ג'ון סבינו מנכ"ל לייבפרסון; קרדיט: אתר החברה
ג'ון סבינו מנכ"ל לייבפרסון; קרדיט: אתר החברה
דוחות

לייבפרסון: ההכנסות ירדו ב-24%, ההפסד צומצם ל-14 מיליון דולר

החברה דיווחה על הכנסות של 64.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, ירידה לעומת הכנסות של 85.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד; החברה הצליחה לצמצם חלק מהוצאותיה וההפסד צומצם

אביחי טדסה | (2)


לייבפרסון לייבפרסון 1.33%  , ספקית פתרונות AI לשיחות עם לקוחות, דיווחה על תוצאות הרבעון הראשון של 2025. ההכנסות הסתכמו ב-64.7 מיליון דולר, ירידה של 24% לעומת 85.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברה דיווחה על הפסד נקי של 14.1 מיליון דולר או 0.24 דולר למניה מדוללת, שיפור בהשוואה להפסד של 35.6 מיליון דולר או 0.40 דולר למניה מדוללת ברבעון המקביל. תחזית ההכנסות לשנת 2025 עומדת על 240-255 מיליון דולר, שהיא בטווח צפי האנליסטים להכנסות של 247.9 מיליון דולר. בנוסף, החברה צופה הפסד שנתי של עד 14 מיליון דולר או עד 0.75 דולר למניה, בהתאם לתחזיות השוק.


לייבפרסון הצליחה לצמצם חלק מהוצאותיה במהלך הרבעון. עלויות המכר ירדו לכ-18.2 מיליון דולר בהשוואה ל-24.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות שיווק ומכירה ירדו ל-23.5 מיליון דולר לעומת 29.2 מיליון דולר בשנה הקודמת. גם הוצאות כלליות ומנהלה הצטמצמו ל-16.8 מיליון דולר לעומת 21.6 מיליון דולר אשתקד, והוצאות פיתוח מוצרים ירדו לכ-16 מיליון דולר לעומת 24.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. חלק מהירידה בהוצאות נובע ממאמצי התייעלות פנימיים ומקיצוץ בעובדים, כמו גם הפחתת עלויות בתחומים אסטרטגיים. בנוסף, החברה לא רשמה הפחתות בגין מוניטין ונכסים בלתי מוחשיים ברבעון זה, לעומת הוצאות בסך 5.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, מה שתרם לצמצום בהפסד התפעולי.


ההפסד התפעולי המתואם הסתכם ב-5.4 מיליון דולר, לעומת 7.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה. ה-EBITDA המתואם עמד על 0.2 מיליון דולר, לעומת 0.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה. יתרת המזומנים של החברה בסוף הרבעון עמדה על 176.3 מיליון דולר, לעומת 183.2 מיליון דולר בסוף 2024. תחזיות החברה לרבעון השני כוללות ירידה נוספת בהכנסות בטווח של 29%-25%, ו-EBITDA מתואם שלילי בטווח של 2-4 מיליון דולר.


לייבפרסון דיווחה על חתימה על 50 הסכמים חדשים במהלך הרבעון הראשון של 2025, מהם 45 חידושים והרחבות חוזים קיימים ו-5 הסכמים עם לקוחות חדשים. לדברי החברה, בין הלקוחות שהמשיכו לעבוד עם לייברפסון ניתן למצוא שלושה בולטים: IBM, אחד הבנקים הגדולים בעולם, ופלטפורמה טכנולוגית פיננסית. 

בין הלקוחות החדשים נמנים רשת קמעונאות גדולה מקנדה וחברת בידור דיגיטלית. החברה מציינת כי הצליחה לשמור על לקוחות מרכזיים למרות השינויים בשוק, והיא ממשיכה לפתח את הפתרונות הדיגיטליים שלה תוך שימור עלויות ועמידה בדרישות הרגולציה בתחום הבינה המלאכותית.


שווי השוק של לייבפרסון עומד על 73 מיליון דולר, מניית החברה ירדה מתחילת השנה בכ-49%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים עלתה ב-32%.


"ברבעון הראשון של 2025 עמדנו בתחזיות הפיננסיות שלנו והתקדמנו משמעותית באסטרטגיה שלנו," ציין ג'ון סבינו, מנכ"ל לייבפרסון. "הגישה שלנו לחדשנות ללא שיבוש ממשיכה להוכיח את עצמה, ומאפשרת ללקוחות לאמץ יכולות AI ודיגיטל בצורה חלקה בפלטפורמה אחת, ללא צורך בהחלפה יקרה. חיזקנו שיתופי פעולה אסטרטגיים כדי לספק ערך רב יותר בקנה מידה גדול, ואנו מצפים להשקת האינטגרציה עם Amazon Connect ברבעון השני. 

בנוסף, ראינו המשך צמיחה באימוץ חבילת ה-AI הגנרטיבי שלנו בקרב לקוחות ארגוניים, מה שעוזר להם להשיג תוצאות עסקיות טובות יותר. אני בטוח שהאסטרטגיה שלנו מותאמת לצרכים המשתנים של לקוחותינו ומאמין כי המשך הביצוע יוביל לשימור התנופה העסקית." "אנחנו ממשיכים לראות ביקוש גובר מצד ארגונים לסוכני AI ותזמור," אמר ג'ון קולינס, סמנכ"ל הכספים ומנהל התפעול של לייבפרסון. "למרות שהביקוש הזה הביא למורכבות חדשה בעסקאות הקשורה לסיכוני AI ועמידה ברגולציה, התפתחות זו עולה בקנה אחד עם הדגש של לייבפרסון על הגנות AI והמוניטין שלה כשותפה אמינה בתעשיות מפוקחות".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שלומי 08/05/2025 16:38
    הגב לתגובה זו
    כשהמחזיקים יעשו עליה 2000% אז העדר ייזכר להיכנס. לדעתי תהיה מניית השנה
  • 1.
    יניב 08/05/2025 10:14
    הגב לתגובה זו
    מהרבעון הבא חוזים חתומים על לקוחות אסטרטגיים .בקופה 173 מליון דולר .
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.