signal
צילום: freepik

סיגנל מתעשרת, מתרחבת ומתחילה לאיים גם על וואטסאפ

אפליקציית המסרים המוצפנים, שהוקמה על ידי אחד ממייסדי וואטסאפ, צוברת הורדות בקצב מסחרר ומרחיבה את צוות העובדים שלה. הסיבה: מודעות גוברת של המשתמשים בכל הנוגע לצורך בשמירה על פרטיות  
רועי בהריר-פרל |

קץ שלטון היחיד של וואטסאפ (שבבעלות פייסבוק) בשוק אפליקציות העברת המסרים - ובכלל, במצעדי ההורדות של פליי-סטור ואפ-סטור - עדיין לא נראה באופק, אבל דברים בכל זאת מתחילים לזוז מתחת לפני השטח: הפופולאריות של טלגרם, למשל, הולכת וגוברת מרבעון לרבעון, כשהאחרונה הולכת וממצבת את עצמה כפלטפורמה לגיטימית נוספת של כלי תקשורת חדשותיים וכן כאכסנייה תוססת עבור השוק השחור, לסוגיו. אמנם טלגרם עדיין רחוקה מאוד מהמספרים של וואטסאפ, אבל זינוקה בהחלט מעורר חשש במסדרונות פייסבוק.

 

כעת, בכל אופן, מנסה להצטרף לתחרות הכמעט בלתי אפשרית הזאת גם אפליקציית העברת המסרים המאובטחת-בקפידה סינגל, שהושקה בפברואר 2018 על ידי מוקסי מרלינספייק ואחד ממייסדי וואטסאפ, בריאן אקטון.

 

עד כה השירות עניין בעיקר גופים ממודרים שהשתמשו בה כדי להעברת מסרים באופן מוצפן. השירות מובחן בכך שאינו שומר מידע אודות שיחות בין משתמשים (למשל, זמן שליחת ההודעה ומי שלח אותה). מומחי אבטחה טוענים שמדובר בשירות העברת המסרים הבטוח בעולם. בקרב הציבור הרחב, הוא גם ידוע מאוד בהיותו המהיר בעולם.

 

כל זה, כמובן, לא מספיק כדי להציב אתגר של ממש לוואטסאפ, אולם 50 מיליון דולרים שאקטון הזרים לה לאחרונה, כמו גם הגדלה של מצבת העובדים שלה מ-3 ל-20, בהחלט רומזים על כוונותיה ארוכות הטווח של האפליקציה. בנוסף, השירות השיק בשבועות האחרונים אפשרות להעלות סטיקרים בעילום שם ואפשרות ליצור קבוצות - שני פיצ'רים שלא היו בו קודם עקב היעדר פתרונות אבטחה שעונים לקריטריונים המחמירים של מייסדיה (ונמצאו לבסוף).

 

למעשה, עוד לפני השקת הפיצ'רים הללו ברמה הגלובלית, סיגנל סומנה על ידי רבים כמתחרה פוטנציאלית של וואטסאפ: בפליי-סטור של אנדרואיד יש לה בין 10 ל-100 מיליון הורדות ולנוכח הצהרתו של מרלינספייק על כך ש-40 אחוז מההורדות מגיעות מ-ios (כלומר, מאפ-סטור של אפל), אין ספק שהמספרים הכוללים מדברים בעד עצמם - גם אם עדיין לא ניתן להשוותם לאלה של וואטסאפ ואפילו לאלה של טלגרם.

 

בימים אלה מנסים בסיגנל להתגבר על כמה בעיות טכניות וטכנולוגיות שנוגעות לשיפור רמת האבטחה באפליקציה ולעבוד על שדרוגים ופיצ'רים נוספים, שיקרצו ליותר ויותר קהלים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.