות, מהן 30 עם לקוחות קיימים ו-9 עם לקוחות חדשים. במקביל, ההכנסה הממוצעת ללקוח עסקי (ARPC) ב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-2.5% והגיעה ל-625 אלף דולר, לעומת כ-610 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד. נתון זה מתייחס להכנסות חוזרות בלבד, בדומה לחישוב שיעור שימור ההכנסות של החברה.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2024 כאמור ירדו ל-73.2 מיליון דולר, לעומת 95.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל ירידה בהכנסות משירותי האירוח (Hosted
services) שהסתכמו ב-60.2 מיליון דולר, לעומת 78.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות משירותים מקצועיים (Professional services) הסתכמו ב-12.9 מיליון דולר, ירידה לעומת 16.8 מיליון דולר אשתקד. בסיכום שנתי, הכנסות החברה עמדו על 312.5 מיליון דולר, ירידה חדה לעומת
402 מיליון דולר בשנת 2023, כשהירידה מוסברת בין היתר במכירת פעילות Kasamba במרץ 2023, שגרמה להפסקת ההכרה בהכנסות ממנה ולסגירת תחום הפעילות הצרכני של החברה.
- לייבפרסון מזנקת 20% לאחר שהכתה את הקונצנזוס והעלתה תחזיות
- לייבפרסון: ההכנסות ירדו ב-24%, ההפסד צומצם ל-14 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"שנת 2024 הייתה שנה מכוננת עבור LivePerson, שהתאפיינה בהתקדמות משמעותית באסטרטגיה שלנו. חיזקנו את יכולות השיווק והמכירה שלנו והמשכנו לחדש במוצרי החברה, מה שהוביל לשלושה רבעונים רצופים של עלייה בהזמנות, אימוץ נרחב של יכולות הבינה המלאכותית
הגנרטיבית והשקת אסטרטגיית הקול והדיגיטל שלנו. למרות שהתהליך טרם הסתיים, אני בטוח כי התשתית החזקה שבנינו יחד עם המשך ביצוע נכון יובילו אותנו לצמיחה ורווחיות מתמשכת בעתיד", אמר המנכ"ל ג'ון סבינו. "הביקוש לסוכני בינה מלאכותית ולפתרונות ניהול מבוססי בינה מלאכותית
הולך וגדל, ואנו רואים התחזקות של LivePerson כספקית מובילה לחברות גדולות בענפים מפוקחים, לצד עלייה בהתעניינות מצד שותפים – שלושה מגמות מרכזיות שתורמות לתוצאות ומאששות את האסטרטגיה שלנו. עם שלושה רבעונים רצופים של צמיחה בהזמנות ושיפור במדדים עסקיים נוספים, אנחנו
מצפים להמשך שיפור בפעילות גם בשנת 2025", הוסיף סמנכ"ל הכספים והתפעול ג'ון קולינס.
שווי השוק של החברה עומד על כ-267 מיליון שקל, כאשר ההון העצמי שלה מסתכם בכ-170 מיליון שקל. מניית החברה ירדה ב-39% מתחילת השנה, ובמהלך 12 החודשים האחרונים ירדה ב-12%.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגנייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה
הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .
אורבניקה אורבניקה -12.82% צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -10.5% שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.
במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט
הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.
- הבנקים ירדו 1.5%, הביטוח עלה ב-0.9%; אלביט זינקה 7%
- חשבתם שאין שער דולר ביום ראשון? טעיתם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית
בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.

דוח חלש לאורבניקה - המניה נפלה ב-10%; קסטרו נפלה ב-8%
שיעור הרווח הגולמי ירד ל-52.9% והרווח התפעולי נשחק מ-־29 ל־18.7 מיליון שקל על רקע מלחמת "עם כלביא" מעבר למרכז לוגיסטי, גידול בהוצאות שכר והנחות מוגברות
אורבניקה, מקבוצת קסטרו הודיס, מדווחת על רבעון מאכזב והמניה נפלה ב-10% כשהיא גוררת את החברה האם - קסטרו לירידה של 8%. הכנסות הסתכמו בכ-242.5 מיליון שקל, גידול של כ־11.5% לעומת כ-217.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי מנהליה, הגידול נובע מהתרחבות מצבת החנויות והגדלת שטחי המסחר בצירוף צמיחה במכירות בחנויות זהות.
