אבי כץ קופיקס
צילום: צילום: יוסי רוזנבוים

אחרי שטלטל את שוק הקפה הישראלי: איש השיווק של 2013 - בעלי 'קופיקס'

אבי כץ פתח בספטמבר רשת למכירת קפה ב-5 שקלים, והדליק את הקולגות. היום אמר בכנס של איגוד השיווק: "מכרתי כבר מיליון פריטים ב-5 שקלים"
אלכסנדר כץ | (1)

אבי כץ, שהרעיד את תחום בתי הקפה בישראל עם השקת רשת קופיקס ומכירת קפה ב-5 שקלים, הוא איש השיווק של שנת 2013 - כך החליט איגוד השיווק הישראלי. האיגוד מודיע בדקות אלו (יום ה') במהלך כנס השיווק, על זכייתו של כץ.

רשת בתי הקפה 'קופיקס' הושקה בחודש ספטמבר האחרון, עם סניף ברחוב אבן גבירול, שמוכר את כל המוצרים בו ב-5 שקלים. בימים הראשונים רשתות בתי הקפה זלזלו ב'קופיקס', למרות תורים של עשרות אנשים שהמתינו בכניסה לסניף.

השקת 'קופיקס' זכתה לסיקור מיידי בכלי התקשורת הארציים, והפתיעה את אנשי הרשת. "האמת היא שתכננתי את כל מה שקרה כאן אבל לא האמנתי שהתקשורת תשתף פעולה בכזה קנה מידה", סיפרה נאוה פיליזר, הבעלים של פיליזר תקשורת - אשת יחסי הציבור שעומדת מאחורי הקמפיין של 'קופיקס', בשיחה עם אייס בתחילת חודש אוקטובר. "זה לא היה קל להדוף את בקשות הכתבים, אני מנסה ללכת בין הטיפות בעוד שכולם מבקשים בלעדיות וראשוניות. צריך להבין שזה מאוד קשה לאכזב כתב שהולך איתך שנים, אבל ניסיתי כמה שיותר, להיות הוגנת עם כולם, למרות שהיה ערוץ שקיבל את אבי כץ לראיון בלעדי".

מייסדי הרשת חגית שינוביץ', אבי כץ, בני פרקש וחנן שמש

על המהלך שהוביל להשקת הרשת, סיפרה בזמנו חגית שינובר, שותפה ומנהלת הרכש של קופיקס, לאייס: "בשנת 2002, כשהתחילו להיפתח בארץ חנויות הנוחות בצידי הדרכים, אבא שלי (אבי כץ, א"כ) עצר באחת מהן על מנת לקנות קפה, כריך ומשהו נוסף לנוסע שהיה איתו. כשירד מהרכב הוא לקח איתו 50 שקלים, הוא רכש 4 מוצרים והיה צריך לחזור לרכב להביא עוד 18 שקלים. שם הכתה בו ההבנה שלא יכול להיות שאדם שנמצא בדרך ורוצה קפה, מאפה ועוד דבר קטן ליד, צריך לשלם כל כך הרבה כסף. מאז הוא החל לפתח את הרעיון וכשהתנאים הבשילו, 'קופיקס' נולדה".

רשתות בתי הקפה האחרות נחשדו באותם ימים בתיאום מחירי כוס הקפה, בניסיון לא להיכנע לדרישות הקהל הרחב להוריד מחירים. ואולם, כעבור זמן קצר, חלק מהרשתות החלו להפחית את מחיר הקפה, וכך גם בתי קפה עצמאיים. בנתיים נפתחו כבר מספר סניפים של 'קופיקס' ברחבי הארץ.

ההמונים בכניסה לקופיקס באבן גבירול (יח"צ)

כץ: "בא לי לנשק את מיכאל גולן, הוא חסך לי 1,000 שקל בחודש"

כץ, ממקימי רשתות הכל בדולר, ששת, כפר השעשועים וד"ר בייבי, אמר היום בכנס השיווק כי "אני רואה את גולן (מיכאל גולן, א"כ) מגולן טלקום ואני רוצה לנשק אותו. הוא חסך לי 1,000 שקל בחודש. המשחק של כולנו הוא המחיר, המטרה היא למכור זול. עשיתי את 'קופיקס' אחרי שחיכיתי בשביל זה 12 שנה, ואם המהפכה הצליחה, אז אני יכול לפרוש".

בתשובה לשאלה על כך שמכר את כפר השעשועים לדודי ויסמן, המחזיק בנתונים גרפים עבור דור אלון דור אלון, במחיר גבוה ועל כך שכעת הוא אינו רווחי, וכן על טענות שהיו לכמה מהזכיינים על התנהלות כפר השעשועים בתקופתו, אמר כץ: "תראו למה חרא לעשות דברים טובים - אני מוציא מהכיס שלי 5 מיליון שקל כדי לייסד את הרשת ולא לקחת זכיינים עד שאדע אם הרשת מצליחה, מכרתי כבר מיליון פריטים ב-5 שקלים, אז עשיתי טוב? מחייכים? הסניפים בנתניה ובגבעתיים מוכרים יותר טוב מהסניפים בתל אביב - ועדיין באים אלי בטענות".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מיליון פאקאקטעס (ל"ת)
    להב 23/01/2014 15:38
    הגב לתגובה זו
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.