אחרי הפריצה: קנס כספי של כמעט 11 מיליון שקל הוטל על שירביט
אחרי הפריצה לשרתים של חברת הביטוח שירביט - שהובילה לדליפה של מידע רגיש על מבוטחים בחברה, חברת הביטוח הראל החליטה לרכוש אותה ב'מחיר מבצע' של 100 מיליון שקל.
כעת גם הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד"ר משה ברקת, מעניש את החברה והחליט על הטלת עיצום כספי בסך של 10.72 מיליון שקל על שירביט חברה לביטוח. על פי הרשות, העיצום הכספי הוטל בגין הפרות משמעותיות ונרחבות של הוראות הממונה בתחום ניהול סיכוני הסייבר. הרשות התרשמה כי ניהול סיכוני הסייבר בחברה אינו מבוצע בצורה נאותה ובהתאם להוראות הממונה בעניין זה. לחברה נערך הליך של שימוע שלאחריו החליט הממונה כי בשל ממצאי הביקורת יוטל על החברה עיצום כספי
ההפרות התגלו בביקורת מקיפה בתחום ניהול סיכוני הסייבר שערכה הרשות במהלך השנה הקודמת. בביקורת, אשר בחנה בצורה מקיפה את עמידת החברה בהוראות חוזר גופים מוסדיים 2016-9-14 ו-"ניהול סיכוני סייבר בגופים מוסדיים" (31.8.2016), נמצא כי בשנים 2018-2020 החברה הפרה רבות מהוראות הממונה בעניין ניהול סיכוני סייבר, הן בהיבטים טכנולוגיים והן בהיבטי ממשל תאגידי וניהול שוטף.
בין היתר, נמצא כי החברה לא הקצתה משאבים נאותים לתחום מערכות המידע והגנת הסייבר, כי לא התקיימו מנגנוני בקרה ופיקוח נאותים בתחום ניהול סיכוני סייבר וכי החברה לא פעלה בהתאם לנהלים, תכניות העבודה ותוכניות סקרי הסיכונים, לרבות אלו אותם הגדירה בעצמה. כמו כן, בביקורת עלה כי מערכות טכנולוגיות מרכזיות ומהותיות לניהול סיכוני הסייבר לא הופעלו בצורה נאותה, לא עודכנו, לא טויבו, או לא הותקנו כלל. אי העמידה בהוראות הממונה הביאה לכך שהחברה הייתה מצויה בחשיפה מהותית לסיכוני סייבר וכי רמת הניהול של סיכונים אלה לא עלתה בקנה אחד עם רמה ההולמת גוף מוסדי.
- האם יכול להיות שהחיים פה נהיו זולים? בעולם של פרופ' קרנית פלוג התשובה היא כן
- הפספוס של ענת גואטה; הקשקוש של יאיר אבידן וההתעוררות של משה ברקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.לקנוס את המנכל במליון. (ל"ת)רק ככה ילמדו 24/12/2021 11:20הגב לתגובה זו
- 1.המלך עירום 05/12/2021 14:36הגב לתגובה זואיך אחרי הפאדיחה של תקיפת הסייבר, שירביט זוכה במכרז המדינה לביטוח רכב לעובדי מדינה?יד ימין ויד שמאל לא מחוברים לאותו מוח במדינת ישראל.רק לחסוך כסף זה מה שמעניין את חשכ"ל.האיכותהשירותית ואבטחת מידע לא רלוונטיים
רטיבות בתקרה נזילה (רשתות)27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה
בית המשפט בהרצליה קבע: שירביט ונץ התרשלו בטיפול בנזק - "הותירו את התובע בן ערובה למחלוקות ביניהן"
פסק דין תקדימי שניתן בבית משפט השלום בהרצליה חושף את הכשלים החמורים בטיפול של חברות הביטוח בנזקי מים. השופטת הבכירה הדסה אסיף קבעה כי חברת הביטוח שירביט וחברת ניהול התביעות נץ התרשלו בטיפול בנזילה בביתו של אהרון אזון, וחייבה אותן לפצותו בסכום כולל של למעלה מ-100 אלף שקל.
המקרה המדובר החל באפריל 2019, כאשר אזון הבחין בהתנפחות של קיר בחדר המזווה וסימני טפטוף מים. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט הפך למסע ייסורים של חמישה חודשים, במהלכם ביקרו בעלי מקצוע שונים בביתו לא פחות מ-27 פעמים, כאשר כל ביקור נמשך כשלוש שעות.
"אתר בנייה במקום בית" - התובע מתאר חודשים של טרטור
בפסק הדין מצטטת השופטת אסיף את עדותו של התובע, שתיאר כיצד "כל ביקור של בעל מקצוע פגע בשגרת המשפחה, וגרם לו לעגמת נפש ואף לאובדן שעות עבודה לא מועטות". התובע כינה את תנאי המגורים בתקופה זו כ"אתר בנייה", ותיאר את "הצורך בריקון דליי מים שנצברו במזווה במשך תקופה ממושכת, השבתת חדר האמבטיה ששירת 4 נפשות לרבות תינוקת ואשר כלל את האמבטיה היחידה בבית".
הנתון המדהים ביותר עולה מהפער הזמנים: בעוד הקריאה הראשונה לטיפול בנזילה נעשתה ב-15 באפריל 2019, רק ב-1 באוגוסט - כשלושה וחצי חודשים לאחר מכן - הוזמנה לראשונה חברת מדיטסט, המתמחה באיתור נזילות. השופטת קבעה כי "פער זמנים משמעותי זה מעיד על טיפול רשלני ומתמשך מצד הנתבעות".
- רוטשטיין תפצה רוכשי דירה - אך לא על הג'קוזי
- המוכר סיפר על הרטיבות - למה יפצה בכל זאת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחת הטענות המרכזיות של חברת נץ הייתה שהיא שימשה רק כמתאמת בין השרברבים לבין המבוטח. אולם השופטת דחתה טענה זו נחרצות, תוך שהיא מצטטת מההסכם בין שירביט לנץ: "חברת הניהול מתחייבת שהשירותים שיינתנו על ידה לפי הסכם זה ונספחיו יהיו מהירים, יעילים ואדיבים, באיכות וברמה מקצועית גבוהה".
