לייבפרסון עם תחזית חלשה; ההכנסות ברבעון ירדו ב-23%
הכנסות החברה הסתכמו ב-73.2 מיליון דולר לעומת 95.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד; החברה צופה הכנסות של 240-255 מיליון דולר ב-2025, כאשר האנליסטים צפו הכנסות של 255.3 מיליון דולר
לייבפרסון לייבפרסון 1.54% ירדה במסחר המאוחר בוול סטריט ב-14.5%, החברה דיווחה על הכנסות של 73.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי, ירידה של 23.3% לעומת 95.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, לדברי החברה הירידה נבעה בשל ביטולים וצמצום היקף הפעילות מצד לקוחות. החברה הציגה הפסד של 112 מיליון דולר, או הפסד של 1.27 דולר למניה. החברה סיפקה תחזית לרבעון הראשון של 2025 ולשנה כולה. כאשר ברבעון ראשון החברה צופה הכנסות בטווח של 63-65 מיליון דולר, צמיחה בהכנסות בטווח של 24-26% משנה לשנה, EBITDA מתואם בטווח של 1-3 מיליון דולר.
בשנת 2025 כולה החברה צופה הכנסות בטווח של 240-255 מיליון דולר, מתחת לצפי האנליסטים להכנסות שנתיות של 255.3 מיליון דולר, צמיחה בהכנסות בטווח של 18-23% משנה לשנה, ו-EBITDA מתואם של עד 14 מיליון דולר.
החברה מציינת כי במהלך הרבעון חתמה החברה על 39 עסקאות חדשות, מהן 30 עם לקוחות קיימים ו-9 עם לקוחות חדשים. במקביל, ההכנסה הממוצעת ללקוח עסקי (ARPC) ב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-2.5% והגיעה ל-625 אלף דולר, לעומת כ-610 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד. נתון זה מתייחס להכנסות חוזרות בלבד, בדומה לחישוב שיעור שימור ההכנסות של החברה.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2024 כאמור ירדו ל-73.2 מיליון דולר, לעומת 95.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל ירידה בהכנסות משירותי האירוח (Hosted
services) שהסתכמו ב-60.2 מיליון דולר, לעומת 78.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות משירותים מקצועיים (Professional services) הסתכמו ב-12.9 מיליון דולר, ירידה לעומת 16.8 מיליון דולר אשתקד. בסיכום שנתי, הכנסות החברה עמדו על 312.5 מיליון דולר, ירידה חדה לעומת
402 מיליון דולר בשנת 2023, כשהירידה מוסברת בין היתר במכירת פעילות Kasamba במרץ 2023, שגרמה להפסקת ההכרה בהכנסות ממנה ולסגירת תחום הפעילות הצרכני של החברה.
- לייבפרסון מזנקת 20% לאחר שהכתה את הקונצנזוס והעלתה תחזיות
- לייבפרסון: ההכנסות ירדו ב-24%, ההפסד צומצם ל-14 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"שנת 2024 הייתה שנה מכוננת עבור LivePerson, שהתאפיינה בהתקדמות משמעותית באסטרטגיה שלנו. חיזקנו את יכולות השיווק והמכירה שלנו והמשכנו לחדש במוצרי החברה, מה שהוביל לשלושה רבעונים רצופים של עלייה בהזמנות, אימוץ נרחב של יכולות הבינה המלאכותית
הגנרטיבית והשקת אסטרטגיית הקול והדיגיטל שלנו. למרות שהתהליך טרם הסתיים, אני בטוח כי התשתית החזקה שבנינו יחד עם המשך ביצוע נכון יובילו אותנו לצמיחה ורווחיות מתמשכת בעתיד", אמר המנכ"ל ג'ון סבינו. "הביקוש לסוכני בינה מלאכותית ולפתרונות ניהול מבוססי בינה מלאכותית
הולך וגדל, ואנו רואים התחזקות של LivePerson כספקית מובילה לחברות גדולות בענפים מפוקחים, לצד עלייה בהתעניינות מצד שותפים – שלושה מגמות מרכזיות שתורמות לתוצאות ומאששות את האסטרטגיה שלנו. עם שלושה רבעונים רצופים של צמיחה בהזמנות ושיפור במדדים עסקיים נוספים, אנחנו
מצפים להמשך שיפור בפעילות גם בשנת 2025", הוסיף סמנכ"ל הכספים והתפעול ג'ון קולינס.
שווי השוק של החברה עומד על כ-267 מיליון שקל, כאשר ההון העצמי שלה מסתכם בכ-170 מיליון שקל. מניית החברה ירדה ב-39% מתחילת השנה, ובמהלך 12 החודשים האחרונים ירדה ב-12%.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
אקירב על ההשקעה בכלל, על עסקת מקס - "עסקת מקס היא עסקה מצוינת. בזמנו חשבתי אחרת", על אלרוב נדל"ן, על מלונאות ועל היתר השליטה בכלל - "מי שבעסקים לא מוותר"
שנתיים אחרי שהתנגד נמרצות לרכישת מקס על ידי כלל ביטוח, אלפרד אקירוב, המחזיק ב-14.34% ממניות כלל באמצעות חברת אלרוב נדל"ן שבשליטתו, מודה שזו הייתה עסקה מצוינת לכלל. זאת למרות שבזמנו יצא נגדה בכל הכוח וניהל מאבק מול המנכ"ל שהוביל את העסקה, יורם נווה. אקירוב אף איים לתבוע את הדירקטורים של כלל שתמכו בעסקה.
דוחות אלרוב נדל"ן שפורסמו השבוע הראו כי האחזקות בכלל וכן האחזקות בבנק לאומי (4.7%) הניבו לאלרוב רווח של 1.05 מיליארד שקל בתיק ניירות הערך שלה. החברה סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של 2025 ברווח נקי של 925 מיליון שקל, פי 30.8 בהשוואה לרווח נקי של 30 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2024.
אפשר לומר שאתה מצטער שהתנגדת בזמנו לעסקת מקס?
"אין לי מה להצטער. נכון להיום, זו עסקה מצוינת. כל דבר בעיתו. אז חשבתי אחרת, היום אני חושב אחרת."
התייחסת לכך שכלל היא חברת הביטוח היחידה שיש לה חברת אשראי, מה שמעניק לה יתרון על פני האחרות.
- אלרוב מסכמת רבעון טוב, אבל עד כמה הוא בר־קיימא?
- אקירוב חושב שכלל מעניינת למרות שזינקה יותר מפי שניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אלא אם גם הן יקנו, אבל אין מה לקנות יותר כי הכול מכור. אני חושב שזו עסקה מצוינת ולכלל יש יתרון שיש לה חברת כרטיסי אשראי."
