ג'ון סבינו מנכ"ל לייבפרסון; קרדיט: אתר החברהג'ון סבינו מנכ"ל לייבפרסון; קרדיט: אתר החברה
דוחות

לייבפרסון: ההכנסות ירדו ב-24%, ההפסד צומצם ל-14 מיליון דולר

החברה דיווחה על הכנסות של 64.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, ירידה לעומת הכנסות של 85.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד; החברה הצליחה לצמצם חלק מהוצאותיה וההפסד צומצם

אביחי טדסה | (1)


לייבפרסון לייבפרסון -3.22%  , ספקית פתרונות AI לשיחות עם לקוחות, דיווחה על תוצאות הרבעון הראשון של 2025. ההכנסות הסתכמו ב-64.7 מיליון דולר, ירידה של 24% לעומת 85.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. החברה דיווחה על הפסד נקי של 14.1 מיליון דולר או 0.24 דולר למניה מדוללת, שיפור בהשוואה להפסד של 35.6 מיליון דולר או 0.40 דולר למניה מדוללת ברבעון המקביל. תחזית ההכנסות לשנת 2025 עומדת על 240-255 מיליון דולר, שהיא בטווח צפי האנליסטים להכנסות של 247.9 מיליון דולר. בנוסף, החברה צופה הפסד שנתי של עד 14 מיליון דולר או עד 0.75 דולר למניה, בהתאם לתחזיות השוק.


לייבפרסון הצליחה לצמצם חלק מהוצאותיה במהלך הרבעון. עלויות המכר ירדו לכ-18.2 מיליון דולר בהשוואה ל-24.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות שיווק ומכירה ירדו ל-23.5 מיליון דולר לעומת 29.2 מיליון דולר בשנה הקודמת. גם הוצאות כלליות ומנהלה הצטמצמו ל-16.8 מיליון דולר לעומת 21.6 מיליון דולר אשתקד, והוצאות פיתוח מוצרים ירדו לכ-16 מיליון דולר לעומת 24.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. חלק מהירידה בהוצאות נובע ממאמצי התייעלות פנימיים ומקיצוץ בעובדים, כמו גם הפחתת עלויות בתחומים אסטרטגיים. בנוסף, החברה לא רשמה הפחתות בגין מוניטין ונכסים בלתי מוחשיים ברבעון זה, לעומת הוצאות בסך 5.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, מה שתרם לצמצום בהפסד התפעולי.


ההפסד התפעולי המתואם הסתכם ב-5.4 מיליון דולר, לעומת 7.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה. ה-EBITDA המתואם עמד על 0.2 מיליון דולר, לעומת 0.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה. יתרת המזומנים של החברה בסוף הרבעון עמדה על 176.3 מיליון דולר, לעומת 183.2 מיליון דולר בסוף 2024. תחזיות החברה לרבעון השני כוללות ירידה נוספת בהכנסות בטווח של 29%-25%, ו-EBITDA מתואם שלילי בטווח של 2-4 מיליון דולר.


לייבפרסון דיווחה על חתימה על 50 הסכמים חדשים במהלך הרבעון הראשון של 2025, מהם 45 חידושים והרחבות חוזים קיימים ו-5 הסכמים עם לקוחות חדשים. לדברי החברה, בין הלקוחות שהמשיכו לעבוד עם לייברפסון ניתן למצוא שלושה בולטים: IBM, אחד הבנקים הגדולים בעולם, ופלטפורמה טכנולוגית פיננסית. 

בין הלקוחות החדשים נמנים רשת קמעונאות גדולה מקנדה וחברת בידור דיגיטלית. החברה מציינת כי הצליחה לשמור על לקוחות מרכזיים למרות השינויים בשוק, והיא ממשיכה לפתח את הפתרונות הדיגיטליים שלה תוך שימור עלויות ועמידה בדרישות הרגולציה בתחום הבינה המלאכותית.


שווי השוק של לייבפרסון עומד על 73 מיליון דולר, מניית החברה ירדה מתחילת השנה בכ-49%, ובמהלך 12 החודשים האחרונים עלתה ב-32%.


"ברבעון הראשון של 2025 עמדנו בתחזיות הפיננסיות שלנו והתקדמנו משמעותית באסטרטגיה שלנו," ציין ג'ון סבינו, מנכ"ל לייבפרסון. "הגישה שלנו לחדשנות ללא שיבוש ממשיכה להוכיח את עצמה, ומאפשרת ללקוחות לאמץ יכולות AI ודיגיטל בצורה חלקה בפלטפורמה אחת, ללא צורך בהחלפה יקרה. חיזקנו שיתופי פעולה אסטרטגיים כדי לספק ערך רב יותר בקנה מידה גדול, ואנו מצפים להשקת האינטגרציה עם Amazon Connect ברבעון השני. 

בנוסף, ראינו המשך צמיחה באימוץ חבילת ה-AI הגנרטיבי שלנו בקרב לקוחות ארגוניים, מה שעוזר להם להשיג תוצאות עסקיות טובות יותר. אני בטוח שהאסטרטגיה שלנו מותאמת לצרכים המשתנים של לקוחותינו ומאמין כי המשך הביצוע יוביל לשימור התנופה העסקית." "אנחנו ממשיכים לראות ביקוש גובר מצד ארגונים לסוכני AI ותזמור," אמר ג'ון קולינס, סמנכ"ל הכספים ומנהל התפעול של לייבפרסון. "למרות שהביקוש הזה הביא למורכבות חדשה בעסקאות הקשורה לסיכוני AI ועמידה ברגולציה, התפתחות זו עולה בקנה אחד עם הדגש של לייבפרסון על הגנות AI והמוניטין שלה כשותפה אמינה בתעשיות מפוקחות".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יניב 08/05/2025 10:14
    הגב לתגובה זו
    מהרבעון הבא חוזים חתומים על לקוחות אסטרטגיים .בקופה 173 מליון דולר .