
מאנדיי גייסה 10 מיליון דולר לבלוקס הישראלית
סטארטאפ ישראלי חדש שואף לשנות את הדרך שבה ארגונים בונים כלי עבודה חכמים וסוכני AI, ללא צורך בידע טכנולוגי; מאחורי ההקמה נמצאים בכירים לשעבר במאנדיי
בפעם הראשונה בתולדותיה, מאנדיי monday.com -2.49% נכנסת לזירת ההשקעות בסטארטאפים, עם גיוס סיד של 10 מיליון דולר לבלוקס (Blocks), סטארט אפ ישראלי של יוצאי החברה, שמתמקדת בשוק הארגוני הגלובלי. מאנדיי הובילה את סבב ההשקעה יחד עם קרנות Qumra Capital ו-Entree Capital. הגיוס ישמש לפיתוח פלטפורמה חדשנית שמאפשרת לעובדים לבנות אפליקציות פנים־ארגוניות וסוכני בינה מלאכותית באמצעות ממשק שפה טבעית, ללא צורך בקוד או בידע טכני מוקדם.
כאמור, מאחורי בלוקס עומדים מיכל לופו וטל הרמתי, יוצאי מאנדיי. לופו שימשה כסמנכ"לית מוצר וצמיחה, הרמתי הוביל את תחום האסטרטגיה הטכנולוגית והיה שותף בצוות ההקמה של החברה. החברה, שהוקמה בתחילת 2025, מעסיקה 10 עובדים בישראל ונמצאית כבר בעיצומו של גיוס עובדים נוספים, במיוחד לתפקידי פיתוח, מוצר ו-GTM.
הפלטפורמה של בלוקס פונה לצוותים בכל גודל, החל בחברות ענק וכלה בעסקים קטנים, ומציעה כלים לבניית תהליכים חכמים המשלבים בין אוטומציה, ניתוח נתונים והתנהגות פרואקטיבית. הכל מתבצע בתיאורים פשוטים, בשפה רגילה, ללא צורך בכתיבת שורות קוד או הסתמכות על פתרונות מדף כלליים.
הייחוד של בלוקס נעוץ בשילוב בין בניית אפליקציות לבין הפעלה של סוכני AI מתקדמים באותה הפלטפורמה, יכולת שאין כיום בשוק. כך ניתן למשל לבנות סוכן שמחלץ נתונים מקבצים, קובע פגישות, מבצע מחקרים שולח מיילים או מתחבר ל-CRM של החברה, וכל זה בהתאמה אישית מלאה. הפלטפורמה תומכת באינטגרציות עם מערכות מוכרות כמו לינקדאין, ג'ימייל, Snowflake, Hubspot, Notion וכמובן מאנדיי. בנוסף, היא מציעה שוק תבניות פעיל, שבו ניתן להשתמש במבנים קיימים שנבנו על ידי מומחים, או לבצע התאמות מדויקות לצורכי הארגון.
- NESS מקבוצת חילן רוכשת שליש מחברת Boost לפי שווי של 60 מיליון שקל
- בנק אוף אמריקה מוריד המלצה למאנדיי – ירידה בתנועת המשתמשים האורגנית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבחינת אבטחת מידע, בלוקס
עומדת בתקנים המחמירים ביותר, כולל SOC 2, ISO 27001 ו-GDPR, מתוך הבנה שהשימוש העסקי בפלטפורמות AI מחייב רמה גבוהה במיוחד של הגנה וציות רגולטורי. מאנדיי לא רק השקיעה אלא גם הביעה אמון אישי ביזמים, מהלך שמסמן את התחזקות הקשר בין חברות תוכנה מובילות לבין הדור
הבא של פתרונות AI ארגוניים. גם הקרנות שהשתתפו רואות במהלך זה לא רק כהשקעה טכנולוגית, אלא כחלק מתפיסה רחבה של שינוי תרבות העבודה – ממערכות פסיביות שמחכות להוראות, למערכות פרואקטיביות שחושבות ופועלות באופן עצמאי.
"במהלך שבע השנים בהם הובלתי את פיתוח המוצרים של מאנדיי, ראיתי מקרוב איך כלי no-code שיפרו את היעילות במקום העבודה," מסבירה מיכל לופו, מייסדת שותפה ומנכ"לית בלוקס. "טכנולוגיות ה-AI הורידו את החסמים בבניית תוכנה באופן דרמטי. בלוקס לוקחת את זה צעד משמעותי קדימה ומספקת לכל עובד דרך פשוטה ליצור כלי עבודה חכמים וסוכני AI המותאמים בדיוק לצרכים שלו - משהו שלא היה אפשרי קודם בלי צוות פיתוח נרחב".
"במהלך שנות העבודה המשותפת עם מיכל וטל בתפקידיהם הבכירים במאנדיי, זכינו להכיר מקרוב את יכולות האסטרטגיה, האקסקיושן והטכנולוגיה המעולות שלהם," מציין רועי מן, מייסד ומנכ״ל משותף של מאנדיי. "אנחנו גאים שזוהי ההשקעה הראשונה שלנו בחברה חיצונית. זו הזדמנות לתמוך ביזמים יוצאי דופן שאנחנו מכירים לעומק ומאמינים ביכולות שלהם לבנות את עתיד מקום העבודה."
- רד אקסס הישראלית מגייסת 17 מיליון דולר
- מינט מדיה מוסיפה יכולות AI ברכישה הגדולה בתולדותיה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר
"מיכל וטל זיהו הזדמנות יוצאת דופן לחולל מהפכה בעולם היעילות הארגונית," אומר ארז שחר, שותף מנהל בקרן Qumra Capital. "הם הבינו שהכוח האמיתי של AI טמון ביכולת להפוך אותו נגיש לכל עובד, ללא קשר לרקע
הטכנולוגי שלו. אנחנו נרגשים לתמוך במשימה החשובה שלהם, לאפשר לכל ארגון לפתח כלי AI מותאמים אישית ולמנף את הפוטנציאל המדהים של הבינה המלאכותית כדי ליצור מקומות עבודה חכמים, יעילים וטובים יותר."

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר
לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר
ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.
הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.
גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף, הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.
המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.
iPhone 17 Air – במקום Plus
בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר
לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר
ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.
הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.
גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף, הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.
המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.
iPhone 17 Air – במקום Plus
בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.