signal
צילום: freepik

סיגנל מתעשרת, מתרחבת ומתחילה לאיים גם על וואטסאפ

אפליקציית המסרים המוצפנים, שהוקמה על ידי אחד ממייסדי וואטסאפ, צוברת הורדות בקצב מסחרר ומרחיבה את צוות העובדים שלה. הסיבה: מודעות גוברת של המשתמשים בכל הנוגע לצורך בשמירה על פרטיות  
רועי בהריר-פרל |

קץ שלטון היחיד של וואטסאפ (שבבעלות פייסבוק) בשוק אפליקציות העברת המסרים - ובכלל, במצעדי ההורדות של פליי-סטור ואפ-סטור - עדיין לא נראה באופק, אבל דברים בכל זאת מתחילים לזוז מתחת לפני השטח: הפופולאריות של טלגרם, למשל, הולכת וגוברת מרבעון לרבעון, כשהאחרונה הולכת וממצבת את עצמה כפלטפורמה לגיטימית נוספת של כלי תקשורת חדשותיים וכן כאכסנייה תוססת עבור השוק השחור, לסוגיו. אמנם טלגרם עדיין רחוקה מאוד מהמספרים של וואטסאפ, אבל זינוקה בהחלט מעורר חשש במסדרונות פייסבוק.

 

כעת, בכל אופן, מנסה להצטרף לתחרות הכמעט בלתי אפשרית הזאת גם אפליקציית העברת המסרים המאובטחת-בקפידה סינגל, שהושקה בפברואר 2018 על ידי מוקסי מרלינספייק ואחד ממייסדי וואטסאפ, בריאן אקטון.

 

עד כה השירות עניין בעיקר גופים ממודרים שהשתמשו בה כדי להעברת מסרים באופן מוצפן. השירות מובחן בכך שאינו שומר מידע אודות שיחות בין משתמשים (למשל, זמן שליחת ההודעה ומי שלח אותה). מומחי אבטחה טוענים שמדובר בשירות העברת המסרים הבטוח בעולם. בקרב הציבור הרחב, הוא גם ידוע מאוד בהיותו המהיר בעולם.

 

כל זה, כמובן, לא מספיק כדי להציב אתגר של ממש לוואטסאפ, אולם 50 מיליון דולרים שאקטון הזרים לה לאחרונה, כמו גם הגדלה של מצבת העובדים שלה מ-3 ל-20, בהחלט רומזים על כוונותיה ארוכות הטווח של האפליקציה. בנוסף, השירות השיק בשבועות האחרונים אפשרות להעלות סטיקרים בעילום שם ואפשרות ליצור קבוצות - שני פיצ'רים שלא היו בו קודם עקב היעדר פתרונות אבטחה שעונים לקריטריונים המחמירים של מייסדיה (ונמצאו לבסוף).

 

למעשה, עוד לפני השקת הפיצ'רים הללו ברמה הגלובלית, סיגנל סומנה על ידי רבים כמתחרה פוטנציאלית של וואטסאפ: בפליי-סטור של אנדרואיד יש לה בין 10 ל-100 מיליון הורדות ולנוכח הצהרתו של מרלינספייק על כך ש-40 אחוז מההורדות מגיעות מ-ios (כלומר, מאפ-סטור של אפל), אין ספק שהמספרים הכוללים מדברים בעד עצמם - גם אם עדיין לא ניתן להשוותם לאלה של וואטסאפ ואפילו לאלה של טלגרם.

 

בימים אלה מנסים בסיגנל להתגבר על כמה בעיות טכניות וטכנולוגיות שנוגעות לשיפור רמת האבטחה באפליקציה ולעבוד על שדרוגים ופיצ'רים נוספים, שיקרצו ליותר ויותר קהלים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.