גון קולינס לייבפרסון
צילום: אתר החברה
דוחות

לייבפרסון עם תחזית חלשה; ההכנסות ברבעון ירדו ב-23%

הכנסות החברה הסתכמו ב-73.2 מיליון דולר לעומת 95.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד; החברה צופה הכנסות של 240-255 מיליון דולר ב-2025, כאשר האנליסטים צפו הכנסות של 255.3 מיליון דולר

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה לייבפרסון

לייבפרסון לייבפרסון 1.54%   ירדה במסחר המאוחר בוול סטריט ב-14.5%, החברה דיווחה על הכנסות של 73.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי, ירידה של 23.3% לעומת 95.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, לדברי החברה הירידה נבעה בשל ביטולים וצמצום היקף הפעילות מצד לקוחות. החברה הציגה הפסד של 112 מיליון דולר, או הפסד של 1.27 דולר למניה. החברה סיפקה תחזית לרבעון הראשון של 2025 ולשנה כולה. כאשר ברבעון ראשון החברה צופה הכנסות בטווח של 63-65 מיליון דולר, צמיחה בהכנסות בטווח של 24-26% משנה לשנה, EBITDA מתואם בטווח של 1-3 מיליון דולר.


בשנת 2025 כולה החברה צופה הכנסות בטווח של 240-255 מיליון דולר, מתחת לצפי האנליסטים להכנסות שנתיות של 255.3 מיליון דולר, צמיחה בהכנסות בטווח של 18-23% משנה לשנה, ו-EBITDA מתואם של עד 14 מיליון דולר.


החברה מציינת כי במהלך הרבעון חתמה החברה על 39 עסקאות חדשות, מהן 30 עם לקוחות קיימים ו-9 עם לקוחות חדשים. במקביל, ההכנסה הממוצעת ללקוח עסקי (ARPC) ב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-2.5% והגיעה ל-625 אלף דולר, לעומת כ-610 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד. נתון זה מתייחס להכנסות חוזרות בלבד, בדומה לחישוב שיעור שימור ההכנסות של החברה.


הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2024 כאמור ירדו ל-73.2 מיליון דולר, לעומת 95.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל ירידה בהכנסות משירותי האירוח (Hosted services) שהסתכמו ב-60.2 מיליון דולר, לעומת 78.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות משירותים מקצועיים (Professional services) הסתכמו ב-12.9 מיליון דולר, ירידה לעומת 16.8 מיליון דולר אשתקד. בסיכום שנתי, הכנסות החברה עמדו על 312.5 מיליון דולר, ירידה חדה לעומת 402 מיליון דולר בשנת 2023, כשהירידה מוסברת בין היתר במכירת פעילות Kasamba במרץ 2023, שגרמה להפסקת ההכרה בהכנסות ממנה ולסגירת תחום הפעילות הצרכני של החברה.



"שנת 2024 הייתה שנה מכוננת עבור LivePerson, שהתאפיינה בהתקדמות משמעותית באסטרטגיה שלנו. חיזקנו את יכולות השיווק והמכירה שלנו והמשכנו לחדש במוצרי החברה, מה שהוביל לשלושה רבעונים רצופים של עלייה בהזמנות, אימוץ נרחב של יכולות הבינה המלאכותית הגנרטיבית והשקת אסטרטגיית הקול והדיגיטל שלנו. למרות שהתהליך טרם הסתיים, אני בטוח כי התשתית החזקה שבנינו יחד עם המשך ביצוע נכון יובילו אותנו לצמיחה ורווחיות מתמשכת בעתיד", אמר המנכ"ל ג'ון סבינו. "הביקוש לסוכני בינה מלאכותית ולפתרונות ניהול מבוססי בינה מלאכותית הולך וגדל, ואנו רואים התחזקות של LivePerson כספקית מובילה לחברות גדולות בענפים מפוקחים, לצד עלייה בהתעניינות מצד שותפים – שלושה מגמות מרכזיות שתורמות לתוצאות ומאששות את האסטרטגיה שלנו. עם שלושה רבעונים רצופים של צמיחה בהזמנות ושיפור במדדים עסקיים נוספים, אנחנו מצפים להמשך שיפור בפעילות גם בשנת 2025", הוסיף סמנכ"ל הכספים והתפעול ג'ון קולינס.


שווי השוק של החברה עומד על כ-267 מיליון שקל, כאשר ההון העצמי שלה מסתכם בכ-170 מיליון שקל. מניית החברה ירדה ב-39% מתחילת השנה, ובמהלך 12 החודשים האחרונים ירדה ב-12%.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יוגב שריד שיח מדיקל
צילום: יחצ

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות

רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"

רן קידר |
נושאים בכתבה שיח מדיקל קנאביס

ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4%  ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.

הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.

הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי  של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.