לייבפרסון: ההכנסות ירדו ב-24%, ההפסד צומצם ל-14 מיליון דולר
החברה דיווחה על הכנסות של 64.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, ירידה לעומת הכנסות של 85.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד; החברה הצליחה לצמצם חלק מהוצאותיה וההפסד צומצם
לייבפרסון לייבפרסון 1.54% , ספקית פתרונות AI לשיחות עם לקוחות, דיווחה על תוצאות הרבעון הראשון של 2025. ההכנסות הסתכמו ב-64.7 מיליון דולר, ירידה של 24% לעומת 85.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברה דיווחה על הפסד נקי של 14.1 מיליון דולר או 0.24 דולר למניה מדוללת, שיפור בהשוואה להפסד של 35.6 מיליון דולר או 0.40 דולר למניה מדוללת ברבעון המקביל. תחזית ההכנסות לשנת 2025 עומדת על 240-255 מיליון דולר, שהיא בטווח צפי האנליסטים להכנסות של 247.9 מיליון דולר. בנוסף, החברה צופה הפסד שנתי של עד 14 מיליון דולר או עד 0.75 דולר למניה, בהתאם לתחזיות השוק.
לייבפרסון הצליחה לצמצם חלק מהוצאותיה במהלך הרבעון. עלויות המכר ירדו לכ-18.2 מיליון דולר בהשוואה ל-24.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות
שיווק ומכירה ירדו ל-23.5 מיליון דולר לעומת 29.2 מיליון דולר בשנה הקודמת. גם הוצאות כלליות ומנהלה הצטמצמו ל-16.8 מיליון דולר לעומת 21.6 מיליון דולר אשתקד, והוצאות פיתוח מוצרים ירדו לכ-16 מיליון דולר לעומת 24.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. חלק מהירידה בהוצאות
נובע ממאמצי התייעלות פנימיים ומקיצוץ בעובדים, כמו גם הפחתת עלויות בתחומים אסטרטגיים. בנוסף, החברה לא רשמה הפחתות בגין מוניטין ונכסים בלתי מוחשיים ברבעון זה, לעומת הוצאות בסך 5.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, מה שתרם לצמצום בהפסד התפעולי.
ההפסד התפעולי המתואם הסתכם ב-5.4 מיליון דולר, לעומת 7.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה. ה-EBITDA המתואם עמד על 0.2 מיליון דולר, לעומת 0.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה. יתרת המזומנים של החברה בסוף הרבעון עמדה על 176.3 מיליון דולר, לעומת 183.2 מיליון דולר בסוף 2024. תחזיות החברה לרבעון השני כוללות ירידה נוספת בהכנסות בטווח של 29%-25%, ו-EBITDA מתואם שלילי בטווח של 2-4 מיליון דולר.
לייבפרסון דיווחה על חתימה על 50 הסכמים חדשים במהלך הרבעון הראשון של 2025, מהם 45 חידושים והרחבות חוזים קיימים ו-5 הסכמים עם לקוחות חדשים. לדברי החברה, בין הלקוחות שהמשיכו לעבוד עם לייברפסון ניתן למצוא שלושה בולטים: IBM, אחד הבנקים הגדולים בעולם, ופלטפורמה טכנולוגית פיננסית.
- לייבפרסון מזנקת 20% לאחר שהכתה את הקונצנזוס והעלתה תחזיות
- לייבפרסון עם תחזית חלשה; ההכנסות ברבעון ירדו ב-23%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין הלקוחות החדשים נמנים רשת קמעונאות גדולה מקנדה וחברת בידור דיגיטלית. החברה מציינת כי
הצליחה לשמור על לקוחות מרכזיים למרות השינויים בשוק, והיא ממשיכה לפתח את הפתרונות הדיגיטליים שלה תוך שימור עלויות ועמידה בדרישות הרגולציה בתחום הבינה המלאכותית.
שווי השוק של לייבפרסון עומד על 73 מיליון דולר, מניית החברה ירדה מתחילת השנה בכ-49%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים עלתה ב-32%.
"ברבעון הראשון של 2025 עמדנו בתחזיות הפיננסיות שלנו והתקדמנו משמעותית באסטרטגיה שלנו," ציין ג'ון סבינו, מנכ"ל לייבפרסון. "הגישה שלנו לחדשנות ללא שיבוש ממשיכה להוכיח את עצמה, ומאפשרת ללקוחות לאמץ יכולות AI ודיגיטל בצורה חלקה בפלטפורמה אחת, ללא צורך בהחלפה יקרה. חיזקנו שיתופי פעולה אסטרטגיים כדי לספק ערך רב יותר בקנה מידה גדול, ואנו מצפים להשקת האינטגרציה עם Amazon Connect ברבעון השני.
