הרווח של אורמת טכנולוגיות צנח ב-56%, המניה מאבדת 7%
חברת אורמת טכנו 0.33% רשמה ברבעון השלישי ירידה של 56% ברווח הנקי, שהסתכם ב-10.6 מיליון דולר לעומת רווח של 24 מיליון דולר ברבעון המקביל. הסיבה לירידה ברווח היא הוצאה חד פעמית של 5 מיליון דולר בגין הסיום של חוזה מכירת החשמל בפרויקט Galena 2, מההשבתה של תחנת פונה בהוואי והוצאות תחזוקה גבוהות יותר עקב מספר תקלות גבוה מהממוצע במשאבות ההפקה במהלך הרבעון.
החברה דיווחה על רווח מתואם, בהתעלם מההפחתה כאמור. הרווח הנקי המתואם המיוחס לבעלי המניות הסתכם ל-15.6 מיליון דולר, 31 סנט למניה והון בנטרול ההוצאה החד פעמית בסך 5 מיליון דולר בגין הסיום של חוזה החשמל של Galena 2. זאת לעומת 25.9 מיליון דולר, 51 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד שהנו בנטרול הוצאה חד פעמית של 1.9 מיליון דולר בגין פדיון מוקדם של אג"ח מובטחות של OFC והלוואה ל-DEG.
אורמת דיווחה כי סיימה ביוזמתה את חוזה החשמל Galena 2 עם NV Energy, ורשמה הוצאה חד פעמית של 5 מיליון דולר בגין סיום של החוזה, אשר נרשמה בהוצאות המכירה ושיווק במהלך הרבעון השלישי של 2018. הסיבה לביטול: תעריף נמוך. במרץ 2019, Galena 2 תחל למכור את החשמל מהתחנה ל-SCAPPA, במסגרת חוזה החשמל לפורטפוליו של תחנות במחיר של 75.5 דולר למגה-וואט שעה אשר יחליף את התעריף הנמוך יותר שהתקבל במסגרת חוזה החשמל שבוטל.
ההכנסות הסתכמו ב-166.5 מיליון דולר, גידול של 5.9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. רווח ה-EBITDA המתואם של אורמת הסתכם ברבעון ב-75.6 מיליון דולר, ירידה קלה של כ-2% לעומת 76.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ב- EBITDA המתואם נובע בעיקר מההשבתה בפונה אשר קוזז בחלקו מהגידול בתרומה של סארולה.
- אורמת: למרות קיטון של 3.8% במגזר החשמל, הרווח הנקי זינק ב-26%
- מנכ"ל אורמת: "הטיוטה של הסנאט חיובית עבורנו, הרווחיות תשתפר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחודש מאי ספגה החברה מכה עקב התפרצות הר הגעש קילוואה בהוואי מה שהביא להשבתה של כחודש בתחנת הכח פונה שנמצאת כ-24 ק"מ מאזור ההתפרצות. החברה עדכנה בנוגע לפרויקט: "בפונה, הוואי, פסקה זרימת הלבה אשר כיסתה שלושה ראשי בארות, הוציאה מפעולה את תחנת ההשנאה של תחנת הכוח ופגעה במחסן שבו אוכסן גם ציוד קידוח. החברה מבצעת כעת הערכה של הנזק למתקנים של פונה וממשיכה לפעול בתיאום עם Hawaii Electric Light Company (חברת החשמל המקומית) והרשויות המקומיות על מנת להחזיר את תחנת הכוח לפעילות. החברה נמצאת בתהליך של סלילת כבישי גישה למתחם, הסרת השסתומים מבארות ההפקה ובניה מחדש של תחנת ההשנאה. החברה נמצאת במשא ומתן עם חברות הביטוח שלה על מנת להבטיח את השיפוי בגין אבדן ההכנסות עקב ההשבתה", נכתב בהודעת החברה.
צפויה פגיעה אם הביטוח לא יפצה

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