טלפון 3a Pro של Nothing. קרדיט: רשתות חברתיות
טלפון 3a Pro של Nothing. קרדיט: רשתות חברתיות

סמאטרפון מעולה עם עודף מ-2000 שקל?

חברת Nothing הבריטית עם דגם ביניים שנותן לכם את כל היתרונות של מכשיר פרימיום בחצי המחיר

רן קידר |
נושאים בכתבה סמארטפון

עולם מכשירי הביניים הוא לא עולם מרגש. בניגוד למכשירי הדגל של החברות, שמציגים תכונות חדשניות, עיצוב מושך ומיתוג יוקרתי, רוב רובם של מכשירי הביניים נועדו לבעלי גישה פרגמטית שאין להם צורך בסמל סטטוס או בפיצ'רים אולטרא חדשניים. הם רוצים שהעבודה תיעשה ושהמחיר יהיה אטרקטיבי. לתוך העולם הזה נכנסה חברת Nothing לפני כ-5 שנים עם גישה אחרת, והיא שוב מספקת את הסחורה עם קו המכשירים החדש, ובראשם ה-Phone 3a Pro.

דגם הפרו יקר יותר מאחיו הקטן ב-350 אבל מציע מספר תכונות חשובות שמצדיקות את הרכישה שלו, בייחוד לאור הביצועים והמחיר שעדיין נשאר אטרקטיבי ונותן עודף מ-2000 שקל. ל-Pro יש מערך צילום טוב יותר, והוא בעל זום אופטי של 3x, להבדיל מה-2x של הדגם הרגיל. תכונה נוספת ולא פחות חשובה היא האפשרות ל-eSim, שמקלה על החיים של הנוסעים לחו"ל. אם התכונות הללו אינן חשובות לכם, תוכלו לבחור ב-Phone 3a ולקבל תמחור אטרקטיבי אף יותר. 

מפרט ומערכת הפעלה

בשני המכשירים, הפרו והרגיל, תקבלו מפרט מצוין: מעבד Snapdragon 7s Gen 3, נפח RAM של 12G ונפח אחסון של 256G. אמנם ניתן להגדיל את ה-RAM על חשבון הזכרון, אבל 12G מספיקים בהחלט והמכשיר זריז ויציב. מערכת ההפעלה, Nothing OS 3.0 היא מינימליסטית למדי, בהשראת הפיקסל ו-וואן פלוס, והממשק נטול אפליקציות מיותרות ועם עיצוב נקי מאד. בניגוד למכשירים של חברות אחרות, בנוסף, במכשירי Nothing לא תקבלו Angry Birds ושלל אפליקציות ואייקונים שאין לכם צורך בהם. עם זאת, להבדיל, החברה בחרה להשיק אפליקציה שמיועדת לארגן את הפעילות היומיומית במכשיר, Essential Space שמה, מעין מחברת מבוססת AI אבל היא דומיננטית מדי ובמקום להקל על חיי המשתמשים היא מקשה עליהם, וחבל. היא עד כדי כך דומיננטית שהחברה החליטה להקצות לה כפתור פיזי. למרות אלמנט הבינה המלאכותית שיודע לזהות ולתת כותרות לצילומי מסך, אין בה ערך אמיתי בשלב זה, והיות והמיקום של הכפתור שלה מבלבל, כמעט ואי אפשר להעביר יום מבלי שהכפתור יילחץ בטעות ויתקבלו שפע של צילומי מסך נטולי משמעות.


כפתור ה-Essential Space. קרדיט: רשתות חברתיות

חיסרון נוסף של המכשיר הוא מדיניות עדכונים של 3 שנים בלבד. המתחרים מציעים חמש ושש שנים של עדכונים. אפשר להתווכח עד כמה הצורך בעדכוני גירסה לתקופות של מעל 3 שנים הוא משמעותי, היות ואורך החיים הממוצע של סמארטפון הוא כשנתיים, הרבה לפני שהחומרה והתוכנה הופכות ללא רלבנטיות, אבל מדיניות של תקופה ארוכה בטח לא גורעת מהמכשיר. 

