
אחרי שטלטל את שוק הקפה הישראלי: איש השיווק של 2013 - בעלי 'קופיקס'
אבי כץ, שהרעיד את תחום בתי הקפה בישראל עם השקת רשת קופיקס ומכירת קפה ב-5 שקלים, הוא איש השיווק של שנת 2013 - כך החליט איגוד השיווק הישראלי. האיגוד מודיע בדקות אלו (יום ה') במהלך כנס השיווק, על זכייתו של כץ.
רשת בתי הקפה 'קופיקס' הושקה בחודש ספטמבר האחרון, עם סניף ברחוב אבן גבירול, שמוכר את כל המוצרים בו ב-5 שקלים. בימים הראשונים רשתות בתי הקפה זלזלו ב'קופיקס', למרות תורים של עשרות אנשים שהמתינו בכניסה לסניף.
השקת 'קופיקס' זכתה לסיקור מיידי בכלי התקשורת הארציים, והפתיעה את אנשי הרשת. "האמת היא שתכננתי את כל מה שקרה כאן אבל לא האמנתי שהתקשורת תשתף פעולה בכזה קנה מידה", סיפרה נאוה פיליזר, הבעלים של פיליזר תקשורת - אשת יחסי הציבור שעומדת מאחורי הקמפיין של 'קופיקס',
רשתות בתי הקפה האחרות נחשדו באותם ימים בתיאום מחירי כוס הקפה, בניסיון לא להיכנע לדרישות הקהל הרחב להוריד מחירים. ואולם, כעבור זמן קצר, חלק מהרשתות החלו להפחית את מחיר הקפה, וכך גם בתי קפה עצמאיים. בנתיים נפתחו כבר מספר סניפים של 'קופיקס' ברחבי הארץ.
כץ: "בא לי לנשק את מיכאל גולן, הוא חסך לי 1,000 שקל בחודש"
כץ, ממקימי רשתות הכל בדולר, ששת, כפר השעשועים וד"ר בייבי, אמר היום בכנס השיווק כי "אני רואה את גולן (מיכאל גולן, א"כ) מגולן טלקום ואני רוצה לנשק אותו. הוא חסך לי 1,000 שקל בחודש. המשחק של כולנו הוא המחיר, המטרה היא למכור זול. עשיתי את 'קופיקס' אחרי שחיכיתי בשביל זה 12 שנה, ואם המהפכה הצליחה, אז אני יכול לפרוש".
בתשובה לשאלה על כך שמכר את כפר השעשועים לדודי ויסמן, המחזיק בנתונים גרפים עבור דור אלון דור אלון, במחיר גבוה ועל כך שכעת הוא אינו רווחי, וכן על טענות שהיו לכמה מהזכיינים על התנהלות כפר השעשועים בתקופתו, אמר כץ: "תראו למה חרא לעשות דברים טובים - אני מוציא מהכיס שלי 5 מיליון שקל כדי לייסד את הרשת ולא לקחת זכיינים עד שאדע אם הרשת מצליחה, מכרתי כבר מיליון פריטים ב-5 שקלים, אז עשיתי טוב? מחייכים? הסניפים בנתניה ובגבעתיים מוכרים יותר טוב מהסניפים בתל אביב - ועדיין באים אלי בטענות".
- 1.מיליון פאקאקטעס (ל"ת)להב 23/01/2014 15:38הגב לתגובה זו