עלייה במכירות - ירידה ברווחיות
מכירות החנויות הזהות ברבעון, כלומר מכירות בחנויות שפעלו גם בתקופה המקבילה, עלו בכ-5% והסתכמו בכ-211.7 מיליון ש"ח לעומת כ-201.6 מיליון ש"ח ברבעון השלישי אשתקד. בכך מציגה החברה צמיחה גם ברשת הקיימת, ולא רק מתוספת חנויות חדשות. עם זאת, במקביל לצמיחה במחזור נרשם לחץ על המרווחים. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-128.4 מיליון שקל, אך שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד ל-52.9% לעומת 56.6% ברבעון המקביל. לטענת החברה, הירידה נובעת משינוי בתמהיל המכירות, עלייה בהוצאות אחסון, עלויות מעבר למרכז לוגיסטי חדש והרחבת היקף ההנחות ללקוחות, כאשר חלק מההשפעה קוזז על ידי ירידה בעלויות הובלה ושילוח והשפעת שערי מטבע. מדובר בשחיקה גדולה של הרווחיות והתגובה לא איחרה - המניה קרסה בשוק.
החולשה מחלחלת לרווחיות התפעולית - הרווח התפעולי ברבעון השלישי ירד ל-18.7 מיליון שקל שהם כ-7.7% מההכנסות, לעומת כ-29 מיליון ש”ח וכ־13.4% מההכנסות ברבעון המקביל. מעבר לשחיקה ברווח הגולמי, החברה גדלה בהוצאות שכר, בין היתר בשל העלאת שכר המינימום והכשרת עובדים לחנויות חדשות. בשורה התחתונה, החברה הרוויחה ברבעון השלישי 8.6 מיליון שקל בלבד, לעומת 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. על פי הדוחות, מבצע “עם כלביא”, שנמשך 12 ימים ביוני, והוביל לסגירת מרבית החנויות הפיזיות בהתאם להנחיות פיקוד העורף, גרע מהכנסות החברה כ־34 מיליון שקל ואומדן אובדן הרווח התפעולי הפוטנציאלי עומד על כ-15 מיליון. עם זאת, השחיקה ברווחיות ברבעון השלישי נובעת גם מגורמים פנימיים שוטפים כמו הוצאות תפעוליות ושיעור הנחה גבוה יותר, ולא רק מאירוע ביטחוני חד פעמי.
מאזן חזק, התרחבות ומרכז לוגיסטי חדש
לצד הירידה ברווחיות, הנתונים הפיננסיים מצביעים על בסיס נזילות חזק. תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם בכ-34.5 מיליון שקל, לאחר שברבעון המקביל נרשם תזרים שלילי מפעילות שוטפת בסך 5.3 מיליון. ליום פרסום הדוח מחזיקה החברה ביתרות מזומנים ושווי מזומנים של כ-250 מיליון שקל.
- אורבניקה: ירידה במכירות וחיתוך ברווח הנקי בעקבות מבצע 'עם כלביא'
- הקיץ של הקמעונאיות - האם הכסף יישאר בארץ או ימריא לחו"ל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אורבניקה מפעילה כיום 105 חנויות בפריסה ארצית, בשטח מסחר כולל של כ־62,471 מ”ר, מתוכן 35 חנויות של אורבניקה ו־70 חנויות של הודיס, לצד אתרי סחר מקוון לשני המותגים. בשנת 2026 צופה החברה פתיחה של 5 חנויות חדשות של אורבניקה, שתיים מהן חנויות גדולות ושלוש חנויות בפורמט “אורבניקה סטיישן”, וכן פתיחה או הסבה של 5 חנויות חדשות של הודיס.
