ג'ון סבינו מנכ"ל לייבפרסון; קרדיט: אתר החברה
ג'ון סבינו מנכ"ל לייבפרסון; קרדיט: אתר החברה
דוחות

לייבפרסון: ההכנסות ירדו ב-24%, ההפסד צומצם ל-14 מיליון דולר

החברה דיווחה על הכנסות של 64.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, ירידה לעומת הכנסות של 85.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד; החברה הצליחה לצמצם חלק מהוצאותיה וההפסד צומצם

אביחי טדסה | (2)


לייבפרסון לייבפרסון -3.01%  , ספקית פתרונות AI לשיחות עם לקוחות, דיווחה על תוצאות הרבעון הראשון של 2025. ההכנסות הסתכמו ב-64.7 מיליון דולר, ירידה של 24% לעומת 85.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברה דיווחה על הפסד נקי של 14.1 מיליון דולר או 0.24 דולר למניה מדוללת, שיפור בהשוואה להפסד של 35.6 מיליון דולר או 0.40 דולר למניה מדוללת ברבעון המקביל. תחזית ההכנסות לשנת 2025 עומדת על 240-255 מיליון דולר, שהיא בטווח צפי האנליסטים להכנסות של 247.9 מיליון דולר. בנוסף, החברה צופה הפסד שנתי של עד 14 מיליון דולר או עד 0.75 דולר למניה, בהתאם לתחזיות השוק.


לייבפרסון הצליחה לצמצם חלק מהוצאותיה במהלך הרבעון. עלויות המכר ירדו לכ-18.2 מיליון דולר בהשוואה ל-24.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות שיווק ומכירה ירדו ל-23.5 מיליון דולר לעומת 29.2 מיליון דולר בשנה הקודמת. גם הוצאות כלליות ומנהלה הצטמצמו ל-16.8 מיליון דולר לעומת 21.6 מיליון דולר אשתקד, והוצאות פיתוח מוצרים ירדו לכ-16 מיליון דולר לעומת 24.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. חלק מהירידה בהוצאות נובע ממאמצי התייעלות פנימיים ומקיצוץ בעובדים, כמו גם הפחתת עלויות בתחומים אסטרטגיים. בנוסף, החברה לא רשמה הפחתות בגין מוניטין ונכסים בלתי מוחשיים ברבעון זה, לעומת הוצאות בסך 5.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, מה שתרם לצמצום בהפסד התפעולי.


ההפסד התפעולי המתואם הסתכם ב-5.4 מיליון דולר, לעומת 7.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה. ה-EBITDA המתואם עמד על 0.2 מיליון דולר, לעומת 0.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה. יתרת המזומנים של החברה בסוף הרבעון עמדה על 176.3 מיליון דולר, לעומת 183.2 מיליון דולר בסוף 2024. תחזיות החברה לרבעון השני כוללות ירידה נוספת בהכנסות בטווח של 29%-25%, ו-EBITDA מתואם שלילי בטווח של 2-4 מיליון דולר.


לייבפרסון דיווחה על חתימה על 50 הסכמים חדשים במהלך הרבעון הראשון של 2025, מהם 45 חידושים והרחבות חוזים קיימים ו-5 הסכמים עם לקוחות חדשים. לדברי החברה, בין הלקוחות שהמשיכו לעבוד עם לייברפסון ניתן למצוא שלושה בולטים: IBM, אחד הבנקים הגדולים בעולם, ופלטפורמה טכנולוגית פיננסית. 

בין הלקוחות החדשים נמנים רשת קמעונאות גדולה מקנדה וחברת בידור דיגיטלית. החברה מציינת כי הצליחה לשמור על לקוחות מרכזיים למרות השינויים בשוק, והיא ממשיכה לפתח את הפתרונות הדיגיטליים שלה תוך שימור עלויות ועמידה בדרישות הרגולציה בתחום הבינה המלאכותית.


שווי השוק של לייבפרסון עומד על 73 מיליון דולר, מניית החברה ירדה מתחילת השנה בכ-49%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים עלתה ב-32%.


"ברבעון הראשון של 2025 עמדנו בתחזיות הפיננסיות שלנו והתקדמנו משמעותית באסטרטגיה שלנו," ציין ג'ון סבינו, מנכ"ל לייבפרסון. "הגישה שלנו לחדשנות ללא שיבוש ממשיכה להוכיח את עצמה, ומאפשרת ללקוחות לאמץ יכולות AI ודיגיטל בצורה חלקה בפלטפורמה אחת, ללא צורך בהחלפה יקרה. חיזקנו שיתופי פעולה אסטרטגיים כדי לספק ערך רב יותר בקנה מידה גדול, ואנו מצפים להשקת האינטגרציה עם Amazon Connect ברבעון השני. 

בנוסף, ראינו המשך צמיחה באימוץ חבילת ה-AI הגנרטיבי שלנו בקרב לקוחות ארגוניים, מה שעוזר להם להשיג תוצאות עסקיות טובות יותר. אני בטוח שהאסטרטגיה שלנו מותאמת לצרכים המשתנים של לקוחותינו ומאמין כי המשך הביצוע יוביל לשימור התנופה העסקית." "אנחנו ממשיכים לראות ביקוש גובר מצד ארגונים לסוכני AI ותזמור," אמר ג'ון קולינס, סמנכ"ל הכספים ומנהל התפעול של לייבפרסון. "למרות שהביקוש הזה הביא למורכבות חדשה בעסקאות הקשורה לסיכוני AI ועמידה ברגולציה, התפתחות זו עולה בקנה אחד עם הדגש של לייבפרסון על הגנות AI והמוניטין שלה כשותפה אמינה בתעשיות מפוקחות".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שלומי 08/05/2025 16:38
    הגב לתגובה זו
    כשהמחזיקים יעשו עליה 2000% אז העדר ייזכר להיכנס. לדעתי תהיה מניית השנה
  • 1.
    יניב 08/05/2025 10:14
    הגב לתגובה זו
    מהרבעון הבא חוזים חתומים על לקוחות אסטרטגיים .בקופה 173 מליון דולר .
אלדד צינמן
צילום: יחצ
דוחות

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה

למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה

תמיר חכמוף |

מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.

הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.

נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.

עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.

נתונים נוספים

מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.

אלדד צינמן
צילום: יחצ
דוחות

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה

למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה

תמיר חכמוף |

מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.

הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.

נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.

עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.

נתונים נוספים

מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.