בנוסף,
ראינו המשך צמיחה באימוץ חבילת ה-AI הגנרטיבי שלנו בקרב לקוחות ארגוניים, מה שעוזר להם להשיג תוצאות עסקיות טובות יותר. אני בטוח שהאסטרטגיה שלנו מותאמת לצרכים המשתנים של לקוחותינו ומאמין כי המשך הביצוע יוביל לשימור התנופה העסקית." "אנחנו ממשיכים לראות ביקוש גובר
מצד ארגונים לסוכני AI ותזמור," אמר ג'ון קולינס, סמנכ"ל הכספים ומנהל התפעול של לייבפרסון. "למרות שהביקוש הזה הביא למורכבות חדשה בעסקאות הקשורה לסיכוני AI ועמידה ברגולציה, התפתחות זו עולה בקנה אחד עם הדגש של לייבפרסון על הגנות AI והמוניטין שלה כשותפה אמינה בתעשיות
מפוקחות".
- 2.שלומי 08/05/2025 16:38הגב לתגובה זוכשהמחזיקים יעשו עליה 2000% אז העדר ייזכר להיכנס. לדעתי תהיה מניית השנה
- 1.יניב 08/05/2025 10:14הגב לתגובה זומהרבעון הבא חוזים חתומים על לקוחות אסטרטגיים .בקופה 173 מליון דולר .
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

אלטשולר שחם מתרחבת “בונים תמהיל חדש - יותר רגליים שמייצרות יציבות”
אלטשולר מנסה להשאיר מאחור את המשבר שנוצר מפיזור גיאוגרפי בעייתי, ומציגה רבעון יציב לצד מיקוד בזרועות פעילות חדשות - אשראי ואלטרנטיבי. בשיחה עם ביזפורטל מנכ"ל אלטשולר שחם פיננסים יאיר לווינשטיין מדגיש: "כשבוחנים לאורך 30 שנה, אנחנו עדיין בין הגופים הכי
טובים ואנשים מעריכים עקביות."
הרבעון האחרון של אלטשולר שחם אלטשולר שחם פנ -2.26% מגיע אחרי תקופה לא פשוטה עבור בית ההשקעות. בשלושת השנים האחרונות בית ההשקעות ניתב חלק גדול מהתיק לשווקים בינלאומיים, במיוחד אירופה ואסיה, בזמן שהשוק האמריקאי רשם ראלי יוצא דופן. וזה גרם לפערים בביצועים, לשחיקה בדמי הניהול ולגל של יציאות עמיתים.
אבל משהו בשנה וחצי האחרונות מתחיל להסתדר. באלטשולר לקחו מסקנות, המערך המקצועי עודכן, התחומים חולקו מחדש, והפיקוח על אסטרטגיית ההשקעות התחדד. בשיחה עם המנכ"ל יאיר לווינשטיין הוא מדגיש שוב ושוב שהמבט היום הוא קדימה. "בחינה שוטפת של מה נכון לעשות עכשיו", הוא גם מזכיר שצריכים לבחון אותם בראיה ארוכת טווח ושם המצב טוב בהרבה “כשבוחנים לאורך 30 שנה, אנחנו עדיין בין הגופים הכי טובים. היו שנתיים וחצי פחות טובות, אבל אם מנתחים 15-20 שנה, אנחנו הגוף המוביל. אנשים מעריכים את העקביות הזאת.”
במקביל, אלטשולר מרחיבים את התיק, הם רוצים להפסיק להסתמך רק על ליבת הגמל והפנסיה. שתי זרועות פעילות שהחלו כפרויקטים צדדיים הופכים בשנים האחרונות למנוע צמיחה משמעותי: האשראי וההשקעות האלטרנטיביות.
בתחום האשראי אלטשולר כבר מנהלת תיק של כ-300 מיליון שקל, רובו מגובה נדל״ן ובנוי כך שיתקרב במאפיינים שלו לאשראי בנקאי. אבל הצמיחה המהירה בתיק לא באה על חשבון איכות האשראי לדברי לוינשטין“אנחנו מאוד סולידיים ובוחנים כל עסקה. אנחנו הולכים לסגמנט שקרוב לבנק אשראי מגובה ביטחונות, ברמות סיכון נמוכות יותר.” מבחינתו, זה מה שיאפשר לחברה להרחיב את הפעילות אבל גם לא לגרום לתנודתיות בתוצאות.
- אלטשולר שחם בדרך לעסקת בעלי עניין: הפעילות הפרטית עשויה להימכר לחברה הציבורית
- רבעון שלישי בקרנות מעורבות: הפערים הגדולים, המנצחת המפתיעה והמפסידה הלא צפויה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, ההשקעות האלטרנטיביות מתקבעות כאחד התחומים שבית ההשקעות בונה עליו לשנים הקרובות. אלטשולר מציגה רצף של רווחיות במגזר הזה, בין היתר בזכות פלטפורמת iFunds, שמנגישה ללקוחות בישראל השקעות בקרנות ענק בינלאומיות דרך מודל של כרטיסי כניסה נמוכים יותר. “יש עסקאות בעשרות מיליוני דולרים, והפיזור גדל. ככל שהצבר מתרחב, השערוכים נהיים יותר ליניאריים.” לדבריו, זה אחד המהלכים שיאפשרו לחברה לבנות בסיס יציב של הכנסות שאינו תלוי רק בתנודתיות של הגמל.