מסך, עיצוב ומצלמה 

המסך מרשים ובהיר ונראה מעולה. מבחינת המפרט שלו, זהו AMOLED בגודל 6.77 אינץ' עם רזולוציה של 1,080 על 2,392 פיקסלים וקצב רענון של עד 120 הרץ, Nothing שמרו על השפה העיצובית הייחודית שלהם: גב שקוף, מבנה סימטרי וחשיפה חלקית של הרכיבים הפנימיים, שמעניקים מראה יוקרתי יחסית למחיר. לא מהפכה, אבל עדיין בולט לטובה בשוק. תקן העמידות שודרג ל-IP64, שמבטיח הגנה מפני אבק והתזות מים, אם כי לא טבילה מלאה.

לגבי מערך הצילום, ל־3a Pro יש שלוש מצלמות בגב המכשיר: מצלמה אולטרה־רחבה של 8MP, מצלמה ראשית של 50MP ומצלמת טלפוטו (זום) של 50MP עם זום אופטי פי 3, תכונה יוצאת דופן לטווח המחירים הזה. המצלמה האולטרה־רחבה סבירה, אך התמונה מעט רכה וחסרה פרטים. המצלמה הראשית טובה למדי באופן כללי, עם צבעים טובים וטווח דינמי מוצלח, ומפיקה תמונות טובות ברוב המצבים. מצלמת הזום פי 3 היא ככל הנראה המרשימה ביותר, עם תמונות מפורטות וטווח זום שימושי. שלוש המצלמות סובלות מעיבוד יתר, שניתן להבחין בו כשמגדילים את התמונות, במיוחד במצב של זום דיגיטלי. בסך הכל מערך הצילום הוא מהטובים במחירים האלה, עם זאת הוא לא באמת מתחרה במערכי צילום של מכשירי הפרימיום, שעולים פי 2 או 3 ממנו.


זמן הסוללה ועמידותה לאורך זמן


הסוללה, בנפח 5000mAh, מספיקה לכ-9 שעות מסך. הטעינה המהירה בהספק 50W מאפשרת טעינה של 50% ב-21 דקות וטעינה מלאה ב-59 דקות. על פי החברה, הסוללה שומרת על לפחות 90% מהקיבולת שלה במשך לפחות 1200 מחזורי טעינה. זאת אומרת שאם תטעינו את המכשיר מדי יום במשך כ-3.5 שנים, עדיין הסוללה תישאר איתנה כביום הרכישה.

קיראו עוד ב"BizTech"

יתרונות, חסרונות וסיכום


Nothing שוב קולעת כמעט בול במטרה. במחיר סופר אטרקטיבי (1949 שקל אצל היבואנית הרשמית, באג) היא מציעה ביצועים שעולים על המתחרות בקטגוריה ובנוסף, מציעה גם בידול אלגנטי וייחודי, שזהו אלמנט שכמעט ואינו קיים בסגמנט. נכון שבמכשירי הפרימיום תקבלו מערך צילום טוב יותר משמעותית, אבל זה במחיר כפול ואף משולש. מי שאיכות הצילום לא חשובה לו כל כך יכול לרכוש את המכשיר גם בגירסה הרגילה ולשלם 1599 שקל בלבד.

בשורה התחתונה, למרות התחרות העזה וההיצע הרחב, Phone 3a Pro נותן חבילה שלמה, עם מפרט מעולה במחיר אטרטיבי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובמשקפי גוגל; קרדיט: יוטיוב

חוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה

ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב

עוזי גרסטמן |

במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.

לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.

במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.

גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.

השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.

משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובמשקפי גוגל; קרדיט: יוטיוב

חוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה

ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב

עוזי גרסטמן |

במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.

לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.

במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.

גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.

השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.