יום השואה ב-2 ו-10: 'הם מסתכלים בחור של הגרוש, ואני - על האינטרס הציבורי'
כמו חרב על הצוואר - כך מרגישות זכייניות הטלוויזיה המסחריות כשהן נאלצות לשדר סרטי דוקו "כבדים", כסוג של מחויבות רגולטורית והנחתה מצידה של הרשות השנייה. אחד המועדים לכך הוא יום השואה, כשהרשות השנייה תשדר 3 סרטים ב-2 הערוצים - 2 ו-10.
יוסי מולה, המפיק הראשי של הרשות השנייה, מאמין כי החשיבות של סרטים אלו, נמצאת על כתפי הרשות. בשיחה עם אייס, אמר מולה כי "מדי שנה אנחנו ערים למגמה הזאת בה הערוצים לא משקיעים ביום השואה, בגלל שהן לא יכולות לשדר פרסומות".
-אז אתה מנחית על הערוץ את השידור הזה, למרות שהוא זכיין מסחרי ומחויב לעשות כסף
"זה נכון שאני מנחית עליו, אבל אני לוקח את הפרמטר הזה ואת הכסף שמושקע בסרט. אני מנחית עליו דברים איכותיים, סרט איכות ששומר עלינו כחברה. יכול להיות שבעיניהם אני מבלבל את המוח, אבל אני יודע שזה איכות. אנחנו (הרשות השנייה והזכיינים, א"כ) לא מדברים באותה שפה. הם מסתכלים בחור של הגרוש, ואני מסתכל על האינטרס הציבורי. זה פרמטר שאני לא יודע אם הם מכירים אותו. תשמע, על פי החוק, אני יכול לכפות עליהם את שידור הסרט בפריים-טיים בשעה 21:00, אבל אנחנו לא עושים את זה. חוץ מזה, בשעה 23:00 יש עומק לשידור, ואנשים שיכולים לחכות לשעה הזאת".
אתמול (יום שבת) שודר הסרט מלך הגרוטאות בערוץ 10. מדובר על סיפורו של ג'וזף יואנוביצ'י, סוחר יהודי ששיתף פעולה עם הנאצים, ונשלח לגלות בצרפת, ממנה ברח. בסופו של דבר, הוא בורח לישראל, חוזר לצרפת במעין הליך הסגרה, נעצר ומת ממחלה.
- מאזינים לרדיו? אילו תחנות הכי פעילות ומי הכי פופולארית בכל אזור?
- עונה פופולרית, סוערת ואלימה: אלפי תלונות נגד האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טריילר לסרט 'לשכה 06'
הערב תשדר 'רשת' את לשכה 06 - סיפורה של קבוצת חוקרים משטרתית שהכינה את כתב התביעה נגד אדולף אייכמן. מאוחר יותר הערב תשדר 'רשת' את מרק עוף עם סכינים, סיפור מסעה האישי של הבמאית ליאורה איזנשטיין לאוקראינה, בעקבות זיכרון השואה, מה שמוביל לתהליך התפכחות משפחתי.
התקציב קוצץ, הפניות רבות
לצד חוסר הרצון הבסיסי של הזכייניות להתעסק בתכנים כאלה, תקציב ההפקות של הרשות השנייה קוצץ בשנים האחרונות מ-12 מיליון שקלים ל-3-4 מיליון, ועתיד ההפקות האלה עומד בסימן שאלה.
"חלק מהתקציב הזה מוקצה לטובת הפקות ליום השואה, ליום הזיכרון ול-9 באב. הזכיינים לא משקיעים משהו שאפשר להראות אותו. אני נותן כבוד ליוצרים שלנו - אני נותן 400 אלף שקל לסרט דוקומנטרי של 50 דקות, שזה הכי גבוה בשוק. אותי מעניינים היוצרים, את הזכיינים זה לא מעניין. אותי מעניין שליוצר תהיה עדשה כמו שצריך, שאנשי ההפקה יאכלו ארוחת צהריים".
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
-אז אתם מוציאים קול קורא, מקבלים בטח הרבה פניות והצעות. איך בסוף אתם בוחרים על איזה פרויקט ללכת? יש איזו אג'נדה, משהו שמוביל אתכם באותה שנה, נושא מסוים?
"ביום השואה אנחנו רוצים להראות סיפור אחר. בסופו של דבר אני מחפש סיפורים טובים, אנושיים, ואם אני רואה משהו שמתאים לי, או משהו שאני רוצה לקדם, אז אני הולך על זה. הנה למשל עם הסרט על החוקרים של אייכמן ('לשכה 06', א"כ), מישהו הביא סיפור על חוקר כזה שנמצא בתוכנו, על איך בכלל מרגיש התליין, הרי פעם בדור מוציאים אצלנו אדם להורג. ההצעה לסרט הזה פתחה צוהר ענק".
כאמור, הרשות מקבלת הצעות רבות מיוצרים, וצריכה לברור ולבחור פרויקטים בודדים. "הניפוי הראשון הוא האם יש הסיפור מעניין ורחב - כזה שידבר לכולם, שכל אחד יבין על מה מדובר. אני מזמין את היוצרים להציג את הקונספט, ואז אנחנו מחליטים", מתאר מולה.
"בתהליך הבחירה והענקת התמיכה לסרט, אני מכוון לסרטים רציניים", אומר מולה. "הרי מדובר על יממה ללא פרסומות וללא ריאליטי, וכך זה נותן לי את האפשרות להציג את הסרטים הרציניים האלה ללא רעשי רקע".
-לעיתים אתה נתקע עם הצעות שאתה לא יכול לתמוך בהן, אבל אתה יודע שהן מעניינות, אבל אתה מוגבל תקציבית. מה אתה עושה?
"כשנשארים סרטים ואם יש סרט שאני מתלבט, אני שמח מאד לתת אותו לקולגות. אני רוצה שיהיו סרטים דוקומנטריים, אז אני מתקשר לזכיינים, לאנשים אחרים, אומר שסרט מאד חשוב, אפילו נותן אותו למתחרים".
- 1.הסרט לשכה 06 נשמע ממש מעניין (ל"ת)מעיין 27/04/2014 21:15הגב לתגובה זו

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -1.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -1.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
