signal
צילום: freepik

סיגנל מתעשרת, מתרחבת ומתחילה לאיים גם על וואטסאפ

אפליקציית המסרים המוצפנים, שהוקמה על ידי אחד ממייסדי וואטסאפ, צוברת הורדות בקצב מסחרר ומרחיבה את צוות העובדים שלה. הסיבה: מודעות גוברת של המשתמשים בכל הנוגע לצורך בשמירה על פרטיות  
רועי בהריר-פרל |

קץ שלטון היחיד של וואטסאפ (שבבעלות פייסבוק) בשוק אפליקציות העברת המסרים - ובכלל, במצעדי ההורדות של פליי-סטור ואפ-סטור - עדיין לא נראה באופק, אבל דברים בכל זאת מתחילים לזוז מתחת לפני השטח: הפופולאריות של טלגרם, למשל, הולכת וגוברת מרבעון לרבעון, כשהאחרונה הולכת וממצבת את עצמה כפלטפורמה לגיטימית נוספת של כלי תקשורת חדשותיים וכן כאכסנייה תוססת עבור השוק השחור, לסוגיו. אמנם טלגרם עדיין רחוקה מאוד מהמספרים של וואטסאפ, אבל זינוקה בהחלט מעורר חשש במסדרונות פייסבוק.

 

כעת, בכל אופן, מנסה להצטרף לתחרות הכמעט בלתי אפשרית הזאת גם אפליקציית העברת המסרים המאובטחת-בקפידה סינגל, שהושקה בפברואר 2018 על ידי מוקסי מרלינספייק ואחד ממייסדי וואטסאפ, בריאן אקטון.

 

עד כה השירות עניין בעיקר גופים ממודרים שהשתמשו בה כדי להעברת מסרים באופן מוצפן. השירות מובחן בכך שאינו שומר מידע אודות שיחות בין משתמשים (למשל, זמן שליחת ההודעה ומי שלח אותה). מומחי אבטחה טוענים שמדובר בשירות העברת המסרים הבטוח בעולם. בקרב הציבור הרחב, הוא גם ידוע מאוד בהיותו המהיר בעולם.

 

כל זה, כמובן, לא מספיק כדי להציב אתגר של ממש לוואטסאפ, אולם 50 מיליון דולרים שאקטון הזרים לה לאחרונה, כמו גם הגדלה של מצבת העובדים שלה מ-3 ל-20, בהחלט רומזים על כוונותיה ארוכות הטווח של האפליקציה. בנוסף, השירות השיק בשבועות האחרונים אפשרות להעלות סטיקרים בעילום שם ואפשרות ליצור קבוצות - שני פיצ'רים שלא היו בו קודם עקב היעדר פתרונות אבטחה שעונים לקריטריונים המחמירים של מייסדיה (ונמצאו לבסוף).

 

למעשה, עוד לפני השקת הפיצ'רים הללו ברמה הגלובלית, סיגנל סומנה על ידי רבים כמתחרה פוטנציאלית של וואטסאפ: בפליי-סטור של אנדרואיד יש לה בין 10 ל-100 מיליון הורדות ולנוכח הצהרתו של מרלינספייק על כך ש-40 אחוז מההורדות מגיעות מ-ios (כלומר, מאפ-סטור של אפל), אין ספק שהמספרים הכוללים מדברים בעד עצמם - גם אם עדיין לא ניתן להשוותם לאלה של וואטסאפ ואפילו לאלה של טלגרם.

 

בימים אלה מנסים בסיגנל להתגבר על כמה בעיות טכניות וטכנולוגיות שנוגעות לשיפור רמת האבטחה באפליקציה ולעבוד על שדרוגים ופיצ'רים נוספים, שיקרצו ליותר ויותר קהלים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״