לייבפרסון עם תחזית חלשה; ההכנסות ברבעון ירדו ב-23%
הכנסות החברה הסתכמו ב-73.2 מיליון דולר לעומת 95.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד; החברה צופה הכנסות של 240-255 מיליון דולר ב-2025, כאשר האנליסטים צפו הכנסות של 255.3 מיליון דולר
לייבפרסון לייבפרסון -3.01% ירדה במסחר המאוחר בוול סטריט ב-14.5%, החברה דיווחה על הכנסות של 73.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי, ירידה של 23.3% לעומת 95.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, לדברי החברה הירידה נבעה בשל ביטולים וצמצום היקף הפעילות מצד לקוחות. החברה הציגה הפסד של 112 מיליון דולר, או הפסד של 1.27 דולר למניה. החברה סיפקה תחזית לרבעון הראשון של 2025 ולשנה כולה. כאשר ברבעון ראשון החברה צופה הכנסות בטווח של 63-65 מיליון דולר, צמיחה בהכנסות בטווח של 24-26% משנה לשנה, EBITDA מתואם בטווח של 1-3 מיליון דולר.
בשנת 2025 כולה החברה צופה הכנסות בטווח של 240-255 מיליון דולר, מתחת לצפי האנליסטים להכנסות שנתיות של 255.3 מיליון דולר, צמיחה בהכנסות בטווח של 18-23% משנה לשנה, ו-EBITDA מתואם של עד 14 מיליון דולר.
החברה מציינת כי במהלך הרבעון חתמה החברה על 39 עסקאות חדשות, מהן 30 עם לקוחות קיימים ו-9 עם לקוחות חדשים. במקביל, ההכנסה הממוצעת ללקוח עסקי (ARPC) ב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-2.5% והגיעה ל-625 אלף דולר, לעומת כ-610 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד. נתון זה מתייחס להכנסות חוזרות בלבד, בדומה לחישוב שיעור שימור ההכנסות של החברה.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2024 כאמור ירדו ל-73.2 מיליון דולר, לעומת 95.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל ירידה בהכנסות משירותי האירוח (Hosted
services) שהסתכמו ב-60.2 מיליון דולר, לעומת 78.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות משירותים מקצועיים (Professional services) הסתכמו ב-12.9 מיליון דולר, ירידה לעומת 16.8 מיליון דולר אשתקד. בסיכום שנתי, הכנסות החברה עמדו על 312.5 מיליון דולר, ירידה חדה לעומת
402 מיליון דולר בשנת 2023, כשהירידה מוסברת בין היתר במכירת פעילות Kasamba במרץ 2023, שגרמה להפסקת ההכרה בהכנסות ממנה ולסגירת תחום הפעילות הצרכני של החברה.
- לייבפרסון מזנקת 20% לאחר שהכתה את הקונצנזוס והעלתה תחזיות
- לייבפרסון: ההכנסות ירדו ב-24%, ההפסד צומצם ל-14 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"שנת 2024 הייתה שנה מכוננת עבור LivePerson, שהתאפיינה בהתקדמות משמעותית באסטרטגיה שלנו. חיזקנו את יכולות השיווק והמכירה שלנו והמשכנו לחדש במוצרי החברה, מה שהוביל לשלושה רבעונים רצופים של עלייה בהזמנות, אימוץ נרחב של יכולות הבינה המלאכותית
הגנרטיבית והשקת אסטרטגיית הקול והדיגיטל שלנו. למרות שהתהליך טרם הסתיים, אני בטוח כי התשתית החזקה שבנינו יחד עם המשך ביצוע נכון יובילו אותנו לצמיחה ורווחיות מתמשכת בעתיד", אמר המנכ"ל ג'ון סבינו. "הביקוש לסוכני בינה מלאכותית ולפתרונות ניהול מבוססי בינה מלאכותית
הולך וגדל, ואנו רואים התחזקות של LivePerson כספקית מובילה לחברות גדולות בענפים מפוקחים, לצד עלייה בהתעניינות מצד שותפים – שלושה מגמות מרכזיות שתורמות לתוצאות ומאששות את האסטרטגיה שלנו. עם שלושה רבעונים רצופים של צמיחה בהזמנות ושיפור במדדים עסקיים נוספים, אנחנו
מצפים להמשך שיפור בפעילות גם בשנת 2025", הוסיף סמנכ"ל הכספים והתפעול ג'ון קולינס.
שווי השוק של החברה עומד על כ-267 מיליון שקל, כאשר ההון העצמי שלה מסתכם בכ-170 מיליון שקל. מניית החברה ירדה ב-39% מתחילת השנה, ובמהלך 12 החודשים האחרונים ירדה ב-12%.

פועלים: רווח נקי של 2.8 מיליארד שקל; התשואה להון 17.6%
בנק הפועלים מסכם רבעון שלישי עם רווח נקי של כ-2.8 מיליארד שקל ותשואה להון של 17.6%, עם זאת בנטרול רווח חד פעמי הרווח עמד על כ-2.4 מיליארד ותשואה להון של 15.2%
בנק הפועלים פועלים -1.13% מפרסם את דוחותיו הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2025.
הבנק מסכם את הרבעון השלישי של שנת 2025 ברווח נקי בסך 2,758 מיליון שקל בהשוואה ל-2,542 מיליון שקל ברבעון הקודם ול-1,905 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הגידול ברווח הנקי ברבעון הושפע מגידול בהכנסות בסך 432 מיליון שקל (רווח של כ-380 מיליון שקל נטו, לאחר השפעת המס) בשל סכומים שהתקבלו בקשר עם הסדר הפשרה בתביעה בקשר עם חקירת המס האמריקאית.
הרווח הנקי ברבעון השלישי בנטרול הסכומים כאמור עמד על 2,378 מיליון שקל. העלייה ברווח מול הרבעון המקביל נבעה בעיקרה מגידול בהכנסות על רקע הצמיחה בהיקפי הפעילות.
- פיץ' מעלה את אופק הדירוג של הבנקים; קדימון לעדכון הדירוג של ישראל?
- הרווחים של הבנקים - מה גרם לקפיצה הגדולה ולמה יש סיכוי שהם יעלו בהמשך?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שיעור התשואה להון על הרווח הנקי עמד ברבעון השלישי על 17.6% בהשוואה ל-16.7% ברבעון הקודם ול-13.6% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור התשואה להון על הרווח הנקי המנוטרל כאמור עמד ברבעון השלישי על 15.2%.

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה
למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה
מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25% פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.
הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.
נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.
עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.
נתונים נוספים
מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.
