אנשי השיווק מעריכים: איחוד רשת-עשר יעלה את מחירי הפרסום
על רקע המהלך לאיחוד בין רשת 13 לערוץ עשר, כשהממונה על ההגבלים העסקיים דנה בימים אלו בבקשת האיחוד, אייס באמצעות איגוד השיווק הישראלי, פנה לחבריו להבין את הלכי הרוח בכל הנוגע למהלך - שיחזיר את שוק הטלוויזיה שוב לעידן 2 ערוצים מסחריים. התוצאות לא מאד מפתיעות, החששות - דווקא כן.
הסקר נערך בשבוע האחרון באמצעות שאלון שנשלח לאנשי שיווק החברים באיגוד. 169 איש השלימו את המענה על השאלון הדיגיטלי שכלל 4 שאלות בלבד. בשאלה האם המיזוג טוב או רע למפרסמים, התשובות היו חלוקות. כך גם בשאלה האם יגדלו או יקטנו תקציבי הפרסום בעקבות המיזוג.
בכל הנוגע למחירי הפרסום עם שוק שיחזור ל-2 מתמודדים, התשובות היו חד משמעיות: מחירי הפרסום יעלו. הסיבה ברורה: פחות ערוץ, פחות תחרות, והכוח של הערוצים עולה במשא ומתן עם משרדי הפרסום והמפרסמים.
אנשי השיווק מאמינים כי איחוד כזה בין רשת 13 לערוץ עשר ייצור דווקא תחרות שוויונית בין 2 הערוצים המסחריים שיישארו - קשת 12 ורשת-עשר, בניגוד למצב שהיה עד 31 באוקטובר 2017, עם שליטה כמעט מוחלטת של ערוץ 2 על פני ערוץ עשר.
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- פרויקט "הקשיבי לקולך" זכה בפרס החדשנות של איגוד השיווק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ענף הפרסום מנסה לחוש את השטח לקראת האיחוד בין רשת 13 לערוץ עשר. לכל מיזוג או פיצול, הגדלה או קיטון של מספר השחקנים בשוק הטלוויזיה המסחרי יש השפעה ישירה על ענף הפרסום, ברמת מלאי זמן הפרסום שעומד לרשותם לרכישה ומשם ליכולת המיקוח שלהם שמשתנה במצב של 3 זכיינים או שניים ולבסוף במחיר לנקודת רייטינג. בזמנו אמר נבו כרמי, שותף במשרד יהושע TBWA ומי שמנהל שנים רבות את כל תחום המדיה במשרד כי "המיזוג אם יאושר, הוא בשורה רעה לשוק הפרסום ועוד יותר מזה למפרסמים עצמם, כי הוא מקטין את מלאי הרייטינג בשוק שגם ככה עכשיו נמצא בחוסר גדול". לדבריו "יש עודף ביקוש עצום מצד המפרסמים וכל יום נשארות כמויות עצומות של זמן אוויר מחוץ ללוח. הם לא עומדים בביקושים ומעבר ל-2 ערוצים רק יקצין את המצב".
גורם בכיר אחר אמר לאייס כי "אין פה שוק ל-3 ערוצים ולכן הם (הערוצים) מפסידים. בטווח הקצר זה נותן להם יתרון, אבל טקטי בלבד, ולכן המעבר ל-2 ערוצים חזקים עם תחרות אמתית ברמת המיצוב". סברה נוספת שהוא מעלה נוגעת לתוכן עצמו: "אם יש לך ערוץ שלם ועגול שבחיבור בין רשת לעשר, מחבר בין חדשות חזקות לתוכן טוב, פריסת המדיה שלך ללקוחות טובה יותר".
גם באיגוד השיווק המאגד תחתיו את המפרסמים הגדולים בישראל, הבינו כי 3 ערוצים מסחריים מפסידים עם סכנת קריסה שמרחפת מעליהם, היא אסון לשוק הפרסום. "מאז שעלה רעיון הפיצול, אנו מתריעים על כך שהשקעות המפרסמים בטלוויזיה לא יאפשרו היתכנות כלכלית ל-3 ערוצים מסחריים", אמרה בזמנו תלמה בירו, מנכ"ל האיגוד. "עקבנו בדריכות ובדאגה אחרי הערוצים המפוצלים וההפסדים העצומים שספגו מאז הפיצול. אין ספק שהמיזוג הוא צעד מתבקש ונכון, גם אם מבחינתנו התחרות נחלשת ומספר הערוצים מצטמצם, מה שיכול להביא לעליית מחירים".
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
