אבי כץ קופיקס
צילום: צילום: יוסי רוזנבוים

אחרי שטלטל את שוק הקפה הישראלי: איש השיווק של 2013 - בעלי 'קופיקס'

אבי כץ פתח בספטמבר רשת למכירת קפה ב-5 שקלים, והדליק את הקולגות. היום אמר בכנס של איגוד השיווק: "מכרתי כבר מיליון פריטים ב-5 שקלים"
אלכסנדר כץ | (1)

אבי כץ, שהרעיד את תחום בתי הקפה בישראל עם השקת רשת קופיקס ומכירת קפה ב-5 שקלים, הוא איש השיווק של שנת 2013 - כך החליט איגוד השיווק הישראלי. האיגוד מודיע בדקות אלו (יום ה') במהלך כנס השיווק, על זכייתו של כץ.

רשת בתי הקפה 'קופיקס' הושקה בחודש ספטמבר האחרון, עם סניף ברחוב אבן גבירול, שמוכר את כל המוצרים בו ב-5 שקלים. בימים הראשונים רשתות בתי הקפה זלזלו ב'קופיקס', למרות תורים של עשרות אנשים שהמתינו בכניסה לסניף.

השקת 'קופיקס' זכתה לסיקור מיידי בכלי התקשורת הארציים, והפתיעה את אנשי הרשת. "האמת היא שתכננתי את כל מה שקרה כאן אבל לא האמנתי שהתקשורת תשתף פעולה בכזה קנה מידה", סיפרה נאוה פיליזר, הבעלים של פיליזר תקשורת - אשת יחסי הציבור שעומדת מאחורי הקמפיין של 'קופיקס', בשיחה עם אייס בתחילת חודש אוקטובר. "זה לא היה קל להדוף את בקשות הכתבים, אני מנסה ללכת בין הטיפות בעוד שכולם מבקשים בלעדיות וראשוניות. צריך להבין שזה מאוד קשה לאכזב כתב שהולך איתך שנים, אבל ניסיתי כמה שיותר, להיות הוגנת עם כולם, למרות שהיה ערוץ שקיבל את אבי כץ לראיון בלעדי".

מייסדי הרשת חגית שינוביץ', אבי כץ, בני פרקש וחנן שמש

על המהלך שהוביל להשקת הרשת, סיפרה בזמנו חגית שינובר, שותפה ומנהלת הרכש של קופיקס, לאייס: "בשנת 2002, כשהתחילו להיפתח בארץ חנויות הנוחות בצידי הדרכים, אבא שלי (אבי כץ, א"כ) עצר באחת מהן על מנת לקנות קפה, כריך ומשהו נוסף לנוסע שהיה איתו. כשירד מהרכב הוא לקח איתו 50 שקלים, הוא רכש 4 מוצרים והיה צריך לחזור לרכב להביא עוד 18 שקלים. שם הכתה בו ההבנה שלא יכול להיות שאדם שנמצא בדרך ורוצה קפה, מאפה ועוד דבר קטן ליד, צריך לשלם כל כך הרבה כסף. מאז הוא החל לפתח את הרעיון וכשהתנאים הבשילו, 'קופיקס' נולדה".

רשתות בתי הקפה האחרות נחשדו באותם ימים בתיאום מחירי כוס הקפה, בניסיון לא להיכנע לדרישות הקהל הרחב להוריד מחירים. ואולם, כעבור זמן קצר, חלק מהרשתות החלו להפחית את מחיר הקפה, וכך גם בתי קפה עצמאיים. בנתיים נפתחו כבר מספר סניפים של 'קופיקס' ברחבי הארץ.

ההמונים בכניסה לקופיקס באבן גבירול (יח"צ)

כץ: "בא לי לנשק את מיכאל גולן, הוא חסך לי 1,000 שקל בחודש"

כץ, ממקימי רשתות הכל בדולר, ששת, כפר השעשועים וד"ר בייבי, אמר היום בכנס השיווק כי "אני רואה את גולן (מיכאל גולן, א"כ) מגולן טלקום ואני רוצה לנשק אותו. הוא חסך לי 1,000 שקל בחודש. המשחק של כולנו הוא המחיר, המטרה היא למכור זול. עשיתי את 'קופיקס' אחרי שחיכיתי בשביל זה 12 שנה, ואם המהפכה הצליחה, אז אני יכול לפרוש".

בתשובה לשאלה על כך שמכר את כפר השעשועים לדודי ויסמן, המחזיק בנתונים גרפים עבור דור אלון דור אלון, במחיר גבוה ועל כך שכעת הוא אינו רווחי, וכן על טענות שהיו לכמה מהזכיינים על התנהלות כפר השעשועים בתקופתו, אמר כץ: "תראו למה חרא לעשות דברים טובים - אני מוציא מהכיס שלי 5 מיליון שקל כדי לייסד את הרשת ולא לקחת זכיינים עד שאדע אם הרשת מצליחה, מכרתי כבר מיליון פריטים ב-5 שקלים, אז עשיתי טוב? מחייכים? הסניפים בנתניה ובגבעתיים מוכרים יותר טוב מהסניפים בתל אביב - ועדיין באים אלי בטענות".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מיליון פאקאקטעס (ל"ת)
    להב 23/01/2014 15:38
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